News:

Hristos a Înviat!

Main Menu

Autostrada A4 Constanța-Vama Veche

Started by Ionut, September 14, 2011, 10:35:14 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 3 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

Pretul este proportional cu lungimea deschiderii. Nu conteaza ca nu mai are si viaducte de acces.
Cei 330 m sunt pe o singura deschidere, pentru ca nu poti pune pile in canal!
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

a.l.x

Podul peste canal


Powered by API/PUM imgur uploader

 O să aflăm după sărbători,când apare pe SEAP documentația de ce este atât de scumpă.
Eu tot pe palmieri merg :lol:

dr4qul4

M-am uitat acum si am vazut ca in zona in care va fi podul, canalul se ingusteaza.
Mai exact are doar 100m latime (la noul pod din port se apropie de 200).
Asadar, vorbim de un pod asemanator cu cel de peste Siret de la Galati cu o deschidere de 120-150m si inca 4-6 deschideri mai mici.
Vad destule poduri si pasaje de 2-3 si chiar 400m lungime, peste niste vai...pe care doar cineva din zona le poate confirma
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

ovicor

Sa nu uitam, totusi, ca e un canal navigabil, iar gabaritul fata de luciul de apa trebuie sa fie pe masura, => pile inalte!

miahi

Cum zicea si @Feri nodul Cumpana este complex si cred ca valoarea lui va depasi cu mult valoarea podului peste canal .

Trebuie sa ne obisnuim cu noua realitate a costurilor / estimarilor per km de peste 20 mil / eur.

mirceaeliade

Nod complex poate fi un alt fel de a zice "nod faraonic" care nu prea a inclus in nici o variabila optimizata cea de reducere a pretului.   Nu e nici primul si nici nu va fi ultimul nod "la suprapret" care il vom plati din taxele noastre si prin alte proiecte intarziate pe alte meleaguri ale tarii.

UserCT

Pentru cei care tot spun ca aceasta autostrada nu reprezenta o prioritate, se pare ca nu luati in calcul un aspect crucial:
Autostrada asta indeplineste un important rol strategic dpdv militar. Conecteaza la un drum rapid de mare capacitate Portul Mangalia, portul militar si UM-urile de acolo. La Mihail Kogalniceanu se construieste cea mai mare baza militara a SUA din aceasta zona a Europei, iar conducerea NATO a precizat deja faptul ca exista o importanta strategie de interconectare, dpdv al infrastructurii, a flancului estic, incepand din Constanta, pana in portul Gdansk (Polonia).

"Statele Unite sunt dispuse sa ofere Romaniei o finantare de 7 miliarde de dolari pentru proiecte de energie si infrastructura rutiera si feroviara.Via Carpatia, autostrada care leaga trei mari si ajunge din Constanta la Gdansk si calea ferata Rail-2-Sea, parte din strategia militara de consolidare a Flancului Estic, au fost readuse in discutie cu ocazia semnarii unui memorandum intre cele doua state."
Sursa: https://ziare.com/social/stiri-sociale/autostrada-de-la-constanta-la-gdansk-si-calea-ferata-anuntate-de-americani-pe-unde-trec-1637428

De ce credeti ca podul peste Dunare de la Braila s-a realizat in timp record (pentru standardele Romanesti) in conditiile in care restul drumurilor secundare care ar trebui sa lege localitatile din jur la acest pod inregistreaza intarzieri semnificative sau chiar bat pasul pe loc?
La fel se explica si planul pentru drumul Expres Braila-Tulcea-Constanta care urmeaza sa fie construit, indiferent de valorile de trafic mai mari inregistrate pe alte drumuri din tara. Flancul de Est al Europei/Nato a devenit o prioritate dpdv militar in contextul invaziei Ucrainei de catre Rusia. In caz de nevoie, nu poti muta trupe si armament greu pe drumuri de o banda pe sens; este nevoie de infrastructura serioasa.