[B] Magistrala M5 Drumul Taberei-Pantelimon

Started by Ionut, September 22, 2011, 02:29:08 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 3 Guests are viewing this topic.

cezar-mario2012

 Soluția cea mai buna ar fi tunelurile suprapuse și metrouru cu cauciucuri ca la Paris. Expropierile ies din discuție, avem în PMB un grup semnificativ al USB și se va opune foarte puternic. Rămân consolidările, dar și aici este o problemă, dacă un singur proprietar nu este de acord, nu se poate face. Mulți din ei sunt bătrâni și reticenți.

dr4qul4

Cred ca vor abandona proiectul! In schimb vor incepe Obor-Voluntar. Metrou sau tramvai rapidi. La Pantelimon se va forta cu tramvaiul ca tot e aproape gata.

Macar sa termine ei M5 pana la Eroilor.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

frunzaverde

Quote from: cezar-mario2012 on June 11, 2016, 10:09:06 AM
Soluția cea mai buna ar fi tunelurile suprapuse și metrouru cu cauciucuri ca la Paris. Expropierile ies din discuție, avem în PMB un grup semnificativ al USB și se va opune foarte puternic.

Nimeni n-o sa declaseze, exproprieze si darame monumente istorice, ca de-asta sunt monumente, ca sa fie pastrate. Si practic de la Liceul Lazar pana la Universitate, pe ambele parti ale bulevardului, sunt ansambluri protejate.

Exista solutii de constructie in zone sensibile - nu e o situatie atat de dificila incat sa fie vreo problema reala, de teren - doar o problema de capacitate administrativa si management. Pana la urma nu vorbim de straturi peste straturi de vestigii istorice cu valoare inestimabila pentru civilizatie ca la Roma. Avem metrouri construite in zone sensibile cu probleme seismice in o gramada de locuri din lume, din Tokyo pana in Londra. Chiar acum construiesc metrou sub Chinatown in San Francisco. Toata zona e clasata - valoarea istorica e imensa. Cladirile nu-s chiar "la cod" - sa zicem ca atunci cand au fost construite zona respectiva nu era prea inspectata. Si nici pe-acolo seismograful nu prea tace.

Nu e nevoie de tuneluri suprapuse. Latimea bulevardului este de ~20m, suficient pentru o galerie (sau doua tunele sapate cu TBM-ul de 6.5 m diametru). Exista loc pentru statii intermediare cu sapatura in locuri ca Piata Kogalniceanu, la Cismigiu sau la intersectia cu V. Parvan.

Cat de metrouri cu roti de cauciuc - nu le inteleg scopul. Este insa absurda adoptarea unei tehnologii cu utilizare cel mult de nisa in lume. Sa ai doua sisteme complet incompatibile pentru un metrou cu 5 linii si <100 km este risipa inutila.

Si da, o sa coste. Mult. Dar sunt 1910 m de la Eroilor la Universitate. Chiar si daca o sa coste cat tot tronsonul Eroilor - Dr. Taberei (plauzibil), valoarea suplimentara adusa de o linie centrala cuplata la un nod ca Eroilor e imensa.

Quote from: cezar-mario2012 on June 11, 2016, 10:09:06 AM
Rămân consolidările, dar și aici este o problemă, dacă un singur proprietar nu este de acord, nu se poate face. Mulți din ei sunt bătrâni și reticenți.

Legea este extrem de stramba, probabil una din cele mai strambe legi romanesti. Ca proprietar asupra a oricarui obiect esti obligat sa te asiguri ca respectivul obiect nu este un pericol public.

Refuzul de a consolida o cladire transforma respectiva cladire in pericol public, atat pentru co-locatari cat si pentru pietoni/soferi. In mod normal, daca cineva refuza consolidarea, cladirea ar trebui imediat declarata ca inapta locuirii si evacuata. Pentru ca este inapta locuirii, si este un pericol public. Nu conteaza scuze de genul "nu am bani pentru consolidare" sau "nu am unde sa ma mut", mai ales ca statul contribuie cu bani la lucrari de punere in siguranta a locuintelor private - pana la urma e proprietatea ta, e problema ta, si ai raspundere asupra ei. Nu-ti permiti problema, vinzi.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

alecu26

E o prostie dacă consolidarea generată de execuția metroului trebuie făcută de primărie.  E principiu consacrat...cine generează schimbarea plătește.  Metroul cu roti de cauciuc se referă la vibrații în funcționare dar mai periculoase sunt cele din timpul execuției.
PS: cheamăm pe Bechtel care au făcut recent metroul Atena?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

TibiV

#229
Alecu, consolidarea NU este generata de executia metroului.
Consolidarea este impusa de starea respectivelor cladiri.
Daca nu se face consolidarea, dupa urmatorul cutremur se va putea face metroul fara probleme, pentru ca nu prea va mai ramane in picioare nici o cladire de la Opera la Universitate. Aproape toate sunt cu bulina, si nici cele cateva care nu sunt cu bulina nu par solide ca o stanca...

Quote from: frunzaverde on June 12, 2016, 02:24:52 AM
Refuzul de a consolida o cladire transforma respectiva cladire in pericol public, atat pentru co-locatari cat si pentru pietoni/soferi. In mod normal, daca cineva refuza consolidarea, cladirea ar trebui imediat declarata ca inapta locuirii si evacuata. Pentru ca este inapta locuirii, si este un pericol public. Nu conteaza scuze de genul "nu am bani pentru consolidare" sau "nu am unde sa ma mut", mai ales ca statul contribuie cu bani la lucrari de punere in siguranta a locuintelor private - pana la urma e proprietatea ta, e problema ta, si ai raspundere asupra ei. Nu-ti permiti problema, vinzi.
:cheers:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alecu26

Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

TibiV

Primaria nu are bani (subventii RADET si RATB, ba chiar PG vrea sa vrea sa dea RATB "moca" la toata lumea) ca sa le consolideze pe toate.
La ultimul inventar, (proaspat, lista este de la 1 iunie 2016 !) sunt 181 de cladiri cu bulina rosie care prezinta pericol public (cu magazine sau teatre, gen Notarra, si in care anul s-au interzis activitatile cu public, dar care sunt locuite in continuare) si alte 171 de cladiri care au bulina rosie, dar nu au spatii publice, ci doar locuinte.
Bulina rosie fiind definita ca "clasa RsI. din care fac parte construcţiile cu risc ridicat de prăbuşire la cutremurul de proiectare corespunzător stării limită"
Mai exista 315 cladiri cu bulina "roz", care "pot suferi degradări structurale majore. dar la care pierderea stabilităţii este puţin probabilă"

Deci nici bani nu avem, si nici nu putem consolida cu forta daca chiar si unul singur dintre locatari se opune.
Nice... :(

Uite lista actualizata la 1 iunie a bulinelor rosii, roz, si galbene :
http://www.pmb.ro/servicii/alte_informatii/lista_imobilelor_exp/docs/Lista_imobilelor_expertizate.pdf

Lista este plina de Elisabeta, Kogalniceanu, Carol si Pache...
Adica fix M5 :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alecu26

Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alecu26

#234
Pot sa refuze? Ce tara stupida. Pe Iancului pantelimon nu dau aviz ca e linia de tramvai prea noua, aici nu dau aviz ca sunt prea vechi.
E ca și branza Bucureștiul ăsta.  Pute frumos când are vârstă potrivita. ....nici prea nou nici prea vechi.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Pelicanul

Quote from: frunzaverde on June 12, 2016, 02:24:52 AMNu e nevoie de tuneluri suprapuse. Latimea bulevardului este de ~20m, suficient pentru o galerie (sau doua tunele sapate cu TBM-ul de 6.5 m diametru).
:lol:
Ce-mi place mie cand faceti calcule din fata calculatorului !
1) Ce riscuri / costuri presupun o galerie ? ( Care galerie ar fi cam de 10 - 11 m latime )
2) Cu TBM - urile  n-ai facut calculele bine, reia calculele.
Oricum asa cum s-a subliniat si de colegii cu vechime  consolidarea cladirilor nu are legatura cu constructia metroului. Cu sau fara metrou cladirile obligatoriu trebuie consolidate. Parerea proprie este ca acele cladiri trebuie daramate complet si refacute din temelie, pastrandu-se la fatade forma initiala. Costa mult mai putin. Nu prea mai ai ce sa consolidezi la un bloc de aproape 100 de ani trecut prin atatea cutremure.
Vroiaţi putere ? Vă imprumutam o locomotivă...

TibiV

Poze din interiorul statiei ORIZONT de saptamana asta, puse userul laur_visan pe MetrouUsor aici: http://forum.metrouusor.com/viewtopic.php?f=234&t=2212&start=126#p212863
Eu preiau doar 3 poze:




Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

http://mt.gov.ro/web14/spatiul-media/comunicate-de-presa/1239-09-07-2016

Quote
Ministrul Transporturilor, Sorin Bușe, și-a început mandatul printr-o vizită de lucru efectuată astăzi, 09.07.2016, pe principalele șantiere din Municipiul București.
La Metrorex, au fost vizate Magistrala 5 (stațiile Eroilor 2 și Favorit), precum și Magistrala 4 (stația Străulești).
Pe Magistrala 5, progresul fizic al lucrărilor este de 85% în ceea ce privește structura și de 10% în cazul finisajelor și instalațiilor aferente. La stația Eroilor 2, execuția structurii este realizată în proporție de 80%. În acest moment, se lucrează la legătura dintre M5 și M1 și se efectuează excavații pentru stația de pompare. De asemenea, sunt evaluate toate soluţiile posibile pentru diminuarea perioadei aferente devierii traficului auto. În ceea ce privește stația Favorit, execuția structurii este realizată în proporție de 97%.

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.1835525620009652.1073741908.1525742790987938&type=3

Quote
Vizita Ministrului Transporturilor, Sorin Buse - M4 si M5.
By Ministerul Transporturilor România · Updated 3 hours ago
,,Orice întârziere ori problemă care apare vreau să-mi fie raportată, pentru a găsi o soluție împreună, în mod realist și transparent. Vă acord tot sprijinul, sunt disponibil 24 de ore din 24, însă am nevoie de seriozitate.
În România este mult de lucru, dar pe viitor ne alegem partenerii care sunt profesioniști, care respectă termenele încadrându-se în costurile angajate. În mandatul meu, profitați de faptul că sunt inginer cu experiență managerială și înțeleg problemele care pot apărea în derularea unui proiect. Profitați de acest parteneriat", le-a transmis Ministrul Transporturilor, Sorin Buse, echipelor aflate pe santierele Magistralelor M4 si M 5.





Mama proștilor este mereu gravidă... :)

GDPR

Cand o sa vad ca ministrul viziteaza si lucrarile de la Parc Drumul Taberei si Raul Doamnei o sa incep sa cred ca astfel de vizite nu sunt regizate. Pana atunci insa...