News:

.

Main Menu

Recent posts

#1
[Sud-Vest] Din mers / Re: [DJ] Infrastructura medica...
Last post by oneLess - Today at 10:32:51 PM
Filmarea lui Viorel Stanculescu

Intrare drum expres DEx12 și Spital Regional Oltenia , 07.05.2024

#2
Autostrăzi (A) / Re: Autostrada A8 Târgu Mureș-...
Last post by bim14 - Today at 10:12:47 PM
Tunelul Karawanken va fi dublat curand (probabil inainte sa termine UMB tunelul de pe A1) de o a doua galerie cu o lungime de aproape 8 km. Probabil va fi marita si taxa cu aceasta ocazie.
Poate o solutie ar fi taxarea pe anumite portiuni din A8, la fel cum Austria taxeaza diverse sectoare chiar daca au vigneta la fel ca noi. Astfel s-ar putea cofinanta constructia sectoarelor complexe din aceasta autostrada. Iar daca nu e trafic care sa justifice 2 galerii, atunci sa faca numai una, urmand ca peste 30 de ani, la fel ca austriecii, sa se apuce de a doua galerie.   
#3
Linii / Re: Coridorul Feroviar Rin-Dun...
Last post by Cetatean - Today at 10:06:14 PM
Ok. Multumesc! Atunci e bine unde suntem si cum suntem. Deci practic cfr-ului i-au trebuit 7 ani de executie plus inca vreo 2 cat au fost licitatiile in contestatii plus inca minim unu de atribuire,deci in total vreo 10 ani ca sa isi dea seama ca tre' sa mute o linie de inalta si vreo 2 stalpi. Culmea,acestia fiind pe o varianta de traseu,unde daca nu mutai linia n-aveau aia cum sa bage buldozerele.


Ce va spune asta in managementul unui contract? la un audit sau in fata hulitei curtit de conturi de care se tot K@k@ toti pe ei? Cfr n-a identificat riscurile la timpul oportun privind relocarea LEA si astfel au aparut costuri suplimentare si o durata de executie cu 5 ani mai mare,decat contract? 
Is curios cat o sa vina nota de plata pentru erorile astea...
#4
Drumuri Expres (DEx) / Re: Drumul Expres DEx12 Craiov...
Last post by oneLess - Today at 10:05:40 PM
Extras din comentariile la filmarea de mai sus postată pe feisbuciuc DRDP Craiova:

QuoteSe lucrează și pe tronsonul 4?

DRDP Craiova
după data de 13 revin din liberele de sărbători. O să postam și de acolo.

#5
Linii / Coridorul Feroviar Rin-Dunare ...
Last post by cristi5 - Today at 09:50:59 PM
@Cetatean CFR sigur a avut un rol la relocare. Se poate gasi contractul pe SEAP si vazut ce prevede cu privire la relocari, fond forestier, arheologie... Dar din cate stiu sunt in sarcina beneficiarului, cel putin partea de obtinere a avizelor.

CNAIR a mutat demult toate astea la antreprenor, ei fiind practicanti de design&build.
#6
Linii / Re: Calea ferata 902 Bucuresti...
Last post by voicul - Today at 09:42:10 PM
Mie mi se pare cu foarte multa logica si coerenta proiectat:
Daca in 2024 CNAIR poate licita VO cu pana la 1 banda pe sense, de ce nu ar putea CFR proiecta 1 pod doar cu un fir? (adica se vede omogenitatea si organizarea guvernului, nu?)

Partea buna ca fiind trenuri, care se pot program simplu, daca este dublata linia intr-un viitor oarecare, trecerea peste pod nu ar fi chiar un impediment.
Adica ce trafic de trenuri ar trebui sa fie acolo ca acolo sa fie bottle neck?
#7
Linii / Calea ferata 902 Bucuresti-Giu...
Last post by cristi5 - Today at 09:32:55 PM
@petcu.adrian

De acord cu tine ca intre 80 si 100 VC, vorbim de o diferenta de vreo 10 minute pe 60km.  Depinde insa cati  bani se economisesc in faza 2 lasand viteza asa in loc s-o ridice la 160. Vom vedea pretul pe km cand liciteaza.

Dublarea pe toata distanta iese din orice discutie, podul nou e pentru un singur fir. Dar se mareste putin nr de km de linie dubla in faza 2

Banui ca te referi la Venezia Mestre, ca de-acolo la Verona PN timpii sunt cum spui si 4 opriri la RE (2 la Frecciarossa)

As calcula ca se pierd (cu franare, accelerare) minim 3 minute pt o oprire de 1 minut. De-asta pe o linie ca Progresu-Giurgiu cu VS 80, 100 si 120 ajungem (cu plecare, sosire, o oprire) la viteza comerciala 80. Italienii au VS de la 135 in sus, vezi openrailwaymap.org

Padova si Vincenza sunt opriri de 2 min. Deci in total se pierd cam 14 min cu 4 opriri. Pe calculul asta, VC la RE cu o singura oprire de 1 min ar fi peste 100. Si nu-i de mirare, avand VS peste 120 pe cea mai mare parte din distanta.

Pe langa RE care la noi exista doar ipotetic, italienii au Freciarossa pe linii de 220 Venezia-Padova si SF Verona-Padova pt 250.

Noi avem SF faza 2 care nu creste viteza comerciala, dar macar va permite si tren cu vagoane (de dormit de ex, pt mers in Balcani)

Practic comparam solutia lor conventionala (existenta de decenii probabil) cu solutia noastra de "viitor"...
#8
Autostrăzi (A) / Re: Autostrada A3 București-Bo...
Last post by tom_sawyer - Today at 09:15:45 PM
Astăzi, 7 mai 2024, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a următorului proiect de act normativ:

HOTĂRÂRE A GUVERNULUI pentru modificarea anexei nr. 5 la Hotărârea Guvernului nr. 507/2006 pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii "Autostrada Bucureşti-Braşov km 0+000 - 173+300"

Scurtă descriere

Prin prezentul proiect de act normativ se urmărește modificarea anexei nr. 5 la Hotărârea Guvernului nr. 507/2006 pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii Autostrada Bucureşti-Braşov km 0+000 - 173+300, respectiv revizuirea și completarea Studiului de Fezabilitate din 2006 aferentă Sectorului 5 Cristian – Ghimbav, inclusiv cu redenumirea locației de final, respectiv în zona Municipiului Codlea.

Principalii indicatori tehnico-economici ai obiectivului de investiții au fost aprobați cu Avizul Consiliului Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Național și Locuințe nr. 25/29.04.2024. Lungimea traseului este de 5,182 km. Lăţimea platformei este de 26,00 m.

Valoarea totală a investiţiei (inclusiv T.V.A.) 879.897 mii lei, din care C+M: 738.074 mii lei.

Durata de execuție a obiectivului de investiții: 24 luni.

Finanțarea obiectivului de investiții se realizează din fonduri externe nerambursabile  Programul Transport (P.T.) 2021-2027 şi de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, precum şi din alte surse legal constituite, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.

MT


Cristian-Codlea: 125 milioane de euro (construcții+montaj fără TVA)

Pe traseul sectorului de autostradă sunt prevăzute următoarele lucrări de artă:
1.    Pasaj pe DJ 112B, km 0+359,11 (km autostrada 106+922,71) L = 98,40m;
2.    Pasaj pe bretea Nod DN 73G, km 1+330,93 (km autostrada 107+740,27) L = 98,40m;
3.    Pod peste raul Barsa si drum de exploatare, km 110+628,56 L = 464,40m;
4.    Pasaj pe bretea Nod Codlea, km 1+103,97 (km autostrada 111+537,72) L= 216,40m;
#9
Autostrăzi (A) / Re: Autostrada A3 București-Bo...
Last post by lucianluci96 - Today at 08:25:35 PM
Da, si ca putem spune asta si oficial. (Pana acuma stiam ca Precon e condusa de un fost angajat al lui, fostul presedinte CA Selina dar in realitate stiam ca e condusa tot de Beni)
#10
Aeroporturi / Re: Aeroportul International S...
Last post by SB76UFO - Today at 08:24:10 PM
Fly Lili a scos la vânzare biletele pe noile rute din Sibiu: Barcelona la 150 de euro, Roma și Milano la 100 de euro
Compania aeriană din Sibiu Fly Lili a scos la vânzare, imediat după Paște, biletele pentru noile destinații anunțate cu plecare de pe Aeroportul Internațional Sibiu, printre acestea aflându-se câteva orașe foarte atractive atât pentru city-break, cât și pentru comunitățile de români.
Conform site-ului oficial al Fly Lili, compania va zbura începând cu luna iulie din Sibiu către următoarele destinații: Barcelona, Roma, Milano, Nuremberg și Stuttgart. Prețurile încep, la prima vedere, de la 100 de euro (aproximativ 500 de lei) și ajung până la 150 de euro (aproximativ 750 de lei), în varianta ,,basic".

Reporterul Turnul Sfatului a efectuat mai multe simulări pentru prima săptămână în care sunt anunțate zboruri noi din Sibiu. Spre exemplu, puteți zbura la Barcelona, în 23 iulie, cu plecare de la ora 07:00 și aterizare la ora 09:25, la prețul de 150 de euro. Întoarcerea la Sibiu poate fi în 27 iulie, de la ora 10:35, cu aterizare la ora 14:35, prețul unui bilet ,,basic" fiind de 159 de euro.

Cine este interesat de Italia, poate zbura direct din Sibiu către Milano (Malpensa) și Roma (Fiumicino).

La Roma un bilet cu plecare în data de 22 iulie, de la ora 06:50 și aterizare la ora 07:55, costă 100 de euro. Întoarcerea poate fi în 25 iulie, de la ora 15:10, cu aterizare la ora 18:05, prețul unui bilet ,,basic" fiind tot 100 de euro.

Dacă vreți să zburați din Sibiu la Milano aveți un prim zbor în 21 iulie, de la ora 12:45, costul unui bilet fiind 100 de euro. Înapoi puteți veni în 24 iulie, de la ora 21:10, tot la prețul de 100 de euro.

Nu în ultimul rând Fly Lili va lansa zboruri din Sibiu către Stuttgart și Nuremberg, prețul unui bilet în ambele cazuri fiind tot de 100 de euro pe zbor. Din Sibiu se poate pleca spre Nuremberg, ca exemplu, în data de 21 iulie, ora 07:00, cu aterizare la 08:15. Întoarcerea poate fi în 24 iulie, de la ora 09:15, cu aterizare programată la Sibiu la ora 12:05.

Fly Lili zboară cu aeronave tip Airbus.
Cine este interesat găsește mai multe detalii aici:
Fly Lili

Turnul Sfatului