Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rizzuh

O situatie similara este si la nodul A1 cu DN65B (Pitesti Sud): https://goo.gl/maps/HwYx4fKuqgG2

Mai precis, aici: https://goo.gl/maps/XgLXiyZCkvT2
Diferenta este ca aici avem 2 benzi pe sensul de iesire, nu 1.

Insa nodul asta are multe alte ciudatenii. Breteaua DN65B -> A1 directia Ram. Valcea are 2 curbe foarte stranse "din ieconomie":

De ce nu s-a facut drept spre pasaj prin buruienile din stanga nu pot sa imi imaginez...

Ah, si se mai uneste si cu bucla de intoarcere, venind dinspre Ram. Valcea spre Bucuresti, sa intorci. Bucla care nu are rostul (puteai la fel de bine sa iesi pe breteaua de iesire si sa intorci intr-unul din cele 531825 giratorii, sau chiar la urmatorul nod, Catanale). Singurul scop util (nu foarte, este un nod peste 5 km) poate ar fi sa intrii pe DJ702G: https://goo.gl/maps/3Q4nijn92GQ2

Mai am: breteaua de intrarea spre Bucuresti are 2 benzi pe sens, dar nu in totalitate, se ingusteaza la o singura banda fix unde incepe limita de 60 km/h (https://goo.gl/maps/NKQR85NK77s), pe care nimeni nu o respecta si se face haos acolo. Oare cat de scump era sa continue cu breteaua pana la sfarsitul benzii de accelerare? Nu sunt mai mult de 500 metri in campie.

Din fericire nodul asta este destul de vechi si lumea s-a obisnuit cu el, nu stiu sa fi fost recent accidente cu victime acolo.

Liviu M

#3346
Quote from: JohannDB on June 19, 2018, 10:03:01 AM
Cel puțin pe autostrăzile germane urlă posturile de radio, cănd este anunțat un conducător auto pe contrasens....
Imi imaginez ca urla pentru ca afla de evenimente in timp util. Adica "cineva" il vede pe cel care merge aiurea si anunta mai departe. C-or fi sisteme automatizate, c-or fi alti soferi (care suna la 112), n-am idee, cert e ca posturile de radio pot sa faca anunturi utile daca sunt anuntate si ele, la randul lor, in "timp real"
Banuiec ca daca ar fi aflat de soferul "pe invers" in timp util, l-ar fi anuntat si posturile romanesti de radio. Intrebarea e daca a apucat cineva sa-l semnaleze inainte de accident.

horyatm

Mici șanse în contextul acesta. Să zicem că dacă mergea pe banda de urgență pe contrasens, atunci s-ar mai fi putut anunța.

QuoteȘi acolo se ascultă radioul pe autostradă, nu......manele

Fără supărare, dar în cazul ăsta toți ar trebui să ascultăm radio când ne urcăm pe autostradă? Sau la drum lung?

Mi se pare o critică răutăcioasă. Eu personal nu prea ascult radio 1. din cauza reclamelor lungi și enervante și 2. ofertei muzicale. În afară de Radio Guerilla și Cultural majoritatea sunt slabe. Și la Radio Cultural e muzică doar 50% din timp, în rest doar emisiuni și teatru radiofonic. Poate că atunci când merg la drum lung doresc să ascult muzica mea să conduc relaxat.

Și nu e adevărat că "se ascultă". Când vezi că e ambuteiaj (stau), dai drumul la radio să vezi ce se întâmplă.

Dar în orice caz, dacă circuli cu Waze, e mult mai bine. Te rerutează imediat dacă sunt probleme.


Ca să fac referire la cazul nostru. Tocmai ce am verificat dacă există opțiunea semnalizării unui vehicul pe contrasens pe Waze și nu există. Mi se pare destul de grav. Fiindcă dacă să zicem cineva depistează un autoturism chiar când intră pe contrasens și avertizează în aplicație. Toți cei care merg pe acea rută vor fi avertizați și vor putea evita un accident.

În comparație, dacă suni la 112 nu știu cât de mare ar fi timpul de reacție, în așa fel încât șoferii să fie avertizați. Există panouri electronice, dar sunt rare.

Ca dezavantaj al acestei funcții pe Waze e că s-ar putea ca cineva "deștept" să facă abuz și să pună avertismentul în glumă. Dacă nu confirmă nimeni, ar trebui închis contul. Nu te joci cu așa ceva.

Cristi N

Nici macar nu e nevoie sa asculti radio ca sa auzi anuntul, tot ce trebuie sa faci este sa ai aparatul pornit si optiunea TP sau TA active. In momentul in care se face un anunt acesta intra peste ce asculti indiferent ca e radio, mp3 de pe cardul de memorie/stick sau spotify de pe telefon.

Liviu M

Quote from: horyatm on June 19, 2018, 01:15:13 PM
Dar în orice caz, dacă circuli cu Waze, e mult mai bine.
Waze e un serviciu "nesigur" - nimeni nu garanteaza ca maine va  mai functiona.
Poate fi folosit de cei care-l au *) pentru a-si spori "confortul", dar NU poate inlocui un sistem de "siguranta". Asta ar trebui sa fie 112 + politia.
Dispeceratul 112 prrimeste mesajul si in secunda 2 masina de politie e pe drum.
Ca in paralel sunt transmise avertizari la radio, navi (TMC), waze... e altceva, dar waze singur...

*) Eu de exemplu n-am smartphone, waze nu mi-ar ajuta la nimic.

cristi5

#3350
Ziarul Adevarul zice ca omul a iesit spre Orastie si apoi s-a intors. Apoi ne citeaza pe noi...

https://adevarul.ro/locale/hunedoara/video-arata-nodul-rutier-a1-sofer-intrat-contrasens-omorat-trei-oameni-nodurile-separare-sens-bombe-ceas-1_5b28dc48df52022f754a2976/index.html



Nu stiu care e sursa acestei informatii (inteleg ca nu exista supravietuitori in masina respectiva), dar cel mai probabil s-a intamplat cu totul altceva:



Daca omul se intorcea de pe banda de Orastie, ar fi stiut ca e in eroare si ar fi stat cel mai probabil pe banda de urgenta, nu zmeu pe banda 2!!  In plus, daca se intorcea, s-ar fi intors cel mai probabil pe bretea, nu pe autostrada.

Cam ilogic articolul pt ca o separarea de sens in nod (mentionata in titlu) nu ar rezolva o intoarcere de pe banda spre Orastie.

Powered by API/PUM imgur uploader

pasadia

Cristi, eu as lua in calcul si posibilitatea ca omul sa nu fi stiut de faptul ca exista autostrada in acea zona, el probabil dorind sa mearga spre Deva pe DN-ul care ii era cunoscut. A tinut inainte la giratoriu dintre DN7 si DN66 (ar fi trebuit sa faca stanga), apoi a tinut banda din dreapta, dar cand a vazut ca drumul il duce spre Orastie a virat fara sa constientizeze pericolul (da, sunt multi care nu constientizeaza ca exista autostrada si aceasta implica pericole).

Dar totusi, nu exista camere in nod? De altfel imaginile alea puse de ieri par a fi o filmare dupa o filmare facuta de la inaltimea unui stalp de supravegehere. Caz in care speculatiile noastre ar putea fi usor risipite.

elphax

@horyatm
nu cred ca ar fi eficient sa pui asta pe waze. in primul rand ca acolo se marcheaza chestii stationare, nu se pot pune chestii in miscare. apoi, aceasta situatie apare doar pe autostrazi si drumuri expres. si a treia chestie - si daca s-ar pune, ar disparea imediat - ori iese tembelul de pe drum repede ori o face lata si atunci o sa apara oricum ca si  accident

cristi5

Foarte interesant @pasadia, daca omul nu intelege notiunea de autostrada, e foarte plauzibil sa se intoarca ca pe un DN mai lat si sa tina dreapta (desi mi se pare ca merge cam tare...)

Vedem daca apar poze sau declaratii oficiale despre cum a ajuns pe sens invers.

In orice caz, cred ca separarea de sens in noduri ar ajuta mult, chiar daca poate nu in acest caz.

pasadia

Mai mult decat alte noduri sau alta semnalizre, eu zic ca ar trebui politie. Decat sa vad acele Logan-uri de supraveghere ale firmelor de paza, as prefera sa vad politie. Mult mai multa politie rutiera. Dupa cum stii, am parcurs de zeci de ori bucata de A1 Sibiu - Deva - nu cred ca am vazut politia mai mult de 3-4 ori, si atunci oricu in stationare prin parcari (cu sau fara radar). Nici o patrulare, niciodata.

Si la fel, as prefera sa stiu ca exista camere de supraveghere functionale si ca se mai si uita cineva la ele constant. Ca daca doar inregistreaza si atat nu ai facut nimic cu acea investitie.

horyatm

Un alt aspect. Imediat înainte de Simeria DN7 are parapeți și pe stânga și pe drepata, asemănător cu autostrada. Fiind pe B2 contrasens, probabil că nu a observat că mai există un sens de mers în dreapta lui și faptul că erau parapeți nu l-a pus pe gânduri.



În zona nodurilor rutiere nu există camere de supraveghere? Chiar nu există o soluție tehnologică să depisteze automat asemenea cazuri?

cristi5

Quote from: pasadia on June 19, 2018, 04:10:58 PM
Mai mult decat alte noduri sau alta semnalizre, eu zic ca ar trebui politie.

Pai de la intrarea pe contrasens pana la accidentul mortal trec 2 min. Ce poate face politia?

Din pacate unii din cei care intra pe sens corect dar in directia gresita prefera sa-si riste viata pe contrasens decat sa mearga sa intoarca la urmatorul nod. E si saracie probabil, banii de benzina... Poate si graba...

florin74

Nu cred ca tine de saracie. Mai degraba o incapacitate de a recunoaste ca ai gresit. Se merge pe mentalitatea, lasa ca merge si asa, ma feresc ceilalti, ma descurc eu cumva. Si chestiunea asta se regaseste la toate categoriile de populatie. Pai sa iti arat in Cluj cati fac stanga pe o strada, unde virajul la stanga este interzis, in conditiile in care la 20 metri e sens giratoriu (dupa) si inainte cu 50 de metri de respectiva strada  este permis sa faci stanga pe o strada care fix in strada unde nu e permis virajul de stanga se inteapa. Nu poti sa iti imaginezi, de la masini ultimul racnet la masini obosite. Pur si simplu este o problema de mentalitate.

aschiutza

Am gasit pe Youtube un film care analizeaza problema acestor accidenete in Germania. Geisterfahrer-Ghost-driver-sofer fantoma



atentie filmul contine imagini violente!



o traducere concisa:

In Germania sunt consemnate zilnic 6 asemenea evenimente (nu neaparat urmate de accident). o coliziune se produce brusc, cu sanse minimale de a reactiona.

0:33. Cazul D-lui Frank K.: o fractiune de secunde, am vazut doar doua faruri . 3 morti si 2 grav raniti
Accidentul s-a produs duminica dimineata  la 07:30.

03:34: Grafic cu zilele in care seproduc asemenea accidente: In Weekend sund de doua ori mai multe decat in timpul saptaminii.
Explicatia o da cineva de la ADAC (ACR-ul german):persoanele care conduc rar masina si care conduc in special in Weekend (asa zisii "soferi de duminica" de la noi) nu au rutina autostrazii. Se mai adauga faptul ca in WE traficul e redus si orientarea acestor soferi dupa fluxul de trafic e automat mai dificila. 

04:13: se incearca analiza accidentului d-lui Frank K: soferul fantoma s-a incadrat  gresit pe contrasens intrand pe breteaua gresita. (nota mea: exista doua semne de interzis si mai departe sunt marcate sensurile cu sageti pe asfalt)

04:40 cazul2: la plecarea dintr-o parcare a intrat pe autostrada pe sensul gresit ignorand cele doua marcaje cu STOP.  Din fericire s-a soldat numai cu raniti usor (viteza mica). Concluzia:soferul a fost dezorientat datorita caniculei.

05:31: Grafic: cele mai multe asemenea evenimente se produc pe timpul verii , frecventa crescand incepand cu luna mai si ajungand la un varf in august.
Peste 50% au loc pe timpul noptii datorita oboselii si orientarii deficitare.

se mentioneaza si exemplul austriac cu marcah´jele cu mana si cuvantul "Fals" si ca accidentele de genul asta au scazut.

vizionare placuta!

TibiV

Multumesc mult pentru "traducerea concisa".
A facut reportajul inteligibil si pentru "afonii de germana"...
:cheers:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)