Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

3 Members and 6 Guests are viewing this topic.

ovideatza


TibiV

Tu n-ai vazut stirile?!...
A fost prost pe toate posturile (ma rog, eu nu ma uit la antene si la RTV...).
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ovideatza

#1952
Corect, saptamana asta TV-ul l-am ratat total...
Sa inteleg ca nu are rost sa caut, vorba aia, ca caut degeaba. :lol:

Dominik

You're in Steelers Country


voicul

Din cadrul marilor realizari de proiecte PPP.

Fără interes pentru tronsonul de autostradă Târgu Neamț – Iași, Guvernul amână accesarea de fonduri europene - VIDEO

Nu există investitori interesați de Autostrada Unirii, pe care Guvernul vrea să o construiască parțial prin parteneriat public-privat. Data limită de depunere a ofertelor pentru tronsonul Târgu Neamț – Iași a fost prelungită până pe 5 august. Între timp, asociațiile care au reușit să oblige prin lege Executivul să realizeze autostrada cer renunțarea la ideea unui PPP.

https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/fara-interes-pentru-tronsonul-de-autostrada-targu-neamt-iasi-guvernul-amana-accesarea-de-fonduri-europene-1163435

cove_adrian

"*ieri, reprezentanţii asociațiilor civice ,,Împreună pentru A8", ,,Moldova Vrea Autostradă" şi ,,Mișcarea pentru Dezvoltarea Moldovei", alături de partidele politice PNL Iași, USR Iași, PLUS Iași și PMP Iași, au organizat o conferinţă de presă pe tema proiectului Autostrăzii Unirii – A8 * poziția asociațiilor civice a fost tranșantă, criticând Guvernul pentru rezultatele dezastruoase în privința construirii autostrăzilor din Moldova".

https://www.ziarulevenimentul.ro/stiri/moldova/o-noua-ofensiva-pentru-autostrada-unirii--217463780.html
http://moldovavreaautostrada.ro
MVA - Moldova Vrea Autostrada
Miscare civica, independenta, apolitica

cristi5

Raspunsul politic la "CoBra strategic de interes national in CSAT" a fost "bagati si A8". Gata, nu mai facem autostrazi in CNAIR sau la 'izdeanu la Prognoza, le facem direct in CSAT. Asta era!

dr4qul4

Poate baga armata. Dar trebuie sa reintroduca stagiul militar obligatoriu.  :D
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024


dacianova

Bună,

Am și eu o întrebare: Nu era toată autostrada A8 denumită și "Autostrada Unirii"? O:-)
Acum sunt două: "Autostrada Unirii" și Autostrada Iași-Tg Neamț?
Și parcă inițial era de la Tg. Mureș până la Ungheni. Acum a dispărut și bucata dintre Iași și Ungheni.
E mai mult o întrebare retorică. Oricum nu se apucă mâine de construcția ei. Dacă peste 10 ani vom merge pe ea vom fi mult prea fericiți!
https://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/proiectul-autostrazii-mai-face-o-bucla-pe-dupa-guvern--226516.html

Europiu

Ca să fac haz de necaz, că nu e un subiect de glumă, cred că dacă autostrada va avea un capăt in Ardeal și unul în Moldova deja va primi calificativul de "Unirii".

În zece ani să circulăm pe ea? Poate vrei să spui "în zece ani să se apuce de lucru la ea"? Asta ar fi mai realist.
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

voicul

In 10 ani sunt sanse de niste petice pe ici pe colo: 10 km aici, peste alti 30 km inca vreo 15 km si tot asa. La munte ... nimic.

vancouver

Asa cum spuneam si acum 3-4 ani (dar am fost luat la suturi atunci) A8 se poate face esalonat in 25-30 de ani. Astfel si povara financiara devine suportabila, adica sa zicem vreo 6 miliarde € / 30 de ani = 200 de milioane pe an. Se poate incepe cu contracte care duc la cheltuirea a ca. 100 de mil. € / an, pe primii 10 ani, urmand ca mai pe final sa se accelereze - astfel ca in 30 de ani media sa fie 200.

100 de mil € / an, cu finantare EU inseamna 700 mil. in 7 ani, adica ca. 15-20% din fondurile care trebuie cheltuite intre 2021 si 2027, ceea ce mi se pare fezabil.

Legea este respectata, oamenii care vor A8 primesc un feed-back realist  (oricum daca se incearca ceva mai grandios si mai repede de 30 de ani eu cred ca va fi sortit esecului). Termenul de 30 ani eu il consider realist pentru un proiect de o asemnea anvergura.

Cum am spus si la A3, dupa parerea mea pe zona dificila trebuie FIDIC ROSU, ca la momentul licitatiei de executie dificultatile si solutiile sa fie deja clare si cunoscute. As scoate asadar la licitatie Tg. Mures - Tg. Neamt partea de SF+proiectare+DT+AM, cu orizont de pornire a executiei in 2028 pentru tunelurile si podurile cele mai dificile. Pentru perioada 2021-2027 (+maxim 2 ani) as merge cu FIDIC GALBEN intre Iasi - Tg. Frumos - Pascani - int. A7 + DN2 langa Motca = ca. 70 km, adica fix 700 milioane € la 10 milioane pe km.

Sa schematizam:

2021-2027 = ca. 70km: Iasi Vest - Tg. Frumos - Pascani - Motca (inters. A7) - FIDIC GALBEN
2021-2027 = proiectare+AM: Motca - Tg. Neamt - Tg. Mures pt. FIDIC ROSU
2028-2041 = executie tuneluri si poduri mari Motca - Tg. Neamt - Tg. Mures (zonele cele mai dificile numai 1/2 profile)
2035-2041 = executie segmente mai usoare in apropiere de Tg. Mures si de Tg. Neamt, ca si centura Iasi nord + legatura cu rep. Moldova
2042-2049 = executie segmente dificile intre structurile mari deja executate (zonele cele mai dificile numai 1/2 profile)
dupa 2050 = numai in masura in care este necesar: dublarea zonelor executate half profile
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

NGC

"Atribuirea unui contract de parteneriat public-privat pentru realizarea obiectivului ,,Autostrada Târgu Neamţ - Iaşi", în conformitate cu OUG nr. 39/2018 privind parteneriatul public-privat"

Quote from: NGC on May 31, 2019, 11:24:43 AM
Sa trecem si cateva date puse acolo ca sa fie. :lol:

Valoare estimata: 4.764.860.100,00 RON fara TVA / 1.001.000.000,00 EURO fara TVA

Durata contractului: 360 luni

Fonduri: Alte fonduri. "Potrivit Studiului de fundamentare, finantarea obiectivului de investitie se va face in proportie de maxim 25% de catre Partenerul public si restul de minim 75% de catre Partenerul privat."

Termen depunere oferte: 03.07.2019

Quote
Autostrada Târgu Neamţ - Iaşi face parte din Strategia de dezvoltare a Programului Naţional de Autostrăzi, promovat în anul 2001 de către MLPTL şi se încadrează în Planul de Amenajare a Teritoriului Naţional – Secţiunea Căi de Comunicaţie, aprobat prin Legea 71/1995. Autostrada Târgu Neamţ - Iaşi se desfăşoară pe teritoriul judeţului Iaşi şi are o lungime de 61 km la care se adaugă 7 km reprezentând bretelele nodurilor DN28 şi Km 61+000, bretele ce vor fi, de asemenea, la profil de autostradă. Lungimea totală a traseului construit la profil de autostradă va fi de 68 km.Autostrada face parte din Coridorul V, ce constitue legătura Moldovei cu Transilvania şi Europa, reprezintă parte din conexiunea est - vest a României şi se racordează la sectoarele de autostradă construite deja, sau aflate în diverse faze de implementare. Astfel, se realizează conexiunea dintre centre economice importante din Moldova (Iaşi, Paşcani, Botoşani, Bacău, Suceava, Piatra Neamţ), cu cele din Transilvania şi mai departe, prin vama Borş, cu reţeaua de autostrăzi din Europa.

Ieri a expirat termenul pentru depunerea ofertelor.

Desi au anuntat astia ca vor sa renunte la tentativa de PPP pentru CoBra, ceea ce ar implica probabil si renuntarea la tentativa de PPP pentru A8 Targu Neamt - Iasi, uite ca unii au investit totusi timp, resurse si bani sa depuna o "oferta". De fapt oferta financiara se depune in etapa 2, dupa ce sunt selectati cei "speciali" cu care "se negociaza". ;)

Sunt curios cine s-a bagat.