Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 6 Guests are viewing this topic.

Allex

^^ nu ai nevoie de nici un fel de autorizatie pentru stransul de semnaturi atata timp cat nu ai cort sau masuta amplasata.
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

gas

Tabelul musai color sau se poate si alb negru scos?

fspy87

Prin cele doua organizații nu s-ar putea strânge semnături la nivel național ?ar fi mai eficient as zice

Ionut

^^ Merge si alb-negru. Oricum nu se vor depune undeva anume semnaturile. Este o campanie de presiune publica/initiativa cetateneasca, nu e ceva "oficial". Vom vedea ce optiuni sunt pentru "depunerea" semnaturilor. O sa mergem cu ele pe la intalniri cu ministrii si cu sefii CNAIR, care s-or mai perinda prin birouri. :lol:

^ Se strang semnaturi la nivel national. Oricine poate printa si trimite formularul. Probabil ne vom mai organiza si local. Vedem.

ovicor

Si Bistrita (DN17) ar "respira" altfel daca traficul greu si de tranzit de lung parcurs s-ar muta pe A8. Ar trebui subliniata si optiunea cu half - profile, cu decalaj de 10 ani pentru celalalt sens.

buggy234h

Unde trebuie trimise formularele cu semnaturi?

cove_adrian

Quote from: Ionut on October 16, 2018, 07:48:03 AM
Colegii de la Iasi se apuca de semnaturi. Sunt curios cate strang. :)

Demers fără precedent pentru autostrăzile Moldovei: ,,Împreună, vom smulge de la acest guvern de rea-credinţă ce ni se cuvine"

Reprezentanţii Asociaţiilor ,,Împreună pentru A8" şi "Moldova Vrea Autostradă" încep de luni, 15 octombrie, o amplă campanie de strângere de semnături pentru construirea autostrăzilor A8 şi A7. Adevarul

Momentan dupa 5 zile de campanie de strangere de semnaturi in Iasi (Piata Unirii, Pietonal Stefan Cel Mare, cartier Alexandru cel Bun) avem peste 2.500 de semnaturi. Semnalele din Moldova, Romania si chiar strainatate sunt pozitive.

Aici  - https://drive.google.com/file/d/11wX8NNo7VqHcUPy-lXT9MT0KnHcG9tKu/view?fbclid=IwAR1OcONi1cJX3T0mrBexdkB4giQhXyL6svNrNKLGQBgT40G2MH1-p9Dd84A
puteti descarca tabelul pentru a semna si apoi scana. Ulterior se poate trimite pe adresa autostradaa8@gmail.com sau adrian.covasnianu@moldovavreaautostrada.ro

Va multumim!
http://moldovavreaautostrada.ro
MVA - Moldova Vrea Autostrada
Miscare civica, independenta, apolitica

voicul

Petitie publica pentru A8

Biroul Executiv al PNL a decis lansarea unei petiţii publice privind construcţia autostrăzii "Unirii" prin care cere Guvernului ca acest obiectiv de investiţii să devină prioritate zero şi să fie realizat din bani europeni, a declarat vicepreşedintele liberal Laurenţiu Leoreanu.

"Astăzi în şedinţa Biroului Executiv al PNL s-a luat decizia lansării petiţiei publice 'Demaraţi construcţia autostrăzii Unirii: Ungheni - Iaşi - Târgu Neamţ - Târgu Mureş', obiectiv de importanţă majoră pentru această regiune istorică şi care trebuie să devină prioritate zero a Guvernului actual, care se pare că a trecut acest obiectiv în spatele master planului, pentru că această autostradă este parte a master planului pe infrastructură rutieră în România şi face parte din reţeaua europeană. Este foarte important pentru dezvoltarea Moldovei acest obiectiv, fără de care transferul rapid de persoane, de mărfuri, de investiţii, se va face la fel de greu ca şi până în prezent şi mereu vom asista la o zonă rămasă în urmă. (...) Guvernul PSD-ALDE vine cu soluţii false, anunţă mecanisme de tipul parteneriatului public-privat care sunt nerealizabile pentru acest obiectiv, pentru că înseamnă o contribuţie majoră din partea bugetului de stat în cadrul unui astfel de mecanism pentru realizarea acestui obiectiv ", a declarat Laurenţiu Leoreanu, luni, la finalul BEx al PNL.

Vicepreşedintele PNL a reamintit că pe acest subiect comisarul european Corina Creţu a spus că "există bani la Comisia Europeană pentru acest obiectiv, dar nu există depusă nicio intenţie".

"Şi a anunţat foarte clar că există şi un parcurs pe care putem să-l urmăm, astfel încât până în 2020 să avem deja un studiu de fezabilitate pentru autostrada Unirii, iar din 2021 să poată fi lansată construcţia efectivă a acestei autostrăzi", a spus Leoreanu.

Vicepreşedintele PNL a adăugat că acest "strigăt de disperare" al Moldovei trebuie auzit odată şi de "ministrul Transporturilor şi de prim-ministru".

"Şi să pună pe harta fizică a României acele autostrăzi, acele obiective importante care, din păcate, au rămas scrise pe o foaie de hârtie într-un studio de televiziune din timpul campaniei electorale. (...) Solicităm, aşadar, şi prin această petiţie publică, care va fi urmată şi de alte acţiuni ale PNL, ca acest obiectiv să devină prioritate zero a Guvernului actual", a mai spus Leoreanu. AGERPRES/ (A - autor: Daniel Florea, editor: Mihai Simionescu, editor online: Irina Giurgiu)

https://www.agerpres.ro/politica/2018/10/22/leoreanu-pnl-lanseaza-o-petitie-publica-pentru-autostrada-unirii--197272

Ionut

Pentru colegii din Moldova. Nu stiu daca ati observat, baietii de la IPA8 si MVA merg prin orasele Moldovei la strans de semnaturi. Ii puteti urmari pe Facebook sa vedeti in ce oras sunt. O sa ne intalnim miercuri seara si/sau joi dimineata si o sa ii intreb daca vor sa faca o campanie mai mare si prin alte orase.

Bogdan_Cluj

O informatie, politica (adica nu a dat nimeni cu lopata pe traseu), dar pe subiect:

"Un vot în unanimitate [in comisia de transporturi] dat primului proiect de lege, care prevede obligativitatea construirii unui anume obiectiv de investiții: Autostrada Iasi-Tg Mureș Autostrada Unirii.

Textul legii așa cum a fost votat azi:

Proiect de Lege privind aprobarea obiectivului de investiţii Autostrada Iaşi - Târgu Mureş Autostrada Unirii
Art. 1 Prezenta lege aprobă executarea obiectivului de investiții Autostrada Iaşi -Târgu Mureş, denumită în continuare Autostrada Unirii. Autostrada Unirii începe la granița României cu Republica Moldova printr-un nou pod peste râul Prut și se termină printr-o conexiune cu autostrada A3 Brașov-Borș, în apropierea orașului Târgu-Mureș.
Art. 2 Obiectivul de investiții Autostrada Unirii se finanțează de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor din credite externe și din fonduri europene nerambursabile și/sau prin parteneriat public/privat. În fiecare lege bugetară anuală, pe durata implementării proiectului, se vor aloca acestui obiectiv credite bugetare conform necesarului de finanțare comunicat de Ministerul Transporturilor.
Art. 3 Ministerul Transporturilor este ministerul responsabil pentru coordonarea realizării obiectului de investiții Autostrada Unirii.
Art. 4 Ministerul Transporturilor va demara, în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a legii, procedurile necesare pentru realizarea obiectivului de investiții Autostrada Unirii.
Comisia pentru transporturi și infrastructură"

sursa: pagina FB a unui parlamentar de Iasi

ghrt

În clipa în care au zis de parteneriat public privat devine o glumă proastă.
Cont (aproape) inactiv.

pasadia

Care subiect? Nu de alta, dar Ministerul Transporturilor respecta aceasta lege (in mod particular articolul 4) inca de prin 2007, de cand s-au apucat de SF-ul pe Iasi - Targu Mures.

Si serios vorbind, rau am ajuns daca legiferam in acest mod. Voi astepta cu mare interes legea in care sa ni se spuna de cate ori sa mergem la WC. Ma gandesc ca e nevoie si in cazul unui asemenea proiect de aprobare executarii, de alocare de timp, de stabilirea unui responsabil, etc... Hmm, cred ca am un articol pentru TNR in mine. :D

JohannDB

#1227
Dar când Orban a fost ministru, de ce nu a luat inițiativa ?? Văd o polarizare de atitudini, dar la vremea fiecăruia, respectivii au tăcut mâlc.... Sunt mulți ani rămași în urmă....

voicul

Pfff ce simplu a fost. Nu am citit pana la final articolul, dar cred ca acolo ... la finalul ARTICOLULUI, autostrada e deja gata !!!

Comisia pentru Transporturi şi Infrastructură din Camera Deputaţilor a votat proiectul de lege privind construcţia Autostrăzii Iaşi - Târgu Mureş

Comisia pentru Transporturi şi Infrastructură din Camera Deputaţilor a votat, marţi, proiectul de lege privind construcţia Autostrăzii Iaşi - Târgu Mureş, secretarul comisiei, liberalul Marius Bodea, recunoscând că demersul este "inedit, dar necesar".

Proiectul de lege privind construcţia Autostrăzii Iaşi - Târgu Mureş a fost votat anterior şi în Senat, urmând să fie dezbătut în perioada următoare în plenul Camerei Deputaţilor.

Secretarul Comisiei pentru transporturi din Camera Deputaţilor, liberalul Marius Bodea, a afirmat că votul de marţi din comisie a fost dat în unanimitate şi că, "foarte probabil", plenul Camerei Deputaţilor va lua în discuţie această lege în luna noiembrie.

Întrebat de ce este necesar un asemenea proiect, deputatul Marius Bodea a declarat că "niciun guvern nu-şi mai permite să nu pună legea în aplicare, adică să nu facă autostrada, întrucât documentul devine obligatoriu".

"Este o premieră pentru România, deşi alte state procedează la fel. Practic, guvernele sunt astfel obligate să facă proiecte importante. Este inedit acest demers, dar necesar. Guvernul putea să demareze singur proiectul, fără a fi împins de la spate", a afirmat deputatul PNL Marius Bodea.

Proiectul de lege privind construcţia Autostrăzii Iaşi - Târgu Mureş prevede ca Ministerul Transporturilor să iniţieze, în termen de 30 de zile de la intrarea legii în vigoare, procedurile necesare pentru realizarea investiţiei.

Asociaţiile civice ieşene "Moldova vrea Autostradă" şi "Împreună pentru A8", care militează pentru construcţia Autostrăzii Iaşi - Târgu Mureş, îi solicită o întâlnire liderului PSD Liviu Dragnea, pentru a explica de ce proiectul nu va fi realizat integral din fonduri europene.

Pe de altă parte, cele două asociaţii continuă strângerea de semnături pentru a forţa Guvernul să înceapă cât mai repede construcţia de autostrăzi în Moldova, campania fiind declanşată la începutul săptămânii trecute.

Iniţiatorii acţiunii susţin că infrastructura reprezintă "o condiţie obligatorie pentru dezvoltarea durabilă economică şi socială a Moldovei şi recuperarea decalajului faţă de restul ţării".

https://www.news.ro/politic-intern/comisia-pentru-transporturi-si-infrastructura-din-camera-deputatilor-a-votat-proiectul-de-lege-privind-constructia-autostrazii-iasi-targu-mures-1922400123202018101718590173

vancouver

Parlamentul, aka puterea legislativa, nu poate sa dea legi prin care sa se faca o anumita investitie sau nu. Legile trebuie sa fie universal valabile.

Guvernul, aka puterea executiva (eventual impreuna cu presedintele), poate decide care proiect se face si care nu, CONFORM LEGILOR GENERAL VALABILE, votate de parlament. Orice decizie a guvernului poate fi de altfel contestata in instanta si contestatia se judeca pe baza legilor.

Daca faci legi punctuale, atunci cum vrei ca o instanta sa judece... ca instantele judeca pe baza legilor. Deci orice decizie a parlamentului nu poate fi contestata in justitie. Doar la CC, care de altfel a respins orice lege pana acum, care se ocupa de ceva punctual.

De aceea nici Master Planul nu s-a putut adopta in parlament ca lege, ci doar in guvern, ca hotarare de guvern.


Deci inca o data:
- legile sunt general valabile
- deciziile punctuale se iau in guvern

Deciziile punctuale din guvern se pot contesta in justitie, care judeca in conformitate cu legile general valabile. Asa functioneaza separatia puterilor in stat.

Daca parlamentul ia decizii punctuale se amesteca in puterea executiva si nu mai avem separatia puterilor.

LEGEA PENTRU A8 ESTE O MARE ABERATIE, CEI CARE FAC ASA CEVA SUNT ZERO LA NIVEL JURIDIC, NU INTELEG MODUL DE FUNCTIONARE A STATULUI DE DREPT, CU PILONUL PRINCIPAL SEPARATIA PUTERILOR IN STAT.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.