Drumul Expres DEx4 Turda-Dej

Started by danpandrea, August 26, 2019, 11:47:19 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 3 Guests are viewing this topic.

pasadia

Știu că voi discutați serios problema, dar îmi permit să vin și eu cu o observație care ar trebui sa va bucure: pentru acest DX de de 5km sunt impuse noduri denivelate.

Ceea ce e mare lucru când compar cu bucata de A3 brașoveană pe care în 10km de autostrada și DX vor fi 4 sensuri giratorii și ZERO noduri denivelate. ;)

horatiu.cosma

^
Măcar pe aia circulați în 2021, asta de la Cluj ne va bucura probabil prin 2026 cel mai devreme  :D.


Ionut

API pe Facebook

"Drumeagul" de legătură de 5,4 km din județul Cluj, important cât o autostradă, a ajuns la a treia încercare! Va avea 4 benzi și intersecții denivelate la ambele capete.

În 30.03.2020, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a reluat de la zero un proiect regional esențial: pregătirea conexiunii dintre Autostrada A3 în zona Turda și DN1 la Tureni-Mărtinești. Licitația are o valoare estimată de 2,7 milioane lei fără TVA. Contractul va include toate avizele, acordurile și autorizațiile necesare, fiind practic un proiect "la cheie" pentru viitorul constructor.

Perioada de 9 luni menționată în caietul de sarcini, vă spunem de acum, este insuficientă. Este nevoie de minim un an, poate chiar 18 luni, deoarece traseul intersectează situl Natura 2000 Munții Trascăului, necesitând o evaluare adecvată a impactului asupra mediului.

În contextul finalizării autostrăzilor A10 Sebeș-Turda (în 2021) și A3 Nădășelu-Târgu Mureș (în 2022-2023), această conexiune devine critică pentru șoferii care ajung în Cluj-Napoca, Dej sau Bistrița, fiindcă vor putea ocoli orașul Turda cu a sa infrastructură precară: una din intrările rutiere e un pod pe jumătate căzut, iar alternativa e un șantier restricționat.

Procedurile pe drumul de legătură nu sunt noi. O încercare de licitare a avut loc anul trecut în iunie, când nu s-a prezentat niciun ofertant din cauza prețului estimat prea mic: 2,5 milioane lei. Distanța de studiat atunci a fost mai lungă, de 14 km.

Originile proiectului datează însă din 2014, cu un contract atribuit la un preț ridicol de mic: 232.000 lei. La acea sumă evident că nu s-a livrat mai nimic, blocând complet investiția în tot acest timp.

dr4qul4

Stiu ca SF-ul trebuie sa stabileasca, dar am si eu o nelamurire:
Ce se va intampla cu DJ103G/107L? Din moment ce acum este Dx (si nu un simplu nod), nu ar trebui separat de infrastructura existenta? Adica un alt pasaj? Sau macar folosit viaductul existent la 1km mai la vest?
Sau pur si simplu se va devia putin DJ-ul si se va anula traversarea A3? DJ-ul nu-l poti baga prin viaductul acela, pentru ca apoi s-ar intersecta cu noul DX..
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

alexV

Mi se pare ca am citit in documentatie, se studiaza toate posibilitatile:
- se foloseste un overpas complet nou, 2x2 benzi, in alta locatie din apropiere
- se foloseste overpasul existent ca un sens, si se construieste inca unul de aceeasi latime imediat langa
- se foloseste actualul overpas si atat
Vom vedea in 2 ani cand e gata studiul :)

TibiV

Logic ar fi asa:

Quote from: alexV on April 16, 2020, 04:35:43 PM
- se foloseste overpasul existent ca un sens, si se construieste inca unul de aceeasi latime imediat langa
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

horatiu.cosma

Dacă va fi profil de DX 2X2, nu prea poate interfera DJ-ul cu DX-ul, cu atât mai mult în zona nodului unde din rațiuni de safety cam trebuie separate fluxurile. Cel mai logic ar fi păstrarea DJ-ului actual neatins și construirea nodului A3-DX pe un alt amplasament, independent de DJ.

TibiV

Cunoastem amandoi configuratia actuala...

Platesti tu din buzunar inca un over-pass, cu bretelele de rigoare?
Ca CNAIR nu va fi prea incantata de solutia asta...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

De asta ziceam de viaductul aflat la 1km spre Cluj.
Pana acum nu m-am gandit ca ar trebui sa fie legatura pe 2 benzi pe sens. De viteza sigur nu e nevoie (adica ajunge o trompeta cu limitare la 60), dar tinand cont ca e iesirea pentru Cluj-Napoca...ar cam fi nevoie de 2 benzi pe sens.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

dragos76

Dacă s-ar merge pe soluția cu ieșirea la acel viaduct, am scăpa și de complicațiile cu situl Natura 2000, nu?

Ionut

Nu cred ca se scapă pentru că tot trebuie să evaluezi impactul, trebuie să studiezi, sa faci SEA și EIM. Trebuie AM. Trebuie de toate.

andrey_rsu

Sa se faca absolut tot ce trebuie dar mai important sa le facă cum trebuie, sa nu te tot trezim cu blocaje, întârzieri etc. Bucata asta de drum este vitala pentru tot traficul de tranzit din zona Turda care se va aglomera tot mai mult. Proximitatea de nodul A10 - A3 face Turda foarte atractiva pentru diferite firme, am observat ca devine un Hub logistic, Dedeman fiind ultimii care construiesc un depozit uriaș pe fosta platforma industriala a orașului.

StefanCelMare

Întrebare: data de 6 mai ca limită pentru depunere oferte conexiune A3-Tureni e pe bune?
Adică s-au depus oferte sau nu? Că nu reiese din articol.

http://www.monitorulcj.ro/actualitate/80081-emil-boc-contrazis-in-privinta-conectivitatii-clujului-la-autostrada-transilvania-nu-are-cum-sa-fie-finalizata-in-2021-este-o-ineptie#sthash.u0RsJQwf.dpbs

,,Conectivitatea Autostrăzii Transilvania de pe DN1, prin Tureni, se realizează în momentul de față și sperăm ca anul viitor să avem gata această conectivitate a Clujului cu autostrada, pentru că asta ar ajuta foarte mult, fiind vorba de doar 5-6 kilometri, pentru a asigura mobilitatea urbană pe axa Cluj-Napoca – Turda și Cluj-Napoca – București", afirma edilul.

Deputatul Horia Nasra: ,,Nu, proiectul nu se poate finaliza în 2021!"
Deputatul PSD de Cluj Horia Nasra îl contrazice însă pe Emil Boc și spune că finalizarea drumului de legătură anul viitor este imposibilă – ,,o inepție". ,,Luați dumneavoastră personal hârlețul și sapa pentru a realiza această conexiune?", se întreabă parlamentarul clujean.

Momentan, proiectul este abia la stadiul elaborării studiului de fezabilitate pentru autorizarea executării lucrărilor de construire și proiectului tehnic la obiectivul ,,Drum Expres pentru realizarea conexiunii dintre Autostrada A3 (zona Turda) și Drum National DN1 (zona Martinești)".

,,Proiectul este foarte bun, dar nu are cum să fie finalizat anul viitor, în condițiile în care încă nu s-a încheiat contractul studiului de fezabilitate, încă nu avem proiectul tehnic, care durează câteva luni. După ce ai proiectul tehnic, organizezi licitația pentru execuție. Licitația iar durează câteva luni. Acest proiect va putea fi realizat, să spunem, în următorii 3 ani", a declarat Horia Nasra.

Termenul-limită pentru depunerea ofertelor a fost atins
Potrivit anunțului publicat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), termenul-limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare pentru elaborarea studiului de fezabilitate a fost miercuri, 6 mai. Valoarea totală estimată a proiectului, potrivit anunțului în SEAP, se situează în intervalul 2.719.778 – 3.213.374 lei.

Drumul Expres pentru realizarea conexiunii A3 cu DN1 – zona Mărtinești este un proiect prioritar în Strategia de Dezvoltare Rutieră a Ministerului Transporturilor Infrastructurii și Comunicațiilor, având scopul de a degreva traficul din Turda și reducerea distanței dintre Cluj-Napoca și A3, respectiv A10.

NGC

Termenul e valabil. Avem ofertanti. O sa revin.