News:

.

Main Menu

Locomotive

Started by Ionut, October 29, 2016, 07:48:50 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

carutasul

Păi văd că e la paușal :)

frunzaverde

Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

thinker

#92
- la franare nu poti condensa toata energia cinetica a 2000 t sau 3000 t in niste baterii de pe locomotiva din mai multe motive - capacitatea bateriilor, nu poti frana doar cu 3 sau sase osii 3000 t, etc...
- acumulatorii au si acum preturi prohibitive
-acumulatori care sa aiba capacitati atat de mari, extrem de scumpi, si mari, probabil sa mai punem la locomotiva unul doua vagoane cu acumulatori, iar durata de viata nu e grozava
Locomotivele de la noi, si electrice si disel-electrice au minim 25-30 de ani si multe spre 50 de ani, acumulatorii greu au durata de viata de 10 ani.

Ca sa mearga treaba asta ar trebui regandit conceptul de tren format acum din locomotiva si vagoane, in alt concept mai multe osii motoare, unele la vagoane si multi acumulatori, distribuiti in acelasi fel. Nu stiu daca complicatiile technice si investitiile fac acum actuala o asemenea idee.
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

thinker

@Frunzaverde - ai idee cam cu cati KV inlocuieste o locomotiva electrica un litru de motorina. Adica cati kw consuma o locomotiva electrica sa traga x tone pe distanata y si cati litri de motorina consuma o locomotica disel-electrica in conditii similare?
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

carutasul

Da, mă găndeam așa în teorie...
În baterii sigur nu merge, mai ales că asta înseamnă conversie în CC și înapoi în CA ( până la urmă o dai în SEN tocmai ca să scapi de ea). Mă gândeam dacă ar putea fi stocată într-un circuit autooscilant, pe timp limitat ( echivalentul unui volant, cam ce a vrut să facă Gogu Constantinescu cu convertizorul lui) E interesantă problema asta a energiei pe care nu o poți stoca, mă face să gândesc :)

thinker

Cred ca e mai usor daca poti organizezi de exemplu un tren de marfa sa mearga aproape fara oprire de la plecare la destinatie. Sa nu tot opreasca prin gari. Acolo poate pierzi 50% din energie tot punand in miscare atatea mii de tone de x ori.
La CFR inertia e foarte utilizata, calea ferata nu urca si coboara atat de des ca o sosea, poate are de 10 ori in medie mai putina declivitate comparat cu rutierul daca nu mai mult.
Asta ar fi adevaratul volant si nu e asa greu de realizat.
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

rizzuh

Quote from: frunzaverde on September 13, 2018, 09:51:19 PM
Exista multe zone neutre care izoleaza segmentele de retea, unde mecanicii trebuie sa decupleze disjunctorul si/sau sa coboare pantograful (mecanicul e instiintat sa faca asta prin tablite speciale (art 150-154): http://www.fstf.ro/wp-content/uploads/2013/06/Regulamentul-004.pdf). De asta se pompeaza inapoi in reteaua publica; pentru ca nu se poate folosi reteaua feroviara pentru a echilibra cererea de la Galati cu cea de la Cluj.

De ce este nevoie sa decupleze disjunctorul inainte de zona neutra si sa-l cupleze dupa?

Balto

Zona neutra este acea portiune N a catenarei, care in mod normal nu este sub tensiune. Ea separa electric sectoarele de faze diferite ale catenarei si se plaseaza in dreptui substatiei de tractiune astfel ca toate pantografele locomotivelor electrice ce trec peste jonctiune, sa treaca mai intai de pe firul de contact, de exemplu de faza K, pe zona neutra N, si apoi, de pe ea pe firul de faza S. Pentru ca pantografele sa nu acopere simultan ambele faze si sa provoace scurtcircuitarea lor. Lungimea zonei neutrale trebuie sa fie mai mare decit distanta dintre pantografele extreme ale locomotivelor in multipla tractiune.
Trecerea locomotivelor pe sub zona neutra se face prin inertie, cu deconectarea disjunctorului.
Suceava racord SEN 400/220/110 kV / Productie: Eolian (0,6MW), Biomasa (30,1MW), Fotovoltaic (0,64MW), Hidro (4,6MW), biogaz (2,9MW)

carutasul

Faptul că sunt zone separate e evident , că nu merge între Galați și Cluj, dar mă gândeam că secțiunea e destul de lungă, de exemplu Craiova-Filiași ? Sau mă  înșel?


carutasul

Cred că ai dreptate. Se vede că nu am mers cu locomotiva prea des.
Din câte știu eu, apropo de coborât pantograful, în momentul în care cobori pantograful ești sigur că mașina rămâne la potențial zero, nu păstrează accidental potențialul catenarei, care poate să difere de cel al următoarei secțiuni.
Tehnica asta se folosește inclusiv la componentele "hot pluggable" din servere, unde contactul de masă se face pur și simplu mai lung decât cel de tensiune ( iar componentele au șinele de ghidaj) în așa fel încât când îl scoți mai întâi să deconectezi plusul și abia după aia masa, iar la introducere invers, se conectează masa și abia după aia plusul. Probabil au considerat că, deși ai o zonă neutră în anumite condiții poate rămâne potențialul anterior ( poate dacă se străpunge un izolator) . In felul ăsta se descarcă orice sarcină.



tom_sawyer

România are primul muzeu feroviar de locomotive la Dej odată cu semnarea decretului de înființare pentru Centrul Muzeal al Locomotivelor

România are de astăzi primul său muzeu feroviar la Dej, decizia de înființare fiind oficializată prin semnarea decretului de către Președintele României, ,,Decret privind promulgarea Legii pentru înfiinţarea Centrului Muzeal al Locomotivelor (PL-x 85/01.02.2017)". Astfel, muzeul poate intra în linie dreaptă pentru accesarea mai multor fonduri și demararea procedurilor de reorganizare a depoului Dej, în a cărui incintă deja găzduiește o serie de locomotive istorice și vagoane muzeu, pentru a beneficia de un spațiu expozițional dedicat.

http://newsby.marianandrei.com/romania-muzeu-locomotive-dej/

pasadia

Dar la Resita nu e deja muzeu de locomotive?  O:-)

perfidus

Din cate stiu muzeul de acolo cuprinde exclusiv modele fabricate la Resita. Si e cam slab finantat, masinariile se cam darapaneaza. Nu vad de ce sa nu mai fie inca un muzeu la Dej, posibil sa aiba spatii mai bune de expozitie si sa puna la bataie mult mai multe modele...
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat