Drumuri Naționale în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 09:19:35 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

voicul

Adica fac acum giratoriu ca sa poata face la anu (care incepe peste 1 luna) pasaj subteran?  :o

La fel de bine ar putea sa faca A1 pana la Boita si sa dubleze DN7 de la Boita la Talmaciu!
Aaaa ... stai asa ... chiar fac asta.  :-[

vancouver

Aici e bine ce fac. Trebuie de urgenta o masura de eliminare a punctului negru.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

horatiu.cosma

Am fost pe DN19B și DN19E weekend-ul asta. Pe 19B Nusfalau-Chiribis au mai peticit și se poate merge cu 60-70-80-90-100 în funcție de cât e de denivelat. Chiar au și marcat pe mijloc, azi lucrau la marcaje, surprinzător. Însă e enervant că din loc in loc mai apare cate o groapă mai serioasă și mai ales noaptea e nasol sa o iei in plin. La intersecția cu 19E la Chiribis e frezata, însă neasfaltată, foarte urat că lasă așa. Apoi vreo 15 km până la Poclusa de Barcău e gata lucrarea cu marcaje cu tot, se merge brici, de la 120 in sus îți dai seama că nu a fost reabilitare cu tot cu fundație, ci doar straturile rutiere, e o ușoare legănare, dar nu e deranjanta. Următorii 15 km până la Salard e gata asfaltul, mai trebuie doar marcaje. Apoi până aproape de DN19 mai au uzura, nu mi se pare chiar grozava calitatea, am văzut mici gropi, sper sa le rezolve după ce vin cu uzura. Chiar și azi asfaltau spre DN19, mai au 1-2 km până să ajungă la DN19.

alext

Quote from: Xed on November 21, 2020, 05:11:21 PM


Confirm si eu cele spuse de @Xed.
Mi se pare ciudat ca au ramas "valuri" pe o zona nou asfaltata. Aceste denivelari (in special de sensul B=>Gr) sunt si in zone in care nu sunt rosturi de dilatatie.

Oricum, sunt fericit ca au dat drumul la circulatie pe pod.
Comparativ cu ce era pe acest pod, acum este deja de vis.

burli

Ieri am vazut restrictii de trafic pe DN 1 pentru reconfigurare intersectie Vladiceasca - Snagov Plaza , cred ca fac un sens giratoriu din bidoane albe si rosii , nu am apucat sa fac poze

https://www.google.ro/maps/@44.6676224,26.0761794,334m/data=!3m1!1e3

marinul

@horatiu.cosma

Chiar vroiam sa intreb de DN19E, poate cineva din DRDP Cluj urmareste forumul. Care e logica ca pana in Salard ai bagat straturi suport aproape jumate de metru si pe urma ai turnat asfalt, iar dupa Salard spre Biharia, bagi asfalt direct peste uzura actuala?Raspunsul ca structura dupa Salard ar fi mai buna, nu tine. La fel apareau gropi inainte si dupa Salard. Sunt aproape 5 km din dn-ul asta care o sa fie relocati, ce rost a avut sa-i "reabilitezi" daca o sa fie folositi doar de tractoare?

mihaimai

#6816
Filmare de bord, vineri, 2020-11-20, DN5, podul peste Argeș.
Drumul este extrem de valurit. Nu vad cum cineva cu buna credinta ar putea semna recepția la asa ceva. In plus, cota celor doua capete (cele cu grinzi de beton) este peste cota capetelor de pod sau cota secțiuni centrale (cu tablier metalic). Se observa foarte bine urmarind curbura separatoarelor de sens.


minisoferul

Sincer urmarind filmarea nu pare chiar asa de speriat cum relateaza colegul de mai sus. Poate daca aveam un pod nou se putea cere perfectiunea dar pare mai mult decat decent.

Atasat o poza preluata de la receptia pasajului Mihai Bravu din Bucuresti (constructie noua, construit de Astaldi ).


prd.marius

Incredibil la ambele posturi anterioare... nu se poate asa ceva... vina noastra ca acceptam asa ceva.. si nu pe bani putini.

alin2pas

Văzând imaginile, nu pot să nu mă gândesc la fetele de la Căpâlna: ,,avea mersul legănatu..."
Probabil podurile din imagini trebuie să respecte standarde total diferite de cele aplicate la tronsoanele 3 și 4 din A10 Sebeș - Turda (cel puțin pentru comisiile de recepție). Oare când vom reuși să scăpăm de dublul standard?

vancouver

Am trecut de mai multe ori peste pasajul Mihai Bravu si nu am remarcat nici o denivelare. Poza e facuta cu zoom puternic.

Si pe DN5 pare filmat cu un usor zoom, dar acolo intr-adevar si din alte filmari se vad denivelarile. Pe de alta parte discutam de un pod reabilitat, nu nou, si nu prea ai ce sa faci acolo ca sa eviti asa ceva, cata vreme structura metalica a tablierului a ramas aceeasi.

Sub greutatea proprie a podului structura metalica se lasa. Ideea e sa calculezi contrasageata de asa natura incat, dupa ce se lasa, sa ajunga de fapt drept. Sau sa incarci diferit cu beton sau sa torni un beton de panta suplimentar peste predalele alea, cu niste dâmburi precalculate, care la final sa ajunga drepte. Nu e asa usor, ca teoria nu pupa mereu practica.

Probabil ca la DN5 ei nu au calculat absolut nimic, ci au facut toate straturile identice ca grosime si a rezultat ce vedem.

Toata discutia nu are insa nici o legatura cu testele de rugozitate de pe autostrazi. Acolo era astfaltul prea neted - lipseau dâmburile  :D
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

mihaimai

^
Filmarea a fost facuta cu Galaxy S10+, camera principala, fara zoom. Deci are stabilizare optica. Dashcam-urile ne-au obisnuit cu wide angle, poate de aceea inregistrarea pare facuta cu zoom.
Este posibil ca tablierul metalic, daca s-a lasat sub greutate, sa faca trei "burți" (este sustinut la capete si in doua puncte). Cele mai deranjante sunt insă denivelarile "de frecventa mica", in special cele de pe sensul Bucuresti -> Giurgiu. Si astea incep cu cateva zeci de metri buni inainte de podul propriuzis, pe ambele sensuri. Pe unele portiuni parca au asternut asfaltul cu lopata.
Tot legat de burti, mai jos pun doua poze din iunie 2020, in care se vede sustinerea temporara a tablierului. Segmentul central nu a avut sustinere temporara.

Capatul spre Giurgiu:


Capatul spre Bucuresti:


vasile.silion

#6822
Pe DN 1G între Tihău și Hida se lucrează susținut! În mare parte e asfaltat complet, chiar pe anumite porțiuni cu marcaje, iar pe singura porțiune care acum 2 săptămâni nu era atacată deloc, în com Hida, azi se lucra și acolo. S-au răzuit dalele de beton (drumul este din beton, de pe vremea lui Ceau, folosit foarte intens atunci de camioane care transportau cărbune de la minele din Hida, iar după revoluție, inclusiv acum, folosit foarte intens de camioanele care transportă material de la multele balastiere deschise pe valea Almașului),  s-a turnat un strat egalizator de asfalt, și apoi două straturi serioase de asfalt, între care s-a izolat cu ceva folie. Treabă frumoasă, zic eu. Așteptată de 30 de ani...
Dacă pot lucra încă o lună, cred că reabilitarea întregului drum se poate finaliza. Mult mai repede decât anticipam in septembrie, când au început...
La sfârșit această porțiune va fi verde spre albastru.

Mai rău stă porțiunea de 5 km intre Hida și Sanmihaiu Almașului care, deși asfaltată, nu are fundația făcută cum trebuie ( de fapt a fost o bătaie de joc acea fundație, eu nu am mai văzut așa ceva: s-a așternut piatră pe porțiuni de 10-20 m alternativ, când pe un sens, când pe celălalt, ca o lunga tablă de șah doar cu două șiruri de pătrățele), iar lucrul acesta e evident acum, pentru că drumul e și denivelat și plin de gropi.
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

vasile.silion

#6823
^Pe DN1G se lucra chiar și azi, duminică!
Câteva poze cu zonele în care se lucra:



















Powered by API/PUM imgur uploader





Powered by API/PUM imgur uploader
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

vasile.silion

,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran