Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 11 Guests are viewing this topic.

gabim

^Cum sa nu aiba? Marcu cred ca inca sunt disponibili, ar putea subcontracta ceva la capitolul mutat pamant, vointa sa fie.
Pariu A7: se va circula pe toate loturile UMB pana la Pascani inainte de a se circula pe lotul Pizzaroti - in caz contrar, 100 Euro in contul API.

nicolaem

@Moldovean ai avea aceasi pareri daca maine dupa ipotetica schimbare a ministrului, UMB ar muta toate resursele de pe A7 pe A3?
cu motivatia PNRR dealuri dificile etc?

naivu

^^în afară de Marcu, s-a vorbit la un moment dat de două firme din Iași pe care UMB a vrut să le cumpere dar a refuzat să le subcontracteze; dacă erau pe terasamente sau structuri, ar fi fost perfecte pe Bacău-Pașcani.

gabim

#11583
@Moldovean pune problema in mod fundamental la modul corect cred eu, si anume ce-i de facut acum? Si eu cred ca solutia este presiune pe UMB, ideal din partea CNAIR, dar si din partea societatii civile. Si presiune inclusiv in directia subcontractarii, chiar daca inseamna mai putin profit pentru UMB. La urma urmei, ei s-au bagat in mizerie licitand mai mult decat pot duce, tot ei trebuie sa plateasca (profit mai mic in caz ca subcontracteaza).

Si sa nu uit: ar mai trebui de invatate niste lectii pentru viitor, anume cum facem sa nu mai avem constructori care in mod vizibil liciteaza mai mult decat pot duce.
Pariu A7: se va circula pe toate loturile UMB pana la Pascani inainte de a se circula pe lotul Pizzaroti - in caz contrar, 100 Euro in contul API.

oneLess

Pe centura TM au licitat la 96%. Nimeni sub ei. Aici au de unde!
La Craiova pe DEx12 T1 au avut 99% și a venit Ozaltin cu 80% pentru că știa că vine și UMB.

StefanCelMare

Eu sincer mă tem că după acest "boom" de lucrări, va urma o sincopă.
Aș fi tentat să zic că în 3-4 ani va începe, apoi se va adânci.
Rămân loturi mai mici și mai complicate de făcut.
În traducere, licitațiile aproape de 80% acum s-ar putea să aducă chiar insolvența.
Presiune mai mare pe utilaje cu mentenanță probabil mai sporadică și mai proastă.
Poate părea o afirmație fără fundament, dar puteți să vă uitați la firme gen Aktor în insolvență, un mamut în Grecia, dar care o dată cu reducerea loturilor în construcție a devenit pisicuță de apartament cu varii grade de insolvență.
Destinul încă nu e scris totuși, mai ales dacă Ucraina termină conflictul și începe să construiască.

gruia88

^^La TM au subcontractat asflatarea din cate am vazut :) , deci ce au avut pe plus ai bagat acolo la subcontractat.

Probabil au bugete facute pe fiecare proiect in parte cum ar fi si normal , doar daca au probleme pe un anumit proiect fac infuzie de capital de pe altul , cel putin asa cred :) .

hefaistos

Pe A7 preturile sunt extrem de generoase, chiar și la 80%.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu suplimentar 200 lei: Se deschide traficul pe Lot 4 - Centura Focsani înainte de 15 iunie 2024.

Stef

UMB lucrează acum între Roman Nord - Hălăucești, pe loturile dintre Bacău-Pașcani, inclusiv la balast. Filmări în curând.

dr4qul4

eu zic sa ne retragem spasiti intr-un colt si sa nu mai zicem nimic rau de ei, ca "fereasca sfantu".

Ba chiar sa ne rugam sa liciteze si de la Pascani la Siret, si de la Iasi la Sovata, si Buzau - Braila. Ba chiar sa ne bucuram cand vor castiga si Alternativa techirghiol si Craiova - Filiasi. Or sa le faca ei candva. Nu conteaza ca vor fi 5-10 sau 20 de ani, important e sa termine.

Lasand gluma la o parte, rusinea suprema ar fi sa termine chinezii inainte lor pe A0.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

rezin

#11590
@dr4qul4,

  A1 începută în 1967, neterminată,

  A2, începută înainte de 1987, terminată în 2012 , (deși acum 
      ceva ani mai ieșeau din asfalt bucăți de beton)
  A3 ,semnat contract în 2004 , neterminată,

  A4, începută în 2009, , din care avem doar
      centura Constanța,
  A5, ai mai auzit de ea ?
  A6, începută prin 2011, din care avem doar 11km ,
  A8, aud?
  A10,de doar 70 km,începută în 2014, încă se mai lucrează la
        CIC de la Teiuș.
  A13, aud?

  Văzând toate acestea, vrei ca A7 să fie gata în doi ani?
           

NoWords

#11591
A7, desi pare ca e pentru "moldoveni" am impresia, ori chiar asa este...ca este dedicata pentru infrastructura NATO. Deci nu, nu m-ar mira daca e gata in 3-4 ani. Pentru ca niciodata nu am vazut un heirupism atat de mare in privinta unei autostrazi in tara noastra.

Imi cer scuze daca gresesc in cele zise.


Revenind la oile noastre, pe lotul 3 incepe sa fie agitatie destul de mare fata de acum jumatate de luna, cel putin pana la Slobozia Ciorasti se vad basculante non-stop.

Feri

#11592
Decopertările Nurol din satelit, 9 aprilie:



Powered by API/PUM imgur uploader

Edit: Link Copernicus

dr4qul4

@rezin, nu conteaza cand au fost incepute, conteaza cand au fost semnate contractele de executie.
Sigur, au fost si alti tepari care ne-au lasat cu ochii in soare (Bechtel, Corsan si Selina pe A3) sau tot felul de impiedicati care s-au chinuit 5-6 ani la un lot simplu. (daca au facut-o intentionat ca sa profite de isteetimea CNAIR, ii bagam in prima categorie).

Dar si acestia au fost criticati pe forum.
Daca argumentul tau in favoarea UMB este "ca sunt altii mai rai", atunci nu faci decat sa-i bagi in aceeasi oala. Eu inca sper ca UMB nu a retrogradat in categoria actorilor si vor avea grija sa revina in categoria constructorilor seriosi. Adica macar la nivelul Astaldi, daca peste Porr si Strabag nu mai au cum sa-i ajunga.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Cetatean

Suntem totusi intr-o situatie deosebita cu lucrarile in tara,sunteti de acord?
Daca ne referim doar la infra,e clar ca avem lucrari in executie peste cat poate duce piata.
Mai bine de 500 de km de autostrazi plus vreo 550 pe cf?
As vrea sa va amintesc ca firmele straine lucreaza in principiu cu subcontractori romani. Inclusiv Strabag sau Porr. De astaldi sa nu mai aud...

Am mai apus,umb poate licita si face la 80% pentru ca au alte amortismente si alte productivitati. Si faptul ca au ajuns la 4000+ de angajati.
Una e sa lucreze un buldozer inchiriat 2500 de ore pe an si alta e sa faca utilajul tau 3500 de ore pe an. Poate deja amortizat. Se aplica la camioane,utilaje tot.
Eu am inceput sa ma gandesc la altceva. Peste 3-4 ani cand o sa fie gata,ce o sa faca cu angajatii? Vedem iara stiri ca anul trecut?

Situatia in care ne aflam are legatura si cu faptul ca vreo 6 ani am batut pasul pe loc,fara a scoate lucrari la licitatie. Cum era daca aveam azi 1500 de km facuti,la preturile din 2016-2020?
Am primit doar carioci balci oeftin si promisiuni!

E foarte clar ca umb trebuia descalificat la unele licitatii,pentru ca oferta lor dpdv tehnic,nu era ok. Nu se laudau cu registrul utilajelor? S-au facut verificari? Daca cerinta era sa detina la fiecare lot o statie de asfalt minim,ce documente a depua constructorul?