News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

oc7avian

Dacă se lasă liber dreapta în acea semaforizare mi se pare foarte decent. Nu e nevoie de capacitate de stocare mare. Întâmplător am făcut o parte din bulevard la pas acum vreo 2 săptămâni și zona e ostilă oamenilor. Foarte bine că se reconfigurează. Zona mi s-a părut moartă și nefrecventabilă. Am trecut pe lângă câteva localuri pustii sâmbătă seara. Practic un pui de stroad, dedicat mașinilor și cam atât.

Și ar trebui să ne învățăm că în comunități e normal să așteptăm după autobuze. E normal să dispară locuri de parcare pe bulevarde, pentru a realoca spațiul.

Mașina personală nu are prioritate într-un design normal, de secol XXI. Alveola e în general o prostie venită din mentalitatea că transportul public/pietonii încurcă traficul/fluența. Nu, e normal ca în oraș să nu fii mai rapid ca transportul public. Nu, mașina personală nu e privilegiată.

Ah, și autobuzul trebuie să oprească la bordură aproape lipit paralel, iar asta cel mai simplu se face pe prima bandă. Tot acolo, trotuarul trebuie să fie mai generos, pentru a permite și așteptarea, și traficul pietonal.

De fapt ce lipsește de prea mulți ani e centura aia...

dumbravaandrei

eu nu prea sunt de acord cu tine.
Da, transportul in comun trebuie sa fie optiunea primara intr-un oras, dar bazat pe cateva premize:
1) Il poti accesa cand doresti, cu timp de asteptare minim. Adica sa fie frecventa ridicata pe trasee, astfel incat sa nu ai timp de asteptare in statie mai mare de 10-15 minute. Strict legat de bulevardul ala, frecventa e undeva pe la 20-30 de minute, in conditiile in care la capatul lui ai totusi niste big-box-uri.
2) Te duce in timp util acolo unde ai nevoie. Adica sa ajungi de oriunde in orice destinatie din oras, cel putin in timp comparabil cu alte mijloace de transport. Mai ales ca transportul public beneficiaza de prioritizare in deplasare (semaforizare, benzi dedicate etc)
3) Te duce in conditii decente de transport, in siguranta si cu un comfort minim. Nici sa ajungi bocna iarna, nici sa te imputi mai ceva ca un sconcs pe timp de vara

Ori, daca ne uitam in transportul comun de prin orase, greu sa gasesti pe undeva toate cele 3 conditii indeplinite.
De exemplu la Brasov, daca 1 si 3 sunt indeplinite, 2 e departe de adevar. Faci 3-4 km de bulevard in 25-30 de minute. Cu masina faci distanta asta in 10 minute.
La Iasi ai 1 si 2, dar 3 e departe de adevar. Valabil si pentru Timisoara.
La Cluj ai 2 si 3, dar astepti prin statii de te saturi.

Iar situatiile astea survin tocmai pentru din punct de vedere administrativ nu exista o gandire care sa imbine cele doua modalitati de transport. Si mai ales sa inteleaga utilizatorul serviciilor de transport publice sau personale. Cat am stat in Munchen de exemplu, am vazut ce inseamna sa gandesti transportul per total, cu cap. Sa nu-l omori nici pe ala care are nevoie de masina personala, si sa dai o alternativa consistenta celor care trebuie sa se deplaseze prin oras. Da, nu e ieftin transportul public in Munchen (e 1:1 cu TCO-ul pentru o masina personala) si cu toate astea, cand aveam treaba pe o raza de 10km unde stateam, foloseam transportul in comun, nu masina personala. Pentru ca ma scutea de timpul alocat cautarii unui loc de parcare si puteam sa beau o bere linistit daca doream.

Asa ca intr-un design normal de secol XXI, ar trebui sa avem sinergie intre transport rutier personal si transport public, indiferent ca e vorba de Munchen, Bucuresti, Targu Mures, Predeal, Brasov sau cine stie ce alt oras. Pana la urma urmei, nu uita ca un transport public prost nu va fi folosit oricum, asa ca doar te vei alege cu si mai multe masini care stau in trafic, care polueaza ca la balamuc. Si practic n-ai rezolvat nimic.

mircea

Am biroul pe Gheorghe Doja și a trebuit la un moment dat să duc mașina la atelier. Și am zis să folosesc transportul local. Am făcut 1 oră până la birou ( linie directă, fără schimburi și așteptări intermediare), deși de acasă până în stație fac 2 minute, iar din stația finală și până la birou cam 3 minute. Iar cu mașina personală fac maxim 20 de minute.
Deci transportul în comun pentru mine nu este o soluție, nici măcar de forță majoră. Mai bine iau un taxi decât să pierd 40 de minute din viață stând în picioare în autobuz...

pasadia

#14088
Eu nu inteleg de unde inventati chestiile astea, cu transportul public (considerabil) mai lent decat masina proprie. Da, transportul public e mai lent DOAR pentru ca se adauga timpul de stationare in statii. Dar atat. Iar acel timp e nesemnificativ.

@dumbravaandrei - uite, exemplu: linia 5, de la statia Berzei pana la statia Memorandumului (9 statii). Conform orarului RAT 19 minute. Conform Gmaps, acelasi traseu cu masina, 12-13 minute. Diferenta, in viziunea mea, e nesemnificativa.
@mircea - in cazul TgM nu comentez. As putea intui ca e o problema cu traseul folosit, adica linia de transport publci ocoleste aiurea fata de traseul pe care l-ai folosi cu masina personala. As putea deschide o harta cu liniile de transport public de la voi ca sa vad pe ce stradute se invart (ca sa vad daca speculatia mea e corecta). Caci altfel nu pot intelege cum ar putea fi o diferenta atat de mare (60 fata de 20 de minute).

ps: a nu se intelege ca consider ca e perfect transportul public. In Brasov, conditia 1 pusa de @dumbravaandrei nu se aplica, frecventele sunt extrem de proaste, mai ales in anumite zone sau in anumite intervale orare. Si nu, nu stiu nici un oras in Romania (poate putin Cluj) in care transportul public sa fie favorizat prin semafoare si benzi dedicate. In Brasov in mod sigur nu e favorizat. 

ps2: m-am lamurit si cu frecventa de pe B-dul Ghe Doja din TgM. Oribil site, dar vad ca linia 18 m-ar duce de la European Retail Park pana in centru orasului iar frecventa e de 1 autobuz la 10-15 minute:

QuotePlecări din ERP(Combinat) – zile lucrătoare
 
05:10 05:20 05:30 05:40 05:50 06:00 06:10 06:20 06:30 06:40 06:50 07:00 07:10 07:20 07:30 07:40 07:55 08:05 08:15 08:25 08:35 08:45 09:00 09:10 09:20 09:30 09:40 09:50 10:05 10:15 10:25 10:35 10:45 10:55 11:10 11:20 11:30 11:40 11:50 12:00 12:15 12:25 12:35 12:45 12:55 13:05 13:20 13:30 13:40 13:50 14:00 14:10 14:25 14:35 14:45 14:55 15:05 15:15 15:30 15:40 15:50 16:00 16:10 16:20 16:35 16:45 16:55 17:05 17:15 17:25 17:40 17:50 18:00 18:10 18:20 18:30 18:45 18:55 19:05 19:15 19:25 19:35 19:50 20:00 20:10 20:20 20:30 20:40 20:55 21:05 21:15 21:25 21:35 21:45 22:00 22:15

Not terible, not great. Nu stiu daca e chiar singura linie de pe acel segment, dar oricum mai bine decat frecventa de 20-30 de minute vehiculata mai sus.

misiekwas

10-15 minute e chiar ok frecventa, mult mai buna decât în multe orașe în Occident. În ceea ce priveste transport alveole, total de acord cu @oc7avian, nu prea ajuta cu nimic chiar în variante cele mai bune, iau din trotuar acolo unde e nevoie și îngreunează urcarea/coborârea. Sunt de folos numai în cazuri excepționale pe lângă drumuri cu viteza mai mare și unde ai locuri gârlă, sau în extravilan. Asa cum sunt proiectate în România, nici asta.

Hercule

Apropo de alveole, am postat pe pagina anterioara un extras din codul rutier si nu mai citez aici. Alveolele sunt o obligatie a autoritatilor publice locale. Ce parere aveti voi e doar o parere personala ( @oc7avian @misiekwas ). Mai mult se pare de bun simt sa ai o zona de refugiu in loc sa opresti ca ... in mijlocul drumului (in loc de ... puneti orice rumegatoare vreti). Iar sa fim seriosi, in acel loc trotuarul are 6 metri latime.

@pasadia programul prezentat al autobuselor e unul ideal. In orice moment sunt 4-5 autobuse pe traseu pe o linie, dar daca in loc de 60 minute pentru o cursa completa autobusul face doar jumatate de traseu, firma de transport nu va dubla numarul de autobuse de pe acea linie doar ca sa respecte orarul. Nu sunt masini si soferi suficienti. Situatia nu e singulara doar pe linia N ci pe toate autobusele care parcurg Gh Doja.

Inca o data pentru @oc7avian ai citit mesajul meu de pe pagina anterioara? In locul acela de facut la dreapta incap 4-5 masini sau un camion. In conditiile in care ai in spate 100-150 de masini + 15 camioane cei 50 de metri e nimic. Nu e nicidecum decent la traficul existent, toate camioanele care ajung acolo trebuie sa faca dreapta. Mai mult nu insist, jumatate din ce afirmi sunt prostii eco/woke.
Deșteaptă-te române!

pasadia

Iti zic sincer - iti inteleg durerea (de a sta in masina personala, cu climatizare si muzica preferata), dar cred ca o directionezi aiurea. Problema nu e eco/woke-ul care "creaza" piste de bicicleta si trotuare ci incapacitatea administrativa (Primarie /CJ/DRDP/CNAIR) de a duce la capat proiectul centurii. Chiar segmentul mentionat de tine trebuia sa fie dublat de un drum nou construit, mai la sud si mai sus pe deal, exact pentru acel trafic greu care te tine blocat. Caci nu te va tine blocat pe loc NICIODATA 1, 2 sau 100 de biciclisti.

misiekwas

HG 1391 (2006), art. 6,alin.4 prevede stații fără alveole, alveole fiind obligatorii în extravilan (ceea ce e și corect). Dpdv aceasta este perfect legala aceasta stație (are nevoie și de marcaj). În ceea ce privește oprirea pe banda 1,aceasta este preferabila alveole pentru ca 1. Reduce timp de manevra, 2. Reduce numărul de manevre, deci riscuri aferente executării manevrei. Ajuta pasagerilor sa se urce și sa coboare din autobuz. Nu știu ce e wokeist in asta.

Hercule

#14093
Nu gasesc art 6, ce nu fac bine?


Powered by API/PUM imgur uploader

@pasadia doar va povestesc, nu directionez frustrarea unde nu trebuie. E clar vina autoritatilor locale care nu au prevazut rute alternative/centuri inainte de gatuirea traficului. N-am nicio treaba cu biciclistii, vara mai fac si eu drumul la birou cu bicicleta (dar pe alta strada). Ce ma supara sunt tot felul de comentarii din fata monitorului. La fel cele de pe FB.
Deșteaptă-te române!

misiekwas

Am dat referință incompleta, este în anexa

Hercule

Anexa 1 duce la REGULAMENT 04/10/2006 (Codul rutier din care am citat eu mai sus)
Anexa 2 arata modelele indicatoarelor, marcajelor...

Niciunde nu scrie ce declari mai sus. Sa nu crezi ca daca pui un numar de lege toti dau pe spate, unii mai verifica. Altfel de faci de minune ca colegul ce scrie frumos boldat si italic dar si-a luat-o in bot cu contractul Bechtel.
Deșteaptă-te române!

misiekwas

Textul de văzut aici (poți sa dai căutare, dacă îți ajuta): https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/79058, chiar este in textul publicat în Anexa 1, de verificat aici. Si sincer, dintre planuri pe care le-am făcut aici, nu prea ma așteptăm ca o sa fiu acuzat ca mint în privința legislației.

pasadia

E articolul 6 al anexei 1 aprobate prin HG-ul respectiv. Nu e articolul 6 al HG-ului.

Dar - legislația română e plina de texte contradictorii. Într-o parte e menționat cumva, in altă parte altfel și apoi fiecare jurist, avocat și magistrat are o interpretare proprie. Efctivele textele in sine par gândite de agramați.

Mă uit la textul invocat de @Hercule, cel din codul rutier, unde se impune obligația de a amenaja "alveole sau refugii". Și după mine, în limba romana refugiu într-o stație de călători înseamnă construcția care îl apără pe acesta de ploaie și soare cat timp asteapta sosirea autobuzului. Ceea ce face obligația "alveola sau refugiu" complet aberanta căci se refera la doua elemente ce au roluri foarte-foarte diferite. Iar acel "sau" sugerează că e necesar (și obligatoriu) DOAR unul (oricare) dintre ele.

misiekwas

Cred ca e vorba despre insule pentru stații în axa drumului. Asta ar reieși din schimbări, care ai de exemplu aici: https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/265153

mircea

@pasadia Linia 5 ( aparent nu e pe site), și da, face o buclă de pe Gh Doja în Dâmbu Pietros și înapoi pe Gh Doja. Dar te invit cu drag, data viitoare când mai vii prin zonă, la o plimbare să te lămurești singur cât e invenție și cât e realitate.