Piața auto second hand în România

Started by Ionut, October 02, 2012, 10:51:31 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

ghifor

Meritam caruta!!!! nu are nevoie de itp....nici real  nici indoielnic! de frica drobului de sare nu intram in casa...trist dar se pare ca astia suntem!

dr4qul4

majoritatea masinilor SH de generatie noua, la super oferta, au suferit un accident grav si au fost reparate in "curtea din spatele casei". Dar sunt vandute la noi ca "fara accident" si "impecabile".

Iar masinile care au peste 10 ani, nu sunt masini. Sunt rable. Nu doar ca sunt depasite dpdv al standardelor, dar nici nu mai functioneaza la standardele la care au fost proiectate.

Guvernul ar trebui sa investeasca intr-o baza de date cu istoricul masinilor. Stiu ca si in UE exista o asemenea intentie. Si sa nu permita inmatricularea celor care nu sunt in aceasta baza de date sau au informatii lipsa mai mult de 1,5 ani. Iar in cazul in care se dovedeste ca informatiile din anuturile de vanzare sunt false, sa confiste si sa distruga acea masina.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

voicul

@ghifor +1 de la mine.
Depinde o masina 1 an e sh, desi ea este E6.
E5 avem de vreo 5 ani.
E4 avem de vreo 10+ ani.

Se vorbeste mult in vant sa iasa norma de cuvinte. (valabil in lume, cam oriunde)

O lege buna ar putea zice asa la programul rabla:
Daca tu casezi 10 masini vechi iti dau 10 cupoane pe care tu sa le folosesti la o masina noua. Sau daca culegi atatea masini vechi si le scoti din circulatie, eu iti dau banii si tu iti iei masina noua pe gratis.

Alta sugestie: aduci un E4 si scoti din circulatie un E3 nu platesti impozit un an. Aduci E5 si scoti E2 din circulatie, 3 ani impozit nema.

Impozit direct in benzina, care sa mearga la mediu, nu la stat: cine foloseste masina polueaza. Si motoarele mai vechi consuma mai mult si cu cat motorul e mai mare cu atat consuma mai mult.

ghifor

Marea dorinta romaneasca de a inventa rota! Ce este asa greu sa aplici un sistem viabil in alta parte? S-a inteles ca tr sa producem la calitate occidentala folosind tehnologie si organizare ca acolo dar nu vrem sa aplicam si cadrul legislativ din oricare tara din vest. Bulgarul inmatriculeza o masina in cateva ore la noi tr sa-ti iei liber cateva zile sa faci coada pe la rar la politie, taxe si impozite etc...

infraAdi_ro

Înmatriculările de autoturisme rulate au depăşit, în România, 250.000 de unităţi, în primele 10 luni

"Numărul autoturismelor second-hand înmatriculate în România a ajuns, în primele 10 luni ale acestui an, la 250.800 de unităţi, în creştere cu 22,79%, în comparaţie cu intervalul ianuarie - octombrie din 2015, conform statisticii Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).

Potrivit datelor oficiale, la nivelul lunii octombrie, au fost înregistrate 27.954 de unităţi rulate, mai mult cu aproape 13% faţă de aceeaşi perioadă din anul anterior, când erau consemnate 24.745 de unităţi.

La nivel naţional, din totalul celor 250.813 de autoturisme second-hand înregistrate la DRPCIV, în primele 10 luni din 2016, cele mai multe sunt din gama Volkswagen (71.373 unităţi, +21,64% faţă de acelaşi interval din 2015).

În topul preferinţelor se mai află Opel (40.856 unităţi, +15,98%), Ford (28.170 unităţi, +18,67%), BMW (19.856 unităţi, +36,35%), Audi (19.743 unităţi, +38,59%), Skoda (12.350 unităţi, +29,86%), Renault (10.118 unităţi, +22,35%) şi Mercedes-Benz (9.789 unităţi, +28,77%).


Potrivit statisticii DRPCIV, parcul auto naţional din România însuma, la sfârşitul anului 2015, aproximativ 6,6 milioane de unităţi, în creştere cu 5,27% faţă de perioada similară a anului precedent, când număra 6,27 milioane de exemplare. Din totalul vehiculelor care circulau pe drumurile naţionale la finele anului trecut, aproximativ 5,15 milioane de unităţi erau încadrate în categoria autoturismelor, în creştere cu 5,04%, comparativ cu anul 2014, când erau raportate 4,9 milioane de autoturisme.

La nivelul Bucureştiului erau înregistrate, la finele anului trecut, 1,19 milioane de autovehicule, dintre care 956.664 unităţi consemnate la categoria autoturisme."

http://www.capital.ro/inmatricularile-de-autoturisme-rulate-au-depasit-in-romania-25.html
Romania are un viitor doar daca are prezent!

Ionut

Aplicație împotriva fraudelor la vânzarea de mașini second hand

O aplicație online va permite oricărei persoane sau firme interesate de achiziția unui autovehicul second hand să afle întreg istoricul real al mașinii respective chiar și de pe telefonul mobil. Platforma online, încă în lucru în interiorul Guvernului, va permite identificarea kilometrajului real, a numărului de proprietari anteriori și a accidentelor în care a fost implicat automobilul. În prezent, la această platformă online lucrează mai mulți specialiști angajați de Guvern, aplicația fiind realizată în proporție de 20%.



Soluția folosește o bază de date cu informații generate aleator pentru simularea serviciului, urmând să fie necesară dezvoltarea unei interfețe cu bazele de date existente ale instituțiilor. În perioada următoare vor fi analizate toate datele disponibile de la diverse instituții, pentru a fi incorporate în interfața web. Guvernul analizează, totodată, dacă serviciul va fi complet gratuit sau va fi stabilit un tarif pentru aceste informații.

Profit.ro

dr4qul4

Exista deja o varianta cu plata. DNAauto sau ceva de genul asta  Isi fac reclama pe fb.
Dar cand vom avea o aplicatie in care sa apara un numar mare de masini ,  vanzarile de sh vor scadea dramatic. Majoritatea au probleme. Si nu doar de kilometraj.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

voicul

Eu stiu de inspectorauto.ro, dar e cu bani.

Am fost recent la ITP si mi s-a facut poza la nr de km. Cred ca isi fac baza de date.


cristi5

#98
ITPul are o sansa minunata pe piata SH. ITP-ul din Suedia publica anual o carte cu problemele pe care le gasesc frecvent la "toate" tipurile de masini, plus o prezentare generala a marcii si a calitatii asigurate de marca. Este extrem de interesanta chiar daca nu vrei sa cumperi masina :)

Quote from: dr4qul4 on November 09, 2016, 10:19:53 AM
Iar masinile care au peste 10 ani, nu sunt masini. Sunt rable. Nu doar ca sunt depasite dpdv al standardelor, dar nici nu mai functioneaza la standardele la care au fost proiectate.

Daca citesti cartea aia vezi ca veridicitatea acestei afirmatii depinde foarte mult de marca (asa cum era marca acum 10-15 ani cand a fost facuta masina). Poti sa gasesti la SH masini cu un raport calitate (+ comfort)/pret excelent. Masinile SH pe segmentele mai "lux" tind sa fie echipate foarte bine pentru data la care au fost produse. Sigur, piesele sunt scumpe, dar daca e calitate, e mai putin probabil sa se strice.

Sigur ca in Romania sunt multe tzepe dar e foarte bine ca apar sisteme impotriva lor. Plus ca daca am inteles bine "luxul vechi" se vinde mai scump decat in occident.

dr4qul4

Eu m-am referit strict la masinile mai vechi de 10 ani care sunt sau ajung in Romania.
Daca le iei la puricat nu mai trec ITP-ul.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

TibiV

Nevasta-mea are un Logan din 2007.
Deci la anul face 10 ani.
Masina abia a "implinit" 40.000 km... Adica e cam "fata mare"!
Impecabila, cuminte, si nu foarte "devoratoare" de benzina.
Cu foarte multe "optiuni" la nivel de 2007, de la AC la "toate geamurile electrice".
Este cu toate reviziile "la zi", anual, inclusiv dupa iesirea din garantie.
Si ingrijita, curatata permanent si "bibilita" de nevasta-mea (mult mai serios decat dormitorul nostru... ;) )

Daca cineva imi spune ca este "harb" imi permit sa il contrazic...
Va functiona impecabil inca minim 10 ani (adica inca vreo 50.000 de km, daca doamna are chef de plimbari...)

Concluzia: nu "varsta" defineste "harbul".
Ci utilizarea mai mult sau mai putin intensa.
O masina care face 100.000 km in 2-3 ani, dupa 10 ani va fi sigur "harb"...
Una care face 5.000 km pe an, poate fi "proaspata" si dupa 10 ani...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

adiarc

^cam da....si întreținerea e cea mai importanta...iar cu SH ,Fara garanții clare,ți-o furi rău...

De ex in ultimii 10 ani am schimbat 3 mașini....si asta pt ca dupa 4 ani treceam de 300.000 km...luate noi-nouțe...actuala are 2 ani si jum si deja 156.000...

Din experiența proprie va spun ca orice masina merge de noua si pana la 200.000 fara probleme sau probleme minore....între 200.000 si 300.000 începe sa mai ceara una,alta si peste 300.000 trebuie urgent "măritată"

Culmea dintre toate mărcile avute de mine ( Ford,Fiat,Skoda,Dacia ( toata gama ,fara Sandero ),cea mai fiabila a fost un Logan MCV 1,5 dCi 90 CP....nu am menajat-o deloc si obișnuiesc sa conduc destul de turat ( chiar si la diesel nu schimb in afara sub 3000 de rotații ).E singura masina care M-a dus pana la 234.000 ( am predat-o la putin peste 300.000 ),fara sa schimb absolut nimic in afara de consumabile....

Momentan am renunțat la Dacia.....cand vor avea minim 4 stele la EuroNcap ma pot întoarce ...pana atunci ,cel putin momentan merg cu firma mama  :)( si merita...un Renault Kangoo cu aprox aceleasi dimensiuni ca un Dokker are cu 200 de kg in plus ...oare de ce ?)
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

dr4qul4

#102
@TibiV... aia e exceptia care confirma regula.

Insa am auzit destule povesti din astea incat sa mai imi iau o masina SH. Daca totusi imi voi lua, voi lua de la reprezentanta/dealer rulate cu 6 luni garantie.

Am avut ghinionul de a lua o masina care, dupa 1 an s-a demonstrat ca a avut airbagurile fata sarite (Opel Astra J), "aproape noua" 1,5 ani si 22.000 km si inca in garantie, de la un mosulica (direct de la el de acasa de la tara). Asta desi la cumparare am verificat-o la reprezentanta (Expocar Targoviste) si in toate bazele de date ale Vienna Insurance Grup!!! Masina nu a avut mari probleme nici dupa (inca merge fosta cu ea de vreo 4 ani-de fapt ea si-a luat-o eu doar am zis hai fie ca ma saturasem de cate am vazut), dar a trebuit sa demontez bordul sa-i schimb caloriferul...iarna pierdea lichid de racire....iar airbagul pe dreapta lipsea cu desavarsire.  Pilot automat, ESP, geometrie, scaune incalzite, clima, geamuri, inchidere, lumini ambientale....totul functiona perfect (si inca o face). De fapt 8 luni nu am avut nici o problema cu ea. Pana a venit iarna si am schimbat tot ce era de schimbat si verificat.

Tot in aceleasi perindari mai gasisem un Megane 3 de la un parc de auto rulate din Constanta pe care cazuse un pom (il chituisera ei bine dar cand au auzit ca il duc la un service la un cunoscut, tot in Cta nu a mai vrut sa mi-l vanda si mi-a spus adevarul)
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

voicul

In Ro de principiu de la dealer (buy-back) sau leasing ca sa ai siguranta ca s-au facut reviziile.

Dupa care, da dupa care - deci mai e, cu mecanic dupa tine sa se uite la diverse imbinari si sa vada ca merge (faptul ca ai facut toate reviziile pana acu 2000 km, nu implica ca in ultimii 2000km nu ti-a picat jumatate de masina).

Dupa care daca simti ca totul e ok, o cumperi.

Concluzia: ai incredere doar prin verificare riguroasa.

Se poate si de la privat si de poate si pana in 5 ani, dar la fel atentie.


TibiV

Mda...

@dr4qul4
Nu incercam sa iti vand masina nevesti-mii...
Mi-ar rupe gatul !
O iubeste mai mult decat pe mine, aproape cat iubeste catelul !.... :D

Sunt total necunoscator in SH-uri.
Singurul SH pe care l-am cumparat a fost o Dacie 1300, fabricata prin 76 (va jur ca sub capota erau multe piese frantuzesti originale!) si am cumparat-o cand nevasta si-a luat carnet.
Am dat atunci 10.000 milioane ROL pe ea (adica 1.000 RON pe banii de astazi) si singurul scop a fost sa invete sa conduca - luase carnetul, dar virajul la stanga era Science-Fiction...
Singura pretentie a fost "poti sa o faci zob, tu sa iesi intreaga din ea !" (trafic strict urban, sub 10 km/zi, in zone aglomerate - nu a depasit niciodata 60-70 km/h in primii doi ani...).
S-a harsait doar de 2-3 ori - inclusiv cu un Citaro, care are tabla muuuult mai groasa.... :D
Dar masinuta si-a indeplinit misiunea si doamna a invatat sa conduca...

Cand am fost sigur virajul stanga nu mai este o problema, am dat "batranica" la "Rabla" si i-am luat masina noua (asta era in 2007).
(Dar tot a "bazait" cateva zile dupa "batranica" ei draga, prima ei masina... :lol: Deh, unele femei sunt mai sentimentale... cu masinile ! )

Dar in 20 de ani a fost singura ocazie cand am cumparat SH.
In rest am cumparat doar masini nou-noute, de la dealer, avand la bord doar aia cativa km de la testarea din fabrica la iesirea de pe linia de fabricatie.

Asadar nici nu am avut surpize neplacute. ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)