Siguranta circulatiei feroviare in Romania

Started by cristi5, April 08, 2017, 03:57:36 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Cristi N

Limita de viteza e pusa pe stalpi la inaltime si borna kilometrica e jos pe niste stalpi pitici?

BogdanPetrini

În mod contrar naturii, cea mai importantă e cea mai mică. Ca semn de identificare aș zice că mecanicii se uită în primul rând după cele prevestitoare - unde se disting față de bonele kilometrice prin faptul că scrie distanța în 3 cifre, nu doar în cea a sutelor. Problema e că pe liniile reconstruite, limitările sunt puse tot pe stâlpii de electricitate, cot la cot cu bornele kilometrice, cum sunt acestea de la Comarnic de exemplu (325m până la începutul limitării de viteză):





Powered by API/PUM imgur uploader

dan tm


RaduC

Izolarea indusilor pare o practica foarte comuna dar rar descoperita in afara situatiei cand un incident s-a produs deja.

Cum s-ar putea schimba legea pentru a stopa aceasta practica? Suspendarea licentei de transport pentru o durata de X zile operatorului feroviar, astfel incat toate miscarile sa ii fie blocate?

ioandorin


dan tm

Robinetul instalatie INDUSI era larg si permitea izolarea instalatie FARA A RUPE SIGILIUL.

Eu cred ca privatii circula exclusiv cu instalatiile de siguranta dezactivate si daca se intimpla ceva , le armeaza repede. Daca nu uita in momentele alea, pîna vine comisia de investigare.

Nu mai pun, ca si Euroruner avea instalatia izolata.

In RELOC nu au inductor de proba de 2000Hz. Adica na, e vorba de  firma nu de atelierul mecanic.

https://agifer.ro/images/rap-finale-ro/D_353_RI_Balota_25022021.pdf


dan tm

Atentie la peron cind trec marfarele in tranzit.

12/05/2021
S-a decis deschiderea investigației pentru incidentul feroviar produs la data 17.05.2021, pe raza de activitate a Sucursalei Regionala CF Brașov, secția de circulație Copșa Mică - Blaj (linie dublă electrificată), pe distanța dintre stația CFR Copșa Mică și halta de mișcare Valea Largă, prin lovirea scărilor metalice de la semnalele R2YIII și R1YIII, a reperelor metalice de la stâlpi LC nr.66, nr.54 și un tensor de la stâlpul LC nr.56 de către ușile deschise, pe partea stânga a sensului de mers, de la vagonul nr.33876735311-7 aflat în compunerea trenului de marfă nr.90939 (aparținând operatorului de transport feroviar SC ,,Rail Force" SRL Brașov).

https://agifer.ro/index.php/ro/

dan tm


etravel

Quote from: dan tm on May 17, 2021, 05:53:20 PM
lovirea scărilor metalice de la semnalele R2YIII și R1YIII, a reperelor metalice de la stâlpi LC nr.66, nr.54 și un tensor de la stâlpul LC nr.56 de către ușile deschise, pe partea stânga a sensului de mers, de la vagonul nr.33876735311-7 aflat în compunerea trenului de marfă nr.90939 (aparținând operatorului de transport feroviar SC ,,Rail Force" SRL Brașov).
Usile alea atarnau intr-o balama? Cum de s-a intamplat chestia asta?

dan tm

#430
Probabil s - au rupt incuietorile.

https://www.agifer.ro/images/rap-finale-ro/N-124-RI-Curtici-24-05-2017.pdf

uite o poza, daca erau oameni care sa astepte un tren de calatori?

https://agifer.ro/images/rap-finale-ro/N_135_RI_Sahateni_20_04_2018.pdf

tom_sawyer

#431
Tren fără frâne la Golești. Panică printre călători



Nici mai mult, nici mai puțin, în zona gării Golești de pe secția 901, automotorul Siemens Desiro nr. 2016 a rămas fără frâne. Site-ul epitesti.ro relatează, pe baza mărturiei unui pasager, că mecanicul de locomotivă i-a transmis șefului de tren să acționeze frâna de mână, dar acesta nu știa unde se află, întrebându-i pe călători daca l-ar putea ajuta în acest sens.

"Din București s-a sesizat la mecanicul de locomotivă că legătura între conductori [doamna care relatează era speriată, cred ca se referă la niște contacte electrice, n.m.] nu este corectă. Mecanicul a făcut de două ori apel la controlorul de tren, care nu a putut să îl ajute cu nimic, deoarece nu știa unde este frână de mână. Acesta ne-a întrebat pe noi unde este frâna. Nu este normală o astfel de situație. M-am speriat foarte rău. Am trecut prin momente de groază. Mecanicul a sărit printre noi, ne-a spus să ne dăm la o parte, să îi acordăm culoarul liber, că să poată să ne salveze. A trebuit să treacă în cealaltă rezervă [cealaltă cabină a automotorului n.m.] pentru a ne salva viețile. Erau peste 100 de persoane în tren", a spus o pasageră a trenului rămas fără frâne.

Garnitura a depășit semnalul și a rupt un macaz

Trenul a depășit cu câteva sute de metri semnalul și a rupt un macaz. Peste 40 de persoane au fost asistate medical de două echipaje, unul de la ambulanță și unul de la SMURD. Mulți dintre pasageri au suferit atacuri de panică.

"Serviciul Județean de Poliție Transporturi Argeș a fost sesizat cu privire la faptul că un tren de călători care circula pe ruta București-Pitești-Craiova nu ar fi oprit la indicatoarele STOP amplasate la intrarea în stația Golești și a rupt macazul de linie. Trenul nu a deraiat și nu au existat victime. Cei aproape 40 de călători au fost preluați de un alt tren și și-au continuat deplasarea. La fața locului s-a deplasat echipa operativă a Serviciului Județean de Poliție Transporturi, dar și o comisie de specialitate din cadrul Agenției de Investigare Feroviară Română, pentru efectuarea cercetărilor. În cauză a fost întocmit dosar penal pentru săvârșirea infracțiunii de neîndeplinire a îndatoririlor de serviciu sau îndeplinirea lor defectuoasă din culpă, iar verificările continuă pentru stabilirea tuturor împrejurărilor în care s-a produs evenimentul", au transmis polițiștii.

https://clubferoviar.ro/tren-fara-frane/


shift2rail

ca de obicei, ziaristii fac din tantar armasar: sunt multe exemple in aviatie in care pasagerii au preluat mansa avionului.

TibiV

Desigur, a fost un incident marunt. Nici nu merita amintit...

Cel putin asta zice CFR Calatori: https://www.cfrcalatori.ro/comunicate/informare-2/

Quote
02 iunie 2021

În data de 1 iunie 2021, trenul IR 1897 București Nord – Golești – Pitești – Craiova a depășit semnalul stației Golești în poziția pe oprire.

În tren se aflau circa 50 de pasageri. Pentru continuarea călătoriei în condiții de siguranță, călătorii au fost preluați din stația Golești de trenul IR 1791 București Nord – Golești – Pitești.

O comisie formată din specialiști în domeniu cercetează cauzele care au condus la producerea acestui incident.

CFR Călători cere scuze călătorilor pentru disconfortul creat.


Deci, vedeti, doar "a depasit semnalul statiei Golesti". O nimica toata...  O:-)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

voicul

^Maine probabil o sa zica ca de fapt era un test:
In cat timp se opreste trenul cu frana de mana?
Un fel de carsh-test, dar fara crash si cu oamenii vii in interior.  :o

E bine ca totul s-a rezolvat doar cu o sperietura, ca in rest ...