Siguranta circulatiei feroviare in Romania

Started by cristi5, April 08, 2017, 03:57:36 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

dan tm

Ce parere aveti despre sistemul de lucru de la privat? mi se pare un dispret total fata de reglementarile feroviare.
interesant ca locomotivele ambelor firme aveau DSV-ul izolat


cred ca si mecanicii care accepta acest mod de lucru ar trebui exclusi definitiv din sistemul feroviar.


https://agifer.ro/images/rap-finale-ro/D_319_RI_Vartoapele_30_06_2020.pdf


ioandorin

Dane,sunt stat în stat ! Personal îmbătrânit,unii către 70 de ani (cu unele excepții),pe locomotivă și de o săptămână (vezi cazul "Milova" când a luat-o pe arătură după ce a oprit odată în fața semnalului de ieșire,tot cu DSV-ul izolat)! Alții, deși locomotivele sunt dotate cu stații de emisie-receptie,le tin închise sau nu funcționează! NU cred că nu i s-a comunicat prin RTF că are tren în față! Eu cel puțin dacă văd că nu îmi confirmă, îi spun colegului să-i comunice ! Dar dacă a avut dsv-ul izolat e clar !!!!

perfidus

#362
Asta chiar e de pus in rama; sa punem aici ca sa se vada cum se procedeaza la privat.

"Personalul de locomotivă a primit comanda la data de 04.07.2019 și s-a deplasat regie de la domiciliu la SC Tehnotrans Feroviar Constanța, pentru scoaterea de la revizie a locomotivei EC 091, urmând să remorce ulterior tren de la stația Medgidia. După luarea în primire a locomotivei EC 091 s-au deplasat cu locomotiva în trasă izolată până la stația Medgidia unde mecanicul a închis foaia de parcurs, a menționat că efectuează odihnă cu toate că în realitate au rămas în continuare pe locomotivă după care a deschis o nouă foaie de parcurs.
Din stația Medgidia au circulat în stare inactivă în corpul trenului de marfă nr.20964 până la stația Fetești, de unde au remorcat trenul de marfă nr.20964 până la halta Gălăteni unde mecanicul a închis foaia de parcurs, a menționat că efectuează odihnă cu toate că în realitate trenul nu a oprit în halta de mișcare Gălăteni iar în intervalul orar în care a consemnat că este la odihnă trenul era în circulație, după care a deschis o nouă foaie de parcurs.
De la halta Gălăteni au remorcat trenul de marfă nr.20964 până la stația Caracal unde au ajuns la data de 05.07.2019 iar mecanicul a închis foaia de parcurs la ora 20:00, menționând totodată că intră la odihnă cu toate că în realitate a rămas în continuare pe locomotivă.
La data de 06.07.2019 la ora 12:00 au predat locomotiva EC 091 și au preluat locomotiva EC 121 dar s-au prezentat la impiegatul de mișcare din stația Caracal pentru deschiderea foii de parcurs la data de 07.07.2019 la ora 20:00.
La luarea în primire a locomotivei EC 121 mecanicul a efectuat proba instalației INDUSI dar nu și a instalației de siguranță și vigilentă DSV, care era izolată și pe care nu a repus-o în funcție."


De "remarcat" totusi ca in acest accident nu a fost implicat si consumul de alcool, ca in rest ...

Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

Dagda

mda, de remarcat si ca a facut o zi de la Medgidia la Caracal

MarianD

...de remarcat e ca trenul din fata putea fi de persoane. De mulți ani e iminenta o tragedie cu multe victime. Ca amu 2 se sinucid (vezi caz Unicom de acum 3 ani) sau alții se omoară cu zilele (prestând serviciu activ cu zilele după pensionare), totul pe barba lor. În cazul de față,  sa nu existe dubiu asupra cine va plăti daunele. L-as întreba pe "mecanic" (ma abțin sa nu-i spun altfel) dacă totul s-a meritat.  Nu mai bine își vedea de pensie după o carieră de ani de zile, în care Dumnezeu l-a salvat și a avut șansa să se bucure in liniște după o viață de muncă? Acum scoate banii tatae, ai vrut horă acum dansează!

dan tm

DAr ar trebui luate masuri si contra firmelor care cu buna stiinta practica acest sistem.
Ca nu e primul caz in care sint plecati cu zilele de acasa.

cristi5

Intr-o zi un pensionar cu sistemele de siguranta dezactivate va lovi un tren de calatori. Ups, pai nu s-a intamplat la Ploiesti parca?

bgd77

Dezactivarea sistemelor de siguranta nu tine de domeniul penalului?

dan tm

SAu completarea in fals a foilor de parcurs?

dar acceptarea acestui stil de lucru de catre angajator de domeniul cui tine?

cristi5

Quote from: bgd77 on July 05, 2020, 10:26:02 AM
Dezactivarea sistemelor de siguranta nu tine de domeniul penalului?
Inteleg ca nu tot timpul. La manevre in gari trebuie dezactivate. Dupa aia pot fi uitate asa. E ca airbag-ul ala cu cheie de la masini. Dar se dezactiveaza mult mai des...

frunzaverde

#370
Aici e vina tuturor - lantul slabiciunilor mortale cu cefere...

DSV-ul - dispozitiv de siguranta si vigilenta adica se izoleaza doar daca e defect sau daca locomotiva circula "la roata" inactiva. Instalatia e un tip de "mana mortului" - verifica ca mecanicul este in viata si in conditie de operare. Sistemul e simplu; cere feedback regulat de la mecanic (eliberare scurta de pedala, fluier, manipulat regulatorul), ca sa verifice ca mecanicul n-a adormit/murit in post. Sistemul e suficient de destept, incat sa se dezactiveze automat in regim de manevra (<10 km/h sau 4 km/h in functie de model).

Locomotiva nu trebuia data in primire cu DSV izolat. Apoi, mecanicul trebuia sa faca proba; daca SIFA nu mergea, trebuia sa nu accepte locomotiva si nu inceapa foaia de parcurs. Dar, bineinteles, se circula si cu "merge si-asa", mecanicul inchide ochii ca doar "zgarda" DSV-ului e un efort in plus; firma inchide ochii ca are si alte treburi mai importante... Si iese ce iese. Cu foile de parcurs masluite, cu odihna facuta care pe unde-apuca sau deloc, cu ture de n-spe ore, aici e exclusiv vina operatorului. Operatorul stie clar cine ce turnusuri are, cine ce partida face, ce ture sunt, unde se face (sau nu se face) odihna ca doar firma plateste salarii, diurne, si trimite personal la locomotiva. Foile alea de parcurs nu au fost facute de mecanic "c-asa a vrut el", ca nu e locomotiva lui; firma stie exact cine ce face... Sau ar trebui sa stie...

Cum dracu sa lasi mecanicii pe locomotiva 90 de ore? Da, locomotiva mai mult a stationat (in Caracal); dar pe locomotiva nu se poate dormi civilizat; nu e loc pentru asa ceva - mecanicii trebuiau trimisi la dormitor dupa 12 ore - sau scosi din serviciu si inlocuiti... Ar trebui sa le traga obloanele la firma definitiv.

P.S. E dat un timeline mai detaliat in raport. Mecanicului nici macar nu-i mergea ceasul - era cu o ora inainte fata de timpul real, atat era de dezorientat...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dan tm

Ramine intrebarea  de ce accepta oamenii?

pentru ca sint pensionari si oricum se plictisesc.
Pentru ca in asemenea cazuri doar sint dati afara de la firma.
Pentru ca li se permite sa cumuleze pensia cu salariul.
Pentru ca firma nu pateste nimic. Sint o gramada de rapoarete Agifer in care se mentioneaza fapte similare ale aceluiasi operator sau operator diferit.

rizzuh

Sau pentru ca multi sunt saraci, nu au alte posibilitati, daca mai sunt si inaintati in varsta nu au nicio sansa sa gaseasca alt serviciu asemanator.

dan tm

08/07/2020

S-a decis deschiderea investigației pentru incidentul feroviar produs la data de 26.06.2020, ora 17:16, pe raza de activitate a SRCF Iași, secţia de circulaţie Adjud–Roman (linie dublă electrificată), în staţia CFR Valea Seacă, prin depășirea semnalului de intrare XII cu indicația de oprire de către trenul de marfă nr.80657 (aparţinând operatorului de transport feroviar SC ,,Grup Feroviar Român" SA.

rizzuh

AGIFER a publicat vreun raport pentru accidentul din 02.01.2019, cand un tren Regio s-a proptit in stalpul de sustinere a catenarei de la capatul liniei? Nu am gasit pe site-ul lor niciun raport preliminar sau anunt ca este deschisa investigatia.



In alta ordine de idei, saptamana trecuta au publicat un raport pentru depasirea vitezei de 30 km/h intr-o zona cu restrictie temporara de catre RES 003 a Softrans. Citez declaratiile mecanicului (sublinierile imi apartin):

QuoteLa data de 09.07.2019 a condus şi deservit rama electrică RES 003 care a format trenul de călători nr.15931-2 pe relaţia Craiova – Bucureşti Nord.
În staţia CFR Roşiori Nord a primit ordinul de circulaţie Seria RCv 16 Nr.188823 pentru trenul de călători nr.15931-2 din data de 09.07.2019 cu privire la introducerea unei restricţii de viteză cu 30 km/h între halta de mişcare Rădoieşti şi staţia CFR Olteni de la km 76+550 la km 76+650.
A fost informat de către IDM al staţiei CFR Roşiori Nord că această restricţie se află pe teren înaintea semnalului luminos prevestitor Pr YF al staţiei CFR Olteni.
În apropiere de zona respectivă a încercat să identifice bornele kilometrice sau hectometrice dar nu le-a putut observa datorită vegetaţiei după care a luat măsuri de frânare a trenului în momentul observării echipei de muncitori şi vagonului deraiat pe firul II de circulaţie, viteza trenului scăzând până la 17 km/h după ce a trecut de zona cu restricţie

Ia uitati cum semnalizeaza CFR o zona de restrictie pe o magistrala cu limita (teoretica) de 140 km/h:



O paleta galbena in iarba dintre sina si dupa ea o paleta galbena maro ruginita tot intre sine. Bornele kilometrice nu se vad - ar trebui sa fie pe stalpi, dar sunt acoperite de buruieni.

Cum ar fi daca o restrictie de 30 km/h pe autostrada A1 s-ar semnaliza cu o paleta galbena maro ruginita pusa intre benzile de circulatie, la nivelul asfaltului? Si 100 metri mai in fata ar fi un TIR rasturnat, cu muncitori pe ambele benzi?