Siguranta circulatiei feroviare in Romania

Started by cristi5, April 08, 2017, 03:57:36 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cristi5

#885
Pai asta e ideea sa le urce in cloud sa stie mecanicul (si operatorul!!) ca le poate verifica oricine. Si sa poti face verificari automate, de la distanta, verificari ulterioare, etc.

Si fireste ca trebuie facuta omeneste treba, nu ne ridicam poalele-n cap la o depasire a VS cu 3 km/h, sau daca mecanicul uita sa dea BDO la un inductor de limitare permanenta sau la o abatere si e oprit de inductor. E mai bine sa fie Open decat sa ne prefacem ca nu depaseste nimeni niciodata VS. Living in denial...

Am inteles ca operatorul se verifica pe sine insusi: angajatul operatorului verifica mecanicul operatorului... Daca e asa, nu ma mir ca se ajunge la Merisor, Carcea, Fetesti, Toporu... Normal ca un privat care vrea sa faca profit nu are niciun interes direct sa suspende sau sa dea afara mecanici, ca costa bani sa gaseasca altul.

etravel

#886
Quote from: motorzbh on May 19, 2023, 07:31:21 PMCe Big Brother vreți voi sa faceți este prea complicat și inutil.
Scuze, dar e mai bine să se dea ăia cap in cap de beti ce sunt, cu locomotive cu tot?

motorzbh

Repet , totul tine de cine face verificarea. Chestia cu băutură este simplu de rezolvat, ca toată lumea știe care sunt bețivanii, ca sunt dați afara de pe la CFR Călători sau alte firme serioase.Nu poți sa bei pe ascuns. Șefii lor știu. Sunt multe chestii simple care se pot face : controale adevărate. Ai ieșit la pensie ? Pa permis.Vrei sa te angajezi din nou ca mecanic? Control nou mult mai dur. Examinare noua. Si sa vedem daca pensionarea este necesara. Daca toți se duc a doua zi sa se angajeze înseamnă ca nu au nevoie de pensie. Trebuie schimbata legea. Trebuie sa-i plătești mai bine sa aduci tineri ca sa nu mai facă ore suplimentare si sa vina obosiți sau beți morți ca au fost la băut si au fost chemați intempestiv la munca.
Se pot face capcane pentru Indusi ca sa-i prinzi pe cei care merg fără ATP.
Dar pentru asta trebuie voință, ordine si in special mecanici. Ca pana la urma ne întoarcem la veriga slaba: mecanicul . Nu sunt mecanici și folosești tot ce ai  asa ca ajungi pe fundul butoiului unde sunt" experți a la Roșiori" sau bețivi ca la Toporu.

tom_sawyer

Mecanicul beat de la Toporu a mai fost dat afară din serviciu de două ori pentru consum de băuturi alcoolice în timpul programului de muncă, o dată chiar de la compania de stat CFR Marfă. Mai mult, recent el a talonat (încălecat) un macaz chiar în stația unde zilele trecute s-au ciocnit două locomotive.

Sunt doar câteva aspecte ale accidentului grav de la Toporu dezvăluite de Iulică Măntescu, lider de sindicat al mecanicilor de locomotivă, într-o discuție cu Club Feroviar. Intervenția lui vine după ce în aceeași zi Patronatele Feroviare au remis un comunicat public în care cer sancționarea drastică a personalului feroviar, dar nu și a companiilor (reamintim că firmei bulgare United Railways i s-a ridicat licența).

clubferoviar.ro

motorzbh

Precum spuneam. Eu de fapt știam de la emisiunea de vineri Drumurile nostre. https://www.b1tv.ro/inregistrari/drumurile-noastre. Partea a doua.

dan tm

Problema este si la firmele de transport care trag de mecanici. Ca de-aia nu vin mecanici tineri ca nu se respecta programul, ca stau cu zilele in locomotiva.

motorzbh

Cam peste tot se merge la limita. E si problema cu viteza mica , data de liniile proaste, trenuri proaste... Si multi mecanicii sunt efectiv tractoriști. Eu am mers cu multe firme si am vazut si mecanici OK dar și varza complet.Totul e din salarii. Ca daca ar fi atractiv ar venii multi și ai avea de unde alege. Si multe firme private prefera sa-i ia gata școliți si sa-i călăreasca.
Nu e simplu sa conduci un tren, e mult mai greu decât o mașină sau un TIR. Locomotivele au multe chichițe pe care trebuie sa le știi. Si ce fel de vagoane ai contează.

frunzaverde

Problema e clar una de factori umani.

Pe retea sunt 200, hai 250 de mecanici activi in orice clipa data - nu e mare filosofie sa le pui la toti fiola alcool-test zilnic inainte de plecare in cursa si eventual aleator in parcurs. Exista inspectori AFER, exista politie TF, doar ca sunt atat de putin ca-s doar de forma - o mica consolidare ar ajuta mult la reducerea problemei alcoolului. Aceiasi poveste cu indusi dezactivati - circuli fara sigilii, dai din BDO cand ai tu chef? Pa si la revedere. Dar pentru AGIFER pare ca e mai important sa investigheze VS depasit cu 2 km/h in aliniament, iar in MT nu e nimeni interesat sa mai suplimenteze organigramele de inspectie la ISF incat sa nu fie doar o institutie de forma.

Desigur, e perfect posibil sa faci un black-box cum zice @cristi5 - dar cine-o sa se asigure ca black-box-ul ala nu e si el suntat... Nu de alta, dar daca nu stie nimeni ca locomotiva aia e activa, n-o sa poata s-o verifice in cloud.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

motorzbh

Acum 30 de ani se punea fiola si la femeia de serviciu. Era foarte enervant ca trebuia sa faci proces verbal, ce serie avea fiola, Il prindeai pe vreunul începea mașina de dat afara... Dar prin 2000 deja erau foarte puține fiole si se puneau doar prin sondaj ca sa dispară complet. Lumea a fost fericita ca se putea bea o bere in vestiar si ca nu mai făceai acte. Din cauza disponibilizărilor  masive si bețivanii au dispărut din CFR. Care mai existau erau puși prin laboratoare sau prin alte locuri departe de lumea dezlanțuită. Dar, repet totul depindea de cine facea controlul. La prima secție unde am lucrat, seful de sectie era strict: ai înverzit fiola pa, si acasă. La a doua unde șeful de secție era "cititor" te muta , mai lua din bani , mai dădea ala o masa la un restaurant de 5 stele etc.
Deci s-ar putea face control. Ca problema nu este ca bea unul o bere odată la 5 săptămâni. Nu problema sunt aia care au nevoie sa bea de dimineața ca le tremura mana. Si TOATĂ LUMEA ȘTIE CARE SUNT AIA, ca sunt beți 24/7. De obicei sunt piloși sau cazuri speciale , cu 7 copii acasă, etc.
Dar acum s-a ajuns in situația cretina ca nu avem oameni , nici noi, nici CFR Călători,  și ești nevoit sa folosești ce ai. Trebuie sa dai un ban în plus și sa aduci oameni tineri, sa înlocuiești dinozaurii ca mine și alții care au prins relee și sa aduci calculatoriști sa se descurce cu noile sisteme. Ca azi totul merge cu un soft. Știi IT și engleza... ești noul expert SCB. Nu te mai duci cu MAVO și trusa de tubulare și șurubelnițe, te duci cu un laptop și un OTDR.
Si la Locomotive e la fel, are un calculator la bord si mișuni prin el, vezi ce alarme are și atât, nu te mai duci în sala sa dai cu ciocanul în contactoare sau sa le legi cu sarma. Te bate la cap o tanti cu Defecțiune! Defecțiune! sau și mai rău SIFA!
Totul este sa știi sa mișuni prin meniuri.

MarianD

Quote from: motorzbh on May 24, 2023, 09:24:43 AM...Te bate la cap o tanti cu Defecțiune! Defecțiune! sau și mai rău SIFA!
Totul este sa știi sa mișuni prin meniuri.
Vezi ca e soția mea  :D (daca te referi la clipurile cu simulatorul)
Subscriu la ce ai spus. Legi și proceduri sunt. Trebuie doar aplicate!

motorzbh

Nu , vorbesc de realitate... e o tanti care vorbește în mai multe limbi ( funcție de cum e setat DMI) .

etravel

Quote from: motorzbh on May 24, 2023, 09:24:43 AMȘtii IT și engleza... ești noul expert SCB.
I'm in. Unde trebuie sa ma adresez?

motorzbh

Directia Instalatii Bucuresti. Bd-ul Dinicu Golescu nr 38.

cristi5

#898
Quote from: frunzaverde on May 24, 2023, 02:27:45 AMDesigur, e perfect posibil sa faci un black-box cum zice @cristi5 - dar cine-o sa se asigure ca black-box-ul ala nu e si el suntat... Nu de alta, dar daca nu stie nimeni ca locomotiva aia e activa, n-o sa poata s-o verifice in cloud.

Cateva raspunsuri :)
- cand exista un canal de comunicare (azi nu exista) faptul ca nu vin date pe acel canal este o informatie in sine. Practic stii unde sa mergi in control
- se poate afla din alte sisteme ca locomotiva e activa (de ex a fost trimisa pe o trasa) si corobora cu lipsa se ping-uri in sistem
- din cate stiu nimeni nu are curaj sa distruga banda locomotivei. Daca cutia e greu accesibila, va fi greu de suntat. Izolarea indusi e o functie a sistemului, suntatea black-box nu va fi o functie

-----

Oricum esenta este ca atunci cand au fost aduse/introduse BLA si Indusi nu existau nici comunicatii digitale mobile accesibile pt public, nici GPS accesibil pt public, nici accelerometre sub forma de circuite integrate, nici microcontrolere in jurul carora sa construiesti o cutie ieftina, nici etiloteste electronice.  Practic, afara de statiile radio care sunt informale si al caror trafic nu e inregistrat, CFR nu face uz de nicio tehnologie mai "recenta". Nu le foloseste pt ca nu sunt parte din vreun sistem de semnalizare/siguranta, si asa ajungem sa "mentinem" nivelul tehnologic prin anii 1960.

Sistemele moderne care fac uz de comunicatii mobile si acceleromete pe loco (sisteme gen ERTMS 2 cu GSM/R) sunt read/write (adica dirijarea traficului via comunicatii mobile) ceea ce e scump si necesita mii de teste din motive de SIL. O astfel de cutie read-only ar fi o varianta mult mai simpla si ieftina de a profita de aceste tehnologii pt a intari siguranta.

motorzbh

Daca vrei neapărat poți sa pui un telefon si cu o aplicație gps cu share location. Dar repet, cine monitorizează 2000 de loco zilnic? Nu poti sa faci ceva live . Offline avem si noi acum "banda" . Repet totul e cine face monitorizare.