Legislația auto în România

Started by Ionut, October 04, 2016, 07:52:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Punem aici stiri si dezbateri despre legislatia din Romania cu impact in industria auto si in tot ce tine de autovehicule.

Ionut

Mașinile fără RCA, inspecție tehnică sau impozit plătit vor fi ridicate după doar 2 luni - proiect
Toate mașinile parcate pe domeniul public și cu inspecția tehnică expirată, precum și cele neasigurate sau pentru care nu au fost achitate taxe și impozite vor fi ridicate de primării după doar două luni de la data la care au fost găsite și considerate astfel abandonate, în loc de 1 an cât prevede astăzi legea.  Modificările vor intra în dezbaterea Parlamentului în această toamnă.

"În marile orașe, întâlnim adesea depozitate pe domeniul public rulote și remorci, perioade lungi de timp de 6 luni - 1 an, perioade în care aceste vehicule nu sunt utilizate de proprietari potrivit destinației. Menținerea termenului de un an duce la prelungirea duratei în care domeniul public primește o altă destinație decât cea legală. Acceptarea unei soluții contrare ar conduce la concluzia că aceste terenuri (chiar dacă sunt locuri de parcare de sau parcări publice gratuite), destinate circulației publice și staționarii vehiculelor funcționale, să se transforme într-un spațiu în care persoane private, invocând diferite situații individuale, să depoziteze bunuri proprietate privată, cu afectarea dreptului de proprietate a statului ori a unităților administrativ-teritoriale, ceea ce este inadmisibil", argumentează autorii proiectului de lege.

Profit.ro

adiarc

era de asteptat....prin multe tari din vestul Europei se intampla de mult asta...de exemplu Anglia...ti-ai uitat masina pe domeniul public si nu are asigurare?..ia iti este ridicata instant,fara nici un preaviz
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Ionut

Gata, e timpul sa le schimbam. :)




Ce AMENZI riscă şoferii care sunt depistaţi fără ANVELOPE de IARNĂ pe drumuri cu zăpadă sau polei

Folosirea anvelopelor de iarnă nu este condiţionată de o anumită dată calendaristică, ci de starea drumului, atunci când este acoperit cu zăpadă, gheaţă sau polei, nerespectarea obligaţiei fiind sancţionată cu amenzi ce pot ajunge până la 2.500 de lei, anunţă Poliţia Română.

"Poliţia Română reaminteşte că legislaţia în vigoare nu condiţionează utilizarea anvelopelor de iarnă de o anumită dată calendaristică, ci de starea părţii carosabile, respectiv atunci când se circulă pe drumuri acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei. De asemenea, în aceste condiţii, autovehiculele cu greutatea de peste 3,5 tone trebuie echipate cu dispozitive antiderapante", se arată într-un comunicat de presa. Şoferii care sunt depistaţi fără anvelope de iarnă pe drumuri acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei riscă să fie sancţionaţi cu amendă între 9 şi 20 de puncte amendă, asta însemnând între 1.125 şi 2.500 de lei. Pe lângă amendă, se va reţine certificatul de înmatriculare al autovehiculului.

B365

Ionut

Inspecția tehnică periodică (ITP) ar putea fi efectuată și în afara României

Inspecția tehnică obligatorie (ITP) pentru autovehicule ar putea fi posibilă și în alte țări, nu doar pe teritoriul României. Un proiect de lege, care va fi discutat în perioada următoare, îi va scuti pe românii aflați în afara țării să se deplaseze cu mașina proprie la fiecare doi ani în România doar pentru ITP. În prezent, legislația în vigoare stabilește că inspecțiile tehnice periodice se efectuează de firme care dețin stații autorizate de Regia Autonomă "Registrul Auto Român" (RAR) pe teritoriul întregii țări.

Prețurile pentru ITP la autoturisme variază între 100 și 180 lei, iar inspecția trebuie efectuată o data la fiecare 2 ani pentru autoturismele personale și comerciale, iar la 6 luni pentru autovehiculele de transport public. Conducerea unui autovehicul cu limita de valabilitate a ITP expirată este sancționată cu amendă de până la 700 lei.

Inspecția tehnică, posibilă în statele membre ale UE, dar și în Republica Moldova.

Profit.ro

adiarc

Ce se mai aude de reintroducerea ridicării mașinilor parcare aiurea.....toate orașele mai măricele sunt adevărate jungle ,punând in mare pericol toți participanții la trafic (de ex.cand vrei sa ieși dintr-o intersecție si nu vezi mai nimic sau vrei sa traversezi pe trecere si la fel nu vezi/nu ești văzut.....?
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Ionut

^  Te-a auzit. :)




Dragoş Tudorache pregăteşte o lege pentru maşinile parcate pe trotuare:
Prin jumătate din Bucureşti nu se poate trece pe trotuar cu un cărucior de copil


Ministrul Afacerilor Interne, Dragoş Tudorache, a declarat, joi, că săptămâna viitoare va propune în şedinţa de Guvern un set de reguli în vederea degajării spaţiului public de maşinile parcate pe trotuare.

"Avem un proiect de hotărâre de guvern, este pe circuit de avizare şi care sper să primească aviz în şedinţa de miercuri a Guvernului. Vom avea cadrul legislativ prin care vom recrea condiţiile de degajare a spaţiului public", a declarat, joi, Dragoş Tudorache în cadrul sesiunii online "De vorbă cu Ministrul tău", iniţiată de Ministerul pentru Consultare Publică şi Dialog Civic. Ministrul de Interne a explicat că legea va reglementa şi spaţiile pentru pietoni.

"Se reglementează şi spaţiile care trebuie lăsate pentru pietoni. Prin jumătate din Bucureşti nu se poate trece pe trotuar cu un cărucior de copil, vă spun din experienţă", a mai spus Dragoş Tudorache.

El a mai arătat că a discutat şi cu reprezentanţii Asociaţiilor Municipiilor din România şi a propus ca banii colectaţi din amenzile date pentru parcări neregulamentare sau sumele obţinute din blocarea autovehiculelor să fie direcţionate către înfiinţarea a noi locuri de parcare, mai ales în Bucureşti.

News.ro

Ionut

Permisul auto nu va mai fi eliberat decât celor care au absolvit la școală cel puțin 11 clase

Permisul de conducere auto nu va mai fi eliberat decât persoanelor care au absolvit la școală cel puțin 11 clase, restricție prin care, alături de alte măsuri, Guvernul vrea să reducă la jumătate numărul de decese rezultate din accidente rutiere, în următorii 3 ani. Interdicția eliberării carnetului de șofer auto pentru persoanele care nu au cele 11 clase va fi introdusă de Executiv printr-un act normativ care va schimba actuala legislație rutieră. Restricția va fi introdusă alături de alte măsuri, precum reducerea perioadei în care șoferii trecuți de o anumită vârstă sunt obligați să efectueze verificarea medicală, pentru a dovedi că mai sunt apți să conducă un autovehicul.

Astfel, Guvernul și-a propus să completeze legislația în domeniu cu norme care să facă posibilă, acolo unde evoluția fenomenului rutier impune, aplicarea obiectivelor incluse într-o Comunicare a Comisiei Europene având titlul "Pentru un spațiu european de siguranță rutieră: orientări pentru politica de siguranță rutieră 2011-2020". Documentul Comisiei propune, de asemenea, reducerea la jumătate a numărului de decese în accidente rutiere și încurajează statele membre să contribuie la realizarea acestui obiectiv prin propriile strategii naționale în domeniul siguranței rutiere.

Profit.ro

strumf11

Asta cu 11 clase banuiesc ca e o gluma .....
De ce 11 si nu 8 sau 12 care e treaba cu 11....
Trebuie sa faci liceul ca sa-ti iei permisul? Exista asa ceva in alta tara?

Sent from my HTC One M9 using Tapatalk


TibiV

Quote from: strumf11 on November 11, 2016, 12:11:14 AM
De ce 11 si nu 8 sau 12 care e treaba cu 11....
Trebuie sa faci liceul ca sa-ti iei permisul? Exista asa ceva in alta tara?
Pai 3/4 din populatia care are doar 8 clase este practic analfabeta.
Cei cu 9-10 clase pot sa desluseasca, daca le dai suficient timp, un mesaj de genul "A10 Turda - spre dreapta".
Daca nu le dai timp, vor opri acolo pana vor descifra "misterioasele hieroglife".

Se pare ca dupa 25 de ani de "reformare a invatamantului" in Romania, am ajuns fix la nivelul la care trebbuie sa ai minim 11 clase ca sa poti descifra un indicator rutier...  "Ax la dreapta, , DNy la stanga"

Trist, dar adevarat...
(Sotia este profesor... Termina astia clasa a 8-a fara sa aiba vreo urma de vorbire articulata...)

Daca invatamantul romanesc o tine tot asa, in 10-15 ani se va baga conditie de "studii superioare" pentru permis.
(Limitare insuficienta, zic eu... Minim master !... )

Nu de alta, dar am avut atatia studenti in practica la mine "in pravalie"...
Valeeeeu !...
Nu intru in detalii... Dar este RUSINOS nivelul de IN-CULTURA GENERALA a noii generatii.... :(
ATENTIE !
Vorbesc de studenti in practica !
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

Pai e foarte bine, la ce prestigiu are condusul masinii (si masina) acum in populatia semi-alfabetizata. Daca le conditionezi permisul de un pic de scoala, poate vor pune burta pe carte. Permisul ar deveni noul examen de maturitate :)

Sau vor da spaga sa isi ateste 11 clase... Sau mai simplu, vor conduce fara permis si vor da spaga la politist daca cumva se intampla si ii prinde.

Redox

Treaba cu 11 clase stă cam așa: clasa 0 (clasa pregătitoare) + cele 10 clase care fac parte din învățământul obligatoriu.
Acum, că e bine sau nu ca guvernul vrea să restricționeze obținerea permisului auto la absolvirea celor 11 clase, pot spune un singur lucru: atâta timp cât cursantul obține permisul de conducere în urma unui examen corect, înseamnă că acesta a citit codul rutier în vederea pregătirii pentru examen. Dacă este analfabet nu va putea citii și înțelege codul rutier, mai mult, nici măcar întrebările care se pun la examen. Nu are cum să promoveze examenul fără a da șpagă!

TibiV

Quote from: Redox on November 11, 2016, 09:19:15 AM
atâta timp cât cursantul obține permisul de conducere în urma unui examen corect, înseamnă că acesta a citit codul rutier în vederea pregătirii pentru examen. Dacă este analfabet nu va putea citii și înțelege codul rutier, mai mult, nici măcar întrebările care se pun la examen.

Ca principiu este corect...

Dar atunci ar trebui bagata limitarea la 4 clase...
Se presupune ca atunci cand termini "scoala primara" esti in stare macar sa identifici literele.... Si sa "te prinzi" ca  2+2=4...

Daca o impingem la 11 clase (foarte CORECT, parerea mea...) inseamna sa recunoastem ca am "livrat" milioane de diplome unor anlafabeti.
Ceea ce stim foarte bine ca... este perfect adevarat !

Ce incec sa spun este ca daca acceptam "pragul de 11 clase", atunci acceptam faptul ca in primele 10 clase Romania reuseste sa produca analfabeti total, dar cu (macar) diploma de absolvirea a 10 clase...
Diploma care spune doar ca s-au deplasat timp de 10 ani la scoala, nu ca ar fi invatat ceva...

Trist... Foarte trist !
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ashbird

Fie sa renasca numai cel ce har/Are de-a renaste, curatit prin jar,
Din cenusa-i proprie si din propriu-i scrum,/Astazi ca si maine, pururi sï acum!

Ionut

Permisul de conducere auto va fi modificat

Permisul de conducere va fi modificat, prin completarea informațiilor care trebuie notate inclusiv pentru restricțiile medicale impuse anumitor șoferi. Schimbarea este pregătită să fie operată până la sfârșitul acestui an. Noua listă de informații care vor fi incluse în permisul auto poate fi văzută AICI.

Profit.ro