Stiri si discutii diverse din aviatie in Romania

Started by iuli, February 07, 2014, 10:43:38 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Extras din prezentarea oficiala OIT (Organism Intermediar Transport, parte din Ministerul Transporturilor) la SCS Transport (in cadrul CM POIM), ieri, 27.06.2018
Aeroporturi

Este o greseala in titlul slide-ului. Este vorba de aeroporturi aici. Va rog sa discutam pe thread-urile dedicate fiecarui aeroport in parte.


tom_sawyer

Aeroportul Bucureşti Sud, proiectat pentru un trafic de 30 de milioane de pasageri şi dotat cu cel puţin 2 terminale

Printre cele opt proiecte de investiţii strategice prevăzute în hotărârea de guvern se numără şi construirea Aeroportului Bucureşti Sud, care va putea deveni un punct de tranzit în deplasările pasagerilor către regiunile Asia, Pacific, dar şi spre Europa sau America.

'Dimensiunea aeroportului va trebui proiectată pentru un trafic de aproximativ 30 de milioane de pasageri, pe o suprafaţă desfăşurată de maximum 600 de hectare şi să fie dotat cu cel puţin două terminale. În măsura în care se vor identifica asemenea suprafeţe la autorităţile locale, aceste autorităţi pot participa la constituirea societăţii de proiect', a explicat Nelu Barbu.

economica.net

Ionut


etravel

Bucuresti Sud, cod IATA  ACI, adica Adunatii Copaceni International, ca la Otopeni nu mai e spatiu pentru extindere

ultrasbz

In "Planul strategic de dezvoltare a Municipiului Buzau 2018-2030" facut public saptamana trecuta, la capitolul "Obiective economice" este trecut:

- Transformarea unei părţi din aeroportul militar de la Boboc în
aeroport civil cu facilităţi atât pentru transportul de persoane
cât şi pentru marfă;

Tot documentul aici

Ionut

Extras (completare/actualizare) din prezentarea oficiala OIT (Organism Intermediar Transport, parte din Ministerul Transporturilor) la SCS Transport (in cadrul CM POIM), 27.06.2018
Aeroporturi






Ionut

Companiile aeriene de linie, de două ori mai multe incidente de zbor faţă de cele low-cost



Companiile aeriene de linie au de două ori mai multe incidente de zbor faţă de transportatorii low cost. Doar anul trecut, în România, companiile tradiţionale au avut 235 de decolări şi aterizări cu probleme, în timp ce cursele low-cost au înregistrat doar 73 de astfel de incidente, arată o analiză Flight Refund. Nu este exclus ca TAROM să fi avut cea mai mare contribuţie la acest rezultat, având în vedere numeroasele incidente cu care s-a confruntat anul trecut.

Analiza a luat în calcul aproape 90.000 de zboruri de pe aeroporturile din București și Cluj-Napoca, care reprezintă circa 75% din traficul aerian din țara noastră. Însă analiza datelor legate de zborurile din pieţele europene arată că nu doar România se confruntă cu astfel de situaţii, ci în general, companiile tradiţionale înregistrează un procent mai mare de anulări şi întârzieri faţă de liniile low-cost. Din acest punct de vedere ţara noastră stă undeva la mijloc - între Franța unde companiile tradiționale înregistrează performanțe mai bune decât cele low cost și Polonia, unde raportul este de 3 la 1 în defavoarea companiilor tradiționale.

Digi24

tom_sawyer

#262
Ministerul de Interne va suplimenta dotarea Inspectoratului General de Aviaţie cu 22 de elicoptere şi cu cel puţin un simulator de zbor, a anunțat marți prim ministrul Viorica Dăncilă, menționând că va fi adoptată o Ordonață de Urgență în acest sens. Conform planurilor autorităților, achiziția va viza elicoptere uşoare pentru intervenţii de salvare în mediul montan echipate medical, elicoptere de căutare-salvare şi un simulator destinat pregătirii personalului navigant.

Prim-ministrul a precizat că achiziţia se va face din fonduri nerambursabile, prin Programul Operaţional Infrastructura Mare, din care MAI beneficiază de aproximativ 600 de milioane de euro.

La finalul ședinței de Guvern de marți, purtătorul de cuvânt al executivului a detaliat că licitația va avea în vedere achiziția a 10 elicoptere ușoare și 12 elicoptere medii-grele.

hotnews.ro

Poate cu alea 12 elicoptere medii se porneste si linia de asamblare H215 de la Ghimbav...

tom_sawyer

#263
Guvernul a aprobat construirea unui centru de instruire pentru piloţi echipat cu simulator de zbor Boeing 737

Guvernul a aprobat construirea unui centru de instruire pentru piloţi echipat cu un simulator complet de zbor - Full Flight Simulators Boeing 737 Next Generation, a anunţat, joi, purtătorul de cuvânt al Executivului, Nelu Barbu.

'În şedinţa de Guvern de astăzi au fost aprobaţi indicatorii tehnico-economici pentru construirea unui centru de instruire pentru piloţi, echipat cu un simulator complet de zbor Full Flight Simulators Boeing 737 Next Generation. Este o investiţie ce va fi realizată de Şcoala Superioară de Aviaţie Civilă ce este în subordinea Ministerului Transportului. Va crea Şcoala Superioară de Aviaţie Civilă infrastructura necesară pentru prima facilitate din ţara noastră dotată cu simulatoare de zbor complete destinat formării şi pregătirii piloţilor', a declarat Barbu, la Palatul Victoria.

economica.net

AdrianB1

Poate o sa sune ciudat critica la un asemenea proiect, dar e o investitie exagerata pentru numarul de piloti pe care il pregateste SSAvC. Da, e util, e foarte interesant, dar numai daca s-ar mari de cateva ori numarul de elevi piloti, mult mai mult decat va avea Tarom nevoie, ar acoperi cam toata nevoia in Balcani daca ar fi disponibil la un pret decent si pentru alte scoli. Si daca ar costa cat costa in realitate, nu triplu. Diavolul sta in detalii, ca de obicei.

Harry

Maine in Venus are loc intrunirea tuturor directorilor de aeroporturi din Ro. Daca se intampla ceva interesant am sa va tin la curent.

Harry

Sa incep mai intai cu dopul dintre Eforii #fmmcnair am stat 40 de minute
apoi vrau sa zic ca directorul Tarom e un idiot care trebuie sa zboare din functie (pun not intended). Concluzia intalnirii: majoritatea directorilor de aeroporturi sunt niste taranoi, ma intreb (retoric) cum au ajuns pe functiile alea.

PS Cica pana la finalul anului daca nu-s contestatii se apuca de aerogara Brasov

frunzaverde

Quote from: Harry on August 21, 2018, 02:52:55 PM
apoi vrau sa zic ca directorul Tarom e un idiot care trebuie sa zboare din functie (pun not intended).

De ce zici asta? Impresia in industrie e ca e unul din putinii numiti politic care sunt chiar ok.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Ionut


pasadia

@Harry: cine a fost de la Brasov? Sau cine a pomenit acel termen, in cazul in care n-a fost nimeni de la Brasov?