News:

.

Main Menu

Recent posts

#1
Rutier / Re: Drumurile vecinilor Romani...
Last post by misiekwas - Today at 03:59:32 PM
^cam asa. Chiar logica soluție in Bulgaria pentru ca drumul aia avea geometrie ok și chiar comfortul decent chiar dacă a fost cu o singura banda pe sens. În general drumuri in Bulgaria au traseu mai bun decât DNuri românești, ocolind majoritatea de localității și unde se poate, cu curbe line. La noi asta ar fi fost problema.
#2
[Nord-Vest] Proiecte / Re: [BH] Centura Alesd
Last post by andrei.obreja - Today at 03:49:21 PM
Se lucrează în zona intersecției cu DJ764. Se circulă pe o singură bandă alternativ dirijat prin semafoare.






Powered by API/PUM imgur uploader
#3
[B-IF] Proiecte / Re: [B] DNCB Centura Bucuresti
Last post by lone_wolf32 - Today at 03:40:19 PM
Nici parcarea de tiruri nu e deschisa

Zilele trecute se lucra in giratoriu si parca si pe partea cu socar
#4
[B-IF] Proiecte / Re: [B] DNCB Centura Bucuresti
Last post by Puffyk 1 - Today at 03:35:30 PM
Stie cineva ce se mai intampla cu mega lucrarea de la A1?
Turbogiratia este in continuare blocata, virajul la dreapta nu s-a implementat.... Imi scapa mie ceva sau s-a reinstaurat dulcele stil romanesc?
#5
Rutier / Re: Siguranța circulației ruti...
Last post by kitsune - Today at 03:15:21 PM
@TVlad or exista capacele, dar partea aia culisantă nu. Să detaliez puțin modalitatea de ev mediu de la noi din Constanța, să se vadă de ce chestia asta este la ani lumină distanță:
La noi se rașchetează și apoi se asfaltează peste capac. Rămâne o gaură în asfalt, mai mică sau mai mare, după cum a funcționat Dorel cu lopata. După ani și ani, vine onor echipa de la Urban și sapă asfaltul, pătrățos, cam 1,5x1,5 m. Se cofrează apoi capacul la aproximativ cota asfaltului și se betonează. Zona respectivă este îngrădită relativ timp de o săptămână, te trezești cu bețele și panglica in dungi in mijlocul traficului când nu te aștepți. Dacă echipa a făcut mai multe canalizări in săptămâna respectivă, faci slalom, ba pe contrasens, ba lipit de bordură, după caz.
Repet, asta in cazul fericit in care se apucă să aducă la nivel. Dar de multe ori stau cu anii mai jos, spre bucuria service-ului.
In țări cu apă caldă procesul durează câteva minute (la tipul acesta de capac).
#6
Feroviar / Re: High Speed Rail (HSR) in R...
Last post by misiekwas - Today at 03:08:53 PM
Mi se pare ca motivul este un pic mai complex, dar tot destul de simplu:
1. Densitate de populație - ai câteva centre urbane care ar putea sa fie considerate (dar nu neapărat acceptate) ca generatoare de trafic pentru HSR (pentru ca nu va opri în mărețe metropole precum Onești sau Suceava). Sa spunem: București, Cluj, Constanța, Craiova, Timișoara-Arad, Brașov, Iași, Galați-Brăila. Și aici vorbim numai de candidați, nu orașele care ar întra în rețea.
2. România are topografie pe care o are, deci costuri sar foarte sus. Fiecare trecere prin munți devine un cost astronomic. Oare rentează sa facem legătură Iași-Cluj a la A8 dar mai scump? Și terenul nu-i greu numai în munți, ceea ce iar vedem.
3. Mai toate centrele sunt poziționate excentric. Comparație cu Italia, cam similara la mărime (fără insule). În Italia, poți sa faci ruta Milan-Bologna-Florența-Roma-Napoli, care costa, dar e de mare capacitate și are și cerere. În caz de România, ai trebui linia separata către Craiova, una pentru Iași, una pentru Craiova-Timișoara, Cluj etc. Deci și mai scump.
4. Și asta în contextul în care singura opțiune este dacă locuiești în oraș de plecare și ai treaba fix la destinație, pentru ca lipsește sistemul de transport local. Locuiești în, sa spunem, Turnu Magurele și vrei sa te duci la Botoșani? Iei mașina pentru ca oricum trebuie s-o iei pana București și sa găsești parcare de lunga durata și nu prea ai multe opțiuni când ajungi la Iași. Sau iei dubita, luxe.
De aia, pana ajungem sa avem transport public normal cât de cât ok, mi se pare HSR absolut nerentabile și mai degrabă o fiță decât nevoia reala.
#7
Rutier / Re: Drumurile vecinilor Romani...
Last post by dr4qul4 - Today at 03:06:19 PM
Nu cumva era DN acolo si acum doar il upgradeaza?
#8
Rutier / Re: Drumurile vecinilor Romani...
Last post by gruia88 - Today at 02:36:23 PM
Si cu lotul 2 , ce e interesant e ca lucreaza sub trafic lotul 1 si lotul 2 .

Puteau sa faca aceeasi abordare si la noi cu Valea oltului sau sa faca acelasi lucru pe A8 ?


#9
Drumuri Naționale (DN) / Re: Soluții pentru descongesti...
Last post by Cipi - Today at 02:34:54 PM
E pur si muove!

QuoteConsiliul Județean Prahova poate semna contractul de peste 500 de milioane lei pentru Centura Bușteni-Azuga cu antreprenorul prahovean CONI, după ce Curtea de Apel Ploiești a respins marți, 14 mai 2024 contestația Ozaltin (Turcia) și a menținut decizia CNSC, conform datelor pe care le-a consultat Economedia. Instanța a respins contestația la primul termen.

Durata contractului de proiectare și execuție este de 36 de luni, iar finanțarea asigurată prin Programul Transport 2021-2027 (cu 40 % bani europeni).

Economedia
#10
Rutier / Re: Drumurile vecinilor Romani...
Last post by gruia88 - Today at 02:27:28 PM
Se pare ca se Bulgarii se axeaza pe Vidin-Kulata, pentru mine e un mare avantaj ca e drumul meu spre Grecia.
"
Minister Tsekov: I want to see about 60 km of new highways built on the Vidin-Kulata Road this year"

https://3e-news.net/en/a/view/51567/minister-tsekov-i-want-to-see-about-60-km-of-new-highways-built-on-the-vidin-kulata-road-this-year

Un video cu lotul Mezdra- Botevgrad se pare ca e deschis alternativ :