Autostrada A13 Sibiu-Bacău

Started by Ionut, March 12, 2014, 10:38:16 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

pasadia

Vezi ca e vorba doar de Sibiu - Fagaras, nici macar de Sibiu - Brasov. Ca atare 17 luni chiar mi se par mult.

Dar nu inteleg altceva - pana la urma daca e sa fie amandoua, si Sibiu - Pitesti, si Sibiu - Fagaras, unde au de gand sa le faca intersectia? La Boita, la Talmaciu sau la Sibiu (caci citisem propuneri si in sensul asta). Stiu, vechile planuri, cu DX Sibiu - Fagaras si autostrada Pitesti - Talmaciu, prevedeau nodul la Talmaciu, insa ma intreb daca acest lucru mai e discutabil sau nu.

cricric

Ma gandeam ca e vorba de finantarea SF-ului.
Sunt curios ce sanse sunt pentru Sibiu-Fagaras. Interesant e ca nu s-a anulat licitatia pentru SF ca-n alte cazuri.

Ionut

#62
17 luni pentru un SF? :o Mi se pare mult si mie, intr-adevar... chiar si pentru zona respectiva. Totusi nu este un relief de munte in zona, nu se intra in munti. Poate nu inteleg eu. Ne poate explica un proiectant/inginer care ar fi principalele probleme in zona de este nevoie de 17 luni? Si daca tot vorbim de 17 luni, ma gandesc ca nu o sa patim ca la Aciliu unde DIWI si-a batut joc.

Later edit: m-am uitat si pe Google. Bai, serios, 17 luni pentru SF Sibiu-Fagaras? Nici macar pana la Brasov. WTF?! Explicatii?!

TibiV

Din cate imi amintesc eu, acum cateva luni s-a discutat pe acest thread ca undeva spre Sibiu exista niste zone cu solul similar celui din zona Aciliu... 
S-ar putea ca termenul lung sa fie dictat de solicitarea unui studiu geo foarte solid, cerinta generata tocmai de experienta Aciliu....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pasadia

Interesant e faptul ca in anuntul de participare se specifica clar la pagina 3 ca durata contractului e de 12 luni. Nu m-am uitat in clarificari sa vad cand au modificat aceasta prevedere si mai ales daca ofera vreo explicatie.

@Tibi: nu, nu s-a discutat despre asa ceva. Singurul deal care ar putea fi traversat de traseu, intre Talmaciu si Avrig, nu e cunoscut pentru asemenea probleme (mai exact DN-ul ce-l traverseaza nu a suferit vreodata din cauza alunecarilor). Dar eu inca sper sa fie scumpi la tarate si sa accepta un traseu care ar merge dinspre est pe la sud de Avrig si Marsa si s-ar intepa in Sibiu - Pitesti intre Boita si Talmaciu. Imi pare mult mai firesc asa, chit ca pare usor ocolit (cred ca maxim 10 km in plus fata de un traseu direct).

pasadia

Mda, am citit mai mult in contestatiile depuse la CNSC de catre posibilii participanti (Via Design, Search Corporation, Tecnic, le gasiti aici). Se spune de exemplu ca pentru obtinerea Avizului de Mediu este nevoie de cel putin 12 luni:


Pentru revizuirea SF-ului sunt alocate contractual doar 4 luni, restul sunt pentru avize si aprobari.

myid

^^^

Dar e doar o actualizare, de ce nu pot folosi fostul acord de mediu, daca se foloseste acelasi traseu ? Adica aia de la Mediu au deja studille facute, trebuie doar sa dea rezultatul .

Doar sunt aceleasi anotimpuri

Mi se pare ca am devenit mai catolici decat papa , si ne batem cuie in talpa singuri ca de obicei

TibiV

#67
Quote from: user201 on June 02, 2014, 09:03:17 PM
@radutm
Ar avea logică, dacă dealurile din zona aceea sunt mai stabile.
În zona cu DN1 dealurile știu că sunt foarte instabile, gen Aciliu și asta ar justifica acea rută, dar să vedem întâi ceva concret.

http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=282.msg45857#msg45857

Uite că am găsit.... :)
Pagina cu postarea respectivă e fix de acum un an, acoperă perioada martie-iunie 2014... Este interesant ce se posta atunci...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pasadia

@myid: tocmai ca nu e o simpla reactualizare. Dupa celebrele observatii Jaspers de la SF-ul pentru Sbiu - Pitesti, li se cere autorilor de SF sa studieze cel putin 2 variante diferite de traseu (si asta oarecum in ciuda SPF-ului unde, e de presupus, au fost studiate deja mai multe variante posibile).
Ideea e ca nu stiu cat de diferite intre ele trebuie sa fie acele variante. Caci una e daca ele difera doar prin faptul ca se afla la 500 de metri una de alta, paralele intre ele, si alta daca distanta e de peste 10 km si traseul difera:



@Tibi: Acea replica se refera la o harta fara fundament care propunea un traseu ce trece prin dealurile Hartibaciului; nu cred ca aceea va fi zona traversata de A13.


ps: harta de mai sus, in mod evident, nu trebuie tratata la modul serios, e doar o prezentare proprie a celor 2 optiuni diferite pe care le vad ca fiind realizabile.

TibiV

Eu aş trata destul de serios opţiunea ta "roşie"...
Chiar şi ca exproprieri, mi se pare mai ieftină, asta dacă îmi amintesc suficient de bine traseul, pe care l-am făcut doar de 3-4 ori, ultima dată în 2013....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pasadia

Nu cred ca costul expropierilor ar putea reprezenta un argument valid in favoarea vreuneia dintre variante caci ele (expropierile) reprezinta un procent foarte mic in costul total al investitiei.  In plus mi se pare ca un argument bun pentru o autostrada aflata pe alt aliniament decat DN-ul il reprezinta faptul ca in acest fel se ofera acces si catre alte localitati, permitand imbunatatirea traficului si spre/dinspre acestea.

Strict in cazul nostru, m-ar interesa ca autostrada sa fie cat mai la sud pentru a permite imbunatatirea accesului spre zonele turistice deja existente dar cu potential mare de dezvoltare (Lisa, Sambata, Victoria, Arpas, Cartisoara, Porumbacu, Sebes). In plus sunt convins ca o autostrada apropiata de m-tii Fagaras ar creea unele dintre cele mai spectaculoase peisaje posibile in Romania, atat pentru soferi, cat si pentru "motorway spotting".

horatiu.cosma

Pentru mine e un mare semn de intrebare faptul ca s-a continuat cu acest SF. Sibiu-Fagaras era destul de in spate in listele de prioritati, plus ca nu prea stiu de unde se scoate finantarea. Sper sa nu fie doar asa, de dragul de a mai creste procentul de absorbtie.

TibiV

#72
pasadia, da,ai dreptate cu privire la peisaje...
Dar in privinţa exproprierilor chiar la Cartisoara mă gândeam...
În urmă cu vreo 4 ani am petrecut acolo o minivacanţă de 4 zile, si aproape fiecare zi am mers la Bâlea...
Varianta ta albastră este aproape imposibil să nu treacă prin curtea cuiva...
Varianta roşie vine la sud de DN1 după Cartisoara ( spre Braşov) si acolo face exact ce spui - îmbunătățește accesul spre zone insuficient folosite....
Recunosc, nu sunt mare cunoscător al zonei, dar în drum spre Făgăraș-Braşov îmi părea rău că munţii erau tot mai departe...
Dacă aş putea alege, atunci Făgăraș-Victoria albastru, Victoria-Arpaşu sectiune nedesenată de tine, Arpasu-Sibiu roşu.
Strict turistic si pentru dezvoltarea locală. Evident, cu noduri mai dese decât pe alte tronsoane de autostradă...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pasadia

#73
@ Horatiu, ai perfecta dreptate, nici eu nu inteleg cum de nu s-a renuntat complet la ideea acestei autostrazi. Este evident ca nu este nevoie de ea, datele de la ultimul recesamant aratand ca in zona este mult mai putin trafic decat in zona Ditrau - Targu Neamt de exemplu (7277 vs 1889). In plus sunt absolut oripilat de modul in care CNADNR a dorit sa traga in fata acest proiect sugerand ca el ar aduce si constructia ocolitoarei Sibiu; insa in ciuda acestui lucru iata ca proiectul s-a clasat pe locul 6 si probabil ca daca nu exista referirea la V.O. Sibiu ar fi fost ultimul clasat.

@ Tibi: casele (pensiunile) incep mai sus, mai la sud, mai prin zona deja accidentata. Auostrada ar putea trece pe aici, de exemplu (dar mai firesc, chiar si pe varianta cu albastru, ar fi sa treaca ceva mai la nord, imediat la sud de Cartisoara).

TibiV

OK, am înţeles...
Iar în discuția cu horatiu , da, aveţi dreptate, m-am mirat si eu ce liber era DN1... Am crezut că am nimerit eu nişte zile speciale, fără trafic...
Cum am nimerit exact pe invers, acum câţiva ani, pe DN1, Braşov-București.
Am făcut 7 ( şapte) ore !  Bară la bară
Era legat de turme, ceva cu "oilor"... Ravasitul oilor parcă...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)