Centuri rutiere în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:48:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

TibiV

pasadia, discutabilă chestia asta...
Am amici care locuiesc în zonă. Sinaia.
Dacă îi sun mereu întreb "unde eşti?"
Ba la Bușteni, ba la Breaza, ba la Poiana Ţapului....
Adică există un trafic local destul de intens, care va rămâne chiar dacă muţi tranzitul turiștilor pe autostradă.
Până la urmă zona Comarnic-Predeal este de fapt un oraş "înşiruit" din motive geografice. Până şi eu am luat acum 2 ani taxiul din Sinaia până în Bușteni, şi taximetristului nu i s-a părut ciudată comanda... :)

Iar Bușteniul chiar este plin de treceri de pietoni.
O centură acolo va fi utilă şoferilor şi extrem de sănătoasă pietonilor.

Iar dacă va fi viaduct jumătate din traseu e şi mai bine... Nu vor apărea vile, pensiuni sau  sau magazine fix lângă centură...


Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pasadia

Traficul local, atata cat e, va trai foarte bine daca va fi separat de traficul de tranzit. In plus pentru traficul local e cazul ca investitia sa fie facuta de APL-ul local (Primarie, asociere tip ADI a primariilor din zona sau CJ). Nu pricep de ce ar trebui sa investeasca CNADNR, si mai ales de ce de la bugetul de stat. La urma urmelor solutii simple precum pasarelele sau blocatul virajului la stanga impreuna cu sensuri giratorii la capete nu costa atat de mult incat sa depaseasca capacitatea bugetelor locale.
E ca si cum am construi acum centura tip DN pentru Orastie. Sau pentru Miercurea Sibiului. Sau pentru Deva. Cui foloseste?

Si speranta ta, cum ca centura va fi ocolita de treceri de pietoni / intersectii la nivel / intrari spre proprietati vecine, s-ar putea sa fie dejucata de SF. In Busteni, de exemplu, centura ar urma sa separe orasul de zona Castelului Cantacuzino. Cam ciudat, nu crezi, nu vor mai merge turisti intr-acolo?

TibiV

Vor merge doar turiştii care vor să meargă acolo...
Câţi dintre turişti au auzit măcar de castelul Cantacuzino ?
Eu spun că cei care au orice altă treabă decât în Bușteni vor avea de câștigat...
Şi că preţul se merită doar dacă elimini posibilitatea ca nea X să îşi facă ieșirea din curte direct în centură....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

stangabriel

@Pasadia.  Reporterul spune ca centura Busteni pleaca de la fosta fabrica de hartie, mai sus de locul unde ai notata pe harta. Mai usor e cum spui tu, deoarece sti bine ca drumul e in panta  si cu serpentine acolo. Asa e rezolvata trecerea pe sub/peste calea ferata. Totusi acolo avem gabarit de 4 m pe sub calea ferata si destul de ingust. Se poate adancii si latii cat permite podul deja existent? Macar vad ca toate halele de acolo sunt daramate si au loc de santier.

horatiu.cosma

La ce de bani in plus avem(de putem da si pe la alte ministere) nu cred ca e o asa mare problema centura Busteni. Adevarul e ca nu sunt asa de multe proiecte care sa ia bani seriosi de la buget in prezent, in 2016 vor fi multe plati, si apoi in 2017 iar va scadea. Orice proiect, chiar de dimensiuni mai mici, cum e aceasta centura a Comarnicului si a Busteniului o sa contribuie la consumarea fondurilor bugetare. La anul se va schimba guvernarea, si poate atunci investitiile vor deveni mai importante decat excedentul, si in concluzie va fi nevoie de multe proiecte incepute sau in faza incipienta.

Harry

Desi proiectul initial prevedea o bretea care sa porneasca din A2 si sa iasa in zona Tuzla-Costinesti, varianta care se pare ca va fi construita prevede doar o sosea la sud de lacul Techirghiol.
Aceasta centura are rolul de a rezolva dopul de la Eforie Nord. Ramane de vazut daca se va face cu 2 sau cu 4 benzi si daca intersectiile cu DJ-ul, respectiv DN-ul vor fi de tip jonctiune (asa cum ar fi normal) sau vor fi doar simple intersectii cu cel mult un giratoriu pe mijloc.
Cert este ca proiectul de cadastrare a drumului a fost dat astazi de catre CJC prin incredintare directa companiei Cartop.
Dupa finalizarea lucrarilor soseaua va avea statut de DJ, cu indicativul DJ393.


cutter

Ce tîmpenie, nu mă pot abține să spun, dacă se face în forma desenată:
1) așa-zisa variantă de ocolire are 21km aproximativ în loc de 10,5km pe DN39
2) trece prin Techirgiol și pleacă din mijlocul Tuzlei, deci nici măcar nu evită complet localitățile
3) nu pot să cred că urmează perfect cotele terenului și n-au făcut un viaduct acolo la coada Techirghiolului (știu zona bine)
4) așa cum spuneai și tu ce se va întîmpla cînd se vor întîlni două fluxuri mari de trafic la giratoriul de la Agigea? în prezent fluxul de pe DN38 este semnificativ mai mic

Mai bine făceau o bretea din autostradă undeva între Lazu și Cumpăna cu pod peste canal, ocolirea localitătii Techirghiol prin vest și apoi traversarea cozii lacului undeva în zona acelui dig actual cu ieșire la sud de aerodromul Tuzla... vreo 50 de milioane de euro, probabil și se poate băga și pe următorul call CEF pentru că e conexiune cu Bulgaria.

Dan74

Legat de centura Oradea, prefectul zice ca sectorul cu pasajul peste CF se da in folosinta in octombrie, ca lucrarile ramase de efectuat ar fi de relocat o conducta de apa, marcajul si semnalizarea. Interesanta problema relocarii conductei de apa, eu nu prea cred in povestea asta sau daca e adevarat, nu cred ca ar afecta circulatia, spun asta deoarece am trecut de cateva ori prin zona si nu am vazut nici o miscare.
Mentionez ca stratul de uzura s-a turnat la sfarsitul lunii august  si marcajele si semnalizarile se pot face intr-o zi, deci cred eu se putea inaugura acest sector inca de la 1 septembrie, dar unii vor sa mai asteptam inca o luna, oare de ce? :o
Tot legat de centura cica si podul Densusianu (de peste Crisul Repede) se va reda circulatiei in decembrie.
http://www.bihon.ro/spre-o-centura-mai-fiabila/1572447

horatiu.cosma

Cred ca e pusa si pe un thread de pe zona Brasov.


adiarc

#2875
Acum , avem la Biziday , un reportaj despre centura Bucuresti......

Aceleași scuze penibile invocate
- exproprieri prea scumpe ( pai parca stăteam pe un munte de bani ) si faptul ca proprietari au dat in judecată statul roman ( si ce ? Poate merge mai departe construcția , indiferent de soluția data de instanța )
- aceleași avize pt relocarea utilităților.....
- mobilizarea constructorului


Pe scurt , povesti de adormit copii si un nou termen , parțial Septembrie 2016 ( sectorul Delta ACM , care nu a progresat deloc vara aceasta ( una f.secetoasa ) si final 2018.....

Ce sa spun.....chiar ieri m-am întors dintr-o călătorie din Europa cu masina , a doua anul acesta.Nu are rost sa vb de tari vestice puternice si o sa spun doar de exemplul sloven ( o țărișoară cu 2 mi-l de locuitori , dar cu 20 de ani înaintea noastră ) sau centura Budapestei........mai nou si bulgarii ne- au luat-o mult înainte....

Bravo

http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Actualitate/Stiri/Centura+Capitalei+promisiuni+ratate
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

cutter

O veste bună (deocamdată pe surse, voi merge să fac și poze): s-a dat drumul la lucrări pentru finalizarea rampei 4 de la Chitila de pe Centura București!

panzer

Saptamana trecuta a avut loc predarea amplasamentului la rampa de la Chitila, cred. Erau acolo vreo 6-7 masini de "ingineri" parcate sub pod.

Ieri muncitori, dezasamblau gardul de fier. Azi nimic.

cutter

Mulțumim, dacă mai ai drum pe acolo mai ține-ne la curent!

ovideatza


Quote from: horatiu.cosma on September 21, 2015, 11:56:26 AM
http://www.ziarulevenimentul.ro/stiri/moldova/centura-sucevei-este-de-doua-ori-mai-scumpa-decat-cea-a-bacaului--217229571.html

Si nici macar nu e gata.
De cand s-a deschis sectorul Scheia-Patrauti, l-am folosit intotdeauna.

In weekend cand am fost, din cauza lucrarilor la podurile din Itcani, traficul era mult mai aglomerat.

E clar ca orasul are nevoie de lucrarea finalizata. Pacat ca au ingropat foarte multi bani acolo, fara macar a finaliza.

Aceeasi poveste si la Iasi, facem centurile drept pe unde terenul e cu mai multe probleme.

Sper sa reliciteze celelalte segmente de la Suceava, lucrarea e avansata.