Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

georgec

sumele absorbite din fondurile europene incep sa aiba efect multiplicator in economie, este adevarat dupa 6-12 luni dupa ce sunt platite, constructorii cred ca au undeva la 30% fond de salarii si impozite din sumele facturate, apoi platile pentru agregate minerale si ciment si altele merg in principiu tot catre economia romaneasca, pana si motorina platita are o mare componenta de acciza, deci  fondurile absorbite se automultiplica si au efect pozitiv asupra PIB-ului si duc in timp la scaderea deficitului(asta daca nu cheltuim ca prostii pe altele).

Deficitul bugetar nu ar trebui sa ne ingrijoreze.

alecu26

Teoria o stim toti. Doar ca vorba ta...nu poate efectul multiplicator aa produca cati bani cheltuim noi pe prostii.
Ramanand insa on topi, chiar eram curios care sunt jaloanele le infrastructura si cate au fost indeplinite si la care le urmeaza in curand termenul?
Stiam ceva de CNIR, de contractele de executie magistrale de metrou, ceva cu A7...
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

tom_sawyer

Termen: 2024 T4

Ținta se referă la finalizarea a cel puțin 50 % din lucrările (certificate prin raportul de supraveghere) de infrastructură rutieră amplasată pe rețeaua TEN-T:
• A7 – Ploiești-Pașcani (319 km);
• A8 – Târgu-Mureș-Miercurea Nirajului și Leghin-Tg. Neamț (Moțca) (59 km);
• A1 – Marginea-Holdea (9 km);
• A3 – Nădășelu-Poarta Sălajului (42 km).

https://monitorpnrr.eu/piloni/?jalon=83

shift2rail

^^ primii 7 ani sunt grei...pana ajungi in anul 3.

Efectiv, noul Pact de Stabilitate al EU, a relaxat chingile vechiului pact in sensul in care se permite ajustarea deficitului pana la limita Maastricht de 3% din pib intr-un interval de 3 pana la 7! ani, cu conditia sa implementezi reforme structurale dure. (Mai multe reforme iti "cumpara" o perioada de ajustare mai lunga, pana lamax de 7 ani).

O corectie in 7 ani a deficitului de 6.5% prognozat in 2024, ar insemna o ajustare anuala de 0.5 pp din pib, perfect fezabil fara austeritate (taieri de salarii si de joburi in sectorul public), doar din crestere economica.

qionescu1

Deficitul bugetar este prea vag spus. Fara sa stim exact structura lui nu cred ca trebuie sa intram in panica. Si apoi Romania are nevoie de deficit. Fara deficit nu ne putem dezvolta. De exemplu te imprumuti cu 2 mld sa construiesti o centrala nucleara. Automat deficitul sare in sus dar cresc si veniturile si  dezvoltarea economica cu tot ce implica ea. Aceeasi poveste si la drumuri.

alecu26

La PNRR mai era ceva si la metrou.
Oricum dure si departe de adevar termenele pe rutier. (Cel putin la Holdea....si nu cred ca restul proiectelor vor compensa).
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

oneLess

Harta CESTRIN a fost editată azi, acum vreo oră.

Pe DEx12 sunt aceleași procente vechi!

Ionut

Astăzi în Europa Liberă. :)
Dați un share pe Facebook dacă vi se pare interesant.


Da' ce-a făcut dom'le UE pentru noi?! Astăzi, de Ziua Europei, ne întrebăm retoric unde-ar fi fost transporturile țării fără finanțările europene nerambursabile și dacă ne-am învățat lecțiile trecutului. În interviu am vorbit despre A7 Ploiești-Pașcani, A1 Sibiu-Pitești, dar și despre câteva proiecte feroviare, cum ar fi M500 spre Moldova și rușinea din Portul Constanța care a avut nevoie de izbucnirea unui război lângă noi ca să fie în sfârșit rezolvată.

aby28

Am incercat sa fac o mica harta unde arat ce autostrazi si DX trebuie sa fie drumuri europene. Cred ca asa ar fi cel mai correct.




Powered by API/PUM imgur uploader

paraschivrazvan25

Sa speram ca in urmatorii 10 ani vom avea si noi mai multe autostrazi, asta daca nu se mai fura ca in codru.

mike_us

@paraschivrazvan25 Avem aproape 800 km licitați in următori 4-5 ani probabil ca vom adaugă câteva sute bune de autostrăzi.

ovicor

Sa nu uitam nicicand pe Constantin Tanase si-a lui replica:"NU-S PARALE!" Adica ar fi , dar nu-i cine sa atraga si cofinanteze!

Ionut

Nu sunt 800 km licitați.

Sunt aproape 790 km CONTRACTAȚI plus aproape 250 km în licitație.

Problema e că, chiar dacă dăm la o parte autostrăzile PNRR, tot rămân 355 km (plus 250 km licitați) în valoare de vreo 10 miliarde euro.

Iar alocarea PT pe rutier (unde mai intră și centuri, și CMC, și radiale București și niște DN-uri) este de 5,5 miliarde, vedeti aici.


Deci deja de două ori SEMNAT SI LICITAT față de ce avem în PT.

Și se mai licitează...

Cu ce bani facem noi toate astea???

mirceaeliade

^sper ca valoarea din tabel pt VO-Teg e semnificativ gresita, pt ca nu stiu cum i se poate motiva un cost aproape cat cel al mega-lotul de la Meses...

Ionut

S-a discutat despre Techirghiol pe thread-ul dedicat. Să vedem când se va publica în SEAP și cu cât se va adjudeca. Sunt multe structuri, chiar dacă e câmpie, inclusiv pod peste canal. Să vedem totuși ce oferte vor fi și cât de joc vor da constructorii față de valoarea estimată maximă. Și astea sunt prețurile, din păcate.