[B] Parcarile din Bucuresti

Started by Ionut, October 17, 2011, 06:17:45 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

AndreiB

#1005
La Universitate cred ca e gol si pentru ca riveranii au optiuni arhisuficiente de parcare noaptea - Edgar Quinet, Academiei si Biserica Enei sunt goale noaptea. Daca s-ar reduce din locurile de parcare la suprafata cred ca ar creste si popularitatea parcarilor din zona.

Ii inteleg si pe proprietarii parcarilor. Avand in vedere parcarea de facto "free for all" la suprafata, se axeaza pe segmentul premium, pentru ca cererea normala nu exista. Daca cererea "normala" va fi creeata prin lipsa locurilor de parcare la suprafata, probabil ca vor adopta un pret care sa echilibreze oferta.

Cristi N

In calculul chiriei locului de parcare trebuie sa tinem cont de costurile de operare si mai ales de cele de constructie. Cea de la Universitate nu cred ca se amortizeaza vreodata nici la 500 de lei pe luna, acolo parca locul de parcare a costat ~ 50k Euro.

AndreiB

#1007
Nu o sa fie toate locurile ocupate de posesorii abonamentelor - veniturile vor veni ca si azi dintr-un mix de parcare orara si abonamente. Insa daca ai 1,500 de locuri (Inter + Universitate, e aceeiasi companie) noaptea, dintre care sunt doar 100 de locuri ocupate de abonati, ar fi mai rentabil sa oferi abonamente de 250 de lei (toate cifrele inventate), decat sa le tii goale, atata timp cat exista cerere si nu canibalizezi veniturile actuale.

Eu vad oferta ideala pe termen lung cam asa:

1. Lasi abonamentele actuale scumpe de 500 de lei pe luna
2. Continui sa oferi parcari orare de x lei pe ora, cu oferte de 24h etc
3. Oferi abonamente pentru intervalul orar 18:00-08:00 si week-end 24 de ore de 250-350 de lei pe luna, cu un pret promotional de y lei pe ora, totul platibil la sfarsitul lunii - i.e. iti calculeaza automat parcarea daca ai stat in afara intervalului orar 18:00-08:00 din diverse motive si te factureaza in plus o data pe luna, cand iti iau banii de abonament

Tariful 1 e ideal pentru cei care vor flexibilitate maxima, sau lucreaza in zona. Tariful 2 pentru vizitatorii ocazionali si tariful 3 pentru rezidenti (atata timp cat se restrang locurile de la suprafata).

panzer

Eu vb de cea de la Inter nu de cea noua. Nu cred ca vorbeste cineva de amortizare la o structura facuta pe vremea comunistilor.

rt25

Quote from: Cristi N on January 13, 2021, 12:33:22 PM
Intervalul de pret o sa mai creasca in momentul in care incep sa se amendeze/ridice masinile parcate aiurea.

Pai daca nu se elimina rezervarea 24/24 a locurilor, nu are ce pret sa creasca. Unii au o feuda pe 70 de lei, ceilalti o amenda/ridicare.

Cristi N

Nu ma refer la cele de 70 de lei pe an, alea trebuie regandite complet. Eu zic de preturile cu care se inchiriaza parcarile subterane sau supraterane existente.

rt25

#1011
^
Din ce stiu eu, primariile au in jur de 300.000 locuri de parcare de resedinta cu max 70 lei/an, rezervate exclusiv 24/24.
Parcari publice, or mai fi si alea cateva zeci de mii cu tarifare la ora. Dar unele sunt in zone departe de resedinta (adica nu pot contoriza parcarile de la herastrau). La Universitate, nu prea sunt rezidenti noaptea in zona aia...

Mai sunt si parcarile supermarketurilor... Astea ar fi bune pentru navetisti sau cei care merg la serviciu impreuna cu cele publice.

Dar pentru parcarea rezidentiala, care e cea mai problematica, e vorba de cum optimizam cele 300.000 de locuri. Nu vad ce parcari private ar putea fi facute un Bucuresti, nu cred ca avem spatiu de asa ceva.

LE: in Lujerului, cred ca CORA si-ar mai putea adauga un nivel la parcare, la fel si Plaza, daca ar vrea sa intre pe segmentul de abonati.

panzer

Teoretic sunt 1.4 mil masini si 0.25 mil locuri vandute de ADP. Dar in realitate problema nu este atat de mare. Nu toate masinile cu nr de Bucuresti sunt in capitala.

Sunt multe locuri cu parcarea permisa, dar care nu sunt marcate ca parcari de resedinta: si in zona de blocuri, pe marginea bulevardelor (nu cele ilegale, cele amenajate), in zonele de case, etc.

Smart Parking-urile au un randament de cam 400%: inlocuiesti 3 locuri la sol cu 12 pe verticala. Tot 15.000 euro costa un loc de parcare. Ei spun ca inlocuiesti 2 locuri cu 12, dar mie unuia mi s-au parut ca la sol ocupa cam 3 locuri. Cine inveteste 15.000 euro ca sa aiba un randament de 70 lei/an. Si oricum in 20 de ani sunt fiare vechi.

Solutii ar fi dar nu la 70 lei/an si nu fara deranj pentru unii sau altii.

Primele rapide:
- fara dubite de la munca in zona rezidentiala.
- toate locurile sa se plateasca intr-un fel sau altul (am avut un samsar in bloc, avea 10 masini minim in fata blocului - pana s-a luat toata lumea de el).
- fara masini abandonate pt reclama in zonele aglomerate (gen video chat pe Caderea Bastiliei si in alte locuri).
- introducerea parcarilor de scurta durata (max 2h) si f scumpe in zonele de interes (spitale, politie, evidenta populatiei, zone centrale). Cu automate neaparat, ca altfel doar ii facem oameni pe paznicii de la parcari. Si sunt sigur ca mai impart si cu sefii.
VIP: toti banii obtinuti din taxele de parcare folositi pt STB sau alte locuri de parcare. Transparent. Putem plati mai mult daca vedem ce se intampla cu banii.

Adaugati si voi, va rog.

hvm

^
Legat de cei care au contract 24/24, cu 70RON pe an, nu expira niciodata contractul? care ar fi conditiile pentru care poate fi anulat un contract? Ma gandesc ca hai la inceput e greu, dar parca se mai muta oamenii, mai expira ITP-ul, isi schimba masina? Cum e procedura?
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

vancouver

Pe termen de cativa ani eu vad si o solutie smart, ca doar suntem in epoca smart. Cine vrea loc de parcare sa fie qvasi-obligat sa foloseasca o aplicatie pe telefonul mobil (prin pret ceva mai mare pentru cei care nu au aplicatia). Si incurajati sa anunte cand intr-o seara nu vin acasa sau pleaca in concediu. De exemplu prin reducere de taxa pentru fiecare zi in care dau locul la liber.

O alta categorie de soferi, care nu au mai prins loc, primesc de la primarie un abonament la aplicatia asta (de ex. 50 de lei pe an) si sunt anuntati cand un loc este liber in apropiere. Sigur, fiecare loc trebuie sa aibe identificare clara (strada, nr., numar parcare, numar loc - toate scrise clar si vizibil). In termen de 1-2 ore cel anuntat de app ca este un loc liber pentru ziua cutare sau zilele cutare, trebuie sa raspunda daca accepta sau nu oferta, altfel este anuntat urmatorul si tot asa. Daca nu gaseste loc pentru toti, atunci aplicatia va prefera ziua urmatoare pe cei fara loc din ziua anterioara, ca sa existe cat de cat o situatie echitabila.

Evident trebuie platita fractiunea aferenta zilei, zilelor, adica exact banii care se scad celui care cedeaza locul.

Transa care se aloca celor "in astfeptare" poate fi un 20% din totalul locurilor de parcare dintr-un cartier. Dupa parerea mea, sansele sunt mari sa se gaseasca pentru multi dintre ei un loc, pentru ca destule locuri stau goale peste noapte.

De asemenea aplicatia poate sa-i ajute si pe cei care cauta un loc doar pe timp de zi: de exemplu merg in vizita la cineva. Unde parchez? Pe locul unuia care anunta ca vine de regula acasa dupa ora la care o sa termin vizita. La fel si cei care vin sa faca reparatii, etc.. Fara abonament, fara cost pentru acest tip de clienti, doar ca durata maxima sa fie limitata sa zicem la 5 ore si sa nu fie posibil dupa ora 20:00, ca sa nu ocupe locurile celor mentionati mai sus.


O alta idee, separat de cea de mai sus, ar fi locuri duble de parcare, adica masini care se blocheaza una pe alta. Intre timp multi proprietari au 2 locuri de la primarie. In anumite puncte este loc pentru un al doilea loc, dar care l-ar bloca pe primul. Acestea sa fie date la pachet celor care vor 2 locuri. Sau la 2 vecini care se cunosc si unul de regula isi misca masina mai putin. Acum acest concept nu exista si toate locurile oficiale sunt unul langa altul.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

panzer


Fred

Quote from: vancouver on January 17, 2021, 01:52:59 AM
Pe termen de cativa ani eu vad si o solutie smart, ca doar suntem in epoca smart. Cine vrea loc de parcare sa fie qvasi-obligat sa foloseasca o aplicatie pe telefonul mobil
Niste amici mi-au povestit cum au lucrat la 2 sisteme informatice mari, unul e cardul de sanatate si unul e o chestie relativ secreta; cum au castigat contractele companiile care trebuie, cu sprijinul tuturor partidelor la putere in ultimii 10 ani, cum au fost subcontractate in lant pana au ajuns la aia care chiar le-au facut pe 20% din pretul licitat, cum nu au avut bani sa plateasca oamenii si au ramas vreo 5 oameni sa termine proiectul facturat pentru vreo 40-50 de oameni. Si am vazut cu ochii mei un alt proiect maret de IT guvernamental, acum vreo 5-6 ani au tras fibra optica prin niste sate care nu aveau acoperire la Internet si nu au conectat niciodata pe nimeni la fibra aia, e pe fiecare ulita din satele alea si zero conectati pentru ca proiectul prevedea doar sa se traga fibra, nu sa se si conecteze si sa opereze cineva sistemul.

Da, se poate face o solutie smart, ori o sa coste cat programul spatial american de la inceputuri si pana azi ori nu o sa se termine niciodata, eventual o sa mearga din cand in cand precum cardul de sanatate. Nu stiu de ce, dar nu am incredere ca cineva va face asa ceva deceniul asta, ca sa nu zic secolul asta ca nu am cum sa verific (sunt mult prea batran pentru 2099).

hvm

^^
Merci. Am cautat dar n-am gasit nicaieri clar stipulat ca primaria poate/nu poate sa modifice taxa cu care s-a semnat contractul. In traducere libera contractul a fost semnat la valoarea de 70 ron. Atat timp cat X plateste 70 ron intre 1.1/31.03 contractul se prelungeste automat pana la data de 31.12? Cam asa se intampla la Iasi din ce am inteles cu locurile contractate mai vechi. Primaria nu poate sa vina sa spune: incepand de anul asta nu se mai platesc 70 saun 80, sau 120 RON/an asa cum era de acu 20 de ani ci 80,90, 100, 500 RON/an sau 31 RON/luna cat e valoarea curenta de plecare a licitatiilor. Nici macar indexat cu inflatia.

Sunt curios cum e in contractele noi. Am semnat saptamana trecuta luni contractul dar nu am inca o copie fiindca astept sa fie semnat si de toate cele 5 persoane responsabile din primarie si abia dupa pot sa merg sa il iau. In caietul de sarcini spune asa:

QuoteContractele de inchiriere se vor incheia pe o perioada determinata, de la data incheierii acestuia pana la sfarsitul anului in curs, cu posibilitatea prelungirii prin acordul partilor. 
Chiriasul poate denunta unilateral contractul de inchiriere cu conditia de a anunta in scris proprietarului cu cel putin 30 de zile inainte, dar nu mai devreme de 3 luni de la incheierea contractului cu exceptia situatiilor in care nu mai locuieste la adresa sau nu mai detine autovehiculul. Chiria lunara stabilita in urma licitatiei publice se indexeaza anual conform hotararilor Consiliului Local – Iasi.
          In cazul in care motivatia cererii de reziliere a contractului este alta decat pierderea /instrainarea spatiului locativ sau a autovehiculului, atunci chiriasul nu mai are dreptul de a inchiria un loc de parcare in locatia respectiva in anul in curs.
          Daca terenul pe care este amenajata parcarea de resedinta face obiectul unei retrocedari, contractul inceteaza de drept la data comunicarii catre chirias a actului in baza caruia s-a efectuat retrocedarea.
Chiriasul poate denunta unilateral contractul de inchiriere cu conditia de a anunta in scris proprietarului cu cel putin 30 de zile inainte, dar nu mai devreme de 3 luni de la incheierea contractului cu exceptia situatiilor in care nu mai locuieste la adresa sau nu mai detine autovehiculul .
          In cazul in care motivatia cererii de reziliere a contractului este alta decat pierderea /instrainarea spatiului locativ sau a autovehiculului, atunci chiriasul nu mai are dreptul de a inchiria un loc de parcare in locatia respectiva in anul in curs.
          Daca terenul pe care este amenajata parcarea de resedinta face obiectul unei retrocedari, contractul inceteaza de drept la data comunicarii catre chirias a actului in baza caruia s-a efectuat retrocedarea.

Mi se pare cat se poate de clar ca la finalul anului primaria poate sa vina la mine si sa spuna: de anul asta nu mai sunt deacord sa platesti 300RON/luna indexat cu inflatia

Am gasit si eu pagina respectiva. M-a ajutat prietenul Goagle. Dar n-a gasit nicaieri partea care ma interesa pe mine: Contractul e pe perioada nedeterminata cu o valoare x ron/perioada (luna/an) sau este pe perioada determinata cu prelungire prin acordul partilor. De asemenea nu imi e clar daca poate fi modificata valoarea unilateral de primarie. O singura fraza schimba incadrarea juridica si da putere beneficiarului/chiriasului sau primariei in ce priveste ultimul decident in ce priveste valoarea chiriei: perioada determinata/nedeterminata (determinata - deja e un singur cuvant si se poate renegocia la finalul anului daca iti ocnvine pretul nou) sau posibilitate de indexare prin hotarare a CL.

As inclina sa cred ca e nedeterminata fara posibilitate de indexare in bucuresti. Oricum la Iasi in momentul de fata cel putin nu se mai mosteneste contractul cand se instraineaza apartamentul (mostenire/vanzare). Incet incet apar prin oras locuri de parcare la inchiriere. Sa speram totusi ca din banii noi o sa inceapa sa se construiasca locuri de parcare publice care sa fie inchiriate la pretul pietei. Din pacate la blocurile noi se da autorizatie de constructie fara a avea cu adevarat numarul de locuri de parcare (1per apartament+20%). Ceea ce mi se pare foarte neplacut. N-ar trebui sa mai existe blocuri noi fara parcare subterana sau in jurul blocului cu un numar in conformitate cu legea: 1per apartament <100m2, 2 per apartament > 100m2 la care sa se adauge un 20%.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

Fred

Scrie foarte clar in text ce poate sa faca primaria: sa nu prelungeasca contractele, apoi sa ofere altele la alte preturi. Prelungirea prin acordul partilor e fix mecanismul prin care se poate face: primaria declara ca nu e de acord cu prelungirea, caz in care contractul inceteaza la sfarsitul anului. Atunci nu mai e nevoie de indexari sau de toata discutia in zadar.

Lozzo

#1019
Quote from: hvm on January 17, 2021, 09:25:57 AM

QuoteContractele de inchiriere se vor incheia pe o perioada determinata, de la data incheierii acestuia pana la sfarsitul anului in curs, cu posibilitatea prelungirii prin acordul partilor. 


Pretul ar trebui sa fie o clauza in contract si noul pret sa se propage in prelungirea contractului. Partea care nu este de acord (in cazul de fata cel cu locul de parcare) poate renunta unilateral la prelungirea  contractului.

In momentul in care primaria invoca acea clauza pentru a impune un nou pret, contractul nu mai exista. Nu exista un contract de prelungit, iar vechiul locatar nu mai are nici un drept asupra locului, iar primaria ar comite un abuz daca ar oferi preferential contractul catre vechiul proprietar al locului.

Aceasta clauza este rezervata pentru situatii sa le zicem de forta majora.
Proprietar loc: Nu mai am masina (am murit, etc) deci nu vreau sa prelungesc contractul si nu pot fi obligat de cealalta parte.
Primarie: Am desfintat locul si nu mai exista obiectul contractului si nu pot fi obligat de cealalta parte.

Clauza care defineste pretul prin decizia consiliului local este suficienta si nu discrimineaza.
Drumul preferat: intre cel stiut si cel drept este tot timpul cel care nu este ultimul.