[B] Parcarile din Bucuresti

Started by Ionut, October 17, 2011, 06:17:45 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RaduI

@Fred Drumul Taberei l-am folosit ca exemplu de poti face parcari subterane clasice cu refacerea spatiului verde pentru ca e bine aerisit si are mult spatiu verde. Am admis ca acolo nu trebuie mare inginerie, asa simplist. Nu am adaugat problema utilitatilor, ca de exemplu magistrala asta de apa care nici nu stiu pe unde este exact ingropata prin Drumul Taberei, dar alimenteaza o buna parte din Bucuresti.

Acum cu durata de viata depasita nu prea sunt de acord. As formula-o mai degraba cu termenul de intretinere depasit (nu mai intru in detalii de cauze). Sunt o gramada de cladiri vechi, istorice sau cu destinatia de locuinte multifamiliale, conservate, care nu mai corespund la standarde de calitate a vietii sau standard urbanistic de constructie modern, si nu prea sunt darmate la foc continuu nici in Londra,nici Paris sau Munich. Ca sa nu generalizezi catre blocuri comuniste, poti sa alegi Bvd. Regina Elisabete sau pe Splai. Hotel Cismigiu mi se pare exemplu bun de cum ar fi trebuit sa arate strada aia (nu si istoria pana in punctul actual, care subliniaza exact ce am zis legat de termenul de intretinere depasit)

Legat de elvetieni, eu am inteles ca vor cam pana in 2030 (nu mai tin minte anul) sa elimine toate locurile publice de parcare rezidentiala. Ca atunci cand schimba covorul asfaltic sau reconfigureaza o zona, cam rad 50% din locurile rezidentiale (adauga poate cateva parcari de scurta durata cu 2h maxim). Ca aceleasi autoritati care negociaza taxe, cam au puterea si o fac, impun companiilor restrictii pentru parcarea privata. E interzis sa iti lasi masina in parcarea biroului cand nu esti acolo (peste noapte ca nu ai unde sa o lasi, in weekend ca zbori in city-break) si ca te cam taxeaza rau daca parcarea aia privata cu destinatie de parcare pentru angajati in timpul programului e folosita in alte scopuri.

Sper sa nu te superi pe mine @Fred, daca as vrea sa nu ma bazez pe argumente de mi-a spus mie un prieten ca la elvetieni marmota invelea ciocolata in staniol.

Valentin

Trebuie gasit un echilibru, intre necesarul real de parcari si calitatea vietii (da, conteaza extrem de mult). Solutia nu e sa construim parcari peste parcari (in mod special mai mult de 1-2 etaje) si intre blocuri (mai ales), dat fiindca aceste parcari, desi ofera senzatia de scurta durata ca aceasta contribuie la calitatea vietii, d.p.m.d.v. e fix invers, daca acum ne plangem ca ne lipseste spatiul verde si pe geamul apartamentului vezi doar blocuri (intr-o vreme toate gri), cum ar fi sa apara si o parcare facuta pe 80%pret, gri, structura metalica, lipsita de dispret fata de urbanism si arhitectura? Acum evident, nu toata lumea trebuie sa aiba parcul sub nas, dar n-ar strica mai degraba o pietonalizare, implementarea unor spatii verzi noi ( !! in mod special in zonele in care acum exista foste platforme industriale, care abia asteapta sa fie cumparate de antreprenorul model, care sa faca parcare la fiecare apartament, cu evitarea legii, mai exact H(inaltimea)/2, eventual subteran si toata lumea o sa fie multumita si o sa traiasca pana la adanci batraneti - am fost ironic), eu personal as vedea cat mai mult, functie de sol si zona, a parcarilor subterane (fie ca vorbim de centrul orasului sau de cartiere ca D.Taberei), evident ca sunt scumpe, dar pretul asta se va reflecta (sau asa ar trebui) in sanatatea populatiei, chiar, ma intreb, intrebandu-va pe voi, nu conteaza cine, v-ati gandit o secunda cat de mult va influenteaza cartierul in care locuiti? Si-a pus cineva problema ca se poate sa aveti probleme de sanatate minore, sa fiti mai stresati, etc. intr-o zona de blocuri versus o zona montana impadurita? Fara sa fac vre-un soi de caterinca, chestia asta e reala, imposibil de cuantificat (ma refer ca nu poti pune un pret pe imbunatatirea confortului psihologic), asa ca pentru multi poate exista intr-o zona uitata de creier acest concept, iar pentru unii nici nu exista sau o considera o prostie. Arhitectura, urbanismul si peisagistica nu exista degeaba, au o menire, pe langa cea tehnica!

Revenind la subiect, consider solutia optima "luati taurul de coarne!", implementarea agresiva a liniilor BUS sau BUS+BIKE pe bulevarde in mod special, investitii serioase in infrastructura de tramvai si troleibuz/electrice, implementarea solutiei cu abonament, cat mai multe sensuri unice pe strazile laterale (oarecum pentru a compensa cat se poate de eliminarea parcarilor la bulevard), implementarea accelerata (in mod sustinut) de constructie a liniilor de metrou (lasand glumele la o parte cu cei 10 ani, o conexiune de tip EST-VEST sau NORD-SUD este vitala si poate elimina cf. celor spuse de colegii de mai sus, aberatii precum 2-3h transport public vs masina), limitarea in centrul orasului a traficului rutier, inafara de transportul public / alternativ (in t.public intra si UBER - taxi, etc.). Doar cu aceste masuri (aberante pentru unii) se poate relaxa situatia, dar nicidecum nu cred ca se va solutiona candva.

O alta masura pe care trebuie sa o gandim de acum (atentie ca - desi e bine, dar e si rau - nu trebuie sa ne limitam strict la Bucuresti, eu m-as extinde si catre "metropola Bucuresti"), este cum transformam orasele (satele) satelit din jurul orasului in asa fel incat sa nu se repete greseala din prezent in Bucuresti. Sper ca este evident la ce ansambluri rezidentiale ma refer, care nu respecta un minim de urbanism, ce sa mai vorbim de dezvoltare durabila? Poate acum distinsii mosieri au suficiente locuri de parcare, dar treaba asta intr-un viitor durabil nu garanteaza suficienta acestora, sa mai zic de strazile din aceste zone? de spatii verzi? de institutii sanitare/de invatamant? Nu facem nimic daca imbunatatim sa zicem, intr-un viitor incert situatia orasului,dar in zonele satelit se ajunge la exact aceeasi problema.

Discutia e extrem de complexa, iar atunci cand venim cu solutii, oricare ar fi ele, bun sau rele, ar trebui, zic eu, sa ne gandim la toate aspectele (nu numai tehnice, economice sau sociale), de asta eu nu cred ca se poate rezolva fara o mana de fier care sa prinda taurul de coarne.

Fred

Quote from: Liviu M on January 06, 2021, 08:15:11 PM
Sorry, n-ai răspuns. Unde dispar studenții care stau acum în blocurile alea?
Observi că nu pun problema demolării, sunt curios cum dispar actualii locuitori. Că daca nu dispar locuitorii, nu dispar nici problemele, cel mult le muți în altă parte.
Cam dispar si studentii, si actualii locuitori: demografia ne spune asta foarte clar, nu e nimic de demonstrat, pierdem anual sute de mii de locuitori in tara, sunt din ce in ce mai putini copii si din aia raman din ce in ce mai putini studenti. Dar de ce nu il intrebi pe @RaduI, cel care a venit cu ideea initiala a demolarilor, si ma intrebi doar pe mine care am spus ca sunt de acord?

S-au construit zeci de mii de apartamente noi in ultimii 10-15 ani. Cine sta in ele? Daca iti zic ca sunt blocuri intregi care sunt 25% goale, la fiecare 4 blocuri practic unul e gol si poate fi demolat (cu relocarile de rigoare). Da, nu a zis nimeni ca e simplu, ca e perfect, dar resistematizarea oricarui oras s-a facut cu demolari, de la Paris la Bucuresti. Si am specificat foarte clar ca e vorba de exteriorul inelului central pentru ca nu se pune problema de cladiri istorice in Militari sau Balta Alba sau Giurgiului, in schimb incep sa arate a ghetouri prin unele zone. Si exista cartiere in care sunt amestecate blocuri comfort 1 cu cele comfort 2, e evident care sunt candidatii primari pentru demolare si care ar putea sa ramana. Se mai poate face trierea si pe baza rezistentei seismice, blocurile de la inceputul anilor 70 sunt mai slabe decat cele de dupa 80-85. Ca orice problema, solutii exista daca se vrea.

Liviu M

Dacă nu vrei să citești,  nu vrei.
Repet, eu n-am avut nici o întrebare referitoare la demolări.  Eu voiam doar să înțeleg cum dispar locatarii blocurilor demolate.
Uite și citat cu nedumerirea mea
Quotereducerea numarului de masini (ale celor care locuiau in bloc)
Dupa părerea mea, doar muți problema. Foștii locatari *) tot vor locui undeva, cu același număr de mașini.
*) Așa imputinati cum or fi ei. Deși dacă se împuținează asa tare, nici nu mai e cazul să ne batem capul, problema se rezolvă de la sine.  :lol:

RaduI

#964
@Fred Sper sa nu ma fi exprimat eu gresit. Dar am spus chiar contrariul, sa nu abuzam de exproprieri de utilitate publica sau de rezervari infinite prin hartii si birocratie (PUZ) de dragul solutiilor rapide de a rezolva o nevoie, ca e parcare sau orice alt proiect de infrastructura (sau urbanistic). Am si accentuat ca daca e absoluta nevoie o putem face cu mai mult respect catre dreptul oricaruia la proprietate, decenta, etc. si ca e nevoie de munca (include si timp) pentru a face ceva bun (si poate, nu obligatoriu, ajungem la concluzia ca nu e absolut necesar sa dam oamenii afara in strada). Ca si atunci cand tai o bucata de material, inainte de a taia, o masori de 10 ori. Sa nu ne apucam sa taiem direct si peste 10 ani sa ne dam seama ca am taiat gresit sau nici nu trebuia taiat si nu ne place cand umblam cu pantalonul peticit sau cu un picior mai scurt ca nu avem material. Poti sa recitesti aici ca sa nu repet toata conversatia.

Ca si turist le observi mai usor pe cele istorice din centru. Daca petreci mai mult timp prin zona, ajungi sa descoperi si cartierele lor dormitor cu cladiri de 100 de ani pe care le renoveaza si nu le distrug. In New York observi mai usor locuinte multifamiliale vechi decat in Paris la o vedere din avion. Nu vreau sa duc mai departe discutia legata de asta.

Imi permit doar sa subliniez o mica eroare in argumentul tau cu blocurile post si pre 77 ca sa nu se perpetueze. Tocmai acelea care au supravietuit cutremurului (pre 77) sunt defapt mai sigure si au demonstrat-o prin faptul ca au supravietuit. Vrei sa construiesti mai multe ca ele si vrei sa intelegi unde ai gresit cu celelalte care nu mai sunt in picioare. Imi exprim o parere personala in continuare despre cele post 77,nici in era comunista oamenii nu erau diferiti, asa ca poate sa mai lipseasca ceva fier din fier-betonul pus. Daca mai adaugi si situatia economica dupa 77 pana in 88, eu nu as baga mana in foc ca sunt mai sigure.

VladVulpe

Vă informăm că, potrivit Hotărârii Consiliului General al Municipiului Bucureşti (HCGMB) nr.139/2020, cuantumul taxei pentru utilizarea locurilor publice cu parcări de reşedinţă este stabilit, la nivelul #Sectorului 6,  începând cu anul 2021, după cum urmează:
Zona A: 84 lei/an
Zona B: 66 lei/an
Zona C: 55 lei/an.

Initial am crezut ca aceste tarife sunt gresite..1euro/luna pt parcare e o suma derizorie

Fred

Vad ca a disparut raspunsul de ieri, asa ca il rescriu, mai pe scurt:
@Liviu M: ii raresti, asta inseamna ca ii muti. Nu poti sa ai densitate mai mica daca nu ii muti si nu poti imbunatati calitatea vietii, inclusiv a lor, daca nu reduci densitatea.

@RaduI: cred ca gresesti profund cu blocurile alea. Dupa 77 s-au construit blocuri dupa standarde care le fac mult mai rezistente la cutremure din proiectare. De asemenea am vazut personal cladiri care au rezistat bine in '77 si dupa cutremurul din '86, parca, se vedea prin pereti, erau crapaturi de o palma. Inginerii pot sa confirme, blocurile de dinainte de 77 care au supravietuit nu sunt mai sigure ca alea de dupa 80.

alexandru_m

Salutari tuturor.

Dupa o buna perioada in care m-am lovit de probleme descrise pe acest topic (sunt nascut si crescut in Bucuresti) m-am mutat ceva mai in Vest, mai exact in Arad. Nu stiu cat ajuta, dar am vazut unele idei puse pe acest topic si care se aplica deja in Arad.

Orasul este impartit in 3 zone.

Parcare cu plata pe ora are program care variaza in functie de zona si perioada anului.

Va las aici tabelul de pe situl institutiei care se ocupa, este destul de complicat.

Eu am abonament pentru rezident in zona B, fara loc rezervat, valabil pentru Calea Aurel Vlaicu (este foarte lunga si am o gramada de "puncte de atractie" personale pe ea). Cost: aprox 140 Ron pe an, platiti anul trecut in Martie.

In centru se ajunge si pe la 5184 Ron un abonament valabil pe toate strazile din zona A, evident fara loc rezervat.

Angajati Recons (firma care se ocupa de parcari) destul de multi. Patruleaza cam prin toate zonele si verifica. Lasa amenda in geam daca e nevoie (nu la nesimtire).

Recons are si 2 "elefanti" cu care ridica masinile. Din ce am vazut vin doar cand sunt chemati de Politie si ridica doar masinile parcate "nesimtit" (i-am vazut ridicand doar din statii de autobuz, de pe treceri de pietoni si din zone unde se efectuau lucrari de asfaltare sau de refacere a parcarilor / trotuarelor / strazilor si de unde soferii nu si-au mutat masinile. Au fost instiintati prealabil, hartii puse in geam, plus balizaj din seara dinaintea sosirii muncitorilor).



Dragosdimitrescu

Eu consider ca tarife de 84 lei pe an pentru un loc de parcare rezervat este penibil!!!
De ce se mai iau si cei 84 lei?? De ce nu gratis???

Cred ca un tarif de 840 lei pe an ar fi decent pentru Bucuresti Sector 6. In felul asta si ADP-ul ar avea fonduri suplimentare, ar putea intretine locurile de parcare (marcaje, semnalizare).
Nu cred ca e cineva in Bucuresti care sa aiba masina si sa nu isi permita plata acestei sume.
Si eu as implementa un sistem de alocare si pe criterii eco (masini electrice) si as amenaja statii de incarcare pentru acestea.

rt25

#969
Asa este Dragos. Dar in anumite zone, doar asta nu rezolva problema. Mai e si faptul ca rezervarile de loc explicit tin undeva la 10-15% din locurile disponibile libere in timp ce altii pun masinile pe trotuare sau pe unde apuca.
Cumva abonamentul trebuie sa fie universal. Cum ai abonament la mobil, asa trebuie sa ai abonament la parcare in zona de resedinta (fara sa ai si rezervare explicita si exclusiva de loc de parcare). Max 1 abonament per spatiu locativ.
Si pretul sa fie similar macar cu un abonament de mobil/Internet pe luna, platibil pe LUNA! Cu factura frumos si tot ce trebuie. Poate fi si model PrePay, astfel incat daca lipsesti 1 luna de acasa, nu platesti abonamentul, dar nici nu folosesti. La un ~10E pe luna cred ca nu ar mai fi fezabil sa ti o rabla pe locul de parcare doar sa te uiti la ea...
Daca il vrei pe al doilea sa platesti exorbitant mai mult (5x) .

Problema e ca primarii nu prea vor sa isi puna in cap cei 40000-50000 de abonati si nici sa remarcheze locurile de parcare sau sa isi bata capul. In plus, mai e si problema persistenta de mica coruptie pentru access la acele locuri...

Highlander

#970
Doar o precizare, cand dam un exemplu s-a prezentam si minusurile, referitor  la Arad, unde parchez de 30 de ani  de cand am venit si eu, si nu din Bucuresti, ci putin mai de la VEST, din orasul care acum  e Orasul Smart, nu era asa atunci, trebuie spus ca nu este Aradul de dat exemplu si prezint situatia cea mai raspandita si anume cea a parcarilor de resedinta, pe stradutele laterale in apropierea celor de pe axele principale.
Preponderent in parcarile  de resedinta cele mai multe locuri din oras sunt goale si Blocate  cu (FIARE), aparate puse la dispozitie de RECONS, chiar cand ai mai mare nevoie,  09-17 , de un loc de parcare pentru 30 min, te invarti pe principala fara sanse  si contribui la aglomeratie caci e full prima banda transformata in  parcare temporara pt cei cu abonament sau  tichet orar, sau bizoni in statia de autobuz  si autobuze ce opresc astfel pe banda  urmatoare.
Exemlpu -o filiala din oras, singura din cartier, o banca dintre  primele din  3 top din RO,  pozitie buna, relativ centru cartier cu blocuri la greu P+10, + 2 cartiere alaturate de case, , STR principala 3 benzi /sens, statie de tramvai, autobuz, locatia pe colt, nu poti opri, nu este loc pt amenajat  o banda pt parcare caci  este intersectie, dar peste drum  , vezi  oricand GMAPS, este o alveola cu  parcare  de resedinta, goala dar cu locurile blocate , parcarea e in T, si banda de intrare iesire in parcare ingusta sens unic.
Acea parcare are minim 10 locuri goale ziua, dar blocate chiar cand e mai mare nevoie  pe motiv ca sunt rezervate 24/24 7/7 365/365 celor ce au norocul unui buletin in bloc si au prins locul si l-au rezervat .
       Daca vreti un EXEMPLU pe care eu l-am apreciat inca de acum 10 ani, in Oradea la inceputul primului mandat al dui Bolojan, parcarea de resedinta este rezervata  de la 16- pana dimineata  parca la 8, daca nu pleci nicaieri nu e nici o problema caci ai abonamentul pe tot anul, daca pleci locul este liber si se poate parca temporar de  catre cineva ce vine in vizita , sau are treaba in zona si care nu aglomereaza princpala ci se deplaseaza pe jos cateva sute de m.
Titularul locului cand revine acasa (locul are imprimat nr tau auto, sunt placute explicative  pe aleea de intrare  intre blocuri,) daca locul e ocupat parcheza pe orice loc liber (fara taxe suplimentare caci primaria nu e miel sa traga de la 2  oi, stiti voi) si apoi  cand incepe din nou perioada orara de rezervare(parca16 sau 17) coboara si-sii aduce masina pe locul sau ( pe langa benefIcii ai si aceast mic discomfort , dar e o componenta civica fata de ceilalti, vis a vis de folosinta unui spatiu public totusi, si pe care il detii provizoriu , si care se reinnoieste anual, prin licitatie dintre cei ce au domiciliul si talonul adecvat aceluiasi imobil, cu preferita de vechime la suma egala).
  Daca cel ce a putut parca temporar masina, si a fost  informat prealabil cand a parcat ( deoarece locul are imprimat nr tau auto, cu vopsea,  mare, pe toata lungimea locului demarcat,  si sunt placute explicative  pe aleea de intrare  intre blocuri,), dupa cum am mentionat mai sus, nu a plecat atunci (dupa ora 16 sau cat era ), si doar atunci la solicitarea ta  serviciul primariei o va ridica eins-twei pt ca primarul nu deleaga acest serviciu si are grija ca votantul sa stie ca daca a facut o regula ea este si pt cetateni si pentru cei din primarie.  Am impresia ca doar la inceput a fost nevoie ca schimbul 2 la ridicari sa fie foarte numeros, apoi cred ca doar 1-2 echipe (cele  ce sunt oricum in stand by pentu evenimente deosebite) au fost de ajuns.
    S-au vezi Timisoara unde pe anumite strazi principale  in apropiere, dar nu chiar in  centru , dupa ora 17 zilnic, toata ziua Sambata si  Duminica parcarea este libera asa ca turistii, sau cei ce vor sa se plimbe in centru  pe jos  au acces usor  si rapid cu masina  pana la o distanta rezonabila , 1 km

rt25

#971
^
Cred ca orice mesaj are un scop in spate.
Al meu e ca rezervarea exclusiva a locurilor de parcare de resedinta nu este etica si provoaca probleme indirecte foarte multe.
Mesajul tau confirma prin exemplu.

Multi vor spune ca acest mesaj transmis legat de exclusivitatea locurilor de parcare e un mesaj de tip "vulpea care nu ajunge la struguri, asa ca spune ca sunt acrii".

Dar,
- toata lumea e de acord ca parcarea trebuie platita indiferent de natura ei (rezidentiala, publica, pe plan orar)
- preturile actuale sunt ridicole (a se citi, foarte mici - daca pentru un telefon de 1000E platesti lunar 10E abonament, de ce nu ai plati si pentru o masina de 10.000 de euro, macar 10E abonament pe luna nu pe an)
- avem o problema de calitate a vietii prin faptul ca nu avem trotuare pe care sa mergem, pentru ca sunt ocupate de masini
- e evident, ca sunt multe masini care parcurg foarte putini kilometri, dar ocupa spatiu. Pe langa ca e absurd economic sa pierzi bani tinand o masina pe care nu o folosesti (ceea ce e o alegere personala, nu pot eu sa imi educ financiar vecinii), aduce pagube si celorlalti prin ocuparea unui spatiu comun sau impiedicarea mobilitatii etc
- trebuie sa gasim solutii cu aceste masini parcate prost. O solutie e sa le ridici si sa le amendezi masiv. Dar in Bucuresti constati ca peste 50% din masini sunt parcate ilegal. Si, mai devreme sau mai tarziu, ajungi la filosofii `a la Adrian Severin` de tip daca toti suntem parcati ilegali niciunul nu suntem de fapt parcati ilegal (pentru cine nu stie, omu' a zis ca daca toti suntem corupti, de fapt niciunul nu e corupt ci e legea proasta)


Asa ca te apuci si cauti solutii si te gandesti ce ai:
1 pai trebuie sa reduci numarul de masini
2 trebuie sa optimizezi locurile de parcare
3 trebuie sa construiesti alte locuri de parcare

La 2), cel putin in anumite zone, nu mai ai ce optimiza. Zau, deja sunt sensuri unice si locuri facute peste tot.
La 3), unde construiesti, ca Bucurestiul e asa dens ca optiunile sunt ft putine. Acum 2 pagini spunea un coleg ca s-au studiat niste locatii de a fi facute parcari supraetajate in sectorul 2. Aparent s-au gasit putine locatii si acelea subrede. De daramat blocuri nu te prea poti apuca decat in mod exceptional, nu o poti extinde la o "politica de oras" consecventa.

Asa ca iti ramane sa reduci numarul de masini. Adica trebuie sa determini oamenii sa renunte la ele. Si intrebarea filosofica e:
Cum faci sa nu nemultumesti oamenii prin criterii incorecte/ne-etice ?

Simplu, incerci sa faci neviabil economic un bun pe care nu il folosesti suficient.
Situatia actuala e asa:
Ion, 55 de ani, posesor de masina de masina de 1500E. Plateste parcare 70 lei pe an (a prins loc de acum 15 ani), RCA 100 de lei pe an (ii face RCA din martie pana in septembrie cand se reinoiesc locurile si doar vara merge la peste sau pana la tara cu ea),  si un ITP odata pe an 100 de lei plus impozit 100 de lei. Total 370 de lei pe an.
Vasile, 45 de ani, posesor de masina de 1500E a lui si una de 5000E cumparata pentru copil. Plateste la fel ca Ion pentru ambele, mai putin 1 loc de parcare (ca are doar 1). Pe a lui pe care nu o foloseste o pune "ilegal" pe un loc bun si o muta din cand in cand, iar copilul foloseste la 18 ani masina sa mearga la facultate si locul de parcare de la primarie.

Cum ii determinam pe acesti oameni sa renunte la aceste masini ?

1. sa nu mai sti ca 1 loc de parcare la sigur rezervat si sa te tii de el pentru o suma minora. Daca chiar vrei rezervat doar pentru tine, pai sa platesti mai mult decat un tichet rabla pe an. Asa poate Ion isi va da seama ca nu are neaparat nevoie de masina, si la peste poate sa mearga si impreuna cu Gheorghe care foloseste masina zilnic si oricum mergeau impreuna in ziua aia.
2. ai masina, platesti loc de parcare daca vrei sa o parchezi. Fie la ora, fie pe abonament. Sa nu mai exista fiul lui Vasile si Vasile care platesc 1 loc la 70 de lei dar de fapt ocupa 2 spatii. Ambele masini sa plateasca suficient de mult. Si atunci vor descoperi ca se vor putea descurca cu 1 singura masina si nu 2.
3. programul Rabla nu are efect... Ar fi mai eficient daca odata dusa masina la remat, ai primi banii si ai semna ca nu iti cumperi alta o perioada de timp (cum il determin eu pe nea Aurica cu Dacia 1310 extraordinar de bine intretinuta si cu care merge la peste 1 data pe vara sa renunte la ea cu Rabla cand el nu are bani sa isi cumpere alta noua...

Mi s-ar parea important ca toata lumea sa ia atitudine legat de acest aspect. Pentru ca si daca ai loc de parcare rezervat tot te vei impiedica de masina mea pusa ce stiu eu pe unde...Eu sunt suparat ca tu nu mergi cu masina si ai putut sa prinzi loc, si tu esti suparat pe mine ca te poluez dand 20 de ture in jurul blocului, iti blochez intersectia marind traficul cautand loc de parcare si cand gasesc tot e pe un trotuar sau prin vreun loc unde te deranjeaza...

PS: acesta va fi ultimul meu mesaj pe acest topic. Imi cer iertare celor pe care i-am deranjat cu mesajele mele, sau daca am facut SPAM inutil.

dragos76

Mi se par de super bun simț propunerile tale.
O mică observație, legat de programul Rabla: eu zic că are efect, e un program de reînnoire a parcului auto (adică înlocuiești o mașina veche cu una nouă), al cărui scop e și stimularea industriei auto (producătoare, dacă e vorba de mașini făcute la noi, sau doar ramura de distribuție). Doar că acest program nu ar trebui să fie singura modalitate prin care poți scăpa de o mașină veche, ci să fie ceva simplu și pentru o procedură de casare a acestor mașini vechi. Dacă există deja așa ceva, atunci foarte probabil ori nu e eficient/avantajos și lumea nu se înghesuie să îl folosească, ori nu e popularizat.

dobrogean

Poate ar trebui ca primariile din orasele cu probleme legate de insuficienta numarului de locuri de parcare (si sunt destule!) ar trebui sa faca separat de programul rabla un alt program pentru cei care caseaza o masina. Tichetul nu ar trebui sa foloseasca pentru achizitia de masina noua ci, de exemplu, pentru achizitie de bicicleta.

rt25

^
Am zis ca e ultimul mesaj, dar nu ma pot abtine.

A decredibilizat o anumita primareasa 3 lucruri in Bucuresti:
- benzile de Biciclete si voucher-ul de bicileta
- benzile speciale de autobuze / culoar comun tramvai-autobuz
- taxa de poluare pentru vehicule poluante


Toate prin aplicarea unei masuri bune, cum nu se mai poate mai prost. Parca la ambitie sa demonstreze ca de fapt nu sunt masuri bune...