Flota sub pavilion romanesc

Started by myid, July 10, 2014, 10:10:14 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kitsune

Apăi asta numai șefii lui îți pot spune.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

subway

#151
Eu in naivitatea mea gandeam ca ordinul de interventie trebuie sa vina de la o autoritate navala, nu e la libera alegere, ca nimeni nu pare a fi dispus sa se arunce in valuri fara un sut serios in fund (pardon, in pupa!)
:lol:

tom_sawyer

#152
COMUNICAT

În cauza mediatizată prin comunicatul 636/VIII/3 din 30 iunie 2021, procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție – Serviciul teritorial Constanța au dispus punerea în mișcare a acțiunii penale și reținerea pentru 24 de ore, începând cu data de 07 iulie 2021, a inculpatului

NEACȘA PETRE, director al Direcției economice din cadrul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, în sarcina căruia s-a reținut comiterea infracțiunii de luare de mită.

În ordonanța procurorilor se arată că, în cauză, există date și probe care conturează următoarea stare de fapt:
În contextul menționat anterior, în care Agenția Română de Salvare a Vieții Omenești pe Mare (A.R.S.V.O.M.) a achiziționat, cu fraudarea legislației primare în materie și la prețuri supraevaluate un număr de patru nave (trei de salvare și una de depoluare) în valoare de aproximativ 85.000.000 lei (fără TVA), inculpatul Neacșa Petre, în calitatea menționată mai sus, ar fi primit de la unul dintre oamenii de afaceri, beneficiari ai contractelor de achiziție publică, suma de 460.000 lei.
Concret, în perioada septembrie 2020 – mai 2021, inculpatul ar fi primit banii respectivi pentru a asigura, prin intermediul Direcției pe care o conducea, fondurile necesare achiziționării ambarcațiunilor respective.

Inculpatului i s-au adus la cunoștință calitatea procesuală și acuzațiile, în conformitate cu prevederile art. 309 Cod de procedură penală.

La data de 08 iulie 2021, inculpatul Neacșa Petre urmează să fie prezentat Tribunalului Constanța cu propunere de arestare preventivă pentru 30 de zile.

Facem precizarea că punerea în mișcare a acțiunii penale este o etapă a procesului penal reglementată de Codul de procedură penală, având ca scop crearea cadrului procesual de administrare a probatoriului, activitate care nu poate, în nici o situație, să înfrângă principiul prezumției de nevinovăție.

https://www.pna.ro/comunicat.xhtml?id=10469

tom_sawyer

Perseus, în modernizare la Mangalia:



Sursa și mai multe poze:
https://rnhs.info/scurt-fotoreportaj-modernizarea-remorcherului-perseus/

Procesul de modernizare se va concentra, printre altele, pe înlocuirea motoarelor principale cu unele de nouă generație, o nouă structură a comenzii și echipamente de radio-navigație. Modernizarea navei va reduce costurile de exploatare ale navei şi va reduce gradul de emisii de noxe în atmosferă. Retehnologizarea va permite ca nava să-şi menţină calităţile operaţionale pentru următorii 20 ani.

Nava are, în prezent, propulsia asigurată cu motoare 6L40/54A produse de ICM Reşiţa, sub licenţă MAN şi liniile de arbori cu elice cu pas reglabil fabricate în Polonia şi proiectate pentru puterea nominală de 3.300CP. Centrala electrică este compusă din două generatoare diesel de 630 KVA produse în Polonia, sub licenţă Sulzer, două generatoare de 630KVA, acţionate prin priza de putere de la reductorul instalaţiei de propulsie şi un diesel generator de avarie şi pentru staţionare de 165KVA, fabricaţie fosta RDG.

Motoarele de propulsie, din dotarea navei, sunt executate în tehnologia anilor 1980, având consumuri de combustibil de 170÷190 g/CPh, faţă de consumurile motoarelor de ultimă generaţie care se situează la 140÷160 g/CPh. In plus, emisiile de noxe depăşesc limitele actuale impuse de normele internaţionale şi directivele UE de protecţie a mediului, făcând imposibilă obţinerea documentelor de navigaţie aferente zonei de navigaţie nelimitată, pentru care nava a fost proiectată. Motoarele de tipul 6L40/54A au fost fabricate în serie foarte mică, în prezent nu se mai produc.

economie.gov.ro

tom_sawyer

Ministrul de Interne, Lucian Bode, spune că Agenţia Română de Salvare a Vieţii Omeneşti pe Mare (ARSVOM) are nevoie de un proces de restructurare, dar "nicidecum" nu se pune problema desfiinţării acesteia, el menţionând că activitatea ARSVOM va fi coordonată de către Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă.

Lucian Bode a declarat, luni, într-o conferinţă de presă susţinută la Cernavodă, că a fost constituit un grup de lucru interministerial pentru elaborarea unui proiect de act normativ care să ducă la preluarea ARSVOM de la Ministerul Transporturilor la Ministerul de Interne.

"Având în vedere rolul şi responsabilităţile celor două autorităţi în domeniu, în special ARSVOM, şi mă refer la rolul pe care îl au în domeniul situaţiilor de urgenţă, domeniu pe care îl gestioneză Ministerul Afacerilor Interne, prin Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă, am constatat necesitatea iniţierii demersurilor pentru integrarea în cadrul MAI şi coordonarea acestui de către Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă.

În acest sens, a fost constituit un grup de lucru interministerial în scopul elaborării unui proiect de act normativ necesar pentru preluarea ARSVOM şi Centrului de Coordonare a activităţilor de căutare şi salvare a vieţii omeneşti pe mare din cadrul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii în cadrul MAI. Nicio clipă nu s-a pus problema desfiinţării ARSVOM", a susținut Lucian Bode, conform News.ro.

În consecinţă, acest grup de lucru interministerial va pune pe masa Guvernului, a celor doi miniştri, Transporturi şi Interne, o propunere în sensul în care noi ne-am exprimat intenţia de a prelua prin DSU coordonarea acestei agenţii", a transmis ministrul de Interne.


hotnews.ro

tom_sawyer

Anunt de participare: [CN1033667] - ȘALUPE MULTIROL - PROIECT "VIZIUNE 2020"

Data publicare: 10.08.2021
Autoritate contractanta: Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta

Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare: 22.09.2021
Tipul procedurii: Dialog competitiv
Identificarea proiectului: Proiectul "Viziune 2020" – Program Operațional Infrastructura Mare

Autoritatea contractantă dorește să achiziționeze 3 buc. șalupe multirol, în conformitate cu cerințele din documentația descriptivă, ce au ca scop sporirea mobilității navale și capacității de intervenție, ceea ce va conduce la creșterea numărului de vieți salvate, bunuri recuperate, precum și reducerea impactului negativ asupra mediului în situații de urgență.

Valoarea totala estimata: 48.504.201 lei


tom_sawyer

Anunt de participare: [CN1033175] Furnizare Salupa fluviala pentru imbarcarea, transportul si debarcarea personalului, materialelor si a vehiculelor

Valoarea totala estimata: 7.197.279 lei

Autoritate contractanta: Ministerul Apararii Nationale - Unitatea Militara 01836
Locul de executare: UM 01803 G/Sulina, Jud. Tulcea.

O singură ofertă: ELECTROSCOICA MAR S.R.L.


tom_sawyer

^^ ȘALUPE MULTIROL - PROIECT "VIZIUNE 2020"

Ofertanți:

1. Ofertant unic : Baltic Workboats AS

2. Ofertant unic : OCEA S.A.


kitsune

Când nu mai e Suszi... fabricantul licitează direct
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

tom_sawyer

#159
Quote from: tom_sawyer on March 05, 2021, 05:41:42 PM
Anunt de participare: [CN1028003] - NAVA MULTIROL

Autoritate contractanta: Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta
Quote from: tom_sawyer on March 15, 2021, 07:08:00 PM
La licitația de mai sus, Navă multirol pentru IGSU, procedură de dialog competitiv, avem 2 ofertanți:

1. MED MARINE KILAVUZLUK VE RÖMORKÖR HİZMETLERİ İNŞAAT SANAYİ VE TİCARET ANONİM ŞİRKETİ

2. Damen Shipyards Gorinchem B.V.

http://e-licitatie.ro/pub/procedure/statement/view/100127997

24.09.2021: licitația a fost anulată: Au fost depuse numai oferte inacceptabile și/sau neconforme
http://e-licitatie.ro/pub/procedure/view/100144595/

tom_sawyer

Quote from: tom_sawyer on June 25, 2020, 11:02:04 PM
Anunt de participare: [CN1017844] - Achiziție mijloace de mobilitate navală necesare FRONTEX – șalupe maritime de intervenție

Autoritate contractanta: INSPECTORATUL GENERAL AL POLITIEI DE FRONTIERA

Valoarea totala estimata: 34.931.250 lei

E vorba de 5 șalupe (lungime maximă - cel puțin 15 m, viteză maximă - cel puțin 40 noduri).

Ofertanți:

1. Marine Alutech Oy Ab
2. OY KEWATEC ALUBOAT AB

În ceea ce privește cele cinci șalupe de intervenție, veștile sunt și mai bune întrucât acestea urmează să ajungă curând la Constanța. Asta dacă nu cumva au ajuns deja.

Aflăm că cele cinci șalupe de intervenție model Kewatec Patrol 1850 au plecat la începutul lui septembrie din Kokkola, Finlanda, pe propriile chile ca să spunem așa. 75 de ore și 1.215 Mm (2.250 km) mai târziu, cele cinci au ajuns la Rotterdam unde au fost urcate pe o barjă cu destinația Constanța.


Sursa foto: Kewatec AluBoat Ab

Din punct de vedere al caracteristicilor tehnico-tactice, vorbim de bărci de patrulare, construite din aluminiu. Acestea au o lungime de 18,5 m, o lățime de 4,7 m, au două motoare și propulsie cu jet (waterjet).

Soluția care ne-a fost propusă pare să fi fost dezvoltată special pentru noi întrucat pe pagina constructorului finlandez eu nu am găsit (sau nu am căutat suficient de bine) nici un model de șalupă de patrulare 1850.


Modelul Patrol 1850 al celor de la Kewatec. Navele și-au primit deja numerele de bordaj. Sursa foto: Kewatec AluBoat Ab

La o primă vedere putem remarca faptul că șalupele sunt echipate cu un radar de navigație produs de Furuno, seria NXT despre care puteți citi mai multe aici și un sistem opto-electronic (sau FLIR, cum i se mai spune). Aș spune că aceste șalupe par mai bine echipate decât unele din navele Forțelor Navale Române...

sursa: Nicolae Hariuc
https://rnhs.info/nave-noi-pentru-garda-de-coasta/

tom_sawyer

Quote from: tom_sawyer on April 20, 2021, 01:48:44 AM
Anunt de participare: [CN1030254] Navă de cercetare și pasageri pentru voiaje de zi în cadrul proiectului cu titlul: ,,Sistem integrat pentru cercetarea și monitorizarea complexă a mediului în aria fluviului Dunărea, REXDAN", cod SMIS 127065

Autoritate contractanta: UNIVERSITATEA DUNAREA DE JOS din Galați

Valoarea totala estimata: 27.049.230 lei


Începe construcția celei mai mari nave de cercetare de pe apele curgătoare interioare din Europa



În data de 07.10.2021, a avut loc la Giurgiu festivitatea de punere a chilei navei REXDAN. Cu această ocazie, Universitatea ,,Dunărea de Jos" din Galați a primit ,,certificatul de naștere" al navei REXDAN. Aceasta va fi cea mai mare navă de cercetare de pe apele interioare ale Uniunii Europene. Nava va dispune de nouă laboratoare moderne în care își vor desfășura activitatea cadre didactice și cercetători din universitatea noastră, precum și cercetători internaționali.

Ambarcațiunea, care va acoperi 2000 de km pe partea navigabilă a Dunării, va fi finalizată în luna ianuarie 2023.

Finanțarea construcției navei de cercetare și dotarea acesteia cu echipamente de cercetare de ultimă generație se realizează prin proiectul ,,Sistem integrat pentru cercetarea și monitorizarea complexă a mediului în aria fluviului Dunărea", REXDAN, cofinanțat prin Programul Operațional Competitivitate, apel: POC/448/1/1/Mari infrastructuri de CD. Valoarea totală a proiectului este de 91.972.096,30 lei.

ugal.ro

tom_sawyer

Anunt de participare: [CN1036096] - Achiziţionarea de mijloace de mobilitate navală – ambarcațiuni de intervenție tip RHIB

Autoritate contractanta: INSPECTORATUL GENERAL AL POLITIEI DE FRONTIERA

Autoritatea contractantă achiziţionează Ambarcațiuni de intervenţie, prevăzute cu chilă rigidă și borduri moi (RHIB – Rigid Hull Inflatable Boat) în vederea dotării Poliției de Frontieră.

Valoarea totala estimata: 2.336.250 lei

I.G.P.F. intenţionează să încheie un contract de achiziţie publică de produse ce presupune furnizarea a 4 ambarcațiuni de intervenţie tip RHIB, în vederea suplimentării flotei IGPF, ce va permite desfășurarea misiunilor specifice de supraveghere și securizare a frontierei, în special a celei care este frontiera externă a Uniunii Europene, în vederea combaterii migraţiei ilegale, traficului de persoane şi a altor riscuri cu impact asupra securităţii.

Locul de executare: Sediile Gărzii de Coastă, Inspectoratului Teritorial al Poliției de Frontieră Iași, Inspectoratului Teritorial al Poliției de Frontieră Giurgiu și Inspectoratului Teritorial al Poliției de Frontieră Timișoara

Achizitia se refera la un proiect si/sau program finantat din fonduri ale Uniunii Europene:Da
Identificarea proiectului:Fondul pentru Securitate Internă

CLAUZĂ SUSPENSIVĂ:
Procedura de achiziție este inițiată sub incidența prezentei clauze suspensive, în sensul că semnarea contractului este condiționată de obținerea fondurilor necesare, respectiv semnarea actului adiţional la contractul de finanțare.
Autoritatea Contractantă precizează că va încheia contractul cu ofertantul declarat câştigător numai în măsura în care fondurile necesare achiziţiei vor fi asigurate prin semnarea actului adiţional la contractul de finanțare.
În cazul în care, indiferent de motive, semnarea actului adiţional la contractul de finanțare nu se va realiza, Autoritatea Contractanta îşi rezervă dreptul de a aplica prevederile art. 212 alin (1) lit. c) din Legea 98/2016, cu modificările şi completările ulterioare, după primirea notificării din partea Autorității Responsabile cu privire la neacordarea finanţării, fiind imposibilă încheierea contractului de achiziţie publică. Ofertanţii din cadrul acestei proceduri înţeleg că Autoritatea Contractantă şi/sau Autoritatea Responsabilă nu pot fi considerate răspunzătoare pentru vreun prejudiciu cauzat în situaţia anulării procedurii de atribuire, indiferent de natura acestuia şi indiferent dacă Autoritatea Contractantă şi/sau Autoritatea Responsabilă au fost notificate asupra existenţei unui asemenea prejudiciu.
Ofertanţii din cadrul acestei proceduri acceptă utilizarea condiţiilor speciale de mai sus/clauzei suspensive, asumându-şi întreaga răspundere în raport cu eventualele prejudicii pe care le-ar putea suferi în situaţia descrisă

tom_sawyer

Anunt de participare: [CN1037083] Acord-cadru pentru ,,Achiziționarea de mijloace de mobilitate navală – Ambarcațiuni rapide de intervenție"

Autoritate contractanta: INSPECTORATUL GENERAL AL POLITIEI DE FRONTIERA

Autoritatea contractantă intenţionează să încheie un acord-cadru de achiziţie publică de produse ce presupune furnizarea a minim 10 maxim 75 ambarcațiuni rapide de intervenţie, în vederea suplimentării flotei IGPF, ce va permite desfășurarea misiunilor specifice de supraveghere și securizare a frontierei, în special a celei care este frontiera externă a Uniunii Europene, în vederea combaterii migraţiei ilegale, traficului de persoane şi a altor riscuri cu impact asupra securităţii.

Valoarea totala estimata:
Intervalul intre : 12.335.750,00  si 92.518.125,00 lei

Depunere oferta
Data limita: 30.12.2021

tom_sawyer

Quote from: tom_sawyer on June 30, 2021, 08:43:16 PM
Directorul Agenţiei Române de Salvare a Vieţii Omeneşti pe Mare (ARSVOM) din cadrul Ministerului Transporturilor, Daniel Manole, a fost reţinut de procurorii Direcţiei Naţionale Anticorupţie într-un dosar în care este acuzat de luare de mită, constituire a unui grup infracțional organizat și abuz în serviciu, a informat, miercuri, DNA. Grupul infracțional a avut ca scop achiziționarea a patru nave în valoare de aproximativ 85.000.000 lei. Manole Daniel ar fi fost recompensat cu 2.000.000 lei

Procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție, Serviciul teritorial Constanța, au dispus disjungerea dosarului și trimiterea în judecată, sub control judiciar, a inculpatului Neacșa Petre, la data faptei, director al Direcției economice din cadrul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, în sarcina căruia s-a reținut comiterea infracțiunii de luare de mită.

,,În perioada noiembrie 2020 – mai 2021, în contextul în care Agenția Română de Salvare a Vieții Omenești pe Mare (A.R.S.V.O.M.) și Regia Autonomă Administratia Fluvială a Dunării de Jos au achiziționat, cu fraudarea legislației primare în materie și la prețuri supraevaluate un număr de patru nave (trei de salvare și una de depoluare) în valoare de aproximativ 85.000.000 lei (fără TVA) și două drage fluviale, inculpatul Neacșa Petre, în calitatea menționată mai sus, ar fi primit de la un om de afaceri, beneficiar al contractelor de achiziție publică, suma de 460.000 lei. Concret, inculpatul ar fi primit banii respectivi în scopul de a favoriza interesele omului de afaceri: de a asigura, prin intermediul Direcției pe care o conducea, fondurile necesare achiziționării ambarcațiunilor respective, precum și de a oferi acestuia diverse informații legate de proiectele de achiziții. În cauză, au fost dispuse măsuri asigurătorii. Dosarul a fost trimis spre judecare la Tribunalul București cu propunere de a se menține măsurile preventive și asigurătorii dispuse în cauză", se arată în comunicatul DNA.

sursa