Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cristi5

pun si aici un mic ad, imi cer scuze pt cross-posting, asa e la intermodal :)
Quote from: cristi5 on September 15, 2017, 01:41:15 PM
Daca va place ideea legarii Ploiestiului de Otopeni (si a altor aeroporturi de magistrale CF) si vreti sa o faceti cat mai cunoscuta in societate, dati share la post-ul API!

https://www.facebook.com/proinfrastructura/photos/a.441074709399875.1073741828.411782165662463/831505267023482

Neufunk

Sincer sa fiu, eu nu prea vad la momentul actual o metoda prin care sa legam eficient trenuri IR la aeroport, inafara de ce o ia pe la Urziceni.

O linie la Otopeni este necesara, insa va fi mai mult un metrou greu..

In schimb, la Cluj de exemplu, poti face o integrare decenta, si ar avea suficient trafic. Plus ca si la Cluj este nevoie de o legatura rapida cu aeroportul...

rizzuh

Ce este asa de greu sa se traga linia de la gara Odaile spre aeroport? Intre Water Park Otopeni si MOL este camp, creste porumbul. Se poate dubla de la Mogosoaia pana la aeroport, bagate Desiro si gata.

Roma are tren expres la aeroport, ii zice Leonardo Express, plus trenuri suburbane. Noi de ce nu putem face un tren expres Henri Coanda - Gara de Nord? Avem o gramada de Desiro care stau degeaba, le putem repara, este mai ieftin decat trenuri noi + electrificare pe termen scurt.

TibiV

Quote from: rizzuh on September 15, 2017, 09:35:10 PM
Avem o gramada de Desiro care stau degeaba, le putem repara, este mai ieftin decat trenuri noi + electrificare pe termen scurt.
Toate proiectele/traseele vehiculate pana acum presupun ca statia de la Otopeni va fi subterana - iar statie la suprafata chiar cred ca este imposibil sa faci acolo.
Cum bagi tu tren Diesel intr-o statie subterana ?
Ca doar nu vrei sa sa faci Birkenau reloaded...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

rizzuh

Loc pentru statie este intre parcari si DN1, nu trebuia sa fie subterana acolo. Ori statia sa fie sub nivelul solului pentru a putea trece cu liniile pe sub drumul de acces la aeroport, ori coborat/urcat drumul (sunt cam 240m intre berea si giratoriu, nu foarte mult, dar nici imposibil - eventual un mix de ambele). Foarte ieftin nu ar fi, dar probabil mai ieftin decat o statie subterana.

Dar chiar si electric, cat dracu costa dublarea si electrificarea liniei? Terasamentul si podurile sunt deja gandite pentru un al doilea fir, se vede pe Google Maps asta.

TibiV

Quote from: rizzuh on September 15, 2017, 11:47:20 PM
Loc pentru statie este intre parcari si DN1, nu trebuia sa fie subterana acolo.
De acord, dar numai cu un tren pe ora. Mai bine renunti la CF...
Iti dai seama cum ar fi sa "pui bariera" la CF "intre parcari si DN1" cand vin niste autocare (cu turisti straini) abia scapate dintr-un ambuteiaj pe DN1 pe la Arcul de Triumf / Piata Scanteii Presei Libere care risca sa piarda avionul? N-are Otopeniul buget cate despagubiri ar trebui sa plateasca in fiecare zi din cauza de tren... :D

Quote from: rizzuh on September 15, 2017, 11:47:20 PM
Dar chiar si electric, cat dracu costa dublarea si electrificarea liniei?
Electrificarea liniei este obligatorie pentru ca statia CF este obligatoriu sa fie subterana.
Iar electrificarea in sine este relativ ieftina fata de restul proiectului... Daca si cand se va face.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

nenea_hartia

^ Gara nu trebuie neapărat complet îngropată, poate fi construită împreună cu linia într-o tranșee cu pereți mulați, iar drumul actual de acces în aeroport o poate supratraversa. Asta ca idee tehnică, dar n-aș vedea logica, deoarece tranșeea ar ocupa spațiul și așa înghesuit și nu ar permite viitoare construcții deasupra. Soluția corectă este tunel+electrificare+gară subterană de tranzit care să permită trenuri directe spre Ploiești. Vorba lui rizzuh, ,,cât dracu' costă dublarea și electrificarea liniei?" Parcă suntem ultimii cerșetori din lume, ne numărăm firfireii când e cazul să facem ceva atât de util și important. Până și ultimele dezvoltări feroviare din Africa (e drept, cu sprijin chinez sau european) ne depășesc în gândire și curaj. N-am mari speranțe, din păcate. Cel mai probabil:
1) nu se va face absolut nimic;
2) se va găsi o soluție de un provizoriu teribil.

dr4qul4

Totusi, e cam greu de adus linia dinspre Ploiesti. Probabil singura varianta ar fi ca linia noua sa plece de la sud de Peris, si sa treaca prin zona Hornbach pe sub DN1  si apoi inapoi spre odaile sau cu un tunel continuat spre oras.

Dar chiar si asa pare un proiect mult prea complicat pentru Romania.



Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Time-and-Space

pai parca am vazut o randare cu un proiect si o linie \statie in transeu poate pentru EURO sau presedintia romania a  eu
sau tot cu parcangii si maxi taxi ramanem secole intregi

rizzuh

@TibiV, ideea era ca linia sa treaca pe sub drumul de acces, nu la nivel. Coborata linia si gara sub nivel (nu complet cum ar fi la subteran), urcat drumul pentru un pod peste linie. Asta probabil ca ar fi mai ieftin decat solutia cu tunel si gara subterana, dar intra-adevar este o carpeala.

Dar decat deloc... :((

nenea_hartia

Quote from: dr4qul4 on September 16, 2017, 03:08:11 PM
Dar chiar si asa pare un proiect mult prea complicat pentru Romania.
Crezi că e complicat? Incapabilii care ne conduc vorbesc de metrou până acolo. :lol:

Lăsând gluma la o parte, da, e complicat, dar va fi și mai complicat în viitor, ținând cont de dezvoltarea (uneori tare haotică) a orașului. E scump pentru că întotdeauna excludem din peisaj fondurile europene, în ciuda faptului că am putea încerca o cofinanțare :).
Între timp, traficul pe Aeroportul Henri Coandă crește vertiginos.

SB76UFO

Am vazut gara din Berlin (Hauptbahnhof), e drept ca nu e langa aeroport, dar am ramas uimit de ce am vazut acolo. Liniile de ICE pleaca prin tuneluri pe o distanta destul de mare pana ies la suprafata,
























"Prostia este eternă și invincibilă"

TibiV

@rizzuh & Time-and-Space,

exista un topic dedicat terminalului multimodal de la Otopeni.
Aici: http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=504.0

Are doar 5 pagini (deocamdata), dar are planse si scheme.
Iar daca dupa ce le cititi mai aveti intrebari, hai sa le discutam acolo, ca de aia l-a facut Ionut...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

nenea_hartia


Neufunk

La noi nu se merita mai baieti, nu vedeti ca asta spun expertii. Noi nu avem nevoie de mai nimic, ca nu e fezabil, nu ne trebuie, nu va fi folosit..

La Otopeni este o treaba complicata. Ce rost are sa faci tren daca nu poti sa te conectezi decat la Gara de Nord? Nu mai bine faci direct o linie de metrou adevarata si ai terminat tot balciul?

Daca vrei trenuri nationale care sa opreasca la Otopeni inainte sa continue carte Gara de Nord iti trebuie o ramificatie electrificata destul de lunga (cam vreo 10 kilometrii electrificati, asta daca vei opera doar cu trenuri bi-directionale). Merita? Sincer sa fiu, aici nu prea sunt convins.