Aeroportul Henri Coanda Bucuresti [OTP]

Started by Ionut, September 18, 2011, 02:00:05 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

pasadia

Tocmai m-am intors de la Bratislava. Din aeroportul Viena in Bratislava, in centru, sunt multe curse cu autobuzul. Slovak Lines, una dintre companii, ofera 23 de curse pe zi cu autocare de 40-50 de locuri care au wi-fi, monitorsi filme sau muzica si altele. La doar 5 euro/cursa. De ce ar trebui cursa aeriana directa.

TibiV

Nu am zis ca ar trebui, am constatat doar un fapt...
Am rude in Slovacia, dar nu am mers niciodata cu avionul.
As face inca vreo 4 ore cu masina din Bratislava pana la destintie...

Pur si simplu harta spune multe despre realtiile Romaniei cu diverse tari.
Business-ul asta (transport aerian) are o caracteristica interesanta: se face doar pe rutele pe care exista trafic...
Nu exista cerere, nu zboara nimeni cu avionul gol pe ruta aceea.

Asta am vrut sa spun...
Pana la urma harta aia arata destul de clar care sunt tarile (si regiunile) care "conteaza".

Quote from: Ionut on January 13, 2017, 10:53:05 PM
Legăturile long-haul sunt problema... lipsa lor mai precis.

Pe harta aia pare ca Doha si Dubai sunt la capatul Pamantului.... :D
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

Chiar sunt. Pana in Dubai zbori mai mult decat pana la Londra.. Probabil cam cat zbori pana la Dublin.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

cezar-mario2012

 Dubai este la cam 4h 45min ore la dus și 5h 30min ore la întors, Tenerife este cel mai departe, 5h 40min la întors și  6h 15min la dus.

frunzaverde

#214
Quote from: tom_sawyer on January 13, 2017, 08:19:56 PM
^ lipsesc Helsinki si Tarile Baltice.

Helsinki : Finnair a zburat OTP-HEL pana in 2011. Cursele erau. partial gandite pentru a asigura conexiuni la zborurile intercontinentale Europa - Asia ale Finnair, si partial gandite pentru angajatii Nokia (se cuplau cu zborurile RO OTP-CLJ, compania incercand si un codeshare cu Tarom pe ruta aia). Nu a mers, zburau cu incarcari 20-30%.

OTP-HEL point-to-point nu are mult trafic. Finlanda e in stagnare/recesiune din 2009 incoace, n-a reusit nici pana azi sa ajunga la PIB-ul dinainte de criza, asa ca traficul biz e deprimat puternic. Trafic etnic e ca si inexistent. Trafic de vacanta nici o sansa - nici Helsinki nici alt loc in FI nu e o mare destinatie de vacanta (pe buna dreptate, mie mi se pare cea mai deprimanta capitala din Europa).

Pentru long-haul, Finnair e in cea mai putin populara alianta dintre toate in Romania, OneWorld, care nu e foarte prezenta in Romania, dupa decesul Malev. Mai mult, posesorii de card OneWorld au de ales intre un ipoetic Finnair cu frecvente subtiri din hub si Qatar, cu servicii mult mai bune si super-frecvente (2xzi din OTP si practic .

Riga : Si Tarom si Air Baltic au incercat cursa. La fel, Letonia a fost puternic afectata de criza, nu au cine-stie-ce industrie (economia lor e mica si bazata pe banking si outsourcing din nordul Europei). Air Baltic opereaza un mic hub, care in principiu e folosit ca legatura low-cost intre spatiul ex-sovietic/tarile baltice si Nordul Europei. Au incercat strategie similara din Bucuresti, trimitand un Dash-8 OTP-RIX. N-a mers, preturile erau prea mari (mai ales ca produsul e aproape ultra low cost, iar anciliarele sunt super-scumpe) si aproape 3 ore intr-un avion cu elice nu prea suna bine pentru potentialii clienti.

Tallinn : Economie puternica, hub IT, dar in principal la fel, bazat pe outsourcing din nordul Europei. Populatie foarte mica, interes turistic foarte mic (desi Tallinnul e un oras frumos, seamana suficient de mult cu Brasovul incat sa nu-ti vina sa zbori pana acolo). Estonia Air a intrat in faliment acum un an si o luna, guvernul impreuna cu diversi parteneri incearca sa porneasca o linie noua, Nordica; dar au probleme in a face sa mearga afacerea.

Vilnius : Economie destul de slaba, relatii economice slabe, practic aeroportul e aproape exclusiv low-cost.

Bratislava : Aeroportul din Bratislava e cam la fel de accesibil din Bratislava ca aeroportul din Viena; practic BTS e folosit ca aeroport ultra-low-cost pentru zona Viena-Bratislava pe cand VIE e folosit ca aeroport primar pentru zona asta. Cum sunt o gramada de zboruri OTP-VIE (7 pe zi), Bratislava nu e un punct de interes.
De la VIE pana la Bratislava ia 40-50 de minute cu autobuzul (la 20 de minute, 3 companii de autobuz) sau 30 de minute cu taxiul. De la aeroportul din Bratislava ia 20 de minute si e tot autobuz la 20 de minute.

Quote from: Ionut on January 13, 2017, 10:53:05 PM
Legăturile long-haul sunt problema... lipsa lor mai precis. Tarom zbura la Chicago, de exemplu.  Dar sa nu îmi aduc aminte ca ma enervez și întristez în același timp. Si-asa azi a fost o zi trista.

Ionut, legaturile long-haul nu vor exista pana ce nu va putea cineva sa scoata profit din ele.

Tarom zbura la Chicago si New York, dar erau unele curse cu 10-20 de pasageri la bord, gaureau compania de bani. Mai ales ca o mare parte din zboruri erau operate cu escala (Amsterdam, Londra, Bruxelles sau... Satu Mare au fost folosite; de la Satu Mare s-au si vandut bilete spre New York).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

ciprebbe

Quote from: cezar-mario2012 on January 14, 2017, 09:10:04 PM
Dubai este la cam 4h 45min ore la dus și 5h 30min ore la întors, Tenerife este cel mai departe, 5h 40min la întors și  6h 15min la dus.

Mori incet in wizz 6 ore (testat), musai sa luati locuri cu spatiu suplimentar. A fost singurul zbor wizz in care culoarul era full.

TibiV, vrei Bratislava? Se va putea din martie cu o scurta escala pe CLJ :) .
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

frunzaverde

Quote from: ciprebbe on January 14, 2017, 09:41:52 PM
Mori incet in wizz 6 ore (testat), musai sa luati locuri cu spatiu suplimentar. A fost singurul zbor wizz in care culoarul era full.

Noua ore si zece minute intr-un 757. De trei ori.

Care e la fel dpdv al latimii (si al scaunelor) cu un 737, deci mai ingust si mai claustrofob decat Wizz-ul. 2.5 centimetri in plus spatiu de picioare, dar un sfert din latimea scaunului la picioare ocupat de un box care servea ecranele de video-on-demand. Mancare execrabila (United). Stewardeze acre (United).

Numarat minute de fiecare data.

A, odata a facut escala. La Gander. Ca nu-i ajungea combustibilul pana la EWR. Atunci au fost 11 ore in loc de 9. Sublim.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Ionut

Mai mult business pentru Ryanair. Sunt curios daca se vor misca BMS sau WZZ mai repede...




Air Berlin renunţă la ruta Berlin - București.
Este a doua companie care pleacă din România în mai puţin de o lună


A doua cea mai mare companie aeriană din Germania, Air Berlin, care oferă zboruri pe ruta Berlin - București, renunță din februarie la aceste zbouri. Companiile aeriene Air Berlin și Niki au anunțat programul pentru această vară, ca parte a unui exercițiu de restructurare ce prevede transferul unor rute de la Air Berlin la Niki. Astfel, Air Berlin renunță la mai multe rute, printre care și la ruta Berlin (Tegel) spre București, informează CH Aviation.

Contactați de ECONOMICA.NET, reprezentanți ai companiei au spus că Air Berlin ar putea relua în viitor zborurile între Berlin și București. Cine va dori să ajungă la aeroportul Tegel din Berlin va ajunge cu escală la Belgrad, iar zborurile sunt operate de Air Serbia, deținută în proporție de 49% de Etihad Airways. Air Berlin a fost ani la rând singura companie care a oferit zboruri directe între București și capitala Germaniei. Din toamna anului trecut însă, gigantul low-cost Ryanair a lansat zborurile între București și Berlin Schönefeld, aeroport secundar.

Economica.net

frunzaverde

Quote from: Ionut on January 15, 2017, 07:55:57 AM
Mai mult business pentru Ryanair. Sunt curios daca se vor misca BMS sau WZZ mai repede...

Etihad incearca sa-si reduca masiv costurile - au cumparat "ferma de falimente" (Alitalia, Air Berlin, Darwin, JAT, Jet Airways) si nu au reusit, cel putin pana acum, sa determine vreo forma de turn-around.

Ideea lor de feeder in AUH via un alt feeder european n-a mers (de ce sa schimbi avionul de 2 ori cand cu TK,QR sau EK schimbi doar o data), iar micro-hub-urile europene gandite sa acopere diferenta pana la profit nu fac nici ele mare scofala.

Asa ca toata ferma a intrat in downsizing masiv. Darwin/Etihad Regional au fost primii, cu taieri brutale in 2015-2016. Air Berlin si Alitalia sunt acum pe "the cutting block", Air Berlin taind masiv si reorganizandu-se puternic (separand Niki etc.)

Ryanair cred ca e castigatorul masiv din chestia asta. BER nu e cine-stie-ce hub, asa ca majoritatea traficului e punct-la-punct. Traficul Air Berlin punct-la-punct era mare parte trafic leisure (plus ceva trafic guvernamental, dar nu cine-stie-ce) care se va duce lejer la FR.

Blue Air are ceva prezenta in Berlin - zboara Tegel - Torino, asa ca s-ar putea sa deschida o frecventa pe OTP. La fel si Wizz, care are ceva operare pe SXF. As paria mai degraba pe BMS decat pe Wizz.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Ionut

INTERVIU VIDEO Sobolewski (BVB):
Infrastructura este pentru investitorii care vor să "doarmă liniștiți",
de aceea vor Aeroportul București pe bursă


Ludwik Sobolewski: De fiecare dată când merg la Aeroportul Henri Coandă mă întreb de ce această companie, operatorul aeroportului, nu este încă listată. Nu trebuie să fim experți când vine vorba de traficul aerian, să fim convinși că traficul crește și capacitatea acestui aeroport este insuficientă, nu numai pentru viitorul flux de oameni, dar și pentru cel curent. Capacitatea este redusă. Știm însă că investitorii internaționali și-au manifestat deja interesul de a cumpăra acțiunile aeroportului București. Este un alt exemplu al unei potențiale înțelegeri a guvernului să facă IPO pentru această companie, să crească brandul, vizibilitatea și recunoașterea României în ochii investitorilor internaționali și poate vom avea nevoie de banii acestor oameni pentru alte lucruri în viitor. Cred că trebuie să ținem contactul cu ei pentru a strânge fonduri, pentru a crește stadiul infrastructurii pentru că mulți oameni zboară spre București și mulți oameni sunt importanți pentru economia românească.

Nu vorbesc doar despre VIP-uri din finanțe și economie, ci și de turism. Turismul este una dintre șansele României, dar acesta este greu de dezvoltat dacă aeroportul principal din țară nu este destul de dezvoltat. Încerc să arăt că piața de capital nu este un lucru abstract în Univers. Dacă ai cu adevărat o piață de capital eficientă, ea poate declanșa un efect pozitiv pentru întreaga economie.

Poate că deținătorii de hoteluri de la Marea Neagră nu știu că pot avea o creștere de 2-5% a numărului de persoane care dorm la hoteluri în fiecare an, iar acesta poate fi un efect indirect al faptului că Aeroportul București este listat. Este o bună companie care are o capacitate de dezvoltare, o companie care are bani pentru a-și asigura dezvoltarea. De aceea piața de capital este în general importantă pentru dezvoltarea întregii economii.

Agerpres

lupu.irimie

#220
De ce nu se listeaza AIHCB pe bursa?!!
Cred ca si pe copilul meu de nici 2 ani daca il intreb stie raspunsul. Atata timp cat este in mainile politicului, nu trebuie sa dea nimanui socoteala ce taie si spanzura pe acolo guvernul de tura. Ati uitat cand anterioarea guvernarea a dorit vanzarea unui pachet minoritar la Portul Constanta ce sa intamplat? Mai aveau putin si il linsau efectiv in strada. Asa stau lucrurile la noi: plosnite si capuse care sa suga cat incape!
"Only the shadows know"  - daca, si cand o sa avem infrastructura!

Ionut

10,99 milioane pasageri pe aeroporturile Capitalei in 2016

Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti a înregistrat în 2016, pe cele două aeroporturi ale Capitalei – Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti şi Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa-Aurel Vlaicu, un număr record de 10,99 milioane de pasageri şi 120,7 mii de mişcări aeronave (aterizări şi decolări). Din total, pe AIHCB s-au înregistrat 10,98 milioane de pasageri şi 108,2 mii de mişcări de aeronave. Faţă de anul 2015, numărul pasagerilor care au tranzitat aeroporturile Bucureştiului în 2016 a înregistrat o creştere substanțială, de 18,3%. Pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti au operat anul trecut 37 de companii aeriene, care au transportat pasageri către 92 de destinaţii.

Evoluţia numărului de pasageri pe cele două aeroporturi ale Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti depăşeşte tendinţa generală înregistrată la nivel european. În plus, pe aeroporturile Capitalei s-a înregistrat o creştere substanţială a numărului de mişcări de aeronave, devansând şi la acest capitol trendul european. Astfel, anul trecut, numărul mişcărilor de aeronave pe aeroporturile din Bucureşti a crescut cu 11,2% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2015. În anul 2016, 85% dintre pasagerii Aeroportului Henri Coandă au avut ca origine sau destinaţie aeroporturi din statele UE.

Aeronews

frunzaverde

#222
Quote from: lupu.irimie on January 31, 2017, 08:13:31 PM
De ce nu se listeaza AIHCB pe bursa?!!

Unul din motivele pentru care nu e o idee buna ca Aeroporturi Bucuresti sa fie listat la bursa acum este nevoia foarte mare de infrastructura la OTP in viitorul foarte scurt. Ambele piste au nevoie de lucrari de amploare, fiind intr-o stare proasta. E nevoie de un terminal nou (greenfield) cu infrastructura conexa (accese, cale ferata, etc.). Vorbim de lucrari de 100+ milioane de euro esalonate pe 10+ ani, care se va recupera intr-o perioada foarte lunga de timp (10-20 ani).

BVB, cu 30 mld. euro capitalizare si 10 milioane tranzactii zilnice nu are nici de unde si nici cum sa furnizeze o infuzie de capital pe termen lung/foarte lung care sa permita asemenea investitii. Ori e nevoie de o firma mare din domeniu (gen AviAlliance, Fraport, Ferrovial etc.), ori in continuare de stat (cu imbunatatirea managementului - care, pana acum, a fost printre cele mai acceptabile de la "stat"). Bursa nu va ajuta cu nimic.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

alex8

#223
Sa nu uitam de Regulamentul139 al UE care trebuie aplicat urgent și la care este licitație în desfășurare cu termen 23.03.2016 pentru:
Servicii de efectuare a expertizelor tehnice si de elaborare a studiului de fezabilitate in vederea realizarii investitiei "Sistematizarea suprafetei de miscare a AIHCB in vederea cresterii capacitatii operationale si asigurarii conformarii cu prevederile R139/2014"

lupu.irimie

@Frunzaverde, cu tot respectul, am vazut multe analize efectuate de tine, si cu multe din ele am fost de acord. Insa in ceea ce priveste AIHCB, da-mi voie sa nu fiu de acord. Investitii de genul asta le-am trait pe propria piele, si am vazut cum se sifonau banii! A fost un proiect care la final de la 1 euro a ajuns sa coste aproape 3 euro! Si da, vorbesc doar de un Aeroport, nu si de conexiuni de infrastructura cu el. Se pare ca natiile care se trag din latini, nu sunt in stare sa faca nimic, fara a nu isi incasa comisionul! (Zici ca ne-a blestemat cineva). De ce nu se vrea scoaterea la vanzare a unui pachet de actiuni ( un 40-45%) catre un operator ge Fraport, Ferrovial!? Sti si tu prea bine cum sa facut faimoasa extindere a terminalelor, cum s-au reasfaltat... si alte aspecte!
Cam asta este motivul. Pe banii statului si control de stat, unchiul <Dami> isi ia dreptul, noi punem pretul corect, nu ne intreaba nimeni de sanatate- toata lumea fericita! Ca AIHCB in 2-3 ani, o sa fie gatuit si fara posibilitati de crestere, si calatorii au sa traiasca un cosmar... "Mai dai in masa!"- vorba unui cunoscut politic!
"Only the shadows know"  - daca, si cand o sa avem infrastructura!