News:

API admisă în structura partenerială pentru dezbaterile pe Politica de Coeziune post-2027!
Video dronă 25.05 DEx4 Tureni.

Main Menu

Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 6 Guests are viewing this topic.

usus

Pararea mea, care am stat 10 ani in Iași.

Printre altele as vrea sa va aduceți aminte ce înseamnă blocarea unui nod rutier mai exact rondul din fundație când să construit pasajul subteran Eminescu, nod rutier care are suficiente variante ocolitoare.
Am adus aminte de acel șantier că da va imaginați ce ar însemna reconstruirea tuturor podurilor de pe Bahlui (toate cu trei deschiderii cu picioarele în albia minoră) in varianta unei săpături deschise. Va reamintesc că albia e betonata din podul de Piatra până în Tudor. Apropo, Podul de Piatra e monument istoric.

Un tunel forat pe sub Bahlui (adică 2) nu își are rostul, plus că cine știe peste ce catacombe mai dă. Risipa de bani.

O varianta poate fi paralel ce centura existența.

Alta variantă poate fi pe după aeroport
Când să inceput pista 2 sa zis că terminalul de va muta pe partea cealaltă. Cred că aici e cazul sa se tina cont de asta întrucât pe partea actuala nu mai este loc de construit iar cele 3 terminale sunt deja la capacitate maximă

Nu înțeleg de ce va sperie atât de tare dealurile din jurul Iașului. Se pot găsi suprafețe line, nu trebuie să aleagă cele mai problematice zone.
Mai hidoasă decât A3 nu are cum sa iasa mai ales bucata după Cernavodă unde mă mir că urcă căminele. Parca e autostrada spre cer.

Daca dealurile din jurul Iașului reprezintă o problema am sa va dezamăgesc dar e posibil sa fie printre cele masina mici de pe tronsonul Pașcani-Iași

Spor la imaginație că tot banii dictează .

usus

Pentru cei care cred că Bahluiului e un parau va reamintesc că în poza atașată se vede gara Iași cu depoul, cartierele Dacia și Alexandu

Și poze mai noi cu albia plina http://www.radioiasi.ro/etichete/inundatii-bahlui/

pasadia

Hmmm... Spre diferență de Vancouver, eu am vizitat Iași-ul des (de vreo 3-4 ori anul asta). Ceea ce nu înseamnă că-l înțeleg: orașul e mai cățărat pe dealuri chiar și comparându-l cu Cluj. Ok, vă place să vă comparați cu Roma și cele 7 coline dar totuși.

Aș vrea o explicație logică pentru care malul drept geografic (adică cel sudic) al Bahlui-ului nu e construit la est de complexul Era. Toată zona aia, unde pe stânga râului e ditamai cartierul Dacia, e păstrată de parcă am fi pe vremea lui Creangă și ar fi nevoie de un imaș pe care să fie duse caprele la păscut.

Sau altfel spus: îmi amintesc toată șarada cu  terenul pentru Spitalul Regional Iași și nici acum nu înțeleg de ce l-ai construi la cuca măcăii, sus pe un deal cu acces prost și nu aici jos, în luncă. Toată zona aia de imaș mi se pare perfectă pentru o dezvoltare frumoasa: spital, centru expozițional / de afaceri, câteva bulevarde care să mai reducă din congestiile de la Podul de Piatră și Podul Roș.
Și da, tot acolo aș face nod de acces înspre și dinspre Iași înainte de a îngropa A8. Și încă unul mult mai la est, după ce iese din tunel, între aeroport și zona industrială (evident cu drumuri de acces noi căci zona aia încă îmi pare a fi o mahala.

Așa că, în rezumat:
- discuția tine mai degrabă de ce vrea Iași-ul să facă, cum vrea să se  dezvolte: sus pe dealuri, cu cele 2 poduri că puncte de trecere sau jos în luncă creându-și noi trasee de decongestionare. Și această discuție ar trebui să rezolve parțial și dilemele legate de extinderile Palas Mall propuse de Dascălu (le vreți în centru, sau îi sugerați să le mute pe zone neconstruite acum) sau de pietonizare.
- partea cu podul Ungheni ar trebui rezolvată mai repede; dar chiar și așa, tunelul pe sub Iași ar putea fi continuat ușor indiferent de noul loc ales pentru pod (în vreme ce traseul prin nord ar putea ajunge să pară un ocol foarte larg dacă podul va fi construit mai la sud).
- și chiar dacă nu e cazul să menționez, voi zice clar și că de la vest de Iași traficul nu va cere full-profile indiferent de opțiunea aleasă (tunel sau centură prin nord). Pentru simplu fapt că ambele opțiuni sunt neatractive pentru trafic local.

ovideatza

#2178
Partea cu zona Era neconstruita eu din cate am inteles e din cauza infiltratiilor in sol de la Bahlui si ca a fost zona inundabila.

Dupa ce s-au facut lucrarile de indiguire, regularizare Bahlui pe POSMediu, din care face parte si betonarea pe o zona din oras a albiei, din cate am inteles s-ar fi rezolvat riscul de inundatie.

Pare si corect, ca ulterior au inceput sa se inmulteasca pe acea parte constructiile.

De asemenea, zona nu e construibila pt ca
langa cartierul Dacia/ Galata spre ses e practic un ghetou, locuit de romi, care aveau inclusiv un zid despartitor la o bucata daca nu gresesc fata de rau.

Ori nu a constituit pt edili o zona preferata. A fost mai usor de luat spaga din a autoriza blocuri plomba intre cele existente decat de a sistematiza un nou cartier. Planuri sunt, inclusiv parca PUZ cu strazi paralele, de diverse ranguri, et, tot ce trebuie pt a deveni un cartier aerisit si circulabil.

S-a mai schimbat viziunea, existand acum proiect pe fonduri UE de construire a unui centru social cu diverse functiuni publice, si probabil va intra si "civilizatia" in zona. Ar trebui sa apara si asfaltul intr-un orizont de timp nedefinit.

Acces cam deloc. Abia anul acesta a trecut prin chinurile facerii primul din cele 3 poduri menite sa deschida legaturile intre oras (Alexandru+Dacia) peste Bahlui cu aceasta zona.

Traseul dupa constructie poduri si asfaltare pana la rond Uricani (acea varianta de trafic usor din VO Iasi) ar constitui o deschidere fantastica a cartierelor catre iesirea din oras, momentam fiind obligati sa iasa toti prin Canta/Pacurari sau prin Miroslava, aglomerand puternic mai ales Canta/ Pacurari, situatie favorizata si de construirea pasajului Octav Bancila care practic a supraaglomerat bd Pacurari.

Eu de cand sunt in Iasi mereu m-am intrebat de ce nu se deschide zona in cauza pt constructii de blocuri.

Pe langa problemele cu inundatiile, concluzia mea personala e ca interesul imobiliar e greu de concretizat acolo cand ai acces la autorizatii de blocuri de 7 etaje pe 370mp inghesuite unde exista deja infrastructura de toate felurile.

A face un nou cartier ar insemna investitii masive in primul rand din partea orasului in infrastructura, inclusiv cea educationala, securitate, etc astfel incat zona sa devina locuibila si atractiva pt cei care vor plati si care momentan nu sunt dispusi sa locuiasca intr-un ghetou. Mai iti ramane problema legaturilor cu restul orasului care s-ar face prin cateva cartiere cu artere 1+1 supra-aglomerate momentan.


Este esecul edililor actuali si din trecut.
Este mai usor sa iei AC pe toate dealurile din jur, mai ales pe cele care nu tin administrativ de Municipiu ci de comunele invecinate.

Pe de alta parte, constructiile incep sa se inmulteasca in lungul DN28. Zona e o parte industriala si de servicii. Com Miroslava e putenic activa, construieste parcuri industriale pe ses si atrage multe firme din oras pt relocare, care isi lasa actualele terenuri pt dezvoltari imobiliare fie office fie rezidential.

SRU nu s-a construit in zona cred eu pt ca ar fi trebuit construit pe terenul apartinand Miroslava si nu de Iasi. Ori asta pt grupurile de interese locale a fost de neinchipuit. Terenul Primariei Iasi din zona a fost considerat cu probleme de sol.
Toata zona Antibiotice-Era pana la rond Uricani care apartine partial acum de Iasi este subiectul unui proces in care in prima instanta Miroslava a castigat dreptul asupra ei, fiind vorba evident de interese economice.

Mai mult, interesele imobiliare in zona in care se va construi SRU sunt mari, in a construi infrastructura necesara exploatarii parcelellor pe care le detin in proximitatea locatiei finale.


Era la mintea cucosului ca locatia trebuia sa fie pe ses Bahlui in vestul orasului. Dar au primat alte interese personale si/ sau de grup.

pasadia

Ah, evident, 2 UAT-uri diferite și concurente. Precum Floresti-ul Clujului sau Dumbrăvița Timișoarei...

Mă rog, aici nu am ce sa mai zic - discuția ar trebui sa fie despre modificarea Constituției, introducerea altor nivele administrative (regiuni, zone metropolitane, comuna de minim 5000 de locuitori sau mai mult, etc...). Bine însă că facem o mulțime de alte prostii refuzând să reparam ceea ce e evident greșit, anacronic in acest moment.

Dar mă rog, asta nu mai e despre A8. Dar țin să adaug următoarea observație:

Procesul de construcție autostrăzi (infrastructură rutieră) așa greoi cum se desfășoară el, e singurul proces complex de modernizare al acestei țări care chiar se desfășoară. Adică singurul proces complex în care se respecta in mare măsură pașii (SF, AM, expropieri, AC), exista dezbateri (atât cât se poate), grupuri / interese clar pozitionate, impact, etc...
Altele? PUG-uri și PUZ-urile prelungite nedefinit sunt mai degrabă norma in zona urbanistica, reforma administrativă e pe butuci oricâte planuri s-ar fi vehiculat, evoluțiile în educație sau sănătate sunt alandala, pe tiparul "un pas in fata, 2 pași înapoi", armata pare a fi fără conducere sau plan de înzestrare, și tot așa mai departe.

horatiu.cosma

Pai la Cluj SRU va fi in Floresti si nu am auzit sa fie scandaluri.

vancouver

Quote from: usus on December 10, 2019, 12:06:46 AM
Nu înțeleg de ce va sperie atât de tare dealurile din jurul Iașului. Se pot găsi suprafețe line, nu trebuie să aleagă cele mai problematice zone.

Simplu: costul de 1 miliard de euro, fata de orice varianta pe sub oras (nota bene: nu prin oras, ci pe sub oras !), care ar costa cam pe sfert, mai ales ca la est si vest de Iasi e campie pura, pe cand varianta prin nord, pe dealuri, trebuie intai sa ajunga pe acele dealuri, deci discutam de vreo 40km de autostrada pe dealuri.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

horatiu.cosma


vancouver

@horatiu.cosma: Nu e nici o fixatie. Ma intreaba oamenii de unde mi-a venit ideea de a cauta alternative, si acesta e raspunsul. Usus pare sa nu fi urmarit discutia de la inceput, i-a scapat asta si atunci am mai spus-o odata. Poate nu ai remarcat, dar era un raspuns adresat special lui @usus. Mi-era clar ca tu si altii deja stiu asta.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

vancouver

#2184
 :D O:-) Continui sa caut solutii si sa optimizez.

@pasadia, @GDC ce ziceti:

- cel mai scurt tunel sub oras posibil: doar 2,85 km
- trece pe langa aeroport
- se apropie f. mult de spitalul regional
- 2 puncte in care se poate deschide santierul: langa calea ferata e un teren liber si in parcul Copou. Astfel avem 3 tunele forate de cate 800 - 900m, niciodata mai mult, cu zone scurte de 100-200m tunel deschis.



Unde se termina tunelul in est (sau unde incepe, depinde cum vezi  :) ) e o coborare si apoi din nou urcare. Asadar acolo se iese din tunel direct pe un viaduct peste DN24, un nod e posibil. Dupa care terenul urca iar si trebuie din nou un mic tunel de 400m + cate un debleu dreapta stanga. Apoi vine din nou un viaduct peste raul Ciric, apoi terenul devine relativ plat in jurul aeroportului, cota aprox. 120-110 nM si se poate face nod pentru acces aeroport si Iasi est (un drum de legatura pe langa aeroport pana in cart. Aviatiei de ca. 4km).

La intersectia DN24 cu A8 se poate face o solutie spectaculoasa pe 3 etaje. La sol (nivelul 1) ramane DN24, peste DN24 un giratoriu suspendat ca pe centura Ploiesti, si peste giratoriu, la nivelul 3 autostrada.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

usus

^vancouver - nu cred că este posibil să înceapă un tunel dintr-o zonă inundabilă.(vezi foto de mai sus)

Sa nu uitam de scopul autostrăzii deplasarea pe axa est-vest, Tg. Mureș - Ungheni și să nu o transformam într-o centură a Iașului.

Propun o varianta pe suprafața cu viaducte și o săpătură deschisa în capătul pistei sub cota pistei.
Conexiuni in Valea lupului, capăt Copou, Capăt Holboca (Cristești) si aeroport pe o strada noua care sa ducă în pe lângă lacul Chirița printre aerodom și Unitatea militară cu descărcare pe bulevardul Chimiei

Marius

vancouver

#2186
^^ Ti s-a explicat ca s-a rezolvat cu zona inundabila, riscul de inundatie nu mai exista. Pe de alta parte tocmai s-au facut o gramada de autostrazi prin zone inundabile. De-a lungul Muresului, de ex. langa Deva. Iar proiectul feroviar Deva-Arad va avea si rol de protectie la inundatii pe zone intinse, asta dincolo de faptul ca trece in plin prin multiple zone inundabile.

Ceea ce propui tu este aprox. si propunerea oficiala. Aia deci exista deja, nu e nevoie sa o mai propunem.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

ovideatza

#2187
A8 pana la Letcani va veni pe Nord. Ca sa o treci pe sudul DN28 ar trebui fie regandit traseul pe o distanta mai lunga fie sa traversezi cumva pe langa Metro. In zona aceea acum libera ar trebui orasul sa se dezvolte in viitor. In plus, e vorba de parcuri industriale, private si altele care tin de APL-uri.

As zice ca daca tot o tinem cu tunelul, l-as face mai degraba pe sub dealul Copou, nu de jos dinspre sud/ Dacia.

Conexiune cu viitoarea A8 spre sud va exista prin VO.

Avantajul cu tunelul pe sub Copou Est-Vest ar fi ca A ar fi mai aproape de oras, dar nu in oras.
Pe Est e interesant sa iasa aproximativ in apropierea SRU si aeroport, asta ar fi excelent.

Asa ca mai degraba "indreptam" varianta lui usus, sa nu mai avem o asemenea bucla.

PS: cand spui ca vrei sa sapi parcul Copou mi se zbarleste tot parul pe mine  :) :lol:. Impreuna cu celalalt parc, tot din Copou, reprezinta singurul loc tip "parc" din Iasi cat de cat aerisit, plin la refuz in weekend si dupa-masa cand vremea o permite(Palas nu se pune, aia e o gradina de betoane). Disconfortul ar fi maxim, ai distruge toti copacii, cam singurii din oras, si la care noi locuitorii tinem (vezi taierea teilor, a fost inclusiv scandal cand s-a pus gazon prin parcuri ca modifica nu stiu ce compozitie a solului - exagerat zic eu, dar nu le am cu plantele, nu ma bag - , etc..).

PS2: Bucla pe Nord mi se pare si mie prea larga. As fi vrut sa fie mai apropiata de oras fix pe mijloc-nord, mai apropiata de Vanatori/Vulturi. Nu vad de ce trebuie sa ajunga aproape de Popricani-Cotu Morii si apoi sa coboare.

usus

^^ O zona inundabila tot inundabila ramane indiferent de masurile luate.
Riscul de inundatii nu poate sa dispara. Se pot lua masuri pentru reducerea lui.
Nu este tema topicului dar executia unui proiect din anii 60 in condiitle climatice in continua schimbare nici nu stica nici nu ajuta adica e degeaba.
Bahluiiul ininte de podul de piatra se intersecteaza cu raul Nicolina care deasemnea poate inunda Iasul.

Daca este cineva care face parte dintr-o firmua de asigurari internationala poate ne posteaza Flooding map pentru Iasi.


GDC

#2189
Și totuși unde anume e stabilit momentan podul peste Prut? În SF-ul din 2010 văd că autostrada se termină la sud de Ungheni.
Din discuții pe forum am înțeles că pe partea din Republica Moldova s-a făcut deja un drum de conectare. Singurul drum ce pare mai nou, cel puțin de pe maps, e însă la nord de Ungheni-ul moldovenesc aici
https://maps.app.goo.gl/i5kQd4kYuenBwio1A