[TM] Pasajul Michelangelo

Started by Chagall, October 17, 2012, 09:47:25 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

radutm

#135
Ce bine prindea acum podul peste Bega din Ghiroda! Frumusete de pod sta practic nefolosit, in loc sa fie o alternativa pentru podul Mihai Viteazul. Practic mai sunt doar cateva sute de metri de drum neasfaltat pe malul Begheiului si legatura ar fi completa...

Am incercat traseul de mai jos, dar nu il recomand...
cont inchis

MNU

#136
Oarecum tangential pe subiectul podului (pe care l-am tot promovat si eu pe SSC) mai este si subiectul unei noi legaturi cu Mosnita Veche prin prelungirea Caii Mosnitei. Ideea e ca, daca nu se realizeaza acest drum acum, va fi mult mai dificil de realizat dupa constructia centurii Timisoara-Sud. Chiar se discuta la C.J. Timis in acesti temeni. Am inteles ca s-a discutat chiar ideea unui nou nod pentru acest drum de legatura.

Revenind la podul peste Bega de la Ghiroda, ar fi extraordinar daca s-ar face legatura Calea Mosnitei - Mosnita Veche + legatura cu podul > Ghiroda. Investitie cu un raport cost-beneficiu extraordinar.

PS: cam in aceeasi situatie ar fi si un drum de legatura pe relatia Calea Aradului (sensul giratoriu de la capatul centurii de nord) - Calea Torontalului (intre Coca-Cola si Flextronics). Se merge majoritar pe drumuri agricole existente (expropieri necesare doar pentru largirea culoarului).

LE: acum am vazut ca am gresit topicul. Se poate muta... Scuze.

Chagall

Proiectul Michelangelo, se pun bordurile, iar in scurt timp se apuca de asfaltat.



Mai multe poze gasiti aici.
The Guardian: "Autostrăzile din România sunt ca vampirii, toată lumea a auzit de ele, dar nimeni nu le-a văzut"

Chagall

Poze noi de azi realizate din "drona".



Mai multe poze gasiti aici.
The Guardian: "Autostrăzile din România sunt ca vampirii, toată lumea a auzit de ele, dar nimeni nu le-a văzut"

iuli

S-au apucat baietii si de sapat incet incet. Dupa ce termina cu axa nord-sud isi vor axa toata forta spre tunel. Poate pe la sfarsitul lui noiembrie va fi gata. Incepe sa prinda contur.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Chagall

Au inceput sa toarne beton la Michelangelo

The Guardian: "Autostrăzile din România sunt ca vampirii, toată lumea a auzit de ele, dar nimeni nu le-a văzut"

iuli

Multumiri EyeInTheSky pentru superbele poze ale lucrarilor:







Pentru mai multe poze vizitati pagina de facebook, chiar merita niste like-uri.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

udar


Chagall

Michelangelo (09.05.2014)







Mai multe poze gasiti aici.
The Guardian: "Autostrăzile din România sunt ca vampirii, toată lumea a auzit de ele, dar nimeni nu le-a văzut"

dorum

mie nu mi-e foarte clar de ce s-a ales varianta cu beton sub asfaltul final, insa, nefiind in bransa, le dau crezare.... mi-e frica de beton, care are un grad mai ridicat de dilatare/contractie decat asfaltul... intrebare pt specialisti... nu era mai OK substratul sa fie din balast stabilizat sau din piatra sparta compactata?

RaduC

#145
Daca vor fi volume mari de trafic sau transport in comun, aceasta solutie are o durata de viata mai indelungata fata de fundatia din piatra compactata/balast stabilizat. Este si o solutie mai ieftina, nu pot spune procentaje, ca nu am lucrat cu cantitati, dar dpdv al pretului, este mai ieftin stratul de beton sub uzura de asfalt, decat 3 straturi de asfalt...
Probabil ca si furnizarea materialului a fost un factor de decizie, daca le-a fost mai usor sa gaseasca beton fata de asfalt... Nu putem sti exact, decat daca intrebam proiectantul/constructorul.

Nu-ti face griji cu privire la dilatare diferentiata. Asfaltul este un material foare flexibil din fire, asa ca cele doua materiale se vor intelege de minune.  :drunk:

Lvs_tm

Mda, la fel de bine ca pe B-dul Rebreanu, de la Judetean la Hotel Lido? Unde apar fisuri transversale, de ce flexibil este asfaltul.
Mai explica-ne ca zici bine.

iuli

RaduC explica in postul lui, dar nu pana la capat. Daca s-ar fi pus doar asfalt ar fi rezistat mai putin la traficul pe care il fac autobuzele sau troleibuzele in acele zone, ar fi aparut acele santuri tipice de Romania. Problema cu rosturile de pe Rebreanu e insa alta, e din cauza TIR-urilor care trec in viteza mare si produc vibratii ale stratului de beton si de aici "dezlipirea" stratului de asfalt si apoi craparea lui.

Deci, solutia cu beton si apoi asfalt in zone urbane e foarte buna, atata timp cat nu e trafic foarte greu si in viteza si e realizat cum trebuie. Solutia urbana doar cu asfalt e buna pentru strazile mici cu trafic usor.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Chagall

S-au apucat sa escaveze pamantul din pasaj.

The Guardian: "Autostrăzile din România sunt ca vampirii, toată lumea a auzit de ele, dar nimeni nu le-a văzut"

chr

Quote from: iuli on May 12, 2014, 09:57:56 PM
Problema cu rosturile de pe Rebreanu e insa alta, e din cauza TIR-urilor care trec in viteza mare si produc vibratii ale stratului de beton si de aici "dezlipirea" stratului de asfalt si apoi craparea lui.
Cele mai mari probleme pe Rebreanu sunt cum mergi de la judetean la Billa. TIR-urile n-au cum sa mearga aici cu viteza, semafoarele sunt apropiate si nesincronizate. Doar intre Lido si Buziasului, in ambele directii se merge cu viteza, dar aici nu sunt asa mari probleme.