Forum PeUndeMerg.ro

România => Brașov | Regiunea Centru => [Centru] Proiecte => Topic started by: ashbird on June 02, 2014, 12:30:53 PM

Title: [BV] Infrastructura feroviara urbana Brasov
Post by: ashbird on June 02, 2014, 12:30:53 PM
Emil Niţă vrea să rezolve problema Gării Braşov (http://www.mytex.ro/eveniment/emil-nita-vrea-sa-rezolve-problema-garii-brasov_393995.php)
După ce conducerea Companiei Naţionale de Căi Ferate (CFR SA), care deţine staţiile CFR din România, a respins cererea Primăriei Braşov, care a solicitat preluarea în administrare a staţiei din Braşov pentru a o reabilita, ieri, într-o conferinţă de presă, deputatul braşovean Emil Niţă a anunţat că se va implica personal în rezolvarea acestei probleme. ,,Săptămâna viitoare voi avea discuţii cu reprezentanţii Ministerului Transporturilor, pentru a afla punctul lor de vedere în ceea ce priveşte administrarea gării şi a vedea de ce nu au fost de acord cu predarea ei către Primăria Braşov. Dacă nu va fi posibil ca acest obiectiv să fie predat autorităţilor locale, voi solicita ministerului să efectueze lucrări de reabilitare a staţiei CFR Braşov, pentru că este singurul obiectiv din zonă care arată deplorabil", a explicat Niţă. (R.C.)
Title: Re: [BV] Infrastructura feroviara urbana Brasov
Post by: madsnowman on June 20, 2014, 09:12:46 AM
era cazul sa faca ceva cu gara; chiar arata deplorabil!
Title: Re: [BV] Infrastructura feroviara urbana Brasov
Post by: Ionut on February 01, 2019, 10:17:12 PM
Thread dedicat pentru discutiile despre infrastructura feroviara urbana in Brasov/Zona Metropolitana Brasov si imprejurimi.
Title: Re: [BV] Infrastructura feroviara urbana Brasov
Post by: Ionut on February 01, 2019, 10:19:46 PM
Pornind de la declaratiile astea de acum cateva zile (https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=136.msg230729#msg230729) de la CM POIM, va rog sa discutam despre dezvoltarea infrastructurii feroviare urbane din zona Brasov.

@frunzaverde
Te rog dezvolta aici ideile tale despre ce am discutat noi doi. Ziceai parca de doua trasee.

Sunteti invitati cu totii sa va dati cu parerea. :) Voi duce ideile voastre la ARF, CFR si probabil ca se va auzi de propunerile noastre inclusiv la Comisie/autoritatile europene. Sa vedem ce iese.
Title: Re: [BV] Infrastructura feroviara urbana Brasov
Post by: pasadia on February 05, 2022, 07:12:21 PM
Servicii de elaborare a Studiilor de Fezabilitate pentru dezvoltarea unui sistem transport public feroviar în Zona Metropolitană Brașov și aria de influență (https://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100136257)

Aflasem de aceasta intentie dinainte de Craciun, dar m-am luat cu altele si am uitat sa scriu aici. Ar fi vreo cateva lucruri de povestit, dar deocamdata cea mai importanta idee ar fi ca prin acest SF se cere si studiarea oportunitatii de a fi construite 2 noi tronsoane de cale ferata:

1. Rasnov - Bran (idee cu care as fi de acord, ar putea fi imaginate chiar vreo 2 trasee distincte)

2. Darste - Harman - Bod (un fel de centura feroviara exterioara). Din pacate inteleg ca traseul propus spre studiere nu merge pe ruta Triajului CFR ci il ocoleste pe la est.

Title: Re: [BV] Infrastructura feroviara urbana Brasov
Post by: Calin88 on February 05, 2022, 11:02:38 PM
@pasadia

In SF asta nu identifica mai intai cea mai buna varianta de traseu, ca la autostrazi, ci au deja traseul stabilit?
Intre Darste si Triaj deja sunt fire de marfa separate, electrificate si peste triaj exista deja pasaj pe centura, deci ar putea fi o varianta buna. Desi nu stiu care e gabaritul la podul centurii peste Triaj, daca mai e loc de inaltare sub pod, pentru ca ar avea ceva de urcat linia de la cota actuala de sub podul centurii peste Triaj pana la o cota care sa permita supratraversarea CF400 si DN11.
Title: Re: [BV] Infrastructura feroviara urbana Brasov
Post by: b1 on May 03, 2022, 01:42:03 PM
Tunel feroviar între Predeal – Timișu de Sus și Râșnov

Realizarea unui astfel de tunel este avută în vedere de autoritățile brașovene pentru transport metropolitan. Aceasta însă într-o etapă ulterioară, spune conducerea Asociației.

Deocamdată Asociația Metropolitană pentru Dezvoltare Durabilă a Transportului Public Brașov (AMDDTPBV) este nevoită să reia licitația pentru realizarea de SF pentru nouă linii regionale.

Relaurea licitației are loc în contextul în care la finele lunii aprilie nicio firmă nu a depus oferte la licitația de realizare a studiilor de fezabilitate necesare modernizării sau realizării a opt linii regionale destinate transportului feroviar.

În data de 29 aprilie 2022 AMDDTPBV a publicat din nou anunțul de participare cu observația că ofertele sunt așteptate până la data de 3 iunie, cu desemnarea câștigătorului undeva în iulie 2022.

De ce însă AMDDTPBV nu a primit nicio ofertă? Șeful Asociației, Dragoș Florin David, nu are o explicație. Ba mai mult nu s-a schimbat nimic în noua documentație. ,,Probabil că au fost influențați de termenele scurte cerute acolo, însă nu avem cum să facem altfel căci acestea sunt cerințe europene de finanțare (proiectul este finanțat 98% prin POIM și expiră la finele lui 2023)", a declarat el pentru Club Feroviar.

Durata contractului este de 20 de luni. Vechea documentație cuprinde solicitări de clarificare privind termenele scurte cerute și riscurile ca produsele livrabile să nu fie definitivate în termenele cerute.

Cum distrug zvonurile o licitație:
O altă posibilă cauză este reprezentată de zvonuri privind existența unor firme ce urmau să fie favorizate. ,,Am înțeles că unii au zis că ar fi o licitație cu dedicație ceea ce evident nu era cazul", explică directorul. De altfel faptul că nicio firmă nu a câștigat contractul este cea mai bună dovadă că nu a fost o procedură pentru o firmă. La licitație au existat chiar opt firme care au cerut lămuriri privind documentația. Pentru directorul AMDDTPBV este un mister de ce niciuna nu a depus ofertă.

Întrebările sunt cu atât mai pertinente cu cât Asociația ar fi urmat să asiste firma câștigătoare la luarea avizelor iar cea mai mare parte a liniilor ferate necesitau doar modernizare/reabilitare. Doar în cazul liniei Râșnov-Bran ar fi fost necesară o linie nouă.

Oricum pe această secțiune sunt probleme. În zona Bran mulți s-au așteptat să fie realizată acolo autostrada (Predeal – Râșnov – autostrada Transilvania) și au cumpărat multe terenuri. Unii și le-au vândut între ei. Directorul Asociației menționează posibilitatea ca într-o etapă ulterioară să fie realizat un tunel feroviar între linia Predeal – Timișu de Sus și Râșnov astfel încât să fie facilitată circulația trenurilor. Acum pentru a se ajunge in zona Râșnov un tren trebuie să ocolească pe la Brașov.

Licitația are o valoare de aproape 13 milioane de lei. Scopul proiectului constă în elaborarea următoarelor analize și documente:
1. Planul Strategic/investițional (analiza de pre-fezabilitate) privind introducerea serviciilor de tren metropolitan sau a unor sisteme alternative de transport sustenabil.
2. Studiul de fezabilitate (SF) pentru investiţiile relevante şi prioritare rezultate din Planul Strategic – în principiu (sub rezerva rezultatelor studiului) acoperind liniile existente T1-T6 sau parte dintre acestea și – în măsura în care sunt necesare – investițiile complementare pentru linia T7 (pentru care un studiu de fezabilitate separat este în curs de elaborare de către CN CFR SA).
3. Documentaţii de achiziţie publică/caiete de sarcini (aferente investițiilor din SF) pentru realizarea proiectului pentru autorizarea executării lucrărilor, proiectului tehnic de execuție și execuția lucrărilor (într-o singură etapă de contractare).
4. Pentru traseele noi (T8, T9), în funcție de rezultatele Planului Strategic:
 a) în cazul în care soluţia de mobilitate optimă va fi feroviară (construirea unor noi secțiuni de cale ferată) se vor livra documentaţii de achiziţie publică/caiete de sarcini pentru realizarea studiului de fezabilitate și a proiectului preliminar (adecvată pentru contractarea în următoarea etapă, integrat, direct a serviciilor de proiectare și execuție) pentru construcţia secţiunilor de cale ferată respective;
 b) în cazul în care soluţia de mobilitate optimă va fi cea de transport cu un sistem performant de autobuze nepoluante (achiziţie de autobuze nepoluante, infrastructura de încărcare, staţii şi acces la staţii, etc.), se vor livra documentaţii de achiziţie publică/caiete de sarcini pentru realizarea studiului de fezabilitate pentru construcția infrastructurilor necesare operării autobuzelor și achiziția autobuzelor nepoluante.

Care sunt traseele considerate:
T1. Brașov – Dârste – Timișu de Jos – Timișu de Sus – Predeal (Magistrala CF 300; aprox. 26 km);
T2. Brașov – Bartolomeu – Cristian – Râșnov – Zărnești (Linia CF 203; aprox. 27 km);
T3. Brașov – Bartolomeu – Ghimbav – Codlea (Magistrala CF 200; aprox 14 km);
T4. Brașov – Bartolomeu – Stupini – Bod – Feldioara – Rotbav (Magistrala CF 300; aprox. 24 km);
T5. Brașov – Hărman – Prejmer – Chichiş – Ozun – Sfântu Gheorghe (Magistrala CF 400; aprox. 32 km);
T6. Brașov – Hărman – Budila – Teliu – Întorsura Buzăului (Linia CF 403; aprox. 43 km);
T7. Brașov – Bartolomeu – Ghimbav – Aeroport Internațional Brașov (Ghimbav) – Bod (aprox. 12 km);
T8. (Braşov -) Râşnov – Tohanu Nou – Bran;
T9. (Braşov -) Bod – Hărman / Prejmer – Dârste.

Proiectul, pregătit pentru finanțare europeană:
Potrivit Asociației, proiectul celor nouă trasee metropolitane ar putea primi finanțare europeană. ,,Proiectul este pregătit în perspectiva potențialei finanțări din fonduri europene nerambursabile prin unul sau mai multe dintre programele existente sau viitoare (e.g. POIM 2014-2020, POT 2021-2027, PNRR etc.). JASPERS va oferi asistență tehnică Zonei Metropolitane Brașov/Asociației Metropolitane pentru Dezvoltare Durabilă a Transportului Public Brașov în fazele de pregătire a prezentului proiect".

Conceptul serviciului de tren metropolitan cuprinde următoarele componente, așa cum explică inițiatorii:
1. Infrastructura feroviară, inclusiv puncte de oprire.
2. Infrastructura de acces (la statii și puncte de oprire), inclusiv amenajări urbanistice ,,verzi".
3. Achiziția de trenuri.
4. Sistem integrat de tarifare cu transportul public local.
5. Branding, publicitate și informarea publicului.

Sursa. (https://clubferoviar.ro/tunel-feroviar-intre-predeal-timisu-de-sus-si-rasnov/)
Title: Re: [BV] Infrastructura feroviara urbana Brasov
Post by: pasadia on May 09, 2022, 06:34:06 PM
QuoteDirectorul Asociației menționează posibilitatea ca într-o etapă ulterioară să fie realizat un tunel feroviar între linia Predeal – Timișu de Sus și Râșnov astfel încât să fie facilitată circulația trenurilor. Acum pentru a se ajunge in zona Râșnov un tren trebuie să ocolească pe la Brașov.

Nu-l plac eu pe Dragos David, dar tot imi e greu sa cred ca a spus o astfel de prostie...
Title: Re: [BV] Infrastructura feroviara urbana Brasov
Post by: mirceaeliade on December 04, 2022, 09:11:00 PM
https://www.e-licitatie.ro/pub/procedure/view/100216025/
QuoteTren Metropolitan la Brașov: Legătura cu Aeroportul Brașov – Ghimbav și linia spre Castelul Bran printre cele nouă rute scoase din nou, la licitație / Erori în documentație
Asociația pentru Dezvoltare Durabilă a Transportului Public Brașov scoate din nou la licitație studiul de fezabilitate pentru liniile de tren metropolitan, printre traseele propuse fiind legătura cu Aeroportul Brașov – Ghimbav și linia spre Castelul Bran, probabil cel mai vizitat obiectiv turistic din România. Este a treia licitație pe care Asociația o derulează în 2022 pentru Studiul de Fezabilitate (n.r procedurile anterioare nu au avut oferte sau au avut oferte inacceptabile).

Durata contractului este de 11 luni, iar valoarea de aproape 13 milioane lei.

Traseele propuse:

T1. Brașov – Dârste – Timișu de Jos – Timișu de Sus – Predeal (Magistrala CF 300; aprox. 26 km);

T2. Brașov – Bartolomeu – Cristian – Râșnov – Zărnești (Linia CF 203; aprox. 27 km);

T3. Brașov – Bartolomeu – Ghimbav – Codlea (Magistrala CF 200; aprox. 14 km);

T4. Brașov – Bartolomeu – Stupini – Bod – Feldioara – Rotbav (Magistrala CF 300; aprox. 24 km);

T5. Brașov – Hărman – Prejmer – Chichiș – Ozun – Sfântu Gheorghe (Magistrala CF 400; aprox. 32 km);

T6. Brașov – Hărman – Budila – Teliu – Întorsura Buzăului (Linia CF 403; aprox. 43 km);

T7. Brașov – Bartolomeu – Ghimbav – Aeroport Internațional Brașov (Ghimbav) – Bod (aprox. 12 km);

T8. (Brașov -) Râșnov – Tohanu Nou – Bran (11 km.)

T9. (Brașov -) Bod – Hărman / Prejmer – Dârste (22 km.)
(https://cdn.economedia.ro/wp-content/uploads/2022/02/Tren-metropolitan-Brasov.jpg)
https://economedia.ro/tren-metropolitan-la-brasov-legatura-cu-aeroportul-brasov-ghimbav-si-linia-spre-castelul-bran-printre-cele-noua-rute-scoase-din-nou-la-licitatie-erori-in-documentatie.html
Title: Re: [BV] Infrastructura feroviara urbana Brasov
Post by: tom_sawyer on December 24, 2022, 04:12:55 PM
𝑷𝒓𝒐𝒑𝒖𝒏𝒆𝒓𝒊 𝒅𝒆 𝒓𝒆𝒈𝒆𝒏𝒆𝒓𝒂𝒓𝒆 𝒖𝒓𝒃𝒂𝒏𝒂̆ 𝒊̂𝒏 𝒛𝒐𝒏𝒂 𝑩𝒓𝒂𝒔̦𝒐𝒗 – 𝒔𝒕𝒖𝒅𝒊𝒖 𝑩𝒂𝒏𝒄𝒂 𝑴𝒐𝒏𝒅𝒊𝒂𝒍𝒂̆
Unul din studiile de caz, prezentat de Banca Mondială (BM) în Ghidul de valorificare și regenerare durabilă a activelor urbane ale Căilor Ferate Române, propune analizarea oportunităților deschise de infrastructura feroviară, la nivelul Zonei Metropolitane Brașov.

𝗖𝗔𝗥𝗧𝗔𝗥𝗘𝗔 𝗔𝗖𝗧𝗜𝗩𝗘𝗟𝗢𝗥 𝗟𝗢𝗖𝗔𝗟𝗘
▶️𝐑𝐞𝐠𝐞𝐧𝐞𝐫𝐚𝐫𝐞𝐚 𝐢𝐧𝐭𝐞𝐠𝐫𝐚𝐭𝐚̆ 𝐚 𝐳𝐨𝐧𝐞𝐢 𝐠𝐚̆𝐫𝐢𝐢, împreună cu piațeta/zona de parcare din fata acesteia, spațiile comerciale din zonă și Parcul Tractorul, și zona de regenerare Coresi Business Campus, aflat peste liniile de cale ferată. Printr-o abordare integrată, care să prioritizeze pietonii și bicicliștii și să stimuleze activitățile economice din zonă și calitatea spațiului public, gara poate deveni un nod economic de importanță regională.
Acțiunile necesare includ:
• prioritizarea deplasărilor pietonale și velo, definind culoare clare pentru aceștia și facilitarea schimburilor intermodale si eficientizarea legăturilor spre punctele de interes din centrul orașului;
• amenajarea unei piațetei din fața gării prin transformarea spațiilor dedicate preponderant parcărilor și reorganizarea punctului de transfer spre autogara, astfel încât spațiul să nu mai fie sufocat de mașini;
• amenajarea unei pasarele pietonale/velo peste calea ferată, ce poate deveni un element arhitectural de referință, pentru a realiza legătura mai facilă cu parcul Tractorul și zona de regenerare Coresi.

▶️𝗔𝗺𝗲𝗻𝗮𝗷𝗮𝗿𝗲𝗮 𝗱𝗲 𝗽𝗿𝗼𝗺𝗲𝗻𝗮𝗱𝗲 𝘃𝗲𝗿𝘇𝗶 𝘀𝗮𝘂 𝘇𝗼𝗻𝗲 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗮𝗰𝘁𝗶𝘃𝗶𝘁𝗮̆𝘁̦𝗶 𝘀𝗽𝗼𝗿𝘁𝗶𝘃𝗲 𝘀𝗮𝘂 𝗿𝗲𝗰𝗿𝗲𝗮𝘁𝗶𝘃𝗲 𝗱𝗲-𝗮 𝗹𝘂𝗻𝗴𝘂𝗹 𝗰𝗼𝗿𝗶𝗱𝗼𝗿𝘂𝗹𝘂𝗶 𝗳𝗲𝗿𝗼𝘃𝗶𝗮𝗿, acolo unde zona de protecție este suficient de lată, iar aceste spații reziduale sunt potrivite pentru a fi plantate și reamenajate în folosul comunității locale. Transformarea lor în promenade verzi va crește calitatea vieții și va diminua efectul de barieră, fiind ideal ca ele să fie completate cu puncta de traversare a căii ferate. (ex. cartierul Florilor-Craiter).

▶️ 𝗧𝗿𝗲𝗻 𝘂𝗿𝗯𝗮𝗻 𝘀̦𝗶 𝗺𝗲𝘁𝗿𝗼𝗽𝗼𝗹𝗶𝘁𝗮𝗻 care care să unească nodurile economice ce pot atrage forță de muncă din regiune și zonele rezidențiale, atât cartierele din interiorul orașului cât și zonele de expansiune periurbană, oferind astfel o alternativă durabilă la transportul motorizat.
În acest context, trebuie prioritizate terenurile subdezvoltate sau virane dar bine amplasate, stimulând dezvoltarea orientate spre tranzit.

https://www.facebook.com/arfromania/


(https://i.imgur.com/vLnQgyL.jpg)

(https://i.imgur.com/5Bk5jo7.jpg)


Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)
Title: Re: [BV] Infrastructura feroviara urbana Brasov
Post by: mirceaeliade on January 09, 2023, 10:41:00 AM
QuoteAsociația pentru Dezvoltare Durabilă a Transportului Public Brașov a ratat și a treia licitație pentru Studiul de Fezabilitate care ar fi permis legăturile feroviare ale Brașovului cu Aeroportul Brașov-Ghimbav și cu Castelul Bran, unul dintre cele mai vizitate obiective turistice din România.

A treia licitație lansată pe 2 decembrie 2022 includea și erori majore în documentație, caietul de sarcini fiind luat copy-paste de la procedurile anterioare
stilul caracteristic al angajatului de stat in Ro
https://economedia.ro/tren-metropolitan-brasov-a-fost-anulata-si-a-treia-licitatie-pentru-proiectarea-liniilor-spre-aeroportul-ghimbav-si-castelul-bran.html
Title: Re: [BV] Infrastructura feroviara urbana Brasov
Post by: pasadia on January 09, 2023, 03:11:09 PM
Nu as da vina neaparat pe functionar. Aceasta a fost a treia incercare de scoatere la licitatie, prima fiind la finalul lui 2021 pe baza unui caiet de sarcini intocmit de firma lui Roseanu, ajuns apoi, odata cu guvernul PSD-PNL director la ARF (https://arf.gov.ro/web/wp-content/uploads/2021/10/CV-Roseanu-Stefan.pdf).

Se dorea (si atunci si acum) ca finantarea sa fie asigurata din fondurile UE aferente ciclului 2014-2020 (cu dead-line decembrie 2023). Inca de la prima licitare au existat potentiali ofertanti care au contestat posibilitatea ca administrativ sa fie respectate TOATE termenele pentru obtinerea fiecarui aviz cerut la finalul contractului (evident principalul semn de intrebare fiind AM-ul pentru care procedura poate dura mult).

A fost anulata procedura, relansata din nou (cam cu aceleasi cerinte, dar spunand ca pentru anumite livrabile se va accepta finalizarea post-decembrie 2023. A fost o oferta din partea unei asocieri (o firma turceasca mare plus un SRL nou din Ilfov, SRL fiintat de curand de un coleg al lui Roseanu din cabinetul lui Irinel Scriosteanu). Aceeasi asociere castigase cu doar cateva saptamani inainte o alta licitatie derulata local, cea privind pistele de biciclete in judetul Brasov. Pana la urma insa oferta a fost declarata neadmisibila si procedura anulata din nou.

Dar pentru ca presiunea, mai ales politica, era foarte mare, s-a spus ca se va recurge la atribuire / negociere directa. Evident, nu se putea, dar declarativ s-a mai pierdut timp astfel inca cateva luni.

Acum avem aceasta procedura, ratata din nou caci nimeni nu a depus oferte.

Concluzia mea e ca principala problema e beneficiarul, si mai ales reprezentantul politic al beneficiarului (adica Dragos David, conducatorul Agentiei Metropolitane Brasov si Allen Coliban primarul orasului). In mod normal, pentru ei PRIORITATEA ZERO ar fi realizarea SF-ului. Pentur asta trebuiau sa puna la bataie bani publici ai comunitatii, urmand ca ulterior sa constate daca exista vreo sansa de a obtinere finantare si a deconta cheltuieli pe diferite linii de finantare.

Dar logica administrativa (si politica) este exact pe dos - prioritatea lor este de a obtine fonduri UE, ajungand sa nu-i mai intereseze daca le cheltuie cu cap si pe ceea ce e necesar cu adevarat. Sau, si mai rau, ajungand ca din cauza nereusitei in a obtine finantarea sa amane sau sa renunte la proiecte utile.

Si nu, nu cred ca ar fi falmentat municipiul Brasov daca s-ar fi scobit de bani pentru a finanta un SF.
Title: Re: [BV] Infrastructura feroviara urbana Brasov
Post by: liviu09 on January 18, 2023, 02:38:24 PM
Știu că visez frumos, dar ce bine ar fi să intre calea ferată într-un tunel pe zona asta, inclusiv peroanele din Gara Bartolomeu.🚉
Dupa niște ani în care, probabil, va apărea o legatură și cu aeroportul, plus celelalte destinatii metropolitane, frecvența trenurilor va crește semnificativ. Cele două semafoare🚥 din intersecțiile la nivel vor sta mai mult pe roșu decat pe alb. 😅


(https://i.imgur.com/z2nIBa3.jpg)

Asta ca raspuns la subiectul "Pasaje peste calea ferata". Sper ca sunt oameni cu capul pe umeri să respingă o abominație de felul ăsta.
https://www.bizbrasov.ro/2023/01/17/patrascu-vrea-un-pasaj-auto-care-sa-lege-bartolomeul-si-stupiniul-de-centrul-orasului/ (https://www.bizbrasov.ro/2023/01/17/patrascu-vrea-un-pasaj-auto-care-sa-lege-bartolomeul-si-stupiniul-de-centrul-orasului/)

Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)
Title: Re: [BV] Infrastructura feroviara urbana Brasov
Post by: pasadia on January 18, 2023, 03:59:26 PM
Solutia nu e tunel, e mai degraba o estacada care sa ridice cota caii ferate astfel incat sa avem trafic rutier / pietonal la nivelul solului (sau ma rog, la o cota de -1m/-2m. In felul asta poti gandi si electrificarea liniei, asiguri si rampele normale pentru un trafic feroviar, ba chiar mai ti cont si de diferenta de nivel existenta inspre pasajul Grivitei, unde calea ferata e deja la 2m deasupra cotei soselei.
Title: Re: [BV] Infrastructura feroviara urbana Brasov
Post by: liviu09 on January 18, 2023, 04:36:15 PM
Nu cunosc diferenta de nivel si care ar fi rampele, insa de ce nu s-ar putea gandi electrificarea si in cazul unui tunel/ canal?
Idee asemanatoare am vazut aici: https://goo.gl/maps/nHZ6t1yi3bvyzmJY7 (https://goo.gl/maps/nHZ6t1yi3bvyzmJY7)
Title: Re: [BV] Infrastructura feroviara urbana Brasov
Post by: Calin88 on January 19, 2023, 08:01:02 PM
Pai un eventual tunel ar trebui sa aiba adancimea minima cat e gabaritul de electrificare in zona garii bartolomeu, unde e trecerea la nivel de la strada lunga, asta in cazul in care vorbim de sant deschis (daca vorbim de tunel, se adauga si grosimea unui eventual plafon care sa si reziste la trafic intens).

Ar trebui reconstruita complet gara bartolomeu ca gara subterana. De asemenea, in cazul in care vom avea vreodata tren metropolitan si s-ar face statie la Independentei (cum ar fi, de altfel, normal), ar trebui o gara pe 2 nivele (unul la sol pentru CF spre Sighisoara si unul subteran pentru CF spre Codlea/Zarnesti). Ar trebui, de asemenea gasita o solutie pentru canalul Timis care traverseaza CF-ul in zona Stadionului Tineretului si, cu siguranta, e la o adancime mult mai mica decat un eventual tunel feroviar.
Sa ramanem putin realisti si sa ne dam seama ca nu avem inca puterea economica sa facem asa ceva pentru 2 treceri la nivel amarate, cand o varianta mult mai ieftina este sa se realizeze 2 pasaje auto subterane la captul strazilor De Mijloc si Lunga (cu tot cu exproprierile de rigoare) si un pasaj pietonal in zona pasajului Grivitei.
Sau, cum a zis pasadia, o solutie hibrid cu CF urcata 2-3 m pe estacada si strazile putin coborate (dar aici ar trebui rezolvata si problema canalizarii din zona).

Sau folosim viitorul racod la aeroport pentru a scoate complet CF din zona aia a orasului, dar cred ca gara Bartolomeu ar fi importanta pentru un eventual tren metropolitan pentru ca acolo ai schimba trenul cu RAT pentru a ajunge in centrul orasului sau la aeroport.
Title: Re: [BV] Infrastructura feroviara urbana Brasov
Post by: pasadia on January 19, 2023, 09:31:10 PM
Nu, nu, nu, nu scoți nici o cale ferată din zona! Pentru că vei avea conexiune către aeroport, pentru că vei avea tren metropolitan, dar mai ales pentru ca ai deja linie spre Râșnov - Zărnești (potențial Bran) și spre Ghimbav - Codlea - Sibiu.

Doar nu o sa îmi zici acum că va fi vreodată realizat racordul CF dintre Aeroport si terminalul intermodal de la Feldioara (ăla care nu există) și că, folosind acel racord, vom merge cu trenul spre Zărnești trecând mai întâi prin gara Sânpetru, apoi pe la aeroport, și abia apoi ajungând în linia directă la Cristian. Așa ceva NU e o soluție de luat in calcul!!!
Title: Re: [BV] Infrastructura feroviara urbana Brasov
Post by: Calin88 on January 19, 2023, 10:04:02 PM
De acord, am scris de varianta asta pentru ca am mai vazut-o vehiculata pe undeva.
Daca scoti CF de acolo, practic, trenul metropolitan ar fi inutil pentru toata partea de V a orasului. Am si scris ca gara Bartolomeu ar deveni foarte importanta intr-o reta metropolitana.
Title: Re: [BV] Infrastructura feroviara urbana Brasov
Post by: mirceaeliade on January 20, 2023, 05:42:54 PM
QuoteTren Metropolitan Brașov: Primăria Brașov a lansat a patra licitație pentru proiectarea liniilor spre Aeroportul Ghimbav și Castelul Bran. Nu au dispărut datele eronate luate copy-paste de la procedurile anterioare
Licitația anterioară care fost lansată pe 2 decembrie 2022 a fost anulată pe 9 ianuarie 2023 pentru că nu s-au depus oferte valide. Costul estimat rămâne de aprox. 13 milioane lei, dar Primăria Brașov a dublat, practic durata pentru realizarea Studiului de Fezabilitate, de la 11 luni la 24 de luni.
Traseele propuse:

T1. Brașov – Dârste – Timișu de Jos – Timișu de Sus – Predeal (Magistrala CF 300; aprox. 26 km);

T2. Brașov – Bartolomeu – Cristian – Râșnov – Zărnești (Linia CF 203; aprox. 27 km);

T3. Brașov – Bartolomeu – Ghimbav – Codlea (Magistrala CF 200; aprox. 14 km);

T4. Brașov – Bartolomeu – Stupini – Bod – Feldioara – Rotbav (Magistrala CF 300; aprox. 24 km);

T5. Brașov – Hărman – Prejmer – Chichiș – Ozun – Sfântu Gheorghe (Magistrala CF 400; aprox. 32 km);

T6. Brașov – Hărman – Budila – Teliu – Întorsura Buzăului (Linia CF 403; aprox. 43 km);

T7. Brașov – Bartolomeu – Ghimbav – Aeroport Internațional Brașov (Ghimbav) – Bod (aprox. 12 km);

T8. (Brașov -) Râșnov – Tohanu Nou – Bran (11 km.)

T9. (Brașov -) Bod – Hărman / Prejmer – Dârste (22 km.)
Title: Re: [BV] Infrastructura feroviara urbana Brasov
Post by: GIV on January 20, 2023, 06:04:33 PM
ce interventii ar presupune asupra liniilor existente deja?
Title: Re: [BV] Infrastructura feroviara urbana Brasov
Post by: cristi5 on January 21, 2023, 11:31:02 PM
Din cate inteleg se va dubla linia pe la Bartolomeu. Ai care trece peste 2 strazi...  Sunt foarte curios cum vor rezolva conflictele cu rutierul. Nici nu stiu in ce stadiu e ideea, dar pt un metropolitan serios, e foarte bine.
Title: Re: [BV] Infrastructura feroviara urbana Brasov
Post by: pasadia on January 22, 2023, 12:15:10 AM
Unde ai auzit ideea asta cu "dublarea liniei spre Bartolomeu"? Nu e prevăzută nicăieri, în nici un document public, nici în SF-ul proaspăt scos la licitație a patra oară, nici în planurile administrației locale, ABSOLUT NICĂIERI.
Title: Re: [BV] Infrastructura feroviara urbana Brasov
Post by: cristi5 on January 22, 2023, 02:11:46 AM
Imi cer scuze, am citit gresit. La Bod se vrea racord de linie dubla pana la magistrala 200
Title: Re: [BV] Infrastructura feroviara urbana Brasov
Post by: pasadia on January 22, 2023, 08:49:46 AM
Nu te las, căci nu e chiar așa simplu - despre acest racord in ce document ai citit?

Situația e cam așa:

Regionala CFR Brașov, la dorința executivului CJ Brașov, au făcut un SF privind dublarea și electrificarea pe bucata Bartolomeu (cap Y) - Ghimbav - racord aeroport - aeroport Brașov.

Separat exista altă discuție privind "reabilitarea Gării Bartolomeu" cu desființarea unor linii de triaj.

Separat exista altă discuție privind un SF pe tren metropolitan (caiet de sarcini făcut de firma lui Roseanu) prin care se propune și studierea înființării a doua linii noi:
- Râșnov - Bran
- Dârste - Harman - Bod (un fel de centura de marfa)

La Bod / Feldioara ar urma să existe, teoretic, un internodal de mărfuri (SF de prin 2012, nici un pas nou în direcția asta de mult timp.

Iar ultimul element, cel la care te referi tu dar despre care chiar nu știu să existe vreun document, privește ideea că acel racord Ghimbav - aeroport să fie continuat până la intermodalul de marfa. În sine acest element e, dpmdv, complet inutil și cu șanse zero de reușită.
Title: Re: [BV] Infrastructura feroviara urbana Brasov
Post by: Calin88 on January 22, 2023, 10:52:29 AM
Nu stiu daca e complet inutil. Intr-o retea metropolitana ar putea uni toate localitatile de la N de Brasov (Feldioara-Rupea), de aeroport, parcul industrial Ghimbav, poate chiar si Zarnesti-Bran fara sa mai ocolesti pana la gara centrala.
Title: Re: [BV] Infrastructura feroviara urbana Brasov
Post by: pasadia on January 23, 2023, 12:09:40 PM
De ce ai face asta?

Sa zicem ca ai un tren la jumatate de ora dinspre Feldioara (ma rog, dinspre Apata, sau Augustin / Baraolt, sau Rupea, oricare ar fi capatul retelei). Si mi se pare oricum optimist acest 2tph, dar sa zicem? Dintre pasagerii acestuia (nu stiu, 40, sau 75, sau 100, oricati ar fi) ce proportie crezi tu ca ar avea treaba la aeroport (sau la parcul industrail Ghimbav, sau la Bran)?

Nu cumva vreo 80% dintre ei ar avea treaba in municipiu (sa mearga la scoala, pentru treburi administrative, juridice sau medicale, etc...) si mult mai putini ar avea treaba spre celelalte destinatii? Si atunci, daca am constata ca avem aceasta proportie, de ce ne-am mai bate capul stricand frecventa pe ruta principala, dorita de pasageri, pentru a inventa o noua ruta care ar avea putini calatori?

Da, stiu, am pus niste cifre din burta (si privitor la frecventa trenurilor, si la numarul de calatori, si la destinatiile dorite). Dar logic gandind nu vad cum ar putea fi alte cifre. alte proportii in destinatiile pasagerilor.
Title: Re: [BV] Infrastructura feroviara urbana Brasov
Post by: mirceaeliade on February 06, 2023, 06:00:16 PM
QuoteDe ce nu lansează CFR Infrastructură contractul de 700 de milioane de lei pentru linia de tren la Aeroportul Brașov-Ghimbav : licitația pentru proiectarea și execuție se poate face doar după semnarea contractului de finanțare. CFR Infrastructură putea folosi ,,clauza suspensivă", dar nu a făcut-o
https://economedia.ro/de-ce-nu-lanseaza-cfr-infrastructura-contractul-de-700-de-milioane-de-lei-pentru-linia-de-tren-la-aeroportul-brasov-ghimbav-licitatia-pentru-proiectarea-si-executie-se-poate-face-doar-dupa-semnarea.html
Title: Re: [BV] Infrastructura feroviara urbana Brasov
Post by: JohannDB on April 24, 2023, 12:44:52 PM
  O citeam de dimineață.......  https://bzb.ro/stire/trenul-metropolitan-discutat-la-prefectura-brasov-a185492?fbclid=IwAR3eoqgs-sCiZVzAuhQ8lDCMMZ2blJDBoEBBJygJ2ufoxs9KX5xNg2uCfVA

    DIN ARTICOL.......

 ((((((((((   Trenul metropolitan, discutat la Prefectura Braşov
Autor: Radu COLŢEA   ...........Publicat la 24 aprilie 2023
Braşovul poate accesa 150.000.000 de euro

Prefectura Braşov a găzduit vineri, 21 aprilie, şedinţa de lucru dedicată proiectelor de dezvoltare a infrastructurii de transport din judeţul Braşov, organizată de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii.
Printre altele, la întâlnirea de vineri, a fost discutat proiectul trenului metropolitan Braşov şi apelul de proiecte ,,Trenuri metropolitane" din Programul Transport 2021-2027. Apelul de proiecte este adresat municipiilor reşedinţă de judeţ cu peste 100.000 de locuitori sau asociaţiilor de dezvoltare intercomunitară din care fac parte noduri urbane. Conform ghidului de finanţare, la nivel naţional, limita de contractare este de 1.235.294.118 euro, iar valoarea maximă a unei finanţări nerabursabile sau a unui proiect este de 150.000.000 euro, din care contribuţia beneficiarului este de 2%. 
De asemenea, au fost discutate proiectele Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Braşov, printre care drumul de legătură cu Aeroportul Internaţional Braşov-Ghimbav, inclusiv realizarea conexiunii cu Autostrada Bacău-Braşov. Nu în ultimul rând a fost analizat şi proiectul ocolitoarei comunei Feldioara, un proiect implementat în parteneriat cu primăria comunei. 
La întâlnirea de la Prefectura Braşov a participat secretarul de stat Adrian Foghiş, din cadrul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, prefectul judeţului Braşov, Cătălin Văsii, dar şi subprefectul Lucian Pătraşcu, reprezentanţi ai Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Consiliului Judeţean Braşov, Asociaţiei pentru Reformă Feroviară, Agenţiei Metropolitane Braşov, Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Braşov, Primăriei Braşov şi ai unor primării din judeţ.  ))))))))))

Title: Re: [BV] Infrastructura feroviara urbana Brasov
Post by: JohannDB on April 24, 2023, 12:51:59 PM
            """"  Separat exista altă discuție privind un SF pe tren metropolitan (caiet de sarcini făcut de firma lui Roseanu) prin care se propune și studierea înființării a doua linii noi:
- Râșnov - Bran
- Dârste - Harman - Bod (un fel de centura de marfa) """"

 Dârste - Hărman..... ?? Când de la Dărste au demontat aproape complet linia  patru care vine de la Dârste spre Triaj (oare de ce au mai scos-o de pe traverse și liniile stau înșirate, pe piatră ??).... De la Triaj este o ieșire în gara Hărman (care se utilizează și acum), iar de la Hărman la Bod, Cel de Sus, cu mila....
Title: Re: [BV] Infrastructura feroviara urbana Brasov
Post by: mirceaeliade on April 25, 2023, 04:40:27 PM
Discutat ca discutat, dar s-a si hotarat/progresat pe ceva? Ca tare mi-e ca vom ramane cu discutatul.  In loc sa invete sa faca ce face Bihorul acum, care isi trage Drum Expres pe proiect propriu...  Sa speram ca macar cu conexiunea aeroport-gara se vor misca mai bine decat s-au miscat cu constructia aeroportului....
Title: Re: [BV] Infrastructura feroviara urbana Brasov
Post by: mirceaeliade on May 11, 2023, 12:51:58 PM
QuotePrimăria Brașov a lansat o nouă licitație pentru proiectul trenului metropolitan, patru licitații fiind până acum anulate din lipsă de oferte. A cincea procedură este un contract de aproape 3 milioane lei pentru un ,,plan investițional" cu doar șase trasee (licitațiile anterioare erau pentru 9 linii) și include propuneri pentru ,,rafinarea ideii investiționale într-un tren metropolitan".

Contractul include analiza pentru eventuala electrificare a căii ferate și achiziția de material rulant.

Planul investițional va analiza oportunitatea și va prioritiza intervențiile care urmează apoi a fi pregătite în etapa următoare la nivel de SF: (A) Din punctul de vedere al rutelor/liniilor care vor fi deservite de serviciul de tren metropolitan vor fi analizate T1... T6:

T1 Brașov – Dârste – Timișu de Jos – Timișu de Sus – Predeal
T2 Brașov – Bartolomeu – Cristian – Râșnov – Zărnești
T3 Brașov – Bartolomeu – Ghimbav – Codlea
T4 Brașov – Bartolomeu – Stupini – Bod – Feldioara – Rotbav
T5 Brașov – Hărman – Prejmer – Chichis – Ozun – Sfântu Gheorghe
T6 Brașov – Hărman – Budila – Teliu – Întorsura Buzăului.
Durata contractului este de 5 luni, iar ofertele pot fi depuse până pe 16 iunie.

Proiectul liniei de tren la Aeroportul Brașov – Ghimbav (aeroportul va fi inaugurat la 15 iunie) încă nu are semnat contractul de finanțare și din acest motiv nu a fost lansat în licitație, deși Ministerul Transporturilor l-a aprobat încă din decembrie 2021, iar Guvernul din august 2022, a transmis Compania CFR Infrastructură la solicitarea Economedia.

Despre linia de tren Brașov – Aeroport Brașov (Ghimbav) se discută încă de la sfârșitul anului 2021, atunci când lucrările la aeroport erau la doar la 75% execuție și nu exista un termen concret pentru operaționalizarea acestuia (iunie 2023). Potrivit proiectului, linia de tren va avea o lungime totală de 21,5 kilometri, cuprinde trei podeţe şi un pod, va fi construită în 3 ani, iar valoarea totală este de 739 milioane de lei din care construcţii şi montaj 538 de milioane lei.
(https://cdn.economedia.ro/wp-content/uploads/2022/02/Tren-metropolitan-Brasov.jpg)
https://economedia.ro/tren-metropolitan-la-brasov-primaria-a-lansat-o-noua-licitatie-si-asteapta-propuneri-pentru-rafinarea-conceptului-de-tren-metropolitan-achizitia-de-material-rulant-in-planul-investitional.html
Title: Re: [BV] Infrastructura feroviara urbana Brasov
Post by: pasadia on May 11, 2023, 05:16:22 PM
După doi ani de zile de licitatii ratate, acum reconsideri licitație căci principiu este "primul venit- primul servit", așa cum e mentionat aici -

(https://i.imgur.com/Bk5ogyI.jpg)
Title: Re: [BV] Infrastructura feroviara urbana Brasov
Post by: shift2rail on May 12, 2023, 11:16:46 AM
^gradul de maturitate pare criteriul principal de selectie, iar, imho, niciun proiect din plethora de "trenuri metropolitane" aparuta recent nu este suficient de "gandit" ptr a conecta centrul metropolei in speta cu centrele noilor bazine populationale din suburbii.
Title: Re: [BV] Infrastructura feroviara urbana Brasov
Post by: cristi5 on July 29, 2023, 01:46:25 PM
Quote from: pasadia on January 22, 2023, 08:49:46 AMIar ultimul element, cel la care te referi tu dar despre care chiar nu știu să existe vreun document, privește ideea că acel racord Ghimbav - aeroport să fie continuat până la intermodalul de marfa. În sine acest element e, dpmdv, complet inutil și cu șanse zero de reușită.

Scuze de raspunsul intarziat. Din cate stiu SFul pt legarea aeroportului Ghimbav la CF prevede legarea la ambele magistrale, 200 si 300.

SFul exista dar, ca orice SF, nu e accesibil pana nu se liciteaza executia (cum sper sa vedem curand la Timisoara) decat daca il obtinem pe vreo sursa.

Dar se pote cauta pe SEAP caietul de sarcini al SF. Sunt convins ca acolo scrie la ce magistrale se leaga, si cate fire.
Title: Re: [BV] Infrastructura feroviara urbana Brasov
Post by: tom_sawyer on January 03, 2024, 10:33:12 PM
Undă verde pentru un nou mare proiect de infrastructură care va fi realizat în judeţul Braşov: legarea Aeroportului Internaţional Braşov-Ghimbav la reţeaua feroviară naţională!
29/12/2023

La solicitarea formulată de preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Todorică-Constantin Şerban, conducerea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii a emis Ordinul nr. 2356/28.12.2023 pentru actualizarea anexei de proiecte analizate, aprobate şi propuse spre implementare de către Compania Naţională de Căi Ferate ,,C.F.R." SA, între acestea fiind inclusă şi realizarea conexiunii feroviare cu Aeroportul Internaţional Braşov-Ghimbav.

Documentul ministerial mandatează Compania Naţională ,,C.F.R." SA să constituie parteneriatul cu UAT Judeţul Braşov – prin Consiliul Judeţean Braşov şi să încheie protocolul privind implementarea proiectului.

Includerea obiectivului ,,Realizare conexiune feroviară cu Aeroportul Internaţional Braşov-Ghimbav" în lista proiectelor pe infrastructură feroviară publică asumate de Ministerul Transporturilor, prin CN ,,CFR" SA, reprezintă o garanţie în plus că acest obiectiv se va realiza, administraţia publică judeţeană fiind pregătită să se implice în derularea tuturor aspectelor care ţin de implementarea proiectului.

După ce în septembrie 2023 CJ Brașov a aprobat hotărârea privind necesitatea și oportunitatea proiectului ,,Realizare conexiune feroviară cu Aeroportul Internațional Brașov-Ghimbav", în perioada următoare deliberativul judeţean va adopta acordul de parteneriat cu Compania Naţională ,,CFR" SA – Sucursala Regională de Căi Ferate Brașov, în vederea implementării proiectului, primul pas fiind elaborarea cererii de finanţare şi depunerea ei în cadrul Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă.

Valoarea estimativă a proiectului este de 148,62 milioane de euro (fără TVA).

Obiectivul general al proiectului ,,Realizare conexiune feroviară cu Aeroportul Internaţional Braşov Ghimbav" îl constituie dezvoltarea unui sistem de transport combinat care să permită legătura transportului aerian cu transportul feroviar în condiţii de siguranţă şi eficienţă.

Proiectul prevede realizarea unei variante de conectare a AIBG la reţeaua feroviară existentă în zonă, cu linie dublă electrificată, centralizată în staţia Ghimbav, cu racord direct în magistrala 200 pe direcţia Codlea (Sibiu), cu o staţie cu două linii situată în imediata vecinătate a terminalului AIBG şi o linie pentru zona de cargo.


https://cjbrasov.ro/este-o-certitudine-aeroportul-international-brasov-va-fi-legat-la-reteaua-feroviara-nationala/
Title: Re: [BV] Infrastructura feroviara urbana Brasov
Post by: GIV on January 03, 2024, 11:03:52 PM
viitorul suna bine.. era un motto mai vechi
 auzi, zona de cargo.. :lol:
Title: Re: [BV] Infrastructura feroviara urbana Brasov
Post by: cristi5 on May 01, 2024, 02:51:00 PM
Ne-a parvenit niste documentatie, multumiri sursei!

https://pum.project-online.se/doclic/UAT/Brasov/
Title: Re: [BV] Infrastructura feroviara urbana Brasov
Post by: mirceaeliade on May 02, 2024, 08:42:01 PM
Harta rute propuse, de notat cerculetele mici insemnand statii NOI propuse:
(https://imgur.com/r8afT2Q.png)