Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 5 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

"Video cu primul accident produs la primul limitator de viteză inteligent din România, a doua zi după ce a fost instalat"
In realitate s-a speriat cand a vazut senzorii si a pus frana aiurea..
Mai bune mi se par limitatoarele bulgaresti. Daca mergi cu mai mult de 30km/h iti iei zborul. Sub 20, nu simti mare lucru. Ar merge insa sa fie ceva mia bine semnalizate
https://www.libertatea.ro/stiri/video-cu-primul-accident-produs-la-primul-limitator-de-viteza-inteligent-din-romania-a-doua-zi-dupa-ce-a-fost-instalat-in-snagov-4882457
Sursa: fb Info Trafic Romania via Libertatea
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

JohannDB

 De unde și de la  cine avem pretenții pentru creșterea siguranței în trafic.............           Multe lucruri am văzut, dar uite încă ceva în plus......
  De pe Facebook la o postare pe "Munikipiul Bukurești" din 26.04.2024.... Înafara lipsei unui elemntar bun simț, limbajul este nici măcar de "mahala"..... Legea BMW-iștilor și prioritatea lor, sau și numărul e devină ?? Toată "mizeria" comportamentală, la adresa de mai jos:

https://www.facebook.com/munikipiulbukuresti/videos/982799783478879




Sorinus

Trebuie sa remarc cat de bine e semnalizata trecerea din Snagov si totusi baiatu` cu Loganu` vine ca berila, cu viteza. Uitati-va la jante, sunt de 'baiat'.

Iar ala pe contrasens, in capul lui e doar 'mutati tancutu' ca vine Danutu'. Sarakii tre sa faca loc la valoare, punct. Sa cautam alta logica inseamna doar sa ne frustram degeaba.

oc7avian

Dar totuși parcă scopul era să protejeze pietonii, nu? Adică elementele vulnerabile din trafic. Nu putem să ne spălăm pe mâini că e semnalizat bine.

E o iluzie că protejează pietonii. Mai mult sperie limitatorul uitându-mă la cum arată în poză, ceea ce transformă un șofer indisciplinat într-un pericol mai mare. Astea-s zone unde pui măcar și bolarzi speciali, să nu poată pătrundă autovehiculul pe trotuar. Sau faci din design, mai ieftin, o zonă în care natural șoferii încetinesc (îngustări/ șicane/ ridicare trecere la nivel)

Asta discutând doar de design, fără să intrăm în enforcement: camere cu radar etc.

alin2pas

Cel mai bine ar fi să fie modificată legislația astfel încât:
- să poată să fie amplasate camere radar fixe (pot fi presemnalizate, că scopul principal e să se reducă viteza, nu să ia banii de la vitezomani)
- amenzile să fie progresive (prima la valoarea minimă prevăzută de lege, a doua la medie, iar următoarele primite într-un an să fie obligatoriu la valoarea maximă prevăzută de lege, fără posibilitatea de a plăti jumătate din minim în 15 zile)
- amenzile pentru viteză să conteze la cuantumul RCA (de exemplu pentru fiecare amendă pentru viteză sau alte abateri care afectează siguranța traficului care e primită de proprietar sau utilizatorul trecut în asigurare să fie majorată asigurarea următoare cu 5%, iar pentru utilizatori care nu sunt trecuți pe RCA cu 10%)
- clasa B/M a asigurării să depindă atât de istoricul proprietarului, cât și a utilizatorilor trecuți pe asigurare, iar perioada în care o persoană e trecută ca utilizator să conteze la istoric, la fel ca pentru proprietar.
Astfel de măsuri care ar atinge la buzunar conducătorii auto (cât și proprietarii) i-ar responsabiliza mai mult.

dumbravaandrei

redu limita de acumulare a punctelor de la 16 la 10 sau 9, pune camere fixe si vezi daca mai sunt necesare celelalte masuri :)

asta cu parametri bagati la asigurari, am retinerile mele... atata vreme cat asiguratorii functioneaza in modul BVC cu marja de profit super securizata, nu stiu daca e sanatos sa complicam acel calcul, mai ales la RCA...