Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 1 Guest are viewing this topic.

vasile.baciu

Merci de ajutor, nu știu când mai ajung la un calculator și de pe tel nu reușeam.

Imaginea e o compilație de planșe cu un proiect mai vechi, nu țin minte exact anul, cândva intre 2004-2008. Din ce îmi aduc aminte la un moment dat se punea problema de a o face cu 3 benzi pe sens (2 într-o primă fază dar cu spațiu alocat din start pentru cea de-a 3-a). A mai existat o variantă care în zona Polus trecea pe partea opusă a Someșului și se bifurca: spre vest înspre A3 la Gilau și spre nord începea centura de Nord a Clujului : tunel care străbate dealul și iese la limita dintre Baciu/Cluj-Napoca apoi pe dealul Lombului la limită nordică a intravilanul, viaduct peste drumul Chinteniului și undeva în zona aeroportului se intepa în centura sudică. Din ce știu nu a fost pusă oficial pe hârtie varianta asta dar ce fain ar fi fost să fie deja operațională :)

MNU

Nu e vorba de legatura Jucu-A3? Supranumita "Autostrada Nokia"?

vasile.baciu

da, i-au zis astfel la momentul respectiv :)

alecu26

This is how you do it. Priviti cate probleme rezolva, cate localitati deja satelit sunt legate de Cluj, la cate localitati maricele li se face centura....

La cat a costat Centura de Diamant....cred ca aproape se construia chestia asta.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

dr4qul4

Dar ar fi avut minim 3 tunele si alte cateva deblee maricele + viaducte.  Centura de diamant serpuieste pe coamele dealurilor (si probabil a costat mai mult din cauza consolidarilor decat daca se alegea un tunel).
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

vasile.baciu

Oricâte tunele, viaducte și alte grozăvii ar fi trebuit făcute dacă începeau atunci măcar jumătate din ea era gata acum. Între timp s-au construit diverse pe traseu, acum dacă ar începe s-ar complica și mai mult :(

Europiu

Exact! Fain ar fi fost sa o fi inceput, daca ar fi fost bani. Plus ca, o data cu ea, puteau lucra si la mutarea aeroportului la Jucu.
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

pasadia

Mutarea aeroportului?  :o

Ma scuzati ca va spun, dar am impresia ca pe la Cluj se viseaza umed.  :D

Nu inteleg, mutati un aeroport abia renovat, vreti o alta centura in afara celei de diamant dar care e practic paralela cu aceasta (si cu viitoarea legatura A3-DN1). Si toate acestea la niste preturi exorbitante doar pentru simplu motiv ca orasul e construit complet aiurea, intre niste dealuri destul de inalte.

horatiu.cosma

Asta e problema @pasadia. Cluj-Napoca se poate extinde doar in lungime, din cauza acestor dealuri. Si din aceasta cauza directia principala de circulatie, si anume Floresti-Someseni(si invers) e extrem de aglomerata pe tot parcursul zilei, iar la orele de varf e blocata. Povestile primarului cu o banda de circulatie in plus pe langa Somes nu o sa rezolve nimic, eventual o sa mai taie din spatiile verzi. Daca nu "visam umed" la niste solutii foarte scumpe, in 5-10 ani o sa ajungem mai rau ca Bucurestiul in ceea ce priveste traficul.

dr4qul4

#2589
Asta e ce trebuia facut in locul centurii de diamant...
Poate va fi facuta in viitor dar o putem include in aceeasi categorie cu "Autostrada suspendata" din Bucuresti.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

vasile.baciu

#2590
proiectul e mai vechi decat recenta renovare, se gasise o locatie decenta ca si distanta/conditii climaterice (ceata mai putina) undeva pe langa bontida.

la cluj se viseaza un umed de bun simt, nu e nimic exagerat si daca ar fi fost intentii serioase parte erau deja in functiune azi. si cred ca fiecare oras ar merita, nu numai sa viseze, dar sa se si intample...

Europiu

Quote from: pasadia on October 16, 2015, 01:21:43 PM
Ma rog, o sa ajungeti sa mutati orasul cu totul....

Eu l-as muta pe Main, daca ar fi dupa mine, if you know what I mean!  :lol:

Ca a fost pus acolo, in vale, nu e vina noastra, a clujenilor, asa l-am mostenit. Dar, asa cum zicea Horatiu, nu se poate extinde
decat pe axa est-vest si de aceea am spus (un pic off-topic, e drept), ca planul acela de autostrada catre Nokia, facut acum 10-12
ani, ar fi putut fi completat, la vremea aceea, cu mutarea (in loc de renovarea) aeroportului. In ritmul actual de dezvoltare,
Someseniul, daca nu chiar si Apahida. va fi inghitit in maxim 10 ani.

Ce vreau sa spun: mutarea aeroportului nu ar fi fost chiar asa o idee rea... Pe langa viitoarea nevoie de spatiu in zona estica,
Incearca sa afli (daca nu stii deja) pe unde trece acum culoarul aerian dinspre vest si vei vedea ca nu e chiar 100% "kosher"
ce se intampla acolo.
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

horatiu.cosma

Intr-adevar, avioanele fac niste bucle interesante la aterizate si decolare. Dar deja ne cam indepartam de autostrazile noastre. Ca si proiect de autostrada, era interesanta acea varianta acum 5-6 ani, dar acum s-ar suprapune peste zone unde a inceput sa se construiasca.

nicolaem

pasadia, faci o confuzie majora. "autostrada urbana" cum era numita nu are nici o legatura de paralelism cu centura de diamant. centura e VO pe directia turda-dej iar acea bretea ar avea rol pt transport rapid in interiorul zonei metropolitane. pe de alta parte centura de diamant e de fapt o centura S-E, un sfert de centura.
ar putea zice si clujenii ca "voi" la brasov aveti azi maine inel aproape complet de centura, de ce nu ar vrea si clujenii asa ceva.
Din pacata este f scumpa si nu va fi realizata in urmatorii 20 de ani. dar o alternativa E-W e mai mult decat necesara.
oricum pe topic de planuri si proiecte peste 50% din proiecte propuse sunt "vise umede" pe termen scurt.
referitor la aeroport, acum 10 ani s-a pus problema sa fie mutat in loc sa fie modernizat cel actual. daca te uiti e deja in interiorul orasului. evidend nefiind bani s-a luat decizia de a moderniza cel existent.

pasadia

Tehnic vorbind la Brasov nu e inel complet, nu e 360 de grade (ar fi fost si inutil si prea scump), ci doar vreo 250 de grade. Dar diferenta mare e data de locatia oraselor - intre orasele importante Clujul e singurul care se sufoca singur si totodata singurul care are chef sa se dezvolte mai mult decat ii permite spatiul. Practic sunteti sortiti, daca tendintele se pastreaza, sa adoptati solutii japoneze (skyscrapersi, autostrazi urbane, etc...) in vreme ce toate celelalte orase (TM, SB, BV, IS, CT, Craiova) isi vor putea permite sa se dezvolte orizontal, intr-un mod mai "european" si mai firesc, pana la urma.

Si cu asta inchei, tocmai pentru ca am sugerat destul de clar solutia care mi se pare cea mai indicata - autostrada/ drum expres, etc..., prin oras (tunel, peste Somes, nu stiu sub ce forma) si nu prin/peste dealuri.