Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 33 Guests are viewing this topic.

StefanCelMare

Quote from: vancouver on February 17, 2015, 12:23:11 AM
Din ceea ce am publicat eu atunci, Pecica-Nadlac credeam ca nu mai merge pe fonduri UE, datorita scandalului cu Nelu Iordache. De asemenea nu credeam ca CT-TgMures merge pe coeziune. In rest datele sunt cam aceleasi.
Poate în loc de Pecica-Nădlac facem și noi cu un efort adițional Suplacu de Barcău - Oradea (ar fi păcat de cei cca. 50% făcuți deja).
Mersi de hartă, este destul de realistă.
+/- CoBra ar trebui să fie rețeaua de Autostrăzi a României în 5-7 ani.

cutter

Nu vă mai agitați și nu vă îngrijorați în legătură cu autostrada Comarnic-Brașov sau cu traficul de pe Valea Prahovei. Totul se va rezolva în curînd. La fel și autostrada Moldova-Transilvania. Dar și cea dintre Muntenia și Ardeal pe Valea Oltului. Se fac toate. Unele lucrări se termină chiar anul acesta. Gîndiți pozitiv!

(notă: mai sus este un pamflet)

Ioan Rus, ieri: "[Comarnic-Brașov] începe în acest an. Pe lângă Sibiu - Pitești, începe Iași - Târgu Neamț, Târgu Mureș - Ungheni adică. Încep mai multe. Centurile [Comarnic și Bușteni] vor fi gata anul acesta, dacă nu se întâmplă nimic greșit" (sursa: http://www.dcnews.ro/ioan-rus-despre-autostrada-sibiu-pite-ti-i-solu-iile-pentru-dn1_467913.html?)

Ionut

Quote from: StefanCelMare on February 18, 2015, 10:56:12 AM
Poate în loc de Pecica-Nădlac facem și noi cu un efort adițional Suplacu de Barcău - Oradea (ar fi păcat de cei cca. 50% făcuți deja).

Poftim? :o
Ce treaba are Pecica-Nadlac cu Suplacu-Oradea/Bors. Un post total inutil, fara sens si mai e si offtopic.

laszlo.robert

Unii colegi scriu doar din dorul de a scrie ,mai bine ne concentram pe santierele ce sunt in curs sau o sa se deschida anul acesta ,si o sa fie citeva interesante pe A3,doar avem primavara la poarta.

Ioannes

Salut!

Urmaresc forumul de ceva vreme pentru informare si evit sa opinez pentru ca nu cred ca pot aduce un mare plus discutiilor.
Totusi, subiectul adus anterior in discutie mi se pare foarte relevant si observ ca userii nu tin cont de un anume aspect.

Surse de finantare precum cele mentionate mai sus fac exact obiectul planului Junker, orientat in cea mai mare parte pe proiecte de infrastructura si R&D, si ceva mai putin pe dezvoltarea IMM-urilor. Din cate am inteles, fondurile alocate pentru infrastructura se decid in mod politic la Bruxelles, ceea ce inseamna ca Romania are o sansa destul de buna in negocierile pentru aprobarea proiectelor, dat fiind numarul de locuri in PE alocat ei.
Ce e interesant / dezamagitor e faptul ca guvernul nu a inclus si CoBra in lista de proiecte propuse pentru finantare.
Poate ar trebui intrebat MT de ce s-a evitat includerea CoBra in acea lista si daca lista mai poate fi updatata, in conditiile perspectivei de renuntare la ideea PPP-ului.

Cu respect,

Katana_ro

Quote from: nirolf on February 18, 2015, 01:23:41 AM


Cele patru erori grosolane ale concesiunii Comarnic-Brașov

Subscriu, Un articol foarte bun. As completa doar cu inca o "eroare grosolana": modul cum s-a facut dialogul competitiv. Legislatia EU spune clar ca trebuie sa fie o concurenta reala, ori din cei 3 selectati (Vinci, Imbecilo si UMB), singurul cu sanse reale era Vinci. Ceilalti nu puteau sa-si asume riscul, la valoarea proiectului (uite clasamentul).

Quote from: MNU on February 17, 2015, 08:00:56 PM
Da' ce au dom'-le Vinci astia? Sunt ultimii constructori ramasi pe planeta?
Nu, dar sunt cei mai mari din Europa dupa volum. La un proiect atat de mare ca valoare si atat de complex, ar trebui sa vedem cu totul alti concurenti, macar din aceeasi clasa cu Vinci: ACS, Buoygues, Hochtief. Singurul activ din tara de la noi care se apropie e Strabag. Dar care a facut consortiu cu Vinci :)

alecu26

oftoopic:

Acs a cumparat Hochtief. Hochtief contine la rândul lui multe alte firme....si prin SUA si prin Australia.

Colas face parte din grupul Bouygues.

In Europa cel mai mare e Strabag.

Vinci e in lume cel mai mare....dar ACS, considerând tot ce a cumparat e mai mare.

Nimic oricum nu se compara cu chinezii, care in ultimii ani domina orice top, cu exceptia celor care nu includ si ""home market"". Si, apropo...au fost s chinezi in prima faza aici.

Dar intradevar, in 2008 concurenta mult mai mare, creme de la creme....practic tot Top 5-10 Europa.

Pentru clasamente actualizate:

http://enr.construction.com/toplists/
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

MNU

Nu cred ca e un motiv sa ne tinem agatati ca disperatii de ei, de parca le-am datora ceva.

rocklee


StefanCelMare

#5439
Obsesia mea cu Suplacu vine de la faptul că l-am vizitat recent (în toamnă) și îmi pare rău de ruina și risipa de acolo...












Favorita mea :) Era să o uit

horatiu.cosma

Cu atat mai mult ar trebui grabite procedurile pe acest tronson, fiindca pe langa ca am platit o gramada de bani pana acum, cu fiecare zi care trece lucrarile se deterioreaza si mai mult.

Quest

#5441
Legat de interviul pe care Ioan Rus l-a dat ieri ptr DC News

M-a ingrijorat faptul ca nu par sa renunte la ideea de concesiune ptr CoBra, ci vor sa reduca parametrii dupa care autostrada va fi facuta (reducerea pe portiuni a vitezei la 80 km/h), totul in ideea reducerii costului ei total, ptr a o face mai usor bancabila. Dar problema de fond nu e bancabilitatea ei, care desigur ridica niste semne de intrebare in masura in care e facuta integral din bani privati, ci faptul ca nu se pune serios problema folosirii acelui mix de finantare despre care s-a vorbit aici, care ar reduce mult din ponderea banilor privati, cei mai scumpi.
Common sense will get you far !

StefanCelMare

Legat de concesiunea CoBra, eu aș fi de acord să fie concesiune, dar în condiții OK pentru bugetul de stat.
Mi se pare unul dintre puținele sectoare pe care ai putea face concesiune în România cu succes (este circulat de Bucureșteni mai ales, care au cel mai ridicat venit mediu din țară).
Repet, doar dacă ar fi niște costuri decente pentru buget, nu aberații de 5-8 miliarde de euro.

horatiu.cosma

Si eu m-am uitat la interviul respectiv, si de cateva ori am avut impresia ca prietenul ne urmareste :). Chiar mi-a placut de el cand explica cu patos de faza cu 1 lei pe kg de rosii acum si 1 kg peste 30 de ani, si cum si-a lasat capul in jos a rusine cand a pronuntat valoarea de 8,5 miliarde. Revenind la A3, chiar si reducand la 1 miliard constructia, totalul in acest format nu va scadea sub 5 miliarde, care pentru mine nu e o veste buna.

Katana_ro

Pai cam asa iese la un PPP, valoarea cumulata de 4 ori mai mare decat costurile de constructie pure am mai vazut si in alte parti...oricum calculele depind de prea multi factori ca sa fie usor explicat in cateva linii text. Pusese cineva un document interesant aici pe thread care explica in mare sumele de bani, arata ca mare parte din finantare nu era indexata cu inflatia, parte din ea in lei, etc.

Oricum, o chestie e clara: daca o transa e suplimentata din fonduri EU, iar alta se poate face un imprumut la BEI / BERD, se pot imbunatati substantial calculele...