Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 45 Guests are viewing this topic.

Ionut

Se grabesc, ordinul e clar. Din pacate doar in decembrie vom putea circula. Pana la finalul lunii nu apuca sa faca toate finisajele necesare, sunt migaloase si mai e vorba si de vreme. Cred ca totusi vor reusi in decembrie si se va deschide. La mustata.

miahi

Asfaltarea la Popasului continua si la 19:00, temperatura era 1 grad. Pot aparea probleme daca se asfalteaza pe asemenea conditii meteo?

Sorin62

^^
Normativul spune că temperatura exterioară trebuie să fie cel puțin 10°C (15°C pentru mixturi cu bitum modificat cu polimeri)...

alecu26

De fapt conteaza temperatura stratului suport. Aerul nu raceste asa rapid asfaltul. Dar un pamant rece "suge"imediat caldura din asfalt si nu mai apuci sa faci compactarea corecta a asfaltului.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Tavi

Vedem la primavara dupa ploi. Exista si garantie. Nu mi-as face asa mari probleme.
A mai fost un politician care a fortat o deschidere de 1 decembrie (ce bucurie au si astia!) si constructorul a asternut asfalt in perioade reci si apoi a raschetat  pe Arad - Timisoara de i-a iesit pe nas..

Vlad94

Quoteconstructorul a asternut asfalt in perioade reci si apoi a raschetat  pe Arad - Timisoara de i-a iesit pe nas
. Inca nu au terminat de carpit autostrada.

adiarc

ar fii util exemplul Astaldi din nodul Sibiu-Vest....am fost personal la asternerea str de uzura iar afara erau minus 3 gr Celsius....dar au folosit aceea masina de incalzit suprafata.......la 4 ani de la asfaltare inca e impecabil....
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

zuma80

Un scurt video de pe cele doua doua zone (intersectii) - A3 Bucuresti
Pentru A6!

Allex

Statie de autobuz si treceri de pietoni fix in descarcarea autostrazii. Genial.
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

Sorin62

#18729
Azi era liniște, nu se lucra, la Popasului este terminată asfaltarea bretelelor spre Gherghiței, în rest este aproape gata cu balastul stabilizat, bordurile sunt montate aproape în totalitate (mai sunt câteva zone de migală la curbe strânse sau capace de canal).

Ionut

API pe Facebook

Continuă saga incredibilă a mini-lotului dintre Ungheni (nod Aeroport Transilvania) și municipiul Târgu Mureș (zona comercială Metro/Promenada Mall). Vorbim de 4,5 km de autostradă (parte din A3) și încă aproape 5 km de drum de legătură cu profil de două benzi pe sens și parapet median.

În 05.04.2016, asocierea Lemacons-Vega-Arcada a decis rezilierea pentru că autoritățile nu au fost în stare să emită ordinul de începere a lucrărilor la mai bine de un an de la semnarea contractului din 11.03.2015. Exproprierile nu s-au realizat la timp, mai multe avize și autorizația de construire au întârziat, așa că antreprenorul a renunțat la proiect.

Prin urmare, s-a lansat o nouă licitație în 21.10.2016, adică acum doi ani de zile. În 06.03.2017 au fost depuse 12 oferte. Câștigătorul inițial a fost anunțat abia în 15.11.2017: austriecii de la Strabag cu suma de 192 milioane lei (fără TVA), aproximativ 67% din valoarea estimată de 285 milioane.

În urma descalificării ofertei, grupul Itinera-Retter a făcut contestație și a fost admisă de CNSC. După o bătălie pe cinste în instanță, în 31.05.2018 Curtea de Apel București dă verdictul definitiv și menține decizia CNSC, iar CNAIR este nevoită să accepte oferta.

Timp de 5 luni și jumătate, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere s-a chinuit să facă reevaluarea. Deznodământul? Vineri, 16.11.2018, a fost anunțat un nou câștigător pentru suma de 210 milioane lei (fără TVA): chiar asocierea Itinera-Retter respinsă inițial, iar oferta Strabag a fost declarată inacceptabilă, deși prima dată a fost dată câștigătoare!

Dar stați, nu se termină aici povestea! Cel mai probabil, Strabag va contesta atât descalificarea propriei oferte, cât și raportul de (re)evaluare prin care cei de la Itinera-Retter devin noii câștigători.

Simplu spus, mai trebuie să așteptăm multe luni până când noile contestații vor fi soluționate, existând chiar riscul anulării licitației dacă instanța va da dreptate companiei Strabag.

zuma80

Cu acesta ocazie (ninsore in Bucuresti) si cu temperaturi sub - 10grade celsius saptamana viitoare, greu de crezut in receptia celor 3km pana la 1 decembrie!
Pentru A6!

vancouver

Eu nu prea inteleg aici logica, Ionut. Daca instanta da dreptate Strabag, atunci Strabag nu mai este descalificat si castiga. O eventuala contestatie Strabag nu se mai poate referi in vreun fel la oferta Itinera. Acest aspect a fost deja judecat de instanta si s-a stabilit ca oferta acestora trebuie acceptata.

Deci Strabag poate doar sa conteste propria descalificare. Castiga, atunci devin castigatori. Pierd, atunci ramane la decizia actuala a CNAIR, adica ramane Itinera.

Iar daca totusi in urma acceptarii constatiei Strabag se va ajunge la anularea licitatiei, egal cum (eu nu vad cum, dar sa zicem ca se poate), atunci insemna ca Strabag contesta numai din razbunare, nu pentru ca ar avea o sansa... ori asta mi se pare mizerabil si nedemn. Iar ca sa aibe sanse sa castige la o eventuala relicitare, adica peste vreo 2 ani... ce avantaj mai au: nu mai sunt in zona si discutam de un loc micut pentru o firma ca Strabag. Deci sincer, daca in urma unei contestatii rezulta exclusiv ca trebuie anulata licitatia, atunci eu nu vad rostul ei.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

pasadia

Instanta a stabilit ca oferta italienilor nu poate fi descalificata din motivele invocate de CNAIR prima oara. Nu cred ca pot CNSAS sau CAB sa stabileasca daca o oferta e acceptabila - ei stabilesc doar daca motivele invocate pentru descalificare sunt corecte, legale.

vancouver

#18734
Exact. Deci motivele invocate prima data de CNAIR pentru descalificarea Intinera au picat. Cum initial nimeni nu a contestat alte aspecte ale ofertei Itinera, aceasta oferta este acum conforma si conformitatea ei nu mai poate fi contestata. Tot ce se mai poate contesta acum este descalificare Strabag. Asta daca nu cumva nici aici nu se poate contesta, pentru ca poate instanta a stabilit si aici ca exista ceva in neregula la oferta Strabag (la plangerea Itinera), si deci CNAIR nu are de ales si trebuie sa descalifice Strabag pentru motivele stabilite in decizia CAB. Si unde exista o decizie nu se poate contesta din nou acelasi lucru.

Eu ma astept asadar ca Strabag sa nu POATE sa conteste, chiar daca poate unii la Strabag ar vrea, dar juridic nu au argumente.

Sau credeti ca Itinera a contestat descalificare numai asa de dragul contestarii, stiind insa ca financiar sunt sub Strabag, si chiar daca instanta obliga CNAIR sa nu mai descalifice Itinera, totusi sa ramana Strabag castigator... Asta e de domeniul prostiei crunte. Adica daca a constestat, a facut-o in speranta ca primeste contractul. Deci aproape sigur a contestat si ceva legat de valabilitatea ofertei Strabag si instanta le-a dat dreptate, si cum oferta nu se mai poate schimba, acum CNAIR n-are de ales si trebuie sa descalifice Strabag.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.