Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 10 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

Pe A0 Nord 1 nu trebuie deocamdată nicio redesemnare, la fel nici pentru 3 loturi de pe A7.

Contractele cu TS nu mai există (despre ce situație a lor vorbești?). Trebuie relicitare pe ele, tocmai a anunțat Grindeanu că abia s-au trezit să facă expertiza lucrărilor executate. Noi în 2021 la Chețani ne-am mișcat cu treaba asta anterior rezilierii, astfel încât imediat ce s-a clarificat cu rezilierea am lansat licitația.

Nu există clarificări pe loturile A8 deocamdată.

Tocmai a anunțat Grindeanu că va anula licitația pentru lotul mare din A3 cu tunelul Meseș.

E dat OIL pe PiSi3, cu începere în februarie.

Semnarea pe Filiași-DTS nu pare chiar așa simplă chiar și fără contestații, a lăsat niște indicii NGC.

marius.firtonea

@horatiu.cosma pe A13 ai ceva informatii noi?
Binevoieste CNAIR sa raspunda la clarificari sau se asteapta decizia de la CNSC la contestatiile WeBuild?

Archi

^^ As mai zice finalizat evaluare si/sau deblocare pe licitatiile A13 Boita - Fagaras

mirceaeliade

#8763
se pare ca din gura lui Irinel Scriosteanu:
Quote2) Toti cei aproximativ 320 km ai Autostrazii Ploiesti-Pascani (Autostrada Moldova) A7 vor fi in executie pana in primavara acestui an, ceea ce inseamna ca numai aici vor fi 13 santiere deschise.
3) 1.000 km cu contract de executie lucrari: la finalul anului 2023 depasim si borna de 1.000 km de drumuri de mare viteza cu contract de executie pentru lucrari. Pe langa cei 554km drum de mare viteza contractati pentru executie pana acum, anul acesta vom mai semna contracte de executie pentru inca aproximativ 680 km (405 sunt deja in licitatie).
5) Depășim 𝟱𝟬 𝘀𝗮𝗻𝘁𝗶𝗲𝗿𝗲 𝗱𝗲𝘀𝗰𝗵𝗶𝘀𝗲 pentru execuția proiectelor majore de infrastructură rutieră în toată țara.

Anul acesta vom face tot posibilul să dăm în trafic minimum 126 km drum de mare viteză și câteva obiective de investiții principale și contăm, bineînțeles, pe menținerea unei mobilizări bune din partea antreprenorilor, dar și pe creșterea acesteia, acolo unde nu este la un nivel optim. Ne referim la finalizarea următoarelor proiecte, și nu numai:
✅️ Autostrada Bucureștiului A0 - Lot 1 Sud: 16,93 km
✅️ Autostrada Bucureștiului A0 - Lot 2 Sud: 16,32 km
✅️ Autostrada Bucureștiului A0 - Lot 2 Nord: 19 km
✅️ Autostrada Transilvaniei A3 Nușfaĺău-Suplacu de Barcău: 13,55 km
✅️ Autostrada Transilvaniei A3 Chețani-Câmpia Turzii: 15,69 km
✅️ Legătură Centura Oradea cu Autostrada A3 (Biharia): 12,46 km
✅️ DX12 Craiova-Piteşti Tronson 3: 31,75 km
✅️ Pasajul rutier Berceni
✅️ Pasajul rutier Olteniței - Popești-Leordeni
✅️ Pasajul denivelat superior DN 21 - Drajna
✅️ Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila și drumurile de legătură
Vorbe mari ca in urmatoarele 2-3 luni se vor da OILuri pe cele 11 santiere oficial "nedeschise" plus ca ca cei 405 par sa includa aia cu anulare de la Meses. Totusi sunt curios cam care sunt cei 275 km imaginati ca vor intra in licitatie anul asta?
https://infrapress.ro/2023/01/12/promisiuni-mari-in-infrastructura-in-2023-126-km-drum-de-mare-viteza-ar-putea-fi-dati-in-trafic-in-acest-an-romania-va-depasi-borna-de-1-000-km-de-autostrada/

nb: de remarcat ca pe harta care a pus-o lipseste proiectul de la Tureni, dar apare un DX TgMures-TgSecuiesc

horatiu.cosma

Sunt tare curios de unde a scos acei 680km contractați anul acesta. E evident falsă informația. Sunt vreo 400 în licitație, din care 40 pe A3 Zalău-Nușfalău se duc spre reziliere. Și mai sunt câțiva acolo complicat de contractat anul acesta în contextul actual, pe Sibiu - Făgăraș, Suplacu - Chiribiș - Biharia. Dar chiar dacă ar fi aceștia 400, încă 280 până la 680 sunt sublimi, dar lipsesc cu desăvârșire.

Ionut

534 km contractați minus 17,7 km Tirrena plus 66,9 km semnați azi pe A7 = 583,2 km contractați la zi
402 km în licitație minus 66,9 km semnați de pe A7 minus 41 km Meseș = 294,1 km în licitație

Chiar dacă vor mai scoate la licitație și NU vor anula Meseș cum a zis grindeanu, tot nu au cum să semneze 500+ km anul ăsta...

oneLess

Există un calcul cu cât s-a semnat în 2022 efectiv ? Pentru referință ... că a fost an bun pe partea asta!

horatiu.cosma


Ionut

Am calculat eu ^

Quote from: Ionut on December 16, 2022, 01:37:28 PMFac și eu evidența contractelor de lucrări (km și valoare) semnate în 2022 pe autostrăzi și drumuri expres (pe DEx avem 0). Prețuri fără TVA.

A1
- Sibiu-Pitești 2  - 07.02.2022 - 4250,006 mil lei - 31,33 km (Mapa-Cengiz)
- Sibiu-Pitești 3  - 01.08.2022 - 5323,767 mil lei - 37,40 km (WeBuild)
- Holdea-Margina   - 14.10.2022 - 1826,845 mil lei - 13,16 km (UMB)
A3
- Chețani-Câmpia   - 26.10.2022 -  420,347 mil lei - 15,69 km (Strabag-Geiger)
A7
- Ploiești-Buzău 1 - 16.06.2022 - 1468,550 mil lei - 21,00 km (Pizzarotti-Retter)
- Ploiești-Buzău 2 - 07.06.2022 - 1249,992 mil lei - 28,35 km (Coni-Trace)
- Buzău-Focșani 1  - 06.09.2022 -  689,286 mil lei -  4,60 km (UMB)
- Buzău-Focșani 4  - 06.09.2022 -  763,720 mil lei - 10,94 km (UMB)
- Focșani-Bacău 1  - 15.12.2022 - 2354,000 mil lei - 35,60 km (UMB)
- Focșani-Bacău 2  - 15.12.2022 - 2485,000 mil lei - 38,78 km (UMB)
- Focșani-Bacău 3  - 15.12.2022 - 1673,000 mil lei - 21,52 km (UMB)
-----------------------------------------------

TOTAL = 11 contracte = 22504,513 mil lei = 22,50 miliarde lei = 4,57 miliarde euro = 258,37 kilometri autostradă



Ionut

Actualizarea tabelelor după semnarea celor două contracte pe A7 de ieri. Am scos și DEx12 T1 Tirrena. Licitația actuală la Meseș este încă în tabel, modific când se va anula efectiv.




Ionut

Avem 583 km de A și DEx contractați, 7,56 miliarde euro valoare totală.
Avem 335 km de A și DEx în licitație, 5,07 miliarde euro valoare estimată totală.

Ionut

Constructorii de A și DEx. UMB își consolidează poziția. UMB și restul lumii.




carutasul

mă gândeam acum că un rezultat al licitațiilor la 80% a UMB ar fi că ar mai rămâne bani de încă vreo 100km de autostradă la câmpie, și mă gândesc de pildă la Arad-Oradea sau alta care e bugetată mai târziu...

oneLess

#8773
4^
Ionuț , DEx12 T1 există. Că nu e prea viu e altceva. Cred că trebuia să apară în tabelul 2 cu comentariul de rigoare, în procedură de reziliere sau bla bla...

LE: sau poate se inventează și cu Meseșul tabelul 3. :((

shift2rail

^poate ar trebui lamurit ecartul dintre datele API si datele CNAIR?

@Scriosteanu mentioneaza 405 km care "sunt deja in licitatie" si ca "anul acesta vom mai semna contracte de executie pentru inca aproximativ 680 km"  (enorm, ar insemna cei 405 km 'in licitatie' semnati toti+ inca 275 km licitatii noi & semnate? )