Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 31 Guests are viewing this topic.

Calin88

#31230
Cum se face ca mereu se gaseste cineva cu solutii care mai de care mai "creative" pentru tunelele de la Busteni sau Comarnic dar, in acelasi timp, nimeni nu contrazice faptul ca e nevoie de tunele pe VO sau pe Meses. Si sunt pregatit sa pun pariu ca nici la A8 nu se va comenta, desi coridorul respectiv nu va avea nici in 20 de ani traficul de azi de pe VP+Cheia.
Doar pe VP se gaseste la fiecare 2 saptamani cate unul care sa spuna ca nu e trafic, ca nu e necesar, ca ar trebui mutat coridorul pe unde traficul nu vrea sa ajunga (valea doftanei, cheia etc), ca trebuie sa facem autostrazi prin mijlocul zonelor construite (cum se faceau in tarile civilizate in anii 50) s.a.m.d. Orice, in afara de solutia logica, moderna si civilizata, adica tunel pentru ocolirea, cel putin partiala, a localitatilor. Cat despre pret, sunt multe proiecte scumpe in Romania care au o urgenta si/sau utilitate mai mica decat VP.

Apropo de viaductele cocotate pe versanti de munti, trecand peste geografia diferita, densitatea constructiilor (viaductele din poza nici macar nu sunt aproape de constructii - d-apoi peste case), poluarea vizuala intr-o statiune, nu cred ca in Hawaii sunt conditii de gheata din noiembrie pana in aprilie, gheata care se formeaza mult mai usor pe un pod.

Kimi

^ Stii care e marea diferenta dintre VP si restul traversarilor montane? Ca pe VP ai o infrastructura feroviara mai mult decat decenta, infrastructura care in restul tarii e praf si nu poate fi o alternativa la masina personala.
Scade-i din volumul total de trafic pe cei care ar putea sa mearga de la Bucuresti pe VP cu trenul in loc de masina personala si pe cei care doar o tranziteaza. Cu ce trafic de autostrada ramai?

GIV

autostrada pe vp nu se face pt vp. si nici pt brasov.. se face pt tot tranzitul din zonele pe care le tranziteaza.. si pt dezvoltarea economica de pe tot traseul

ghrt

^^ Uite, eu am de mers regulat B-TgM şi orarul activităţii mele în TgM nu se mulează pe orarul trenului. Ce fac, iau trenul şi 2 nopţi de cazare, aloc 3 zile pe chestia asta sau iau maşina, o noapte de cazare şi aloc o zi şi ceva - 2 zile? Răspuns câştigător, ocolesc pe PiSi?
Cont (aproape) inactiv.

Kimi

Ma refeream la nevoia de autostrada strict pentru VP. Daca ne uitam strict la o legatura rutiera rapida intre Ploiesti si Brasov atunci nu vad de ce trebuie sa treaca fix prin VP.

Sigur ca o autostrada pe VP ar rezolva si traficul de tranzit si pe cel local si ar fi ideal.

Dar daca ar fi sa aleg intre o autostrada pe VP sabotata constant fara nimic la orizont si o alta autostrada pe un alt traseu intre Ploiesti si Brasov care chiar are sanse sa fie finalizata atunci prefer a doua varianta. Adica mai bine ceva decat nimic.

Pana atunci ar trebui incurajat cumva transportul feroviar VP-Bucuresti pentru a mai "aerisi" DN1 in weekend pentru cei care doar tranziteaza.

^ PS: In curand B-TgM o sa fie mai rapid pe A1+A10+A3.


naivu

^ Problema este că "pe alt traseu" are și mai puține șanse de finalizare, propunerile de genul ăsta sunt doar fumigene ca să se discute la infinit fără să se facă nimic. Pt VP este proiectul Vinci&all care spune clar ce trebuie făcut, trebuie doar să se vrea!

ghrt

Până se finalizează PiSi fie ies la pensie fie m-am plictisit la pensie şi m-am apucat de altceva, oricum nu o să mai pot conduce ore şi ore.
Cont (aproape) inactiv.

rt25

#31237
Quote from: Kimi on November 11, 2022, 04:05:02 PMMa refeream la nevoia de autostrada strict pentru VP. Daca ne uitam strict la o legatura rutiera rapida intre Ploiesti si Brasov atunci nu vad de ce trebuie sa treaca fix prin VP.
Dar pe unde ?

Quote from: Kimi on November 11, 2022, 04:05:02 PMSigur ca o autostrada pe VP ar rezolva si traficul de tranzit si pe cel local si ar fi ideal.
Nu de aia facem autostrada? E aglomerat tot timpul indiferent de ora din zi. Noaptea e extra-full de TIR-uri si ziua de turisme.


Quote from: Kimi on November 11, 2022, 04:05:02 PMDar daca ar fi sa aleg intre o autostrada pe VP sabotata constant fara nimic la orizont si o alta autostrada pe un alt traseu intre Ploiesti si Brasov care chiar are sanse sa fie finalizata atunci prefer a doua varianta. Adica mai bine ceva decat nimic.
Inca odata, pe unde ? Pe Cheia (viaducte si exproprieri mai multe, tunel pe sub Bratocea mai lung decat toate celelalte), Rucar-Bran, Intorsura Buzaului ?
Sau Ocolim Bucuresti Pitesti Sibiu Brasov sau cum? In loc de 60 de KM sa facem 260.

Quote from: Kimi on November 11, 2022, 04:05:02 PMPana atunci ar trebui incurajat cumva transportul feroviar VP-Bucuresti pentru a mai "aerisi" DN1 in weekend pentru cei care doar tranziteaza.

^ PS: In curand B-TgM o sa fie mai rapid pe A1+A10+A3.
Toate trenurile sunt pline, sunt trenuri din ora in ora. Nu e ca si cum ar merge trenurile goale. In plus, e greu sa mai suplimentezi pe calatori pentru ca e si principalul culoar pentru marfuri pe CF.
NU MAI PROPUNETI sa ocolim sute de kilometri in loc sa ne apucam naibii de treaba si sa executam proiectul corect care nu poate fi decat pe Valea Prahovei.
Ma bucur ca se face varianta aia pe la Valea Doftanei sa terminam odata cu solutia asta magica care se va dovedi ca nu va rezolva problema.


Calin88

#31238
Uitasem de argumentul cu trenul, alta solutie "magica". Are doar cateva probleme:

1. Repeti vechea eroare ca traficul de pe VP merge aproape exclusiv catre statiuni si scoti din calcul traficul de marfa. A3 se face si pentru a scoate aglomeratia din statiuni si pentru a scoate camioanele de pe Cheia. Pe aia nu ii poti muta la tren. Si sperpentinele de pe Cheia sunt mai grele decat orice portiune de pe VO, de exemplu. Si traficul de marfa nu e neglijabil, pe langa sutele de tiruri care circula zilnic pe Cheia, mai ai alte sute care asteapta ora 10 sa circule seara pe VP.
2. Trenul nu ajuta pe nimeni care trebuie sa ajunga mai departe de Brasov pentru ca e starea liniei e dezastroasa. Cand am spus pe topicul de feroviar ca nu e normal ca linia dintre Brasov si Stupini, de exemplu, sa nu fie reabilitata complet dupa 2 ani mi s-a spus ca nu e pe drumul critic. Practic tot ce e la N de Brasov, tinutul secuiesc si o parte din judetele Bistrita-Nasaud si Mures are traseul logic catre capitala pe aici. Pe ei nu ii ajuta trenul.
3. Multi din turistii aia care stau la coada vor sa ajunga in zona Bran-Moeciu. Turistii care merg acolo vor avea mancare si bautura la ei ca altceva, sincer, nu prea ai ce face in zona, daca nu esti pasionat de drumetii montane. Astia ar trebui sa schimbe tren - autobuz RATBv - autobuz interurban (circula Codreanu pe linia aia, de multe ori poti lua tetanos daca te zgarii in gioarsele pe care le folosesc). Nimeni nu va face asa ceva. Si turistii astia ar folosi tot DN1 + Paraul Rece daca se face A3 pe altundeva, pentru ca ar reprezenta un ocol prea mare pe Cheia sau Valea Doftanei.
4. Transportul in comun in statiuni, de exemplu. Bun, ma lasa trenul la gara Sinaia sau Busteni, dar eu trebuie sa ajung pe cocaluri cu bagajele dupa mine. Da, stiu, manca si taximetristii tepari de acolo o paine, nu?
5. In ciuda probemelor astea, toate trenurile sunt deja pline in weekend. Si sunt o gramada ziua. Nu stiu cat mai poti adauga, mai exista si trafic de marfa pe feroviar.


Pana una alta, mi se pare aberant ca Brasovul si zona VP raman printre ultimele zone urbane mari legate la reteaua de autostrazi (asta chiar daca se continua la foc continuu cu A3), desi sunt printre primele la contributii la buget. Adica cetateanul din Braila are infrastructura de miliarde de lei construita langa el, desi traficul nu se compara cu VP si pe cel din Brasov il impingem ori in trenurile jegoase de pe CFR (asta daca nu se strica locomotiva), ori in fiarele vechi luate de la dezmembrari de catre privati.
Si ideea ca Tg Mures - Bucuresti o sa fie ok de facut prin A3-A10-A1 e aberanta, distanta iese aproape dubla. Poate un sofer de turism ar face asta, dar marfa nu ar face asa ceva niciodata.

Kimi

#31239
Quote from: Calin88 on November 11, 2022, 06:19:37 PMSi ideea ca Tg Mures - Bucuresti o sa fie ok de facut prin A3-A10-A1 e aberanta, distanta iese aproape dubla. Poate un sofer de turism ar face asta, dar marfa nu ar face asa ceva niciodata.

Cum adica e dubla? E cu 38% mai lung traseul si dureaza cu ~40 min mai mult fara trafic, in prezent. Asta in conditiile in care nu ai inca PiSi gata si nici Chetaniul (toate semnate, pe cand A3 de la Ploiesti la TgM e in aer). Dupa ce sunt gata acelea devine semnificativ mai rapid. In plus scapi si de ambuteiaje si mergi in siguranta.

Timpul si siguranta sunt mai importante decat cel mai scurt drum, inclusiv pentru traficul de marfuri. Iar consumul e relativ. Eu scot consum semnificativ mai bun pe autostrada mergand constant decat pe DNuri serpuite.

reed

Ma bag si eu in seama,curand se deschide aeroportul BV,cine stie,poate o sa fie vreo naveta din Bucuresti cu Embraier  de 16 locuri:lol:

mirceaeliade

#31241
pe PlBv a aparut pe CEstrin:
>A FOST TRANSMISA TEMA PENTRU INVESTIGATII GEOTEHNICE PE TRONSONUL 1 KM 0+000 - KM 13+650, IAR IN PREZENT SE AFLA IN ANALIZA LA BENEFICIAR.
plus ca se pare ca DEx Gaesti-Ploiesti pare sa se intersecteze cu A3 mai la sud de DN1A. asta inseamna ca exista un traseu A3 agreeat pentru zona de centura Ploiesti? 

dr4qul4

Cand o sa intelegeti ca VP este o denumire generica? CoBra nu deserverste doar Comarnic-Sinaia-Busteni-Azuga-Predea ci si Rasnov, Bran, Zarnesti, Moeciu, Fundata si chiar si Poiana Brasov.
Este singura varianta pentru a deservi intreaga zona si rezolva si traficul de tranzit.
Orice alta varianta reprezinta o carpeala.
Ii invit pe cei care recomanda trenul, sa-l foloseasca pana la Zarnesti.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

pasadia

@Calin88 - da-i inainte, trebuie cineva sa preia discutia. Eu sunt satul de ea, nu mai am chef sa argumentez (dar crede-ma, e un deja-vu atat de trist al unor discutii purtate si acum 10 ani, si acum 8 ani, si acum 6 ani...).

Eu las doar asta aici, ca sa nu fiu complet off-topic.

mike_us

Pe harta Cestrin Nurol a ajuns deja la 60%. Pentru primul contract in România s-au mișcat bine chiar daca pe un lot foarte simplu. Eu sper sa reușească sa semneze si pe A7.