Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

danutzu_1069

^^ Asta-i fumigena ... Si nu cred ca darea in circulatie (sau inaugurare) poate genera pagube ptr un constructor. Pentru ca darea in circulatie se face dupa ce sunt făcute procese verbale... nu doar asa... "hai băi sa taiem maine o panglică..."

vancouver

^^ articolul pus de Morosanu nu are absolut nici o legatura cu A10 si nici cu realitatea. Trebuie sters de aici.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Morosanu

Nicio legatura??? Vancouver intai citeste si apoi da-te cu parerea... Despre Porr citez.

"Mai mult, au contestat documentația de atribuire, din care lipseau mai multe documente vitale: proiectul ilustrativ privind Nodul rutier Turda, conexiunile cu sectorul de autostradă adiacent, dar și lipsa de transparență a CNAIR.

Pe 19 noiembrie 2020, arbitrul unic Sorin Virgil David la Curtea de Arbitraj Internațional de pe lângă Camera de Comerț și Industrie a României a decis că austriecii sunt îndreptățiți să primească despăgubiri de peste 206 milioane lei, sumă care include și TVA.

Adică în jur de 43 milioane euro. Din această sumă, aproximativ 7,85 milioane euro reprezintă dobânzi penalizatoare."

Nu stiu daca sunt fumigene sau nu... Dar asta scriu cei de mai sus..
Politica distruge tot ce atinge.

hvm

fumigena sau nu, intrebarea totusi ramane. Insa este un subiect discutabil din mai multe puncte de vedere:
- se aproba plati pentru lucrari care au depasit valoarea estimata pentru a putea debloca situatia. astea ar trebui sa poata fi facute in continuare
- se aproba plati sau deconturi care n-au legatura cu realitatea
- se lalaie cu eliberarea de sarcini a terenurilor (asa ceva n-ar trebui sa se intample si toate aceste activitati ar trebu iincepute odata ce stii traseul, indiferent daca o sa constuim maine sau in 30 de ani).. Acel traseu trebuie eliberat de sarcini si pastrat SF-ul/PT pregati pentru cand o sa fi bani si pentru implementare...
- se intarzie extrem de mult cu contestatiile
- documentatii prost facute si incomplete...
- nu mai vorbim de studiile Geo... calitatea lor (ar putea sa isi faca CNAIR echipa interna care sa se ocupe doar de asta platiti pe criterii de performanta)...
- nu poti sa spui ca termenul de finalizare a contractului incepe sa curga atunci cand s-a eliberat ultima bucatica de sarcini...

Ce se poate face totusi ca cei care nu isi fac treaba la timp sa plateasca intr-un fel sau altul? Singura chestie pe care o vad acum este modificarea legislatiei dar aceasta este o chestie foarte sensibila?

PS: aia cu Porr nu am vazut-o in acel articol...
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

pasa_andrei

Nu avea ce sa caute Bors pe indicatoare . A10 nu ajunge la Bors. La intersectia A10-A3 este ok, dar aici nu e ok.

Morosanu

#25895
Iar Pizza ca ii tot injuram (din vina lor sau a altora):

"O altă lucrare de pe urma căreia Impresa Pizzarotti vrea să obțină despăgubiri de aproximativ 150 de milioane de lei, adică în jur de 31 de milioane de euro, este Lotul 1 al Autostrăzii Șebeș-Turda.

Această lucrare a fost adjudecată de Impresa Pizzarotti împreună cu SPA Pomponio Construcții SRL în anul 2014 contra unei sume de aproximativ 542 milioane lei, bani europeni. "

Celelalte multe milioane (de euro) le-au incasat deja de pe A3......

Iar Aktor, ia ce zic Newsweek despre ei:

"Compania Aktor și Euroconstruct Trading 98 au câștigat, împreună, licitația pentru construcția Lotului 2 din Autostrada Sebeș-Turda.
Valoarea contractului a fost de aproximativ 550 de milioane lei pentru 24,25 kilometri de autostradă. Data începerii lucrărilor a fost 2 decembrie 2014, iar durata de execuție a fost stabilită la 22 de luni.

Adică în toamna anului 2016. De atunci au trecut aproape cinci ani, dar lucrările au fost realizate în proporție de 85%.

Cu toate acestea, asocierea condusă de Aktor a solicitat și primit (tot la curtea arbitrală de la Paris) plata unor despăgubiri de 28 de milioane lei pentru că CNAIR nu a făcut în timp util exproprierile terenurilor pe care urma să se construiască bucata de autostradă.

Când vor fi finalizate lucrările? Ministrul Transporturilor Cătălin Drulă a anunțat că a obținut promisiunea grecilor că în toamna aceasta vor fi finalizate lucrările." .....
Politica distruge tot ce atinge.

vladioan_bv

si cand te gandesti ca la sumele vehiculate pe aici se vor adauga si cele de pe lugoj deva, ca nu au fost loturile gata la timp..

alexV

Ce vom urmari in viitoarele filmari la Oiejdea - unde e definitivat proiectul:

- inca un rand de piloti 620mm diametru  x 9m adancime, inspre deal fata de cele doua ziduri existente.
- excavatii pentru panta generala 1:5.
- 3 trepte (banchete) din pamant armat ori gabioane, cu panta 1:1.
- 1 bancheta de pamant stabilizat in fata primului zid, datorita careia intreaga autostrada se translateaza putin spre DN - patrandu-se V.max 130 km/h.
- scot ancore vechi, coafeaza randul 2 de piloti, ca ar ramane fluturand in vant.
- optional, dupa cum se comporta terenul: adauga ancore noi.



Europiu

Pe ce lungime se fac toate adaosurile astea?
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

rocklee

alexV.....si cum vor drena apa de acolo sa nu mai lucreze.... :o

cfdp

#25900
Am mai spus-o si ma repet. In podisul Transilvaniei este foarte greu de proiectat si executat terasamente. Ase vedea in filmarea " forum A3 pag 1884 Nadaselul Mihaiesti /17 iulie"de pe  A3 la

danvoicu


cfdp

Ok,am auzit de fenomenul de fracturare,  dar ce-l genereaza deoarece am mai vazut  in timp si in podisul Secaselor fenomenul. In principiu pe verticala deplasarea este foarte mare in comparatie cu ebulmentul produs la baza. Efectiv deplasari mai mult pe verticala. Bun :natura pamantului argila , marna, dar de multe ori fara o prezenta semnificativa a apei. Si toate relativ punctual. A se vedea si "pragul" de pe lotul Cluj-Nadaseu la intrarea in padure care a fost in prima faza aproape vertical, si deniverarile pe A10 inainte de Turda (in debleu de cativa metri). Revin la asigurarea in timpul investitiei, din start, a unei sume la neprevazute, special  pentru eterogenitatea pamantului de fundare. Probabilitatea aparitiei problemelor "riscul" poate fi apreciat in Studiul geo. 

ddfab

mai stie cineva , ceva, despre Aktori? s-au apucat de uzura?

prd.marius

Si pentru mine e la fel de "infricosatoare" linistea asta de la topicul A10, ddfab.