Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

dimitrie

Iarnă nu-i, primăvară nu-i... pizzari tot cu o lene maximă o ard. Conform procentelor ianuarie 2019 aveau ~60% acum %80... știu a fost discutat subiectul se multe ori, sper doar să se circule "cumva" în decembrie.
A8 (Letcani - Motca) si A7 sunt prima prioritate dupa A3, A1 finalizate.

paullie

@ovicor nu vad nimic la min 1:15. Acuma cine imi explica mie cum o sa trecem cu 130 la ora printre picioarele podetului pe sensul Alba -> Sibiu. Min 6:45

Europiu

^ ovicor spunea de podețul existent pe A1. În ideea că ieșirea A1->A10 să înceapă mai la est, adică fix peste podeț.

Pilele de la 6:45 au mai fost dezbătute. Nu cred că cineva își imaginează viteză de 130 km/h pe bretelele de legătură. Nici la Turda nu ai, nu va fi nici aici.
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

vasile.silion

#16803
^Mie mi s-ar părea normal ca la ,,intersecția" a două autostrăzi, cum e aici, să nu avem ,,bretele de legătură" între autostrăzi, ci nodul să fie astfel construit încât să nu simți că ieși de pe o autostradă și intri pe alta; deci să existe acea continuitate de benzi, de lățime a carosabilului, de regim de viteză, etc., astfel încât traseul respectiv să fie și el ,,de autostradă" și nu de ,,nod de autostradă".
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

Europiu

Sunt o gramada de specialisti aici pe forum care s-au pronuntat deja pe tema asta, din pacate sunt postari de acum cativa ani, de pe vremea
cand s-a deschis ST4. In principiu e corect ce spui, asa ar trebui sa fie, dar pentru asta ai nevoie nu numai de bretele serioase ci si de buffer-uri suficient de mari atat la parasirea autostrazii de start cat si la intrarea pe autostrada de destinatie. Zone mai lungi  de doar 2-3 sute de metri cu 1-2 benzi suplimentare. Iar astea costa...
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

horatiu.cosma

Bretelele intre A1 si A10 sunt generoase, 2 benzi pe sens pe fiecare dintre ele, se va putea rula cu 100 de km/ora fara niciun discomfort. A, ca pe 2 km se va merge cu 100 la trecerea intre autostrazi in loc de 130, pierzandu-se vreo 10 secunde pentru mine e un non subiect. Ajungem si noi ca si cnair, sa nu ne placa autostrazi cu iarba netunsa, lipsa apa la bai in timp ce ne târâm pe o retea criminala de DN-uri.

luc

Chiar așa :)
Să ne amintim că Pizzarotti au vrut să facă bretelele doar cu o bandă pe sens, asta dintr-o "scăpare" în faza de licitație. Și încă ceva: una e să proiectezi cele 2 autostrăzi împreună, alta la ani distanță.
Doar să termine italienii vieții o dată, să putem circula pe ea...

Europiu

^^ Sunt de aceeași părere, Horațiu. Încercam doar să arăt că, pentru satisfacerea dorinței lui Vasile, numai bretelele largi nu sunt suficiente.
Dealtfel, pot da multe exemple de pe lângă casă unde nodurile de autostrăzi au limitare la 80 sau 100 și nu se plâng prea mulți. Eu personal chiar mă simt mai în siguranță :):
https://www.google.de/maps/@51.4417369,6.80751,14.14z
https://www.google.de/maps/@51.3479652,6.8516961,14.23z
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

TibiV

@horatiu.cosma
Noi am mai avut discutia despre situatia de la 06.45...
Nici pemine nu ma deranjeaza faptul ca (in mod evident) va fi restrictie de 100, poate de 80. Oricum, intr-un nod soferii vor incetini instinctiv, ca sa poata citit panourile de orientare. Doar noi astia de pe forum stim "pe de rost" cum vor arata aceste noduri...
Ce am spus si la precedenta discutie este ca in timp ce drumurile secundare fac niste S-uri demente inainte de supraversarile peste autostrazi, doar ca sa nu se faca pile mediane pe axul autostrazii, aici breteaua A10 Alba -> A1 Sibiu abia are loc intre culee si prima pila...

Quote from: ovicor on January 27, 2020, 07:05:30 PM
Min. 01:15. Parerea mea ca podetul trebuie lungit, altfel benzile de incadrare pe breteaua Sibiu -> Alba ar fi prea scurte.

EXact!
Mi se pare ca benzile de incadrare sunt meschine, nu cred ca au nici 200 de metri.
Foarte nasol, tocmai pentru ca va fi bretea generoasa, cu 2 benzi/sens.
Vor fi unii de pe banda 1 care se vor trezi brusc ca sunt pe banda 2 (din 3), avand de ales in cateva secunde daca merg inainte spre Orastie sau fac dreapta spre Alba...
In filmarea  lui Alin de acum 2 saptamani nu se vede podetul despre care vorbesti tu, dar se vede mai bine cat de meschina este zona de incadrare spre A10 Alba:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pelan87

#16809
Daca facem putin haz de necaz, putem spune ca, daca cineva rateaza banda de incadrare spre Alba, mai are o sansa pe la iesirea de pe A1 in giratoriul de langa Lancram
Si daca nici asa nu-i iese, mai are inca o sansa sa intoarca la nodul de la Vintu  :lol:

Serios acum, eu sper ca o sa mai prelungeasca acea zona de incadrare macar pana la podetul de pe A1, caci altfel o sa fie chiar problematica directia A1 -> A10.

voicul

Parerea mea e ca ratezi iesirea doar cu rea intentie. O solutie sa le ratezi ar fi sa mergi cu 200 si sa te uiti pe partea cealalta dupa semnele de iesire.
Daca mergi si cu 140 dar te uiti dupa semene, care arta iesirea si cu 3 km inainte, chiar nu vad cum sa o ratezi.
Sa nu zic ca multi mai au si un Waze deschis.


Stefan01

#16811
De acord cu cele spuse mai sus (+ 1 voua). As adauga ceva important. Trebuie sa se realizeze o presemnalizare si o semnalizare corecta a acestor portiuni: panouri usor de inteles, marcaje pe asfalt (ca sa fie vazute din timp - e importanta distanta la care sunt realizate fata de intersectie) cu denumirea orasului spre care te indrepti folosind banda X si semnul care sa indice directia, ... etc.

ovicor

@Voicu, ceea ce spui tu e valabil pentru o bretea de iesire oarecare, deci o singura banda. Aici vorbim de o bretea de trecere de pe o A pe alta A, cu doua benzi. Deci, zic eu, banda 2 are distanta destula, dar banda1 ar trebui sa se desprinda inainte de podet.

pelan87

Am gasit plansa cu nodul Sebes si se pare ca, intr-adevar, breteaua va incepe de unde se vede in ultima filmare a lui AlinC.
Atasez mai jos o captura:



Se pare ca se va folosi banda de urgenta de pe A1 pe o portiune de 300 si ceva de metri, apoi se intra pe breteaua catre A10. Deci incadrarea se va face initial pe o singura banda, sau cel putin eu asta inteleg.

Si, ca tot se vorbea de viteza pe bretele, vad ca toate bretelele au viteza de proiectare 80 km/h.
Poza la rezolutie mai mare, cu tot nodul cuprins, este aici: https://i.imgur.com/UZ31iPU.jpg

Stefan01

 >:(
Sunt curios daca si anul acesta vor mai fi aduse in graba utilaje si muncitori in locurile pe care noul ministru al transporturilor intentioneaza sa le viziteze. Conform sursei, anul trecut s-a intamplat.