News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

ciprebbe

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

bogdymol

Olanda, astăzi:





In cadrul acestui articol este si un material video.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

rocklee

comentarile sunt de prisos ... :(

north

Si mai trist este ca azi si ieri s-au mai prabusit inca doua avioane pe curse de linie, GE 222 / un AT7 de la Kaohsiung la Makung (47 morti) si AH 5017 / un MD-83 intre Ouagadougou si Alger (116 pax, nu se stie inca exact cati au murit). Asa o saptamana in aviatie...  :(
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

adiarc

astazi , de la ora 22 00 , Ioan Rus , min.transporturilor , va fii in direct pe Realitatea
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Goldmund

Nu stiam unde sa pun acest articol din ZF, un articol care pentru noi poate fi tema de discutii, cu argumente si contraargumente.
Ideea este ca investitorii straini vin in Romania sa investeasca pentru ca aici exista centre universitare puternice si chiar ....foste centre industriale mari, de pe timpul comunismului si nu vin pentru autostrazi(care? cele inexistente?)

"De ce avem nevoie de universităţi mai mult decât de autostrăzi? S-a pus oare problema că până acum investitorii străini au venit în România pentru centrele universitare şi personalul existent şi format înainte de Revoluţie?"
http://www.zf.ro/opinii/avem-nevoie-universitati-mult-autostrazi-s-pus-oare-problema-pana-acum-investitorii-straini-au-venit-romania-centrele-universitare-personalul-existent-format-inainte-revolutie-12972403

1-investitorii straini vin sa investeasca in Romania pentru ca tara noastra este in UE, are forta de munca calificata, forta de munca relativ ieftina.
2-Romania a pierdut deja pana acum foarte multe investitii(cea a lui Mercedes este doar varful Eisberg-ului)tocmai pentru lipsa autostrazilor si nu din lipsa unei universitati gen Tübingen...
3-nimeni nu poate cuantifica numarul celor care au decedat pe strazile Romaniei in ultimii 20 de ani doar pentru ca infrastructura e asa de rea.
4-nimeni nu poate cuantifica cati turisti ar fi venit aici pana acum daca Romania ar fi avut o infrastructura occidentala(cf, autostrazi, aeroporturi)
5-universitati bune nu pot exista intr-o tara cu o infrastructura slab dezvoltata, cum nu prea vedem o tara cu o infrastructura f. dezvoltata si cu universitati slabe, mediocre. Presupun ca amandoua merg impreuna, cand politica este serioasa.
6-specialistii de pe timpul comunismului, ori sunt de mult pe alte meleaguri, ori sunt la pensie, sau resemnati.(acesti oameni au cel putin 55 de ani acum)
7-eu nu vad avantul urias si total in constructia de autostrazi(care iarna "sunt inchise"...?) in detrimentul universitatilor(in general, in Educatie si  Invatamant e vorba in primul rand de o reforma morala, a corectitudinii si de promovat doar valoarea, mereu valoarea, doar atunci vom avea universitati bune si specialisti multi si renumiti

Voi ce parere aveti?

stangabriel

#2226
 Recent am terminat o facultate,parintii mei sunt invatatori....sistemul de educatie dupa parerea mea merge in directia gresita,spre o zona unde tocmai autostrazile ne pot scoate.

Eu sustin scolile profesionale,ca de diplome fara sustinere in economie vad ca  lumea inca nu se satura si copiii ce  promoveaza BAC-ul,se orienteaza tot la facultati unde nu trebuie sa foloseasca surubelnita...ati inteles ideea.

Tocmai,sunt prea multe facultati,prea multi doctori,academicieni,absolventi de x si y ce nu aduc venit concret economiei,neintegrandu-se imediat catre deloc.

Iar ideea repetata obsesiv/negativist,acel ciot de autostrada ce nu duce nicaieri,sau ca nu se construieste nimic,imi da de gandit daca cel care a scris acest articol este produsul sistemului de educatie pe care insasi il blameaza,fara sa ia in calcul imaginea reala....pe care o vad eu,deci si eu probabil ma insel.



adiarc

stiu ca suna prea idealist , dar eu inca propun ca toate fortele politice, reprez societatii civile , sindicate , membrii academiei romane, etc... sa se puna odata la masa si sa hotarasca impreuna linia de urmat pr urm 10-15 ani
- de ce autostrazi avem nevoie
- de ce schimbari are nevoie sist educational , medical , cercetare , etc , astfel incat sa le facem odata , cat mai repede si apoi sa terminam cu aceste schimbari permanente si imbecile
- de ce arme are nevoie justitia pt a fii cu adevarat independenta.....
- etc , etc
cred ca sunt multe aspecte importante , dar acesta e cel mai important...banii putini pe care ii avem la dispozitie ( sau multi daca te uiti si la fondurile UE ) , ar avea efecte cu adevarat vizibile daca ar fii investiti intr-o directie clara , care sa nu se schimbe de fiecare data cand se schimba macazul
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

mirceaVRo

Invatamantul nostru :  " ...fara sa ia... " !

RaduC

^^^ in afara ca ar fi putut reformula asa "fara a lua..." ce e gresit la aceasta formulare? "ia", in cazul asta se scrie fara cratima...nu inteleg

stangabriel

Am scris eu gresit.

north

#2231
Divagatii pe marginea unui post al lui bogdymol din "Industria auto in Romania":

Quote from: bogdymol on July 26, 2014, 12:40:58 AM
Chevroletul meu e produs in Corea de Sud si a venit cu vaporul de acolo pana in portul Koper (Slovenia), de unde a fost dus pe trailer in Romania.

...In strategiile noastre de transporturi se tot vorbeste despre conectarea portului Constanta cu retelele transeuropene de transport, cum ca portul nostru ar putea deservi un hinterland format din o mare parte din tarile Europei UE din est.
Dar care sunt acele tari, caci eu in afara de Romania nu vad niciuna?!
De exemplu de ce ar expedia cineva din China un container inspre HU / AT / SK / CZ / PL prin Constanta si nu prin Rijeka sau (cum spunea colegul) prin Koper?



1. Distanta pe uscat de parcurs de catre container este in toate cele cinci cazuri (spre cele cinci tari UE nominalizate mai sus) mai scurta in varianta via HR sau SI (si, atentie, presupunand ca avem - ma rog, din pacate nu avem, dar presupunand ca am avea :) - autostrada non-stop de la Constanta la Nadlac, Bors, Petea / Halmeu.)
2. Este de presupus ca birocratia / coruptia din porturile din Rijeka / Koper este mai redusa decat cea din Constanta.
3. Parca un coleg de forum zicea ca in lumina noii accize este mai ieftin de alimentat diesel / 95 in HU decat in RO.

Deci... la ce visam?

Hard mode: vorbeam de oportunitatea constructiei justificarii autostrazilor / CF-urilor de legare a portului nostru la retele europene... deci nu conteaza urmatorul argument, dar totusi il voi aborda: de la Constanta marfurile ar putea merge pe CDMN / Dunare in continuare pe fluvial inspre HU / AT / DE. Dar Dunarea pe acest sector cam trece prin patru capitale, cum ar veni Viena, Bratislava, Budapesta si Belgrad. Putem sa ne imaginam barje etc. incarcate cu fier vechi / diverse marfuri trecand pe Dunare prin centrul Budapestei? Eu nu prea pot (In fine... lasam la o parte faptul ca podurile istorice din Budapesta nu prea permit un gabarit generos care sa justifice economic un asemenea transport... si atunci sa ne imaginam ca aceste poduri din centrul Budapestei, ele insele o atractie turistica de sine statatoare, vor fi demolate si reconstruite pentru a asigura gabaritul? sau mai degraba ca HU va construi un "M0 fluvial" care sa ocoleasca centrul capitalei?! Si marmota...)

Si, vitavercea, de ce ar expedia containere cu fum fabrica de impachetat fum (ma rog...) din Budapesta (sau competitorii sai din Viena sau Bratislava sau Katovice) inspre celelalte cinci continente - in fine - ale Terrei prin al nostru port Constanta, si nu prin porturile croatilor / slovenilor?
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

MNU

Legatura la Dunare si terminalul petrolier sunt marile avantaje ale portului Constanta.

iuli

Nu doar China conteaza pentru portul Constanta cat si traficul inspre si dinspre zona Marii Caspice (Georgia, Armenia, Azerbaidjan, Uzbekistan sau Kazahstan). Aceste tari ai resurse financiare foarte mari si prefera sa cumpere produse din vest care sunt transportate pe Marea Neagra pentru a ocoli Rusia. Apoi, in sens opus, marfuri originare din China sunt trecute prin aceste tari, reambalate si trimise mai departe in vest astfel incat sa ocoleasca unele taxe suplimentare puse produselor chinezesti.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

dorel

Quote from: Goldmund on July 24, 2014, 09:16:19 PM
"De ce avem nevoie de universităţi mai mult decât de autostrăzi? "

Intrebarea e din seria celor foarte prost puse. Nu avem nevoie de universitati mai multe decat de autostrazi  asa cum nu avem nevoie de autostrazi mai mult decat de universitati.

Multi oameni in Romania cred ca daca nu ai autostrazi nu te poti dezvolta economic sau daca nu ai o facultate nu poti sa gasesti de munca. Eu cred ca  si autostrazile si universitatile sunt necesare dar nu neaparat suficiente.

1. fara autostrazi nu poti sa ai un grad ridicat de dezvoltare economica iar sectorul de transporturi va suferi. Daca nu sunt autostrazi cel mai probabil lipsesc alte utilitati asadar investitiile vor fi mai rare, etc etc
2. fara universitati nu poti sa ai o buna dezvoltare economica si sociala din lipsa de educatie superioara si de specialisti.
3. fara autostrazi poti sa ai o economie bunicica dar toate procesele vor fi mai lente si probabil cu mai mult stres.
4. probabil mai mult de 50% din joburi nu necesita pregatire universitara dar perceptia generala e ca universitatea e o experienta benefica ce duce (in mod normal) la dezvoltarea individului.

Poate intrebarile ar trebui sa fie :
de ce  avem mai multi politicieni decat cercetatori de calitate ?
de ce avem mai multi angajati in ministerul transporturilor, cnadnr etc decat oameni care lucreaza fizic la autostrazi ?