Drumuri Expres în România: discuții diverse

Started by NGC, December 17, 2014, 08:37:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

mateisn

^^ tocmai ca mai bine ar fi ca o modificare in sensul asta sa aiba loc inaintea finalizarii oricarui DX

vancouver

Mi se pare de bun simt DX=120 si A=140.
Pentru camioane si autocare DX=80 si A=90, resp. +10km/h pentru cele care au sistem de franare automat.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

danpandrea

Într-o țară în care peste 70% din parcul auto e mai vechi de 10 ani, zic că suntem ok cu viteza maximă pe autostradă. Pe DX da, poate să crească la 110 km/h.

vancouver

#333
Defectiunile tehnice sunt cauza unui numar infim de accidente. Cele cauzate de defecte tehnice la vehicule mai vechi de 10 ani sunt in numar si mai infim. Iar pe autostrazi in general numarul accidentelor este extrem de redus.
Si nu am vazut inca masina dezintegrandu-se ca merge cu 10 la ora mai repede daca are peste 10 ani vechime.
In afara de asta, o mare parte a parcului auto este vechi, dar sta / zace in parcare. De asemenea cei care au masini mai vechi de regula nu baga talpa maxima in ele si au grija de ele (daca aveau bani isi luau alta).

De altfel, cu astfel de argumente poti pune repede si limita de vizeza 90 km/h pe autostrada / DX.

Daca chiar vrei, exista argumente mai solide impotriva unei cresteri de viteza: de ex. cel ecologic. La 7% crestere de viteza (de la 130 la 140) cresterea consumului si deci a poluarii este de 10%-15%.

Parerea mea, punand in balanta toate argumentele, este ca 140 este o viteza potrivita pentru maxim A si 120 pentru DX.

Iar daca chiar esti preocupat de siguranta rutiera, noteaza ca in UE doar 9% din decese sunt pe autostrada si 53% pe drumurile "nationale", adica 1+1. Asta in toata UE, care are mult mai multi km de autostrada decat Ro si o mult mai mare aglomeratie pe autostrazi. In Romania procentul din cate stiu este sub 2% pe autostrazi, dar nu am date certe. Sursa pentru UE: https://www.europarl.europa.eu/resources/library/images/20200727PHT84165/20200727PHT84165_original.jpg

Asadar cine vrea sa faca ceva pentru siguranta rutiera se poate uita la:

- treceri la nivel cu CF drumuri 1+1
- intersectii la nivel drumuri 1+1 cu drumuri locale (puncte negre)
- serpentine si curbe periculoase (puncte negre)
- depasiri periculoase pe drumuri 1+1

Eu de multi ani pledez pentru un mega program de denivelare a trecerilor la nivel cu calea ferata, pentru zone 2+1 sau 2+2 pe drumurile 1+1 pentru a mai reduce presiunea depasirilor periculoase, pentru parapet median oriunde avem deja 2+2, etc... (doar ultimul punct s-au facut progrese in ultimul timp, in rest extrem de slab).
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

ionut_16

Pentru mediul înconjurător e mai bine o viteză mai mică, consumul la 90-100 km/h e mult make bun decât la 130-140 km/h, după cum observa și Vancouver mai sus.

Dar... Dacă ai limită mai mare crește și limita de la care ți se reține permisul. Adică în prezent DX:100 km/h poți merge până la 150 km/h și nu rămâi fără permis. Dar la DX:120 km/h se ajunge la 170 km/h și parcă e cam mult, părerea mea bineînțeles.

Apropo, la construcția DX vs Autostradă există comparație de  impactul asupra mediului, de exemplu emisii cu efect de seră? Sau acest factor e omis din start? Mulțumesc


hefaistos

Pentru mediul inconjurator ia-ti bicicleta. Si nu mai sta atata in fata calculatorului pentru ca ai consumat energie electrica cat sa mareasca efectul de sera cu 0.00000023 %.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu suplimentar 200 lei: Se deschide traficul pe Lot 4 - Centura Focsani înainte de 15 iunie 2024.

ovicor

     Nu stiu, intreb: poluarea se raporteaza la km parcurs sau ora parcurs? Nu se compeseaza, cumva, prin faptul ca vehicolul va polua timp mai putin pentru a ajunge din A in B?

Mersul trenurilor

Nu stiu cum sa explic dar la 140km/h cu a6a cutie manuala, scot cel mai bun consum, si e incomparabil fata de un E sau DN unde trebuie sa reduci viteza din sute de motive si sa accelerezi mereu.

Parerea mea e ca limita de 110 pe European sau 100 pe DN e putin exagerata, unde aceste drumuri sunt paralele cu noile autostrazi trebuie coborata limita la 90 (80)  (si totusi nu stiu cat de mare e diferenta la un accident frontal cu ambele masini avand 110/h fata de 90/h, dar poate viata cuiva depinde de asta)


oc7avian

Aș zice că e mai rău, că poluezi mai mult între A și B într-un timp doar un pic mai scurt. Trecerea de la 130km/h la 140km/h înseamnă scăderea timpului de parcurs pentru 200km de la 1:31h la 1:25h, adică 6 minute câștigate. Pentru 6 minute câștigate, poluezi cu 10-15% mai mult, conform celor de mai sus.

Mersul trenurilor

Discutia ar fi la nesfarsit, sa nu uiti romanul ori are SUV cu roti de 20" late de 300 (extrem de poluant si ineficient) sau masini foarte vechi.. la mine un golf 6 consum 4-5l cu motor de 1.4 @220cp dar probabil o sa intram in era electricelor pana o sa avem noi reteaua de autostrazi gata si atunci nu o sa mai conteze poluarea, decat aia fonica si cam atat.

StefanCelMare

#340
Pe lângă motivele expuse legate de poluare, eu vă mai zic că și din punct de vedere al siguranței sunt probleme să ridici limitele alea la 120 pe expres.
Polonia are mult zonă de câmpie, cu puține curbe.
La noi nu e chiar așa. Iar banda de urgență e mult mai mica pe DX. Într-un caz cu un TIR oprit într-o curbă mai strânsă, la 120 limita, circulând cu 130 cum se face la noi, cu mașini mai vechi, cu certitudine cresc riscurile de accident. La astea mai adaugi și faptul că in Romania încă drumurile de viteză sunt ceva nou, astfel că mulți sunt tentați să depășească limitele, și destui fac greșeli mari gen acces pe contrasens...
110 sau pe acolo ar fi OK in Romania.  Grăbiții bagă 120 oricum la limita asta. Nebunii 130+.
PS. Mai adaug că deja eu am probleme pe A in Romania cu vitezele. E foarte obositor să mergi cu 130. Slalom mereu între banda 1/2. Mai des mă trezesc că pun tempomatul la 100, și merg lejer pe banda lentă. Consum mai mic, oboseală și stress redus. Și tot merg mult mai rapid decât pe DN.

hvm

^
mai obositor decat in vest presupun.Dar fata de DN nu prea cred. E mult mai lejer sa schimbi stanga dreapta pe autostrada, decat sa mergi pe DN. Parerea mea. si aici ai dreptate. Un drum Iasi - campulung pe autostrada ar dura putin peste 1h30m pe cand un drum pe national la limita vitezei legale e putin sub 4 ore (sa nu imi spuneti ca pe gmaps spune 2:52 ca acolo e calculat daca mergi fluent la viteza maxima legala ceea ce nu se intampla). si nu spun cate de revigorant ar fi (la limita vitezei legale) sa reduci la 30 km/h la fiecare trecere de pietoni nesemaforizata din localitate si 50km/h la cele din afara(adevarat ca nu prea sunt)...

Si un pic de offtopic, dar legat de partea cu viteza de mai sus, imediat dupa Targu Frumos spre Pascani (la Costesti) e limitare de 70km/h in localitate si inainte de trecerea de pietoni sunt puse indicatoare cu liimtare de 30km/h. Mergeam cu cineva care imi spune: "ce nesimtiti, uite cum au pus limitare la 30KM/h. Au pus limitare la 30 si stau cu radarul ca sa te prinda, nu puteau sa lase si ei 70 ca in restul localitatii....". L-am intrebat de obicei cu ce viteza mergea pe trecerile de pietoni atunci cand in localitate e limitare la 70km/h? Mi-a raspuns sec 80km/h ca sa nu imi dea amenda. Cand i-am spus ca la 80 pe trecere de pieton fara semafor ii ia direct permisul mi-a spus ca is prost. :)

datorita modului in care se aplica legea la noi in tara, si a serviciilor permise a-la Suceava (stiu sunt din judetul suceava) asta e nivelul de cultura rutiera in Romania. Din pacate romanii pot fi corectati si invatati doar prin amenzil. Nu o sa o faca din bunavointa pentru ceilalti colegi de trafic. Parerea mea. Continuare ain rumatorul post ca ala ar putea sa fie sters pe motiv de off-topic.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

hvm

La cele de mai sus o sa aduc completare iar reglementarile din Australia si Suedia.

In primul rand sa incepem cu Suedia unde (din cate stiu eu - il rog pe Frunzaverde sa confirme) punctul de amenda e corelat cu veniturile celui care plateste (10% din venitul mediu lunar din ultimul anint - iar daca e < salariul minim atunci la salariul minim pe economie). Explicatia e simpla: trebuie sa fie echitabil. Un bizon care castiga 3-5000E/luna nu se sinchiseste la 145ron/punctul de amenda la fel ca un "sarantoc" care castiga salariul minim (~1300-1400).

Acum sa ne indreptam atentia catre Australia. In australia nu exista notiunea de puncte la care ti se anuleaza permisul, ci se dubleaza amenda daca primesti amenda pentru acelasi motiv in decurs de 6 luni, si daca mai primesti alta in decurs de 6 luni se mai dubleaza o data ultima amenda. samd. Daca amenda este aplicata in weekend prelungit (ex vineri liber, sambata, duminica) se dubleaza o data (iar daca e weekend prelungit cu 2 zile atunci se va cvadrupla. Ai depasit viteza cu max 20km/h de 3 ori in 1 ani la mai putin de 6 luni intre doua amenizi iar a 3-a e in weeken dprelungit o sa primesti astfel:  prima data iei 2 puncte, a doua 4, a treia 8 - si dublata o sa fie 16, iar daca ar fi de fapt weekend cu 4 zile ar deveni 32 in loc de 16. :) In general se aplica limita minima a amenzii , dar limita maxima e de 4 ori mai mare si in general e aplicata de catre agentul constatator atunci cand observa ca tu primesti amenda in mod constant pentru aceeasi abatere, si poate in acelasi timp sa decida deschiderea unui dosar si inaintarea lui catre un Judecator care sa iti aplice o sanctiune mai severa (suspendarea dreptului de a conduce, sau chiar anularea permisului cu/fara drept de redobandire).

Si ce imi place cel mai mult acolo e ca orice amenda neplatita in decurs de 15 zile se dubleaza si se executa silit dupa 30 de zile (cam la fel cum se intampla la firmele prapadite din romania care n-au "cunostinte" - stiu ca mi s-a intamplate de doua ori - odata din vina mea ca n-am avut bani sa platesc tot impozitul asa ca am intarziat o luna si 10 zile si mi-au blocat toate conturile ( pentru ca am ramas cu 2000RON de plata la impozitul pe  salarii si am platit comision pentru fiecare cont in parte cate 50ron), si a doua oara a fost din greseala mea. Am sesizat greseala dupa 18 zile cand am primit prin posta notificarea de deschidere a dosarului de executare silita cu scadenta in 15 zile.

In fine, eu consider ca daca am reglementa prin lege cele doua aspecte s-ar rezolvat foarte lejer problema bizonilor si a smecherilor pe strada, eu am ramas uimit in USA intr-un ambuteiaj extrem pe un bulevard de 4 benzi pe sens, intersecitiile erau goale. Nu intra nimeni in intersectie daca n-avea loc sa si iasa - motivul o fotografie cu masina in intersectie pe rosu = amenda prin posta in 3 zile emisa automat de sistemul informatic si adaugata in lista la un agent care sa o confirme. (nu mai tin minte exact suma, ca era acu 12 ani, dar prietena din US care a facut dreapta pe rosu parca zicea ca i-a venit acasa o amenda de 350$ - cand m-a luat de la Aeroport tocmai platise amenda si era foarte ofticata ca a platit atatia bani fiindca a ratat semnul "nu fa dreapta pe rosu". In america nu au verde intermitent dar virajul la drepta pe rosu e permis din oficiu cu obligatia de a ceda trecerea cu exceptia cazurilor in care exista indicator de interdictie) .
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

bgd77

Interesante informatiile despre Australia, cred ca e o idee buna cu dublarea amenzii la cei care recidiveaza intr-o anumita limita de timp. Nu stiu cum e in Suedia, dar la noi sigur sunt bizoni cu ultimul ragnet de masina la care nu poti sa gasesti documentat niciun leu de venit pe luna in ultimii zece ani. Si masina o fi pe numele bunicii care are 98 de ani.

Legat de Australia, totusi se pare ca exista sistem de puncte: https://www.service.nsw.gov.au/transaction/check-your-demerit-points
QuoteAs a driver you start with zero demerit points. If you commit an offence that has a demerit point penalty, they are then added to your driving record.

If you reach or exceed the maximum demerit points allowable for your licence within a 3-year period, your licence will be suspended, or not renewed.

AlexxC

@ vancouver
"Mi se pare de bun simt DX=120 si A=140.
Pentru camioane si autocare DX=80 si A=90, resp. +10km/h pentru cele care au sistem de franare automat."
Propunerea de 120kmph este ok...tot pe viteza asta se face si proiectarea!
Cu 80 kmph pe DX pt camioane nu sunt de acord, 90 peste tot! ;
Nu sunt de acord nici sa oferi +10kmph celor cu franare automata deoarece vor fi tentati sa ii depaseasca pe banda 2 (interzis pe A si DX) pe cei mai lenti. Propunerea e valabila doar pe autostrazile cu 3 benzi pe sens.