Aeroportul Traian Vuia Timisoara [TSR]

Started by MHN, September 22, 2011, 02:11:12 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 1 Guest are viewing this topic.

Archi

Quote from: frunzaverde on February 08, 2015, 05:29:51 PM
Quote from: Archi on February 08, 2015, 02:13:37 PM
Sti cumva daca IIIa la Timisoara e pe ambele directii ale pistei? Nu stiu de ce cred ca este doar pe pista 11 nu si pe 29.

Fix invers. 29 e cat IIIa, 11 e cat II. Vezi aici : http://www.aisro.ro/aip/2015-02-05/DOCS/AIP/AD/AD2/AD_2_16_LRTR/LR_AD_2_LRTR_en.pdf

Oare la ce s-au gandit cand au facut ILS CAT IIIa pe 29? Avand in vedere ca traficul principal e spre si dinspre europa deci deduc ca la aterizare se foloseste mai mult pista 11 decat 29. Sau in momentul in care s-a facut CAT III traficul dinspre est era mai mare decat cel dinspre vest? (Desi nu cred).

iuli

Pista 29 e mai folosită din cauza condițiilor meteo, parcă. Nu bag mâna în foc.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

AdrianB1

Quote from: Archi on February 08, 2015, 08:25:32 PM
Oare la ce s-au gandit cand au facut ILS CAT IIIa pe 29? Avand in vedere ca traficul principal e spre si dinspre europa deci deduc ca la aterizare se foloseste mai mult pista 11 decat 29.
Traficul e dat de directia vantului, daca predomina pe 290 de grade atunci majoritatea aterizarilor si decolarilor se vor face pe pista 29. Daca ai o pista extrem de lunga poti ateriza si cu vant de spate, dar poti sa o patesti ca mine la Paris la aterizare cand aproape de capatul pistei au franat de au dat vreo 2 pasageri cu nasul de scaunul din fata. Daca pista e uda nici nu poti face asa ceva.

iuli

Trafic de pasageri in crestere si pe aeroportul Traian Vuia din Timisoara

QuotePrimul trimestru al anului a adus o crestere a numarului de pasageri pe Aeroportul International din Timisoara: +26% fata de primele 3 luni din 2014.

Concret, in intervalul ianuarie-martie 2015 194.145 de pasageri au tranzitat aeroportul, cu 26% peste cifra din primul trimestru 2014 (154.030 pasageri). Si numarul miscarilor de aeronave (aterizari / decolari) a crescut cu 12,5%: 2615 in primul trimestru 2015 fata de 2324 in aceeasi perioada din 2014. In ceea ce priveste gradul de ocupare, acesta a crescut de la 66 pasageri / aeronava la 74. Avem un plus de 25% si pentru traficul cargo: de la 466,26 tone în ianuarie-martie 2014 s-a ajuns la 581,86 de tone primele trei luni din 2015.

In orarul de vară, pe Aeroportul Internaţional Timişoara au fost suplimentate frecvenţele pentru 5 destinaţii: Bologna, Valencia, Treviso, Londra şi Antalya. Cursa de Bologna va zbura în zilele de marţi, joi şi sâmbătă cu plecare din Timişoara de la ora 21.10. Avionul cu destinaţia Londra va decola de la ora 17.40 de 5 ori pe săptămână, în fiecare zi de marţi, miercuri, joi, sâmbătă şi duminică. Cele două curse suplimentare – Bologna (ziua de marţi) şi Londra (ziua de sâmbătă) au fost posibile şi datorită anulării curselor de marţi şi sâmbătă Arad-Bergamo.

Totodata, au fost suplimentate şi zborurile spre Valencia (în zilele de luni şi vineri de la ora 17.40) şi Treviso (în zilele de marţi, joi şi sâmbătă, cu plecare de la ora 6.35).
Destinaţia Antalya – cursă charter – va avea 4 frecvenţe săptămânale cu plecare din Timişoara luni de la ora 12.00 şi 17.47, joi de la ora 12.00 şi vineri de la ora 13.45.

"Creşterea numărului de pasageri nu este deloc surprinzătoare deoarece am purtat negocieri intense cu companiile aeriene să introducă noi destinaţii. Astfel, de la finele lui 2014, au fost incluse patru noi destinaţii directe de la Timişoara, spre Frankfurt, Memmingen, Bruxelles şi Bari. Deoarece din martie a mai fost inclusă o destinaţie nouă, este vorba de Torino, iar din luna mai încep şi cursele charter spre Turcia şi Grecia, suntem convinşi că această tendinţă se va păstra pe tot parcursul acestui an", a declarat directorul Aeroportului Internaţional Timişoara, Daniel Idolu.



Sursa: Aeronews
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

iuli

#139
Timisoara, aeroport de rezerva pentru Turkish Airlines

QuoteÎncă o companie aeriană, este vorba despre Turkish Airlines, a ales Aeroportul Internaţional Timişoara Traian Vuia (TSR) ca aeroport de rezervă.

Astfel, dacă aeronavele Turkish Airlines nu pot ateriza la Belgrad din cauza condiţiilor meteo nefavorabile (ceaţa, în principal), avioanele vor fi redirecţionate la Timişoara. Această decizie a fost luată de compania aeriană datorită condiţiilor excelente ale infrastructurii existente pe Aeroportul Timişoara: pista de 3500 m, care poate asigura aterizarea oricărui tip de aeronavă, şi sistemul de balizaj luminos şi de radionavigaţie performant pentru aterizare în condiţii de vizibilitate redusă. De asemenea, serviciile profesionale oferite pasagerilor şi personalul specializat asigură eficienţă în desfăşurarea operaţiunilor aeriene in conditii optime

Sursa: http://Aeronews
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

frunzaverde

Cum naibii ajunge o stire o chestie atat de banala si de tehnica precum alegerea unui alternate, care se poate oricum schimba de la zi la zi, in functie de necesitatile operationale?
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

iuli

Chiar nu ma intreba. Si eu cand am citit prima oara am mai recitit-o sperand ca am scapat ceva in substrat.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

MHN

Si eu am avut o reactie asemanatoare, funzaverde. Din lipsa de altceva, iata ca se posteaza si astfel de informatii.
Iar presa locala a publicat aceste detaliu ca si cum ar fi o mare realizare  :lol:
Incredibil!

TibiV

Quote
Bucureşti, 7 iul /Agerpres/ - Aeroportul Internaţional Timişoara a consemnat, în primele şase luni ale anului în curs, afaceri şi venituri din servicii aeroportuare mai mari cu 10% faţă cele realizate în aceeaşi perioadă din 2014, cifra de afaceri atingând 3,1 milioane de euro, pe fondul unui trafic aerian în creştere, atât în ceea ce priveşte numărul de pasageri şi al zborurilor, cât şi al traficului cargo.
    Potrivit unui comunicat al Aeroportului Internaţional Timişoara, în prima jumătate de an, a fost consemnată o creştere a numărului de pasageri cu 29%, comparativ cu anul precedent. Dacă în perioada ianuarie - iunie 2014 un număr de 331.147 de pasageri au călătorit de la Aeroportul Timişoara, în aceeaşi perioadă a anului 2015 au fost înregistraţi 426.939 pasageri.
    O creştere semnificativă apare şi la numărul de zboruri, în condiţiile în care, în prima jumătate a anului trecut, 4.855 de aeronave au aterizat sau decolat de la Timişoara, în timp ce, în 2015, numărul acestora a crescut cu 12,2%, înregistrându-se 5.447 de zboruri.
    Traficul cargo a fost, de asemenea, în urcare, cu 23%, de la 920 de tone în ianuarie - iunie 2014, la 1.137 de tone în prima jumătate a acestui an.
    Conform sursei citate, creşterea numărului de pasageri, a mişcărilor de aeronave şi a traficului cargo din primele şase luni ale acestui an s-a reflectat şi în majorarea veniturilor. Astfel, Aeroportul Internaţional Timişoara a înregistrat o creştere a veniturilor din servicii aeroportuare cu 10% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
     În plus, managementul a fost preocupat în această perioadă şi de reducerea permanentă a cheltuielilor, realizându-se o diminuare cu 15% a cheltuielilor în primul semestru, faţă de perioada ianuarie - iunie a anului precedent.
     Şi cifra de afaceri a avut o creştere cu 10% în primele 6 luni ale acestui an, comparativ cu aceeaşi perioadă a lui 2014, de la 2,8 milioane euro la 3,1 milioane euro.
    'Acest trend ascendent se menţine deja de la finele anului trecut, iar pe timpul verii numărul de pasageri va creşte şi mai mult, deoarece au intrat şi cursele charter, mai numeroase decât în 2014', a declarat directorul AIT, Iulian Daniel Idolu.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

mns


iuli

Sigur a fost ieri? Pentru ca o situatie similara s-a intamplat vineri seara cu un zbor Lufthansa Regional Munchen - Timisoara CRJ900. Un coleg de al meu chiar a fost in acel zbor.

Problema a fost mai simpla decat parea la inceput pentru ca nu aveam informatii clare. Sistemul ILS din avion s-a defectat si a avionul s-a intors la Munchen pentru relocare pasagerilor in alta cursa.

Initial totul parea confuz pentru ca avionul era in approach iar cei de la informatii din aeroport au anuntat ca cursa era anulata  :o Din motive tehnice. Am urmarit cursa pe FlightRadar si era la altitudine de croaziera deasupra Budapestei, apoi la fel si deasupra Vienei. Parea un nonsens deoarece daca era o defectiune avionul trebuia sa aterizeze oricum. Plus ca nu era inregistrata nicio alarma de emergency prin sistemul dedicat. Aeroportul nu era inchis desi vremea nu era stralucita dar nici imposibila. Vizibilitate pana la 2 km. In acelasi timp era pe drum o aeronava ATR a TAROM. Deci se putea ateriza.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

iuli

Din 29 martie, Timisoara – Eindhoven cu Wizz Air

QuoteWizz Air va deschide ruta Timisoara – Eindhoven din 29 martie. Zborurile vor fi operate de 3 ori pe saptamana.

Wizz Air nu a anuntat inca ruta, dar zborurile sunt incarcate in sistem. Biletele pleaca de la 109 lei / segment. Orarul de zbor va fi urmatorul

W6 3525 Timisoara – Eindhoven 11:45 – 13:05 / marti, joi, sambata
W6 3526 Eindhoven – Timisoara 13:35 – 16:45 / marti, joi, sambata

Sursa: AeroNews.ro
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

iuli

Din 27 martie, Lufthansa CityLine revine la Timisoara

QuoteLufthansa CityLine Munchen – Timisoara apar pe site-ul companiei incepand din 27 martie.

Vor fi operate 3 zboruri / zi cu Embraer 195.







Sursa: AeroNews.ro
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

istvan78

Cumadica "revine"? Dar cand a plecat?  :o
Sunt 3 zboruri pe zi si acum.

iuli

Stiu, e scris aiurea. Poate incercau sa se refere ca revin cu Embraer si au renuntat la CRJ-uri. Sincer, nu imi amintesc daca au operat vreodata cu Embraer la Timisoara.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog