News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Cristi N

#10260
Intradevar, luarea in calcul a puterii ar fi mai adecvata decat modalitatea de calcul in functie de capacitate. Sincer sa fiu nu inteleg goana asta spre downsizing extrem al motoarelor. Care e castigul sa scazi capacitatea de la un 1600 cmc pana la 1000cmc sau 900cmc? Partea cu impozitul foarte mare la motoarele cu capacitate peste 2L iarasi nu o inteleg.

Logica mea de a lua in calcul norma euro si capacitatea a fost sa nu fie foarte afectate persoanele care au o masina mai veche si o folosesc din ani in paste, de exemplu unii pensionari care mai folosesc din cand in cand batrana lor dacie 1310. Treaba asta se poate face la fel de bine si daca se foloseste puterea in loc de capacitate.

Daca e vorba de dislike-uri ma inscriu si eu: posesor de VW, 2.0 diesel euro4 manuala si fabricata acu 10 ani :D

dumbravaandrei

consumul unui motor turbo vs aspirate de cilindree mai mare... comparam mere cu pere.

Cat despre taxare in functie de cilindree: La ora actuala, in RO nu se taxeaza poluarea deloc. Cand era celebra taxa s-a incercat a se incadra motoarele intr-o clasa de eficienta ((putere/cmc)/(g CO2 /  km)) si erai taxat in functie de asta. Despre ce vorbeste tu Io alea nu sunt taxe pe poluare ci taxe pe proprietate si din cate stiu, mai toate tarile din UE impoziteaza pe baza de cilindree (cu cat creste cilindreea creste si "luxul"). La noi "pragul" e de 2000 cmc. In Olanda/Danemarca e de 1600 cmc. In Germania (daca nu ma insel) de 2400 cmc. Astea sunt considerate taxe / impozite pe proprietate nicidecum taxe de poluare. Identic si pentru asigurare (unde riscul de dauna nu a putut fi corelat direct cu gradul de poluare ci doar cu puterea motorului)

Io

#10262
Mea culpa, Andrei, ai dreptate sint impozite pe "lux".
Eu nu prea vad care e luxul la o asemenea cilindree, nu vorbesc despre masini de lux, cu motoare V12, V10 ci de biete motoare normale, ca e al meu, ca e/a fost frumosul motor cu 6 cilindri in linie BMW de 3.5 litri sau cite alte motoare frumoase si reusite inginereste dar condamnate la disparitie de mode si de birocratii. Pacat.

Cristi N, am avut si eu un Passat Diesel din aceeasi generatie cu al tau, cel 1.9 TDI de 130 de cai, manual, foarte bun motor! Incredibil de economic, a fost singurul meu Diesel dar chiar mi-a placut. Inteleg ca generatiile imediat urmatoare au scazut treptat in fiabilitate ajungind destul de urit.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

voicul

^Scaderea de litraje este data de UE si normele de poluare (dar si de 145$ barilul de benzina - nu mai e acum valabil, dar in 2008 era o problema). Pe de alta parte daca scadeau si CP la fel, probabil vanzarile erau grav afectate. Drept urmare aparitia Turbo la benzina.

In D nu prea e asa mare impozitul pe litraj. Problema acolo este RCA-ul care este exponential odata cu cresterea lui.
In Spania la motor de 3l - impozitul era vreo 100 eur. Probleme: la RCA.

Nu m-ar suprinde ca in curand sa se mai coboare o treapta la impozitarile mari si in RO:
Ex: intre 2.6l si 3l sa platesti ca acu la peste 3l

AdrianB1

Quote from: dumbravaandrei on April 12, 2018, 04:30:53 PM
Cat despre taxare in functie de cilindree: La ora actuala, in RO nu se taxeaza poluarea deloc.
Discutia era despre propuneri de taxe de poluare. Nu despre ora actuala, ci despre viitor pentru ca sunt propuneri.

dumbravaandrei

#10265
Pentru poluare as baga fix urmatoarele:
1) Taxa in combustibili fosili. Nu ma intereseaza ce motor ai, ma intereseaza cati litri de combustibili consumi. Avand in vedere si complexitatea compusilor rezultati, sunt perfect de acord ca  taxa la motorina sa fie mai mare decat la benzina / gpl / cng
2) Taxa de CO2 pe fiecare wh furnizat de prizele de incarcare electrice de la statiile de incarcare pentru masini electrice (ca la noi inca avem 35-40% din energie produsa de CET-uri. Ma refer la prizele de la eCharge, OMV si alti furnizori de statii de incarcare auto)

Dezaprob total o idiotenie de a plati o taxa la inmatricularea vehiculului. Aia e o tampenie crasa.

Daca vorbim strict de poluare, chiar nu ma intereseaza cu ce motor te dai (si mai ales de cilindree). Vei plati pretul corect pentru eficienta motorului pe care il utilizezi :)

Problema la noi nu e neaparat de cum taxam ci mai degraba cum securizam taxele colectate pentru investitii ulterioare in ameliorarea conditiilor de mediu si cresterea gradului de confort. Pana acum nici macar nu putem sa spunem ca au ajuns banii la pensii sau pe pomeni electorale intrucat acesti bani au cam fost returnati pe toata perioada celebrei taxe de inmatriculare / mediu (sau ma rog, urmeaza a fi returnati).

gruiarew

Cam oricum o dai nu iese bine.

Uite cazul meu: Am vrut imitație de lemn în bord și scaune încălzite și trapă. La A-Klasse. Am găsit, am luat-o, dar nu m-am uitat la cilindree. Că deh mă așteptam ca A200 să fie 1900 și ceva. Draci, e 2034cc. Pac 800 lei impozit. Și chiar e hilar să vorbești de lux la A-Klass.

Acum mai am ceva pitici cu mașină clasică mi-am luat două Dacii, una din 74 una din 75, în speranța că scot una bună. Logic că trebuie restaurate, în momentul de față sunt epave. Dacă-mi pune și pe alea ~800 lei, păi m-a rupt. Cu A-Klass-ul am din decembrie până acum cca 1500 km, în oraș o folosesc doar cât să ajung la autostradă, în rest stă în parcare. Deci după cilindree și (non) euro aș fi bun de plată chit că nu circul. Ar trebui denumita taxă de moft (am vrut musai să am ceva anume).

Pe de altă parte să zicem că se bagă în combustibil. Oricum avem cel mai scump combustibil. Eu m-am scos, că eu nu prea ard gaz.  Dar și asta va avea un efect pervers și imediat. Cresc costurile de transport / distribuție. N-o să dau bani pe benzină dar o să fie totul mai scump, de la pâine și lapte la alcool și țigări.

Oricum ar fi, o să se găsească portițe. Ba trecem rabla pe Bulgaria sau pe un strâbunic dacă se poate și cu ceva handicap ori luăm benzină / motorina de la alții.

@dumbravaandrei, dumneata zici de taxe, cum se securizează. La noi problema e mare cu colectarea lor. Ieri am stat cca 1h la ANAF pentru niște banale contracte de închiriere. Și mai erau câțiva ca mine. S-a schimbat codul fiscal cică (drept e că nu m-am dus nici eu informat, te aștepți să aibe habar cel ce stă de partea ailaltă a mesei) și nu știa nimeni ce și cum trebuie făcut. Plus mi s-a spus de câteva ori că trebuie să merg informat nu ca boul cum m-am dus eu și ceilalți cetățeni. Și asta era la asistență contribuabili.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

dumbravaandrei

Colectarea taxelor de la "pompa" chiar e foarte simplu de facut, se face cum trebuie si la ora actuala. Despre alte tipuri de colectari nu discut acum.
Pe de alta parte, aveam acea acciza "pentru autostrazi" (celebra acciza a lui monta, "reactualizata"). de ce nu o redirectionam si o securizam la mediu?!?

voicul

Si eu sunt pentru taxa de poluare inclusa in pretul benzinei.

Cresc preturile la alimente datorita transportului? Desigur, dar transportul de alimente nu polueaza?
Asa poate invatam sa mancam mai putin de la 3000km distanta si mai mult din tara.
Nu in ulitmul rand: firmele de transport pot avea reduceri, la fel cum au (sau aveau) si cei din agricultura.

dr4qul4

QuoteOricum avem cel mai scump combustibil.
Afirmatia asta e din aminintiri din copilarie sau din amintiri de pe facebook? Ca din proprie experienta nu are cum sa fie (am platit mai scump si in Ungaria, si in Austria si in Grecia si in Croatia, iar la bulgari nu mi s-a parut mai ieftin la OMV)
http://www.fuel-prices-europe.info/index.php?sort=6
Poti sa verifici aici pretul mediu.
Pretul de azi la Diesel este mai mic in Romaia fata de tari ca Grecia, Finlanda, Estonia, Irlanda, Slovenia, Cipru, Malta, Muntenegru si altele. Iar la Benzina mai adaugam si Lituania si Slovacia.
Fata de bulgari platim mai mult cu 3 bani/litru.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

voicul

#10270
Eu cel mai ieftin GPL l-am pus in BG (in OMV, chiar 2 staii diferite), dar in rest mai ieftin ca in RO nu prea am gasit nici un sortiment de combustibil.

Mai mult, pentru cei care merg in vacante: media e facuta si trasa in jos de benzinariile din orase. Pe A unde e una din 10 in 10 km (teoretic), am vazut prin D si la 50 km, e mai simplu: pui! (indiferent de pret)

Apropo cum s-a scos in tabelul ala benzina 95 in Ro la 4.99? Ieri era prin B pe la 4.5.

L.E Si o harta cu preturile la Petrom: https://www.petrom.ro/portal/01/petromro/ro/home/Filling_Stations/map-stations (click pe statie si arata preturile)

Hercule

#10271
Quote from: voicul on April 13, 2018, 11:38:18 AM
Apropo cum s-a scos in tabelul ala benzina 95 in Ro la 4.99? Ieri era prin B pe la 4.5.
Poate vrei sa spui 5,5. La fel motorina din tabel e 5,05 lei/l iar real la pompa e 5,6. Calculand in Euro ar fi putin peste 1,2 euro/litru, in tabel undeva poz 11-12 (calculat la Diesel).

LE E drept ca neavand toate preturile transformate intr-o moneda unitara, pozitia 11-12 din tabel nu e corecta 

Deșteaptă-te române!

TibiV

Uite date publicate luni, 9 aprilie, de o "sursa" mult mai serioasa


Aici sunt doar tarile din afara zonei Euro.
Dar le gasiti pe toate in PDF-ul complet, "Prices with taxes"

Conform acestui document, benzina mai ieftina decat in Romania gasim doar in Bulgaria, Polonia si... Luxemburg!
(La motorina se mai adauga cateva tari....)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

Mai sunt cateva site-uri care se lauda cu actualizare saptamanala. Cel pus de mine se pare ca nu a mai avut parte de asa ceva.
Referitor la alimentarea de pe autostrazi....In afara de Romania, peste tot pretul e mai mare decat pe DN-uri/in localitati medii. La noi nu isi permit pentru ca se temrina autostrada repede si raman fara clienti.
In schimb luna trecuta am alimentat din Austria cu motorina premium la peste 1,5 euro  ???
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

voicul

Da 5.5 benzina vroiam sa zic :))

Eu in A, dar acum 4 ani, am pus motorina mai ieftina ca in RO, dar intr-un oras langa Viena, in week-end. Era si mai ieftin, dar la benzinariile automate (plateai doar cu cardul, dar recunosc ca nu m-am bagat sa invat sistemul).

Vroiam sa zic altceva: in general cel mai ieftin pret este la benzinaria pe langa care treci. In mare: orice abatere mai mare de 500 de m de la traseul optim, deja ajungi: ce ecoomisesti la pompa pierzi pe trasportul spre acea pompa mai ieftina.
Deci nu o sa stai prea mult (mai ales in concediu) sa faci research si comparatii pentru o economie de 3 - 4 eur.