News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dumbravaandrei

#8145
A curs suficienta cerneala despre utilitatea CoBra si va mai curge...

Insa, trebuie sa tinem cont de:

1) Nu este un traseu care sa fie finalizat in mai putin de 7-8 ani de constructie (doar constructie, fara avizari, exproprieri, relocari si alte alea). In 2017 cu siguranta nu se va incepe nimic la aceasta autostrada (am mari dubii si cu Rasnov-Cristian ca va incepe ceva in 2017). Asta inseamna ca in cel mai fericit caz lucrarile vor incepe in 2018 si va dura. Mult. Al naibii de mult...
2) Tocmai din cauze de durata, acest tronson trebuie inceput cat mai devreme. Daca vom avea in 2020 ceva atribuit, ar fi mare minune.
3) Statul roman are mari probleme in asigurarea cofinantarii la proiectele mari de infrastructura (nu discut cauzele). Motiv pentru care nu vad cum ar putea sa inceapa proiectul CoBra pentru ca pana sa dea UE 1 cent, mai intai trebuie sa punem noi niste bani la bataie, bani pe care nu ii avem (sau ma rog, ii avem dar facem salarii de sultani la toti bugetarii asa orbeste). Cred ca altceva in afara de PiSi si ceva tocare de bani pe SF-uri si DTAC pe alte trasee nu vom vedea in mod realist pana in 2020. Chiar si cu Suplacu-Bors am propriile dubii (cred ca au avut suficient timp sa pregateasca licitatiile si aici, nu se mai aude nimic)
4) Sub nici un pretext sau motiv nu trebuie sa oprim/blocam finantarea altor autostrazi numai ca sa facem CoBra. Cu o astfel de abordare este clar ca se vor gasi oricand suficiente motive pentru a justifica inutilitatea CoBra. Ceea ce este o greseala, o prostie, o scindare inutila a societatii la care nu stiu daca mai putem rezista foarte mult timp. Si in care toti la un moment dat am cazut in capcana asta. Bineinteles, daca discutam de o lista de prioritati discutia este de cu totul alta natura.
5) Din varii motive (cert ca nu din uzura psihica sau de prea multa munca), chiar Brasovul pare sa fi renuntat la idee (nu ma refer la populatie efectiv ci la managementul politic si civic al zonei). Asa ca cine sa militeze, cine sa gandeasca si cine sa miste lucrurile pentru un asemenea proiect?!? Este o problema extraordinar de mare in primul rand la nivel de judet Brasov. Nu mai zic de lipsa totala de dezinteres in Prahova. Cumva ei si-au vazut sacii in caruta, chiar si lor le-ar conveni un PiSi. Plus ca am impresia ca cele doua judete, la nivel politic si dialog nu au nici cea mai mica colaborare. C-o fi mandrie, c-o fi prostie, c-o fi incompetenta sau toate la un loc - greu de spus.

Asa ca pana sa ne varsam nervii intre noi cu diverse atacuri la persoana, poate nu ar fi rau sa lasam fanatismele din noi la o parte si sa gandim/propunem solutii si pasi de actiune la nivelul de decizie potrivit.

Pana atunci, la nivel de desenat trasee in Google Earth si emis diverse termene de implementare fara niciun fundament, oricine se poate arunca. Cu atat mai mult un ministru ajuns pe scaun de nicaieri si de niciunde si mai ales caruia ii fierbe sangele dupa capital politic...

Dan027

Quote from: pasadia on March 06, 2017, 11:02:40 AM
Mda... Ia deschide tu word-ul ala de pe link-ul pus de tine, mergi la pagina 308 a documentului (numerotata ca fiind 307) acolo unde ai un tabel numit "12.1 Proiecte majore care vor fi implementate pe parcursul perioadei de programare".

Si acolo vezi asa:

Quote2.1 Drum expres Ploiești-Buzău   
2.1. Drum expres Buzău-Focșani   
2.1. Drum expres Focșani-Bacău   
2.1. Fazare Reabilitare DN 6 Alexandria-Craiova   
2.1. Fazare Reabilitare DN 73 Pitești-Brașov   
2.1. Modernizarea centurii de sud a Bucureștiului – 4 benzi


Mda... unele din proiectele acelea erau finantabile prin Axa 1...
Asta este mostenirea de la vechiul guvern in materie de proiecte, ramane de vazut ce se mai intampla cu ea... au vrut sa faca loc pe axa 1 de finantare unor proiecte si au bagat altele aici.
Totusi exista o incoerenta destul de mare, obiectivul 2.1 "Creşterea mobilităţii pe reţeaua rutieră TEN-T globală" se refera la reteaua TEN-T Comprehensive dupa cum scrie si in titlu, iar astia au bagat obiective din reteaua TEN-T Core.

Quote from: dumbravaandrei on March 06, 2017, 11:12:29 AM
Sub nici un pretext sau motiv nu trebuie sa oprim/blocam finantarea altor autostrazi numai ca sa facem CoBra. Cu o astfel de abordare este clar ca se vor gasi oricand suficiente motive pentru a justifica inutilitatea CoBra.
De acord, dar trebuie sa gasim solutii si pentru CoBra. Half-Profile-ul in zonele dificile pentru mai toate autostrazile planificate ar fi o posibila solutie.

dumbravaandrei

Fara idei de half-profile pe traseu de munte :) In final va costa 80% din full-profile. Intreaba austriecii daca mai fac in viata lor half-profile prin munte...

Dan027

Si atunci ce solutii tehnice pentru a economisii bani putem gasi?  O:-)

Dan027

#8149
Quote from: pasadia on March 06, 2017, 11:02:40 AM
Cam atat cu sperantele la finantare de pe 2.1 pentru CoBra - Adica zero!
In lista aia de proiecte pot fi adaugate si altele, iar in urma unei analize se va decide cine "primeste bani" (intr-un final se va ajunge la "primul venit, primul servit", primul venit cu factura la decontat nu cu proiectul pe lista :D).
Daca se rezolva cu tronsonul Cristian-Rasnov sunt sigur ca va ajunge pe lista, avand sanse mult mai mari sa absoarba bani pana in 2020 decat alte proiecte. Si in lista de la 1.1 vor aparea "schimbari" pentru ca sunt proiecte care nu vor cheltuii cati bani se estima initial.
Ideea e sa luam cat mai multe fonduri cat mai repede, iar in multe din proiectele de pe lista nu prea se poate... ma astept ca la macar atat sa se gandeasca si ei.

pasadia

@ dumbrava:  Ba functioneaza half-profile-urile la munte. Si chiar intr-un mod destul de simplu, atunci cand solutia tehnica o permite - fie faci un singur fir de tunel (din doua), fie faci un singur fir din autostrada atunci cand cel de-al doilea fir nu va fi construit in imediata vecinatate.

Cel mai simplu exemplu posibil e Busteni-ul. Acolo SF-ul Vinci prevedea un tunel de vreo 3 km care avea la sud nodul Poiana Tapului si la nord intersecta DN1 undeva intre Busteni si Azuga (si deci exista posibilitatea unui nod temporar sau chiar definitiv). Un half-profile intre cele 2 noduri (din care vreo 80% este tunel) e solutia fireasca, normala (si nu acea pretinsa centura 1+1 care nici nu e completa dar foloseste strazi existente si va permite accesul catre o multime de constructii invecinate.

Implementarea acelei bucati este o optiune fireasca, normala, indiferent daca mai construiesti sau nu CoBra, indiferent daca o mai construiesti ca A sau o lasi ca half-profile, indiferent daca faci sau nu faci alte tronsoane de autostrada (PiSi, A6, A8, etc...).


Si aceeasi situatie e valabila in multe alte cazuri: de tunel pe ipoteticul A13 in pasul Oituz (intre Bretcu si Oituzul maghiar)e nevoie indiferent daca vei mai construi vreodata autostrada. La fel, de cel de la Plugova.

La fel, macar o solutie tip half-profile as implementa pe Dealul Persanilor, pentru a rezolva partial acele curbe ce au provocat nenumarate accidente. Nu stiu daca trebuie sa fie neaparat tunel, poate fi un simplu fir nou, lat de 2-3 benzi +banda de urgenta, fara curbe atat de stranse, folosit doar pe un sens de deplasare - iar tronsonul de DN1 actual care ar urma sa fie dublat va ramane exclusiv pentrucelalalt sens. Si atunci vorbim de un half-profile de vreo 3-4 km pe care se circula intr-o singura directie.

Dan027

(+1) Oare nu au vreun post de secretar de stat in MT pentru pasadia O:-)

dumbravaandrei

@pasadia
Daca ar fi vorba strict de cei 3 km, oarecum ai dreptate. Dar, acel tronson se descarca tocmai in Predeal, fiind destul de sus pe versant. Asa ca daca vorbim strict de costurile de realizare si vacarmul autorizatiilor, half-profile pe acolo nu-l vad ca fiind la 50% din costuri. Practica din alte tari dovedeste faptul ca half-profile nu inseamna 50% din costuri ci mai degraba un 65-70%. Si vorbim acolo de un teoretic cost de 25-35 mil/km daca nu si mai mult.

@Dan tot practica ne arata ca functiile astea de ministru/secretar de stat sunt doar functii de comunicare publica a deciziei luate de "serparia" din partid/alianta de guvernare iar plaja de decizie si actiune este foarte mult limitata sau restransa :) Nu sunt putine exemple cand oameni cu intentii bune si cu competente si-au frant aripile cand au intrat in acest sistem. Unele rotite efectiv nu lucreaza in sensul pe care ni-l inchipuim noi muritorii

pasadia

#8153
Si daca nu vei avea niciodata fondurile necesare pentru autostrada (sau ma rog, daca vei ajunge vreodata la concluzia ca nu e nevoie de autostrada), atunci nu vei mai investi niciodata pentru ca matematica spune ca costul cel mai mic de investitie / latime construita il obtii doar cand construiesti direct autostrada?

Adica chiar nu conteaza alte elemente? Viteza medie de parcurs, siguranta in trafic, separarea fluxurilor locale de cele de tranzit, imbunatatirea zonelor turistice, sau orice alt argument e inutil pentru ca traim numai in ecuatie "fie autostrada, fie nimic"? Nu, nu cred ca e asta solutia.

le: ca sa nu uit. Spui tu ca
QuoteDar, acel tronson se descarca tocmai in Predeal, fiind destul de sus pe versant.
, ceea ce e fals. Iata plansa din SF-ul Vinstrada:



Ar trebui construit in prima faza half-profile intre km 31+275 si km 39+336, acolo unde cota liniei rosii este la 919m, vezi



DN-ul la intrarea in Azuga e la 940m, deci capatul half-profile-ului il faci functie de optiunile de a construi un pasaj peste Prahova si CF300 care sa il lege de DN. Dar diferentele de nivel nu sunt deloc semnificative, nevorbind de nici o descarcare la Predeal. Din cei 8km, 3,2 km sunt tunelul si inca vreo 0,5 km il reprezinta cele 2 poduri si 3 podete.

Calculele pe care le fac eu sunt simple:

Cost 1 (C1): constructie la sfantu asteapta a autostrazii complete = costul de constructie (studii, proiectare, executie, etc...) + costurile de oportunitate pierdute intre timp (timpii pierduti in trafic, victimele umane, distrugerile la adresa reputatiei turistice a zonei, etc...)
Cost 2 (C2): constructie cat mai curand a half-profil pe anumite bucati selectate (mai ales tunelele) = cost de constructii (studii, proiectare, executie, etc...) + costurile de oportunitate pierdute

costul studiilor e practic identic in ambele situatii
costul proiectarii e aproape identic in ambele situatii
costul executiei e aproape jumatate in a doua situatie
costurile de oportunitate sunt mult mai mari in prima varianta

Valoric fiecare le estimeaza cum doreste. Dar ma indoiesc ca orice calcul cinstit ar da varianta 1 ca fiind preferabila.

Dan027

Quote from: pasadia on March 06, 2017, 03:47:48 PM
Adica chiar nu conteaza alte elemente? Viteza medie de parcurs, siguranta in trafic, separarea fluxurilor locale de cele de tranzit, imbunatatirea zonelor turistice, sau orice alt argument e inutil pentru ca traim numai in ecuatie "fie autostrada, fie nimic"? Nu, nu cred ca e asta solutia.
Traim in ecuatia "fie autostrada fie nimic" pentru ca avem persoane care fac tam-tam pentru autostrada in locuri in care nu prea se justifica. Adica unii sunt mai destepti si ajung sa aiba autostrada chiar daca nu se justifica si altii se chinuie ca prostii cu infrastructura actuala...

Dan027

#8155
Oricum inechitatile astea in alocarea banilor vor duce la nenumarate nemultumiri.
Banii bagati in infrastructura se simt imediat, Constanta care avea un ritm de crestere economica sub media tarii a ajuns sa aiba un ritm de crestere de 2 ori mai mare decat media tarii...
http://m.gandul.info/financiar/dovada-ca-infrastructura-contribuie-decisiv-la-economie-de-la-deschiderea-a2-pib-ul-constantei-a-crescut-cu-o-viteza-dubla-fata-de-restul-economiei-16183977

adiarc

Eu zic sa ne ținem strict de MP si sa acceleram /Simplificăm birocrația.

Prin ieșirea Marii Britanii din UE e f.posibil ca nici actualul exercitiu financiar sa nu fie dus pana la capăt cu fondurile alocate inițial...

Iar prin posibila divizare/destrămare a UE ,devin tot mai nerealist un eventual nou exercitiu dupa 2022.

Singurele modificări trebuie sa fie pt reducerea birocrației ( in toate domeniile nu numai infrastructura )

Timpul trece si fiecare secunda curge in defavoarea infrastructurii

Alo....Cu..cu.  cu..cu
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

TibiV

Quote from: adiarc on March 06, 2017, 09:09:07 PM
Prin ieșirea Marii Britanii din UE e f.posibil ca nici actualul exercitiu financiar sa nu fie dus pana la capăt cu fondurile alocate inițial...

Iar prin posibila divizare/destrămare a UE ,devin tot mai nerealist un eventual nou exercitiu dupa 2022.

Quote from: TibiV on March 06, 2017, 12:45:12 AM
Avem alocarea 2014-2020, din aia ne descurcam. (La alocarea 2021-2027 nici nu vreau sa ma gandesc, dupa Brexit si alte mici "tendinte" europene... :( )

Nu contest, putem face orice alta autostrada vrem, dar pe banii nostri de la buget.

Mai oameni buni, ce este atat de greu de inteles ca UE nu va da bani decat pentru A1, A7, A8 si jumatate din A0 ?
Atat. CORE.
Dupa ce le terminam pe astea (sau cand suntem cu ele aproape gata) mai vorbim despre orice vreti...

UE nu ne opreste sa facem orice altceva daca asa "vrea muschii nostri".
Dar daca "vrea muschii nostri", trebuie sa la facem si pe banii nostri.

Iar pe banii nostri nu vad justificate decat 3 proiecte: Suplacu-Bors (ca e jumate' facut), ocolitoarele Bals si Slatina la profil de autostrada (Ford....) si Sibiu-Brasov (relativ ieftina si cu impact economic major).
Vise de genul http://www.fonduri-ue.ro/poim-2014 sunt simple vise, cum a aratat deja pasadia...

Marea problema este ca pe "banii nostri" nu vom mai reusi nici sa carpim ce avem.
Probabil multi colegi nu sunt familiarizati cu bugetul, dar este construit pe speranta unor venituri faraonice pentru a da bugetarilor "salarii de sultan".

Si cand se va vedea ca veniturile faraonice nu sunt realiste, pariem ca nu salariile de sultan vor fi primele taiate de pe lista ?... :(

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Dan027

Quote from: TibiV on March 07, 2017, 02:07:56 AM
Mai oameni buni, ce este atat de greu de inteles ca UE nu va da bani decat pentru A1, A7, A8 si jumatate din A0 ?
Atat. CORE.
Dupa ce le terminam pe astea (sau cand suntem cu ele aproape gata) mai vorbim despre orice vreti...
UE nu ne opreste sa facem orice altceva daca asa "vrea muschii nostri".
Dar daca "vrea muschii nostri", trebuie sa la facem si pe banii nostri.
Te rog eu frumos nu mai zi prostia asta de o mie de ori ca induci lumea in eroare. Ce faci tu deja este dezinformare.
Putem finanta autostrazi si pe rutele comprehensive doar ca fostul guvern nu a aplicat cu proiecte de pe reteaua comprehensive pe acea linie de finantare, dar se pot include oricand alte proiecte care sa fie finantate, totul depinde de viziunea si de competenta actualului guvern.
QuoteAxa Prioritară 2 - Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil şi eficient

Suma alocată - 1.702.734.954,00 Euro

Obiective specifice


2.1 Creşterea mobilităţii pe reţeaua rutieră TEN-T globală

Acțiuni

Construcţia / modernizarea reţelei rutiere TEN-T globale (conform standardului definit prin MPGT: autostrăzi / drumuri expres /drumuri naţionale/transregio/eurotrans, inclusiv construcţia de variante de ocolire (conform standardului tehnic adecvat), în completarea investiţiilor din Fond de Coeziune; investiţiile prevăzute în cadrul acestui obiectiv vizează, cu precădere, creşterea standardului tronsonului finanţat;



Quote from: TibiV on March 07, 2017, 02:07:56 AM
Iar pe banii nostri nu vad justificate decat 3 proiecte: Suplacu-Bors (ca e jumate' facut), ocolitoarele Bals si Slatina la profil de autostrada (Ford....) si Sibiu-Brasov (relativ ieftina si cu impact economic major).
Vise de genul http://www.fonduri-ue.ro/poim-2014 sunt simple vise, cum a aratat deja pasadia...
Pasadia a aratat lista de proiecte pe care a depus-o fostul guvern, in lista aia putem adauga oricand si alte proiecte. Daca ne bazam doar pe proiectele de acolo este posibil sa nu absorbim toti banii de la UE pana in 2020.


Ionut

Daca poate cineva sa-i bage mintile in cap lui LeClerk pe SSC, as fi recunoscator.
Omul dezinformeaza incredibil. Deci chiar nu se poate asa ceva. Nu mai e nimeni intreg la minte pe SSC?