Programul Transport și Comitetul de Monitorizare PT

Started by ionescu63, December 20, 2022, 07:26:14 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 2 Guests are viewing this topic.

tom_sawyer

#60
Un memorandum ce se va adopta mâine în guvern, referitor la proiectele de investiții regionale (din câte înțeleg, scade limita de supracontractare de la 200% la 150% pentru proiecte regionale - DJ-uri etc.).

Postez aici pentru că clarifică conceptul de supracontractare (pe rutier, proiecte din POT, supracontractarea efectivă era deja 180% prin septembrie 2023; se pot lansa licitații până la gradul de supracontractare de 300%, dacă nu cumva vor fi nevoiți să scadă si aici):

Pornind de la scopul reglementării mecanismului supracontractării, respectiv de a asigura premisele pentru atingerea unui grad de absorbție a fondurilor europene de 100%, subliniem că supracontractarea este un mecanism de corecție (și nu o sursă de finanțare) care trebuie utilizat cu prudență și rațional, pentru a nu genera majorarea deficitului bugetului de stat.









Powered by API/PUM imgur uploader


Ionut

Luni și marți (20 și 21 mai) va fi a doua reuniune a CM PT la Timișora. Evident, API va fi acolo. Dacă se aliniază planetele chiar cu doi oameni, eu și @oc7avian, ca să avem capacitate. :) Vă las mai jos câteva materiale pe care ni le-au trimis.

Am cerut expres ca în agendă să fie rezervate prezentări pentru CNAIR, CFR și Metrorex în care să ne prezinte stadiile proiectelor PT derulate de fiecare, cu probleme și termene asumate. Ne-au răspuns pozitiv - acum însă trebuie să vedem dacă beneficiarii își fac temele și vor veni cu prezentări sau doar cu lălăială.

Ionut

Apelurile de proiecte și contractele de finanțare.














Ionut

Apelurile de proiecte și contractele de finanțare.








Ionut


Ionut


Ionut


Ionut

Uitați-vă pe materialele aceste și spuneți-mi:

1. orice fel de neclarități/greșeli
2. orice fel de întrebări despre aceste materiale
3. orice fel de întrebări despre proiectele PT

... ca să pot să le "duc" la întâlnire.

shift2rail

1. in slideul 3, navalul are un buget de 7.71 mld eur (putem doar visa la asa alocare...), in timp ce in slide-ul 6 e mentionat 1.47 mld eur
2. ref la acelasi sector: ce contracte s-au semnat deja, urmeaza sa se semneze? (canal Dunare-Buc, Dunarea navigabila tot anul, alte rute navigabile interne)

Xenos

Păi pe feroviar ce vrem să facem NOU de atâţia bani?
Avem ceva proiecte apte a fi scoase la licitaţie?

a.l.x

Se vor lansa din nou licitațiile pentru M100 Craiova-Caransebeș=4 mld euro.

Xenos

Ideal ar fi să se înceapă ceva şi pe Ploieşti Sud - Buzău - Focşani (cât mai mult, linia fiind praf) şi să fie şi cel puţin 500 km de RK greu, pe diferite magistrale (M 200, 400 etc.)
Şi, de ce nu, ceva electrificări, precum Braşov-Sibiu-Vinţu.

tom_sawyer

#72
Eu am întrebări legat de banii disponibili pe rutier. Până acum avem așa:


Proiecte fazate = 1,3 mld €

Proiecte cu contract semnat = 4,5 mld €
    A13 Sibiu-Făgăraș: 1,3 mld €
    A0 nord loturi 1,3,4: 0,3 mld €
    PiSi 2&3: 2 mld €
    A3 Suplacu-Chiribiș-Biharia: 0,33 mld €
    DEx Tureni: 0,1 mld €
    DN71 & DN73: 0,3 mld €
    VO Comarnic: 0,05 mld €
    VO Buftea: 0,07 mld €
    VO Blaj: 0,03 mld €

Proiecte în licitație = 6,9 mld €
    A11 Arad-Oradea: 2 mld €
    A8 Miercurea Nirajului-Sărățeni: 0,7 mld €
    A8 Pipirig-Vânători Neamț: 0,7 mld €
    A3 tunel Meseș: 1,5 mld €
    A4 Techirghiol: 0,85 mld €
    DEx Satu Mare-Oar: 0,15 mld €
    VO Timișoara Vest: 0,3 mld €
    DNCB DN2-A2: 0,1 mld €
    VO Reghin: 0,1 mld €
    Extindere DN25: 0,2 mld €
    VO Giurgiu: 0,07 mld €
    Legătură A1-Timisoara-DN69: 0,05 mld €
    VO Botoșani: 0,05 mld €
    VO Azuga-Bușteni: 0,1 mld €

+ contracte pentru SF-uri (A6, A13, etc.)

Proiecte cu indicatori tehnico-economici aprobați/în curs de aprobare = 9,3 mld €
    A8 montan (restul nelicitat): 4,1 mld €
    A6 Craiova-Tg Jiu: 2,4 mld €
    A7 Suceava Pașcani: 1,35 mld €
    A3 Codlea-Cristian: 0,12 mld €
    VO Cluj: 0,7 mld €
    VO Gura Humorului: 0,4 mld €
    VO Mediaș: 0,16 mld €
    Legătură A1-Titu: 0,07 mld €
   


Alocat prin PT: 5,45 mld €, cu supracontractare 16,4 mld €. Deja am depăsit bugetul alocat (doar din proiecte fazate și cele cu contract semnat) și mai avem 4-5 mld € până atingem limita de supracontractare.


Ce se întâmplă cu proiectele care intră în "supracontractare"? Au fondurile asigurate, până la 16,3 mld €?

În condițiile în care pe exercițiul financiar anterior situația a fost așa:
Quote from: tom_sawyer on April 25, 2024, 10:14:11 AMTot Grindeanu spune (min. 6:25) că pe exercițiul financiar anterior pe rutier erau alocate 4,5 mld €, au mai atras 0,8 de pe alte domenii și în final s-au cheltuit 5,3 mld €.

După ce atingem limita de supracontractare ce se întâmplă? Se opresc licitațiile? Se vor licita doar pe fonduri de la bugetul de stat?

Ionut

La rutier nu ai pus A0.
PiSi 4 și 5 din ce le faci? Din neant? :)

Am făcut eu un calcul pe A și DEx. Doar A și DEx în execuție, REST de finanțat (am luat în considerare stadiile financiare date de CESTRIN și am scăzut din valoarea contractului ce s-a plătit) avem 4,7 miliarde de euro.

4,7 miliarde euro DOAR A și DEx rest rămas de finanțat contracte SEMNATE.
Alocat prin PT: 5,45 mld €, cu supracontractare 16,4 mld €.

Stai să calculez și licitațiile.

tom_sawyer

#74
PiSi 4&5 le-am pus la fazate, la fel și A0. Dar ai dreptate cu loturile de pe A0 nord, refac.