Vehicule autonome

Started by cristi5, November 09, 2017, 07:53:23 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ghrt

Quote from: Liviu M on May 26, 2019, 07:18:32 PM
Prima masina care va da intr-o groapa o va marca pe harta.

Depinde de cât de mare este groapa.
Cont (aproape) inactiv.

voicul


De trei zile, Viena are autobuze electrice FĂRĂ ȘOFER în circulație

În urmă cu 3 zile, autoritățile locale din Viena, au scos în circulație mai multe autobuze (minibus), electrice și fără șofer. După ce au fost testate cu succes la începutul acestei luni, autobuzele autonome deservesc deja locuitorii celui mai modern cartier al capitalei austriece.

Implementarea acestor super-vehicule este rezultalul proiectului "Auto.Bus – Seestadt" finanțat de Ministerul Federal al Transporturilor, Inovării și Tehnologiei, ca parte a programului "Mobilitatea Viitorului." Directorul Wiener Linien, Günter Steinbauer, a explicat că aceste noi autobuze pot schimba traficul în oraşe pentru totdeauna.

Proiectul companiei de transport public din Viena își propune sporirea în mod durabil și sustenabil a eficienței transportului de persoane și totodată asigurarea operațională a autovehiculelor autonome. Scopul final este testarea unei linii de autobuz în cartierul Seestadt, din nord-estul orașului, în condiții de trafic, cu staționări și orar normal de funcționare.

În acest context, directorul Günter Steinbauer a precizat că este determinat să transforme total transportul public al orașului: "Ca furnizor de transport public, vom fi mereu în prim plan", a declarat Steinbauer.

În prezent, mini-autobuzele autonome merg cu 12 kilometri pe oră, și au 10 stații. Un vehicul poate transporta până la 10 persoane. Într-o primă fază, în fiecare mașină va exista și un operator, pentru a monitoriza orice mișcare. În cazul sesizării unor probleme, șoferul va putea prelua comanda, autobuzul urmând să fie condus manual.

Aceste vehicule de ultimă generație sunt fabricate NAVYA, o companie franceză specializată în vehicule autonome de toate tipurile. Cu doar un an în urmă, în iulie 2018, NAVYA a reușit să se finanțeze cu 38 de milioane de Euro printr-o ofertă publică lansată pe bursa pan-europeană Euronext Paris, iar o lună mai târziu, a mai primit 30 de milioane de la Banca Europeană de Investiții (BEI).

În acest moment vehiculele autonome ale NAVYA se află în circulația în Statele Unite ale Americii, în centrul orașului Las Vegas, în Singapore, în Norvegia la Oslo, iar acum și-n Viena, Austria.


http://constanta.ro/2019/06/16/autobuze-electrice-fara-sofer/?fbclid=IwAR2aCBHzzyg9UHQbdC4bVAygMSZ-_iZVOBSphzgJv4n70cOZBe1_otZk_2E

voicul


cristi5

#138
Tesla nu vede coloana dupa o curba fara vizibilitate (parapete, panta, bretele dedesubt si deasupra, adica nod spagetti american)

Mici probleme si la franare daca coloana e dupa varf de panta (crest). Autorul spune ca ar fi bine sa se uite la benzile celelalte, si daca alea incetinesc, sa presupuna ca si banda ei va incetini. Incredibil din cate surse ne luam noi oamenii indicii...


kitsune

Păi omul are "atenție distributivă", "conducere preventivă" și încetinește "până la evitarea oricărui pericol", nu? LMAO
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

voicul

E corelat cu Waze?
Nu ca ar ajuta mult Waze, ca unele coloane abia s-au format, dar intreb si eu.

Liviu M

Ar fi culmea sa bazezi un sistem de-asta pa Waze...

voicul

Sa te bazezi - nu, mai ales ca nu e al lor.
Sa te ghidezi dupa el/iei informatii si de la el ... de ce nu?

dr4qul4

poate ca ar fi timpul ca toate masinile noi sa fie dotate cu un senzor de proximitate. nu GPS ce ceva radio care sa functioneze doar pe distante scurte. Eventual sa si comunice cu celelate masini cand incepi sa semnalizezi/virezi.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

ghrt

Cocalarul viitorului nu va mai accelera în trombă, ci îi va trage pe dreapta pe ceilalţi.
Cont (aproape) inactiv.

cristi5

Nani la volan cu Tesla



Cica masina autonoma "a viitorului" cand va detecta ca doarme "soferul" se va opri! Indiferent unde!

https://www.bbc.co.uk/news/business-49652566

voicul

Masina de la Apple vazuta in trafic (ma rog aici nu cum arata masina e important, ci tehnologia de pe ea):

Apple autonomous car spotted with new sensors, possibly all-camera, no LiDAR

https://9to5mac.com/2019/09/06/apple-autonomous-car/

cristi5

Despre firmele chineze de masini autonome. Chinezii incearca sa simplifice strada si cadrul legal in loc sa complice masina. Adica in China poti sa dai o lege ca firma care a produs masina n-are nicio vina la accident...

https://www.economist.com/business/2019/10/12/chinese-firms-are-taking-a-different-route-to-driverless-cars

Economist, inscriere gratuita, 4 articole gratis pe saptamana (?). Continut de calitate, fara clickbait.

cristi5

http://m.ziare.com/emil-boc/primaria-cluj-napoca-vrea-sa-introduca-in-cel-mult-doi-ani-autobuze-fara-soferi-1582189-font1

E vorba de acel mic autobuz autonom cu traseu fix (geofencing) care are limita de viteza 30 parca si niste senzori care-l opresc daca se baga cineva in fata lui.

voicul

Visul unui trasport rutier fără victime poate deveni realitate în viitorul imediat cu ajutorul unei românce. Daniela Rus este directorul Laboratorului de Informatică și Inteligență Artificială de la Institutul de Tehnologie din Massachusetts și alături de echipa sa lucrează acum la o supercameră care poate ajuta mașinile autonome să vadă ,,după colț", adică obstacole care nu sunt în raza lor de deplasare. Sistemul a fost testat cu succes și va fi prezentat săptămâna viitoare, în China, la Conferința pentru Roboți și Sisteme Inteligente.

Video:
https://www.digi24.ro/stiri/sci-tech/auto/visul-unui-trafic-rutier-fara-victime-poate-deveni-realitate-cu-ajutorul-unei-romance-1208526