[B] Discuții, lucrări şi proiecte diverse în Bucureṣti

Started by Ionut, September 20, 2011, 07:56:58 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

Curtea de Conturi e doar un fel de CNADNR. Doar putin mai comunista.
Tot din cauza ei avem interdictie la exproprieri pe culoar de 70m pt autostrazi, si tb HG pt exproprieri suplimentare la fiecare stalp ce tb mutat.

Negoita parca a primit 3000 lei amenda. Sunt sigur ca sufera.

Iar discutia e mult prea complexa. Pt ca trotuarele sunt totusi in fata blocurilor care tin de PS3.

Dar ce conteaza. Important e ca arata bine, ca s-a marit spatiul verde, si ca masinile nu mai pot ajunge pana la blocuri.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Horațiu 87

Bragadiru se mândreşte cu 45 de străzi refăcute şi 35.000 metri pătraţi de noi trotuare

Vineri, 29 iulie, orașul Bragadiru a consemnat încheierea unui proiect grandios de refacere. La conferința de presă, alături de primarul Vasile Cimpoeru, managerul de proiect Ion Jarcalete a vorbit despre importanța și amploarea proiectului cu fonduri europene.

De ce un astfel de proiect?

Noul statut de membru comunitar al României deschide perspectiva unei noi etape în dezvoltarea economico-socială a regiunilor și localităților acesteia. Colectivitățile europene se găsesc, în prezent, într-un amplu proces de competiție, declanșat în ultimele decenii ale secolului trecut, în cadrul căruia trebuie să facă față unui dublu set de exigențe.

"În vederea identificării aspectelor problematice din orașul Bragadiru, Consiliul Local a demarat, în 2008, procesul de elaborare a Strategiei de dezvoltare locală pentru perioada 2007-2013. Document de programare durabil și echilibrat, fundamentat pe principiile europene ale parteneriatului și consultării publice pe parcursul întregii proceduri. În cadrul Strategiei, o problemă majoră, identificată în baza analizei SWOT a situației existente din punctul de vedere al infrastructurii rutiere, se referă la slaba dezvoltare a acesteia. În plus, în urma sondajului efectuat printre locuitorii orașului, aspectul degradat al infrastructurii rutiere este semnalat de 75% din cei intervievați", motivează managerul de proiect Ion Jarcalete necesitatea implementării proiectului.

Proiectul denumit "Mo­­der­nizarea infrastruc­turii rutiere, refacerea suprafeței carosabile și a trotuarelor aferente în orașul Bragadiru, județul Ilfov" se află într-o strânsă legătură cu o serie de alte proiecte individuale, pentru care Consiliul Local al orașului Bragadiru a dorit obținerea de finanțare prin Programul Operațional Regional 2007-2013, Axa prioritară 1 – Sprijinirea dezvoltării durabile a orașelor – poli de creștere, Domeniul major de intervenție 1.1 Planuri integrate de dezvoltare durabilă, Subdomeniul: Centre urbane.

Astfel, Consiliul Local Bragadiru a pregătit pe lângă prezenta cerere de finanțare și alte tipuri de proiecte: Modernizarea arhitecturală și peisagistică a Parcului de Agrement; Modernizarea rețelei de iluminat public; Achiziționarea și instalarea sistemului de supraveghere video; Modernizarea spațiilor verzi aferente zonelor de locuințe.

Din punctul de vedere al situației existente, străzile orașului Bragadiru, cu excepția zonei centrale, unde au fost realizate lucrări de modernizare în trecut, au păstrat în mare parte infrastructura rutieră de la momentul construcției, fie străzi de pământ, fie străzi pavate cu bolovani de râu sau macadam. Conform datelor prezentate în studiul de trafic, în urma implementării proiectului, estimăm o reducere a duratei călătoriei pe aceste străzi, având în vedere carosabilul bun și lipsa gropilor.

Obiectiv general

Din spusele managerului de proiect, Ion Jarcalete, la conferința de presă de închidere, obiectivul general l-a reprezentat îmbunătățirea ac­cesibilității orașului Bragadiru, a mo­bi­lității popu­lației, bunurilor și serviciilor, în vederea dezvoltării economice durabile și îmbunătățirea calității vieții locuitorilor din orașul Bragadiru.

Obiective specifice

Doar că, adaugă Ion Jarcalete, pentru a atinge obiectivul general, a fost nevoie de câteva obiective specifice și anume: Asigurarea nediscriminării, tratamentului egal, transparenței, eficienței utilizării fondurilor publice (europene și naționale), precum și asumarea răspunderii în procesul achizițiilor publice; Fluidizarea traficului și îmbunătățirea condițiilor de transport prin modernizarea a 45 de străzi, reprezentând 13,81 km de carosabil dezafectat, din orașul Bragadiru; Sporirea gradului de siguranță a circulației pietonilor și autovehiculelor prin amenajarea a peste 35.000 mp de trotuare și trasarea marcajelor longitudinale și transversale; Asigurarea unei mai bune legături cu rețelele de drumuri naționale și județene, respectiv DN6, DJ 100A, DJ 401A. Scopul final al acestui proiect a  constat întâi în regenerarea imaginii orașului, care va deveni, astfel, mai atractiv și, mai apoi, la contribuirea la crearea unei mărci locale.

Proiectul, element esențial pentru atragerea investitorilor

"Modernizarea infrastructurii rutiere, refacerea suprafeței carosabile și a trotuarelor aferente în orașul Bragadiru, județul Ilfov" are ca obiectiv general creșterea calității vieții și crearea de noi locuri de muncă prin reabilitarea infrastructurii urbane, îmbunățătirea serviciilor urbane,inclusiv a serviciilor sociale, precum și prin dezvoltarea structurilor de sprijinire a afacerilor și antreprenoriatului. Pe lângă acest obiectiv general, mai există trei obiective specifice, și anume:

Prin obiectivul specific nr. 1 s-au creat facilități nu numai pentru mobilitatea populației, a bunurilor și a serviciilor, dar, în același timp, investiția în structura de transport va genera reducerea costurilor de transport de mărfuri și călători, creșterea eficienței activităților economice, reducerea consumului de energie și timp.

Obiectivul specific nr. 2 s-a realizat prin modernizarea străzilor propuse și, implicit, se facilitează accesul populației la serviciile de sănătate, asistență socială și educație.

Obiectivul specific nr. 3 s-a îndeplinit în special prin implementarea soluțiilor tehnice referitoare la amenajarea trotuarelor, a trecerilor de pietoni.

Prin atingerea celor 4 obiective (unul general plus trei specifice) s-a urmărit ca această investiție să constituie, pe termen mediu și lung, un element esențial în atragerea de investitori, efectul urmărit pe termen lung fiind diminuarea dezechilibrului existent între centru și zona periferică.

Punctele tari ale proiectului

l Forță de muncă cu calificare medie și înaltă;

l Structura industrială concentrată pe ramurile de industrie alimentară, ușoară și cinematogafică;

l Situarea geografică în apropierea Municipiului București;

l Servicii și infrastructură financiar-bancară relativ dezvoltată;

l Recunoașterea importanței problemei meidului înconjurător;

Indicatori demografici stabili;

l Existența unei culturi urbane consolidate;

l Localizarea în vecinătatea unor axe principale de transport;

l Acoperirea uniformă a orașului cu rețele electrice de joasă și emdie tensiune;

l Existența unor suprafețe vaste și compacte pe spații verzi în zonele periferice ale orașului;

l Dezvoltarea ansamblurilor rezidențiale noi, ce au drept target familiile tinere cu copii.

http://www.jurnaluldeilfov.ro/stire/8977/bragadiru-se-mndrete-cu-45-de-strzi-refcute-i-35.000-metri-ptrai-de-noi-trotuare.html

AdrianB1

Bragadiru' e ciudatenia aia de oras care are strazi pe care nu incape decat o singura masina odata, desi nu e sens unic, si garduri de proprietate in loc de trotuare din loc in loc? E o mandrie ce se intampla pe-acolo.

TibiV

Habar nu am cum sunt strazile laterale...
Dar prin Bragadiru incepe DN6 dupa ce iesi din Bucuresti.
Dupa el (si vreo 3 mici comune, inclusiv accesul spre aerodromul Clinceni, AdrianB1...:) ) vine Mihailesti, cu faimoasa VO inca neinceputa....

Dar drumul principal (DN6) este cu doua benzi. Si treceri de pietoni din 300 in 300 de metri... :(
Fara nici o posibilitate de VO.
Doar A6. Asteptam provincia. :D
Adica pe Dragnea... :lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

AdrianB1

Pai mandria sunt cele 45 de strazi refacute, cum au o singura strada principala inseamna ca sunt si 44 de strazi secundare. Bragadiru ajung pana la cimitirul Domnesti, cand treci de bariera dinspre Domnesti spre Bucuresti e semn de intrare in Bragadiru. Cartierul Latin si toata mizeria groaznica dintre Cristalului si Prelungirea Ghencea e Bragadiru.

TibiV

Asa este...
:(
Dar majoritatea soferilor "in tranzit" nu au nici o treaba cu asta.
Norocul lor...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

BIGRED1984

Hai ca fac si eu un rezumat pentru Bragadiru, asta ca tot bat drumul din Bucuresti la tara, dincolo de Alexandria de peste 20 de ani.
Initial ieseai linistit din Bucuresti la Rahova apoi goarna pana la Alexandria, mai mult sau mai putin, beneficiind de unul dintre putinele poduri peste centura.
Apoi evident , a inceput dezvoltarea, "eficienta".
Iar pentru toate astea au descoperit mareata inovatie , sensul girator.
Daca nu ma inseala memoria, nu era niciunul pana acum vreo 10 ani.
Dar apoi au inceput ...
Rahova (bine, asta tine de Bucuresti dar oricum, ca idee) , Clinceni, Cristalului, Leroy Merlin (sa zicem ceva mai bine gandit) si cel mai smecher, sau bomboana de pe coliva, Lidl Bragadiru.
Ei bine, dupa acest maret girator, s-a blocat tot, incercati ...sau mai bine nu...sa iesiti vineri seara prin Rahova spre Bragadiru si o sa vedeti coloane foarte mari de masini.

Cand am vrut sa plec de Paste spre Alexandria, pur si simplu era blocat tot, nici macar n-am avut avut cum sa ies in DN6, m-am tarat efectiv vreo 30 min pana la centura si am mers spre Giurgiu, reintrand prin Calugareni-Stalpu, desi cred ca eram mai inspirat sa continui pana la Giurgiu si sa ocolesc prin sud.

Asta pentru a va face o idee din 'realizarile' de pe DN6 din Bragadiru.
Daca se lauda cu ceva primarul, poate ca totul e local si-i ajuta pe localnici dar cu siguranta nu ajuta tranzitul ci din contra.

Despre DN6 si Mihailesti, deja se stie ce gatuire se face si acolo, trecandu-se de la 2 benzi la 1 , aceasta trecere facandu-se fix intr-o trecere de pietoni si cu magazine pe ambele parti.

dr4qul4

NU e e problema doar in Bragadiru. Toata zona de sud a fost dezvoltata haotic. Si in Berceni si Popesti avem aceeasi poveste. Fiecare a cosntruit unde aavut terenul, fara sa se gandeasca la cum o sa arate zona la final.
Asadar, toti au lasat doar acel drum de servitute de 5 m latime. In unele locuri chiar de 4. Aceste drumuri acum au devenit strazi. Si cum nimeni nu a sacrificat 15 mp de teren pentru garaj, strazile au devenit parcari.

Pe principiul: mai bine gratar decat masina in curte.

Din pacate observ ca situati persista, chiar si la ansambluri ceva mai mari. Un exemplu negativ este Gama Residence.  Acolo, strazile sunt atat de inguste, incat daca iti iei avant poti sari din balcon in balcon. Fara sa dobori recordul national.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

BIGRED1984

Evident ca nu doar in Bragadiru e problema , dar diferentele de trafic sunt majore.
Una e DN6 alta e DN4 si DJ 401.
Una e trafic local/judetean din Berceni, Vidra, Frumusani, hai Oltenita , alta e trafic interjudetean sau chiar interregional Oltenia->Muntenia-> Bucuresti.

Am zis de DN6 pentru ca daca prinzi un exod de Paste/Craciun si pierzi vreo 4,5,6 ore intre Bucuresti si Alexandria, poate ca ar trebui sa dea ceva de gandit, cuiva.

dr4qul4

pasajul CF peste DN1A de la Mogosoaia (poze de sambata ora 11):





Se lucra, dar parca doar asa de forma.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

dr4qul4

In schimb, blocurile Ikea de la Timpuri Noi, cresc intr-o luna, cat toate autostrazile noastre in 7...
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

TibiV

Cateva poze de ieri, duminica 14 august, ale lucrarilor de pe Liviu Rebreanu...
Ultimele poze pe subiect au fost postate de Dripci in mai 2015, aici: http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=26.msg75095#msg75095

Acum se mai lucreaza doar la portiunea dintre Barajul Dunarii si Bd. 1 Decembrie 1918.
S-au blocat in doua puncte: poarta/curtea unei biserici, si un bar de lemn care este in mijlocul viitorului trotuar la Barajul Dunarii. Nu stiu de ce s-au blocat, pentru ca exproprierile au fost facute... :(

Trotuarul si un drum auxiliar (acces auto pentru cei din blocurile de 4 etaje de langa bulevard).
Poza este facuta de vis-a-vis de depozitul de materiale de langa biserica cu bucluc, vedere spre Nicolae Grigorescu.

Si capatul drumului auxiliar, cu breteaua de iesire (asfaltata...) si cele 3 trepte spre restaurant.
In spate se lucreaza la o viitoare parcare de vreo suta de locuri.

Vedere spre Bd. 1 Decembrie 1918

Nenorocirea de ingustare provocata de poarta si gardul bisericii (din plasa verde). Dupa curtea bisericii, trebuie sa "pice" si o anexa a depozitului de materiale de constructii...
Nici banda 1 nici trotuarul nu pot continua...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

Zona parcarii vazuta dinspre Barajul Dunarii







Si cealalta "gatuire"- barul din lemn, fix in mijlocul trotuarului... :(


Pozele full-size aici: http://imgur.com/a/LLFsI
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Horațiu 87

Lucrările pe Şos. Pantelimon au fost BLOCATE, din cauza litigiului între PMB şi consultant

Lucrările de modernizare a Şoselei Pantelimon sunt din nou blocate. Şantierul a fost oprit din cauza litigiului între Primaria Capitalei si consultant, potrivit informatiilor furnizate de municipalitate. Reprezentantii institutiei spun ca legea nu le permite sa lucreze fara sa aiba consultant, astfel ca santierul a fost inchis.

Lucrarea este finalizata in proportie de 70%: partea de carosabil e terminata, dar a ramas neterminata linia de tramvai intre str. Morarilor si capatul Soselei Pantelimon. In plus, lucrarile la parcarea supraterana park&ride de la capatul Sos. Pantelimon si a noudului intermodal nici macar nu au inceput, iar din aceasta cauza tramvaiul nu poate circula pe tronsonul cuprins intre Piata Delfinului si capatul Sos. Pantelimon, ceea ce le provoaca un disconfort major cetatenilor care tranziteaza zona, notează hotnews.ro.

"In acest moment lucrarile sunt suspendate din cauza litigiului intre Municipalitate si Consultant. Consultantul - Asocierea Aecom-Tecnic - a trimis notificari privind incetarea contractului de consultanta incheiat cu primaria Capitalei, incepand cu data de 06.05.2016. Conform legii nu se pot executa lucrari de constructii fara consultant sau diriginte de santier. Investitia este finalizata in proportie de 70%. Lucrarile la parcarea Park&Ride vor incepe dupa emitera Autorizatiei de Construire pentru varianta supraterana si asigurarea consultantei - dirigentiei de santier, acestea fiind si motivele pentru care lucrarile nu au demarate pana in acest moment", a transmis Primăria Capitalei.

Primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, se va intalni in aceasta saptamana cu consultantul si cu constructorul pentru a discuta problema.

Reprezentantii municipalitatii estimeaza ca lucrarile la parcarea supraterana si nodul intermodal vor incepe in luna septembrie, dupa emiterea autorizatiei de construire.

"Se estimeaza ca lucrarile vor incepe la sfarsitul lunii septembrie. Exista certificat de urbanism si suntem in etapa de obtinere a acordurilor, avizelor stipulate in acesta. Imediat dupa obtinerea Autorizatiei de Construire se va emite ordinul de incepere pentru executia lucrarilor. Durata estimata este de 14-16 luni( termen maxim conform prevederilor contractuale)", precizează PMB.

Lucrările de pe Șoseaua Pantelimon presupun:

- linia de tramvai, de pe mijlocul bulevardului, va fi înălţată câţiva centimetri astfel încât să nu mai poată urca maşinile şi va fi înverzită prin plantarea de gazon;

- pe fiecare sens, bulevardul va avea trei benzi de circulaţie, iar pe laterale vor fi construite două benzi laterale separate, prin care riveranii vor avea acces la locurile de parcare;

- pentru staţiile RATB de autobuz vor fi construite alveole;

- toate staţiile RATB de tramvai vor fi mai late şi vor avea copertine;

- pe toata lungimea şoselei, cu excepţia celor două benzi laterale separate, staţionarea va fi interzisă, cele trei benzi rămânând exclusiv pentru traficul auto;

- toate trecerile de pietoni vor fi semaforizate;

- această arteră urmează să fie introdusă în sistemul inteligent de management al traficului, fiind montate semafoare inteligente care să îşi schimbe timpii de aşteptare în funcţie de valorile de trafic;

- la capătul Şoselei Pantelimon, în faţa magazinului Cora, va fi construită o staţie pentru toate mijloacele de transport din zonă, respectiv autobuzul, tramvaiul şi microbuzele. În apropierea staţiei va fi construită şi o parcare park&ride, conectată cu staţia, unde cei care vin din afara oraşului să îşi poată lăsa maşina acolo şi să folosească mai departe mijloacele de transport în comun.

http://www.b365.ro/lucrarile-pe-sos-pantelimon-au-fost-blocate-din-cauza-litigiului-intre-pmb-si-consultant_253070.html#n

GDPR

#419
Pentru ca DRPCIV-ul e acum in centrul atentiei din cauza unui scandal cu un anume politician, nu dam nume,  ;), lumea incepe sa-si aminteasca ca nu exista trotuar in fata institutiei respective. Trotuarul lipseste intrucat DRPCIV-ul ar fi trebuit sa cedeze teren pentru construirea trotuarului la momentul reabilitarii sos. Pipera. O asemenea cedare nu se putea face decat prin Hotarare de Guvern, insa Ministerul de Interne se face ca nu stie nimic despre asa ceva.

Acum cateva luni am trimis o intrebare catre Ministerul de Interne pe subiectul asta, vezi punctul 2 din adresa de mai jos:



La care am primit urmatorul raspuns:



Deci, nu stim, nu ne intereseaza, nu se poate. Cam asta e gandirea "autoritatilor".