Deszăpezirea și mentenanța drumurilor iarna

Started by AlinC, December 11, 2018, 06:18:16 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

perfidus

#30
Quote from: frunzaverde on January 18, 2019, 12:41:18 PM
O mare parte din diferenta de calitate vine din stilul de deszapezire practicat. In Romania, strategia este "aducerea drumului la negru", prin folosirea de cantitati foarte mari de sare si "razuirea" drumului pana la asfalt. In Scandinavia nu se face deszapezire asa sub nici o forma. Drumurile nu se aduc niciodata la "negru", se curata zapada, se foloseste o cantitate extrem de mica de sare si agenti de topire. Si, intotdeauna se lasa un strat de baza de zapada si gheata peste care se pune material antiderapant (pietris si nisip).

Sunt multe voci intre drumari care critica aceste ordine venite de sus ca drumurile sa fie la negru dupa orice ninsoare. Este si o presiune mediatica puternica de la televiziunile de stiri.
Iata ca s-a ajuns in situatia ca anul acesta sa se suplimenteze contractele de sare pentru ca stocurile sunt consumate mult mai mult ca in alti ani si iarna e inca lunga. Se va vedea efectul si in degradarea drumurilor in primavara.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

cristi5

#31
In Stockholm e pationar de cateva zile, -8 si mai jos. A nins mult intr-o dupa-masa, a plouat, apoi s-a lasat noaptea si a inghetat, si asa a ramas. Asfaltul se vede pe autostrazi si DX, acolo cred ca au curatat la negru sau traficul a imprastiat tot...

Se vede asfalt partial pe DN, dar cred ca e de la sare/chimicale de dezghetat. Dar pe DN sunt sleauri de gheata (urme inghetate) care la viteza te arunca unde vor... Noroc ca e latime 13m si ai timp sa te redresezi...

La temperaturi joase agentii de dezghet nu mai functioneaza. Arunca pietricele, dar pe drumurile circulate se cam imprastie. Plus ca pana-i vine randul strazii noastre la plug sau pietricele, trece juma' de zi.

Cu 4x4 permanent, fara controlul tractiunii, aproape ca fac compasuri la fiecare curba. Cu ambreiajul la podea e mai stabil in viraj la 90 grade in intersectie (spre deosebire de drum uscat sau umed, cand e mai stabil in tractiune) dar pierde cam mult din impuls :)

Lumea se descurca, cauciucuri cu cuie, oprit din timp la intersectie si merge. Pietonii insa nu cred ca constientizeaza ca distanta de oprire e dubla sau tripla.

gruiarew

#32
Mai e voie cu cuie? Șefu-miu (e din Växjö) zicea că se scot...

La noi e și prostia că trebuie ghiolbanul să fie peste tot cu mașina. Să vedeți ce e în Sibiu când ninge. Toți îs cu mașinile și parcă pentru toți atunci e prima zăpadă.

Plus cei cu opinci. Am văzut ceva postare a celor de la CNAIR ch unul cu X5 ce a ajuns în șanț și a rupt și ceva indicatoare. Avea gume de vară, acum pe Transalpina. Cine plătește la fazele astea?
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

cristi5

Da e voie cu cuie, dar sunt cateva strazi in zona centrala unde-s interzise.

E un indicator, dar cand l-ai vazut e prea tarziu deja, greu de intors.

Sunt si masini cu cauciucuri de iarna obisnuite, nu stiu care e proportia lor...

ghrt

Când a nins ultima dată am plecat la Constanţa, am ieşit din Bucureşti pe DN3 până la Fundulea. Am plecat noaptea. Cum spuneţi voi, DNul era lăsat la strat alb :))) Nu vedeam pe unde e drumul... efectiv nu se vedea. Nu are şanţ pe margini şi nici copaci peste tot. Din contrasens era unii şoferi şi mai disperaţi decât mine, nu mai stingeau faza lungă! La întâlnirea cu ei, pe ultimii 20-30 metri, ridicam piciorul de pe pedala de acceleraţie şi lăsam maşina să meargă ghidându-mă să fiu paralel cu ei; din cauza albului şi a luminii puternice, nu mai vedeam nimic. În general maşina patina de am luat unele curbe cu 30kmph. Pe zonele astea albe am mers cam cu 40-50kmph şi a fost extrem de obositor. Camioanele mergeau încet, maxim 50kmph. Din fericire a fost trafic subţire, dacă era ca de obicei cred că ieseau nişte tamponări spectaculoase.

Deci nu mersi. Vreau asfalt la negru.
Cont (aproape) inactiv.

vancouver

@ghrt, n-ai inteles. Circulatia pe zapada nu inseamna sa ramana "cum a dat domnu", ci se imprastie imediat NISIP, inca de pe parcursul ninsorii (daca e posibil si nu e furtuna de zapada). Deci nu sare, care sa topeasca, ci nisip, care sa faca drumul sa nu fie alunecos. Si, da, in Romania marginea drumului e greu de ghicit si e justificat ca oamenii sa prefere la negru. In Austria, Germania de Sud, Elvetia, unde se practica treaba asta, chiar si la noi prin jud. Brasov sau alte zone pe la munte, exista niste bete (mini-stalpisori) reflectorizanti, care marcheaza marginea drumului. De regula ei sunt pusi la 50m unul de altul, dar daca e nevoie si mai des.





Nu trebuie sa fie cine stie ce jmecherie, pur si simplu se pot pune si bete de lemn. E vorba de o minima grija si responsabilitate. Mai ales ca betele / stalpisorii ii ajuta f. mult chiar pe cei cu utilajele.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

gruiarew

Au fost și la noi stâlpi cu chestii reflectorizante. Pe DN6 parcă. Prima dată au dispărut ochii de pisică. Apoi bețele. Cred că erau de metal...
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

cristi5

Cred ca betele sin Suedia sunt de plastic. O sa verific. Portocaliu cu alb. Nu sunt foarte reflectorizante.

Erau "la drum lung" dar dupa o super-ninsoare in octombrie au pus si la noi in cartier.

Pari de fasole e singura utilitate practica la care ma pot gandi. Dar nah, unii fura "pentru ca pot"

Pe de alta parte daca drumul are parapete median si/sau lateral, problema e rezolvata pana la 1m zapada. Betele portocalii "rezista" pana la 2m.

Drumul la negru nu cred ca e practic posibil aici (si strica asfaltul cum zice @frunzaverde), cel putin cateva ore dupa ninsoare. Daca in timpul ala apuca sa inghete, la revedere.

Nu se teme nimeni de mers pe zapada, fleasca, mazga, gheata sau combinatii. Gheata acoperita cu 1cm de zapada e o provocare...

Dar cel mai urat lucru sunt urmele (de masina, longitudinale, sau de vant?, transversale) inghetate. Drumul nu mai e plan, cele longitudinale te duc unde vor (inclusiv pe autostrada), cele transversale fac praf suspensia si confortul.

Pe autostrada am vazut des banda 2 cu gheata de pana la 5 cm si banda 1 "la negru" nu neaparat de la curatare cat de la cate masini au trecut cand inca nu inghetase. Delimitarea dintre cele 2 zone nu e fireste fix pe linia dintre benzi, nici dreapta nu e.

Cam asa se curata, nu stiu daca se considera "negru". Daca ninge in cateva  minute e iar alb


kitsune

#38
Apropo de struțo-cămilă, că nu mă pot abține. Uite aici utilaj specializat pentru deszăpezire (și se pot atașa zeci de extensii pentru folosire cam la orice). Pozat în Constanța azi, aparține unei firme de curățenie. Părerea mea? Bate la partea dorsală camionul de redneck  :lol:

(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

L-am căutat pe net, e folosit inclusiv la aeroporturi (sculă profesională ce mai...)
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Harry


rota

Cum se face deszapezirea in Toronto:

You can track the City of Toronto's snow removal operations in real time (MAP)

The City created Plow TO in 2016, which includes snow removal updates and a real time map of Toronto. The page enables users to enter a specific address in Toronto, and follow the winter road maintenance of the area.

Toronto
Bucovina sustine autostrada A7
Pariu 500 lei: UMB termina tot Buzău - Focșani, 4 loturi, 82 km pana in 5 iulie 2025!

dr4qul4

pe traseul A8 Montan:
QuoteA început să ningă pe DN 15B, județul Neamț

La acest moment, ninge moderat pe DN 15B, pe raza localității nemțene Petru Vodă.
Cati dintre voi aveti anvelopele de iarna montate?

Sursa: FB DRDP Iasi
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Io

^ parca a fost o stire la radio, de miine cam trebuie montate. Nu e obligatoriu insa din proprie experienta va pot spune ca merita: anvelope de vara cum am eu, foarte performante (de strada nu de circuit) incep sa-si arate limitele cind temperatura coboara catre 10 grade si e ceva mai rau cind e ud pe jos. Nimic de speriat insa e semn ca trebuie programata masina la schimbat pneuri indeosebi in zonele friguroase si umede ale tarii.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

Cristi N

As mai astepa vreo doua saptamani cu schimbatul cauciucurilor, vad ca de maine revine caldura si o sa avem peste 20 de grade maxima in timpul zilei. Eu am obiceiul sa fac media intre minima si maxima si daca e sub 10 grade atunci mi le schimb. E drept ca avand 2 seturi complete de roti nu depind de service-uri, am nevoie doar de o ora - doua fara ploaie in care sa fac pe mecanicul amator.  O:-)

gruiarew

Depinde când circuli. Dacă bântui ca strigoii noaptea cum fac eu, mai bine le pui. Cred că-i mai indicat să te prindă căldura cu bocanci decât ghețușul în șlapi.
Și cu service-ul nu știu ce să zic. Majoritatea le strâng la pistol. Ultima dată când le-am pus la service a trebuit să bag o țeavă pe cheie că nu le-am putut desface. De atunci mi le schimb eu.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis