News:

.

Main Menu

Caile ferate ale Europei

Started by ciprebbe, May 28, 2015, 11:03:03 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

misiekwas

#450
Un alt proiect foarte fain in Polonia și interesant din punctul de vedere construcției: linia diametrala în Łódź, care va lega doua gări Lodz Kaliska și Lodz Fabryczna prin tunel care trece prin centrul orașului. De fapt, doua tuneluri, unul pentru trenul urban și de distanta lunga, iar altul care va face parte din sistemul HSR. Proiectul presupune și construcția de mai multe stații în centru pentru circulație în cadrul orașului.


tom_sawyer

Rail Baltica: the route of the European railway from Kaunas to the Polish border to be specified

Date 2023 08 02

An important stage of territorial planning of the European gauge railway Rail Baltica is coming to an end – specific territories, parcels of land and their parts have been identified, which the Rail Baltica railway line will cross on the section from Jiesia (Kaunas) to the Polish border. All interested parties have the opportunity to get acquainted with the draft special territorial planning document within two months and submit reasoned proposals. After the public presentation of the concrete solutions, the process of coordination and approval of the plan will begin.

After the construction of Rail Baltica, the journey by train from Kaunas to Warsaw will take 3.5 hours, and from Vilnius we will reach the capital of Poland in just over 4 hours.

lrv.lt

dargauda

#452
Se anunță o investiție feroviară de 38 de miliarde de euro în Polonia

Programul național feroviar polonez a fost actualizat cu o perspectivă până în 2032, față de versiunea anterioară, care era în vigoare până în 2023. Decizia a fost luată de Consiliul de Miniștri la 16 august 2023 și reprezintă o continuare a proiectelor feroviare pentru a crea o infrastructură sigură, rapidă și modernă în întreaga țară.

170 de miliarde de zloți (38 de miliarde de euro) este valoarea totală a noii strategii, care include 79 de miliarde de zloți (17,6 miliarde de euro) pentru proiectele în curs de desfășurare începute în perioada 2014-2020, 80 de miliarde de zloți (17,8 miliarde de euro) vor fi investite în perspectiva 2021-2027, iar 11 miliarde de zloți (2,4 miliarde de euro) vor fi utilizate în cadrul Planului național de reconstrucție (KPO).

Strategia de investiții feroviare pentru 2023 a fost adoptată de Consiliul de Miniștri în 2015, cu o investiție de 67 de miliarde de zloți (15 miliarde de euro în prețuri curente).

,,Adoptarea unui nou program înseamnă un nou impuls pentru investițiile feroviare din țară. Sunt sigur că, datorită acestui lucru, transportul feroviar din Polonia va continua să se dezvolte dinamic, așa cum a făcut-o începând cu 2015", a declarat ministrul infrastructurii, Andrzej Adamczyk.

În cadrul Programului național feroviar polonez până în 2030, se prevede menținerea unor cheltuieli ridicate și stabile pentru investiții feroviare. În următorii șapte ani, Polonia intenționează să electrifice aproape 1.400 km de linii de cale ferată, ceea ce va permite implementarea trenurilor electrice care vor oferi servicii moderne, confortabile și rapide.

Printre prioritățile perspectivei 2021-2027 se numără finalizarea proiectelor majore de investiții, cum ar fi lucrările la linia interurbană din Varșovia, construcția unui tunel în Łódź și modernizarea rutei Gdynia – Słupsk, implementarea în curs a modernizării liniilor cheie din rețeaua centrală TEN-T, cum ar fi Katowice – Zebrzydowice și Białystok – Ełk – Trakiszki, care reprezintă conexiunea cu Rail Baltica. În plus, noua strategie include, de asemenea, construirea de noi linii în orașele care nu au conexiuni, cum ar fi linia de cale ferată Podłęże – Tymbark, modernizarea liniilor Skierniewice – Łuków sau Bydgoszcz – Kościerzyna – Gdynia.

Scopul programului feroviar 2030 este de a crea conexiuni mai rapide și mai fiabile. Pentru prima dată în istorie, rețeaua feroviară poloneză va permite trenurilor de călători să circule cu o viteză maximă de 250 km/h. Primele secțiuni care vor susține astfel de servicii sunt linia feroviară centrală (CMK), care deservește Varșovia, Cracovia, Katowice și Wroclaw, și secțiunea Ełk – Suwałki – frontiera de stat, care face parte din coridorul de transport internațional E-75 Rail Baltica.

Proiectele care urmează să fie realizate în cadrul noii strategii vor permite, de asemenea, ca trenurile de pasageri să circule cu viteze cuprinse între 120 și 200 km/h, reducând semnificativ timpii de călătorie. Accentul este pus pe conexiunea feroviară de la gara centrală din Varșovia la Ełk, la Kołobrzeg, în nord-vestul Poloniei, la Marea Baltică, și pe ruta care leagă Radom, Kielce și gara centrală din Cracovia, precum și pe rutele Cracovia – Nowy Sącz și Bialystok – gara centrală din Gdańsk.

Programul feroviar național polonez ,,asigură finanțarea unor proiecte feroviare importante și strategice. Decizia guvernului înseamnă că rutele feroviare poloneze vor deveni și mai moderne, iar pasagerii vor beneficia de o ofertă de transport și mai interesantă și mai competitivă", a declarat ministrul adjunct al infrastructurii, Andrzej Bittel.



Proiecte prioritare

Noul program feroviar include, de asemenea, proiecte de îmbunătățire a nodurilor de cale ferată din sudul Poloniei, deoarece atunci când selectăm proiectele ,,nu ne concentrăm doar pe investițiile mari, cum ar fi construcția liniei Podłęże – Piekiełko sau modernizarea liniei interurbane Varșovia. Este vorba, de asemenea, de investiții mai mici, datorită cărora vor crește posibilitățile de trafic feroviar", a subliniat ministrul Infrastructurii.

Printre proiecte se numără construcția legăturii Jedlicze – Szebnie, realizată între liniile nr. 106 (care leagă Rzeszów de Jasło) și nr. 108 (care asigură legătura între Stróże, Jasło, Krosno, Nowy Zagórz, Ustrzyki Dolne și Krościenko). Acest proiect este esențial pentru a crea o conexiune directă pe ruta de la Rzeszów spre sud, spre Krosno și regiunea Bieszczady, fără a schimba trenurile în stația Jasło. În prezent, nu există niciun operator care să ofere servicii pe această rută, care este neprofitabilă, iar pasagerii au nevoie de mai mult de 2 ore pentru a călători între aceste orașe. În urma implementării proiectului, transportatorii feroviari vor putea lansa servicii care să asigure o conexiune directă pe ruta Rzeszów – Krosno – Nowy Zagórz, iar timpul de călătorie care va deveni atractiv. În acest fel, calea ferată va deveni un mijloc de transport ales și mai frecvent.

PKP Polskie Linie Kolejowe are deja un proiect de construcție și a obținut autorizația și o decizie de mediu pentru acest proiect. Licitația pentru proiectare și construcție va fi lansată până la sfârșitul anului 2023, iar lucrările ar trebui să înceapă în 2025 și să se încheie în 2027.

Construcția liniei Gorlice – Zagórzany este un alt proiect care va avea un mare impact asupra transportului feroviar. În prezent, linia de cale ferată nr. 110, care ajunge până în centrul orașului Gorlice, un oraș de district din provincia Lesser Poland, nu este utilizată de transportatori. Locuitorii sunt, prin urmare, lipsiți de acces la rețeaua feroviară, cu excepția posibilității de a utiliza stația periferică Gorlice Zagórzany de pe linia 108 (care leagă Stróże de Jasło, Krosno și Bieszczady). Transportatorii nu oferă servicii către centrul orașului Gorlice, deoarece linia de cale ferată nr. 110 este trasată în așa fel încât pasagerii pot merge direct doar la Jasło, iar la Stróż, Tarnów și Cracovia nu este posibil să se ajungă fără a schimba trenul.

Astfel, construcția acestei secțiuni betas, o conexiune între liniile 108 și 110, va permite trenurilor să circule direct din centrul orașului Gorlice spre Stróż, Tarnów și Cracovia, fără a fi nevoie să schimbe capul de tren la Gorlice Zagórzany sau în altă stație. Prin adoptarea Programului național de căi ferate, guvernul a oferit finanțare pentru această investiție.

În cadrul aceluiași proiect, nu numai că va fi construită o cale de acces, dar și stațiile Gorlice și Gorlice Zagórzany vor fi modernizate, în timp ce linia 110 existentă care merge spre centrul orașului va fi revitalizată. Licitația de proiectare este planificată să fie lansată în acest an, iar PKP PLK se așteaptă ca autorizațiile și deciziile să fie emise în 2026. Lucrările de construcție sunt planificate pentru perioada 2027-2029.

Linia interurbană din Varșovia este unul dintre proiectele prioritare ale noului program național de căi ferate poloneze, care constă în reconstrucția și modernizarea a 50 km de șine, a peste 30 de structuri de inginerie, inclusiv două poduri peste Vistula și două tuneluri interurbane pe liniile de lung parcurs și suburbane, modernizarea stațiilor Warszawa Śródmieście și Warszawa Ochota, precum și reconstrucția stațiilor Varșovia Wschodnia și Varșovia Central. În plus, PKP PLK va construi două stații noi (Varșovia Solec și Varșovia Nowy Świat). În ianuarie 2023, administratorul infrastructurii feroviare a pus în funcțiune primii 7 km ai acestei linii.

,,Varșovia așteaptă de mulți ani modernizarea Liniei Diametrale și datorită deciziei guvernului [de a aproba noua strategie], aceasta devine posibilă", a declarat Andrzej Bittel.

Acest proiect va crește capacitatea de transport la 24 de perechi de trenuri suburbane și 20 de perechi de trenuri de lung parcurs în orele de vârf. Construcția noilor stații va îmbunătăți confortul călătoriei, precum și crearea unor noi stații de transfer în zona stațiilor Warszawa Śródmieście și Varșovia Wschodnia (stația Varșovia Est), cu o legătură cu rețeaua de metrou.

Modernizarea liniei interurbane va avea în vedere, de asemenea, adaptarea la pasagerii cu mobilitate redusă, pentru care toate stațiile vor fi dotate cu noi sisteme și facilități pentru a asigura un acces sporit.

Linia Diametru a fost construită între anii 1920 și 1960, iar continuarea exploatării pe infrastructura existentă, care se confruntă cu probleme tehnice și cu o cerere de transport crescută, ar crește rata de defecțiuni și schimbările negative în traficul feroviar.

PKP Polskie Linie Kolejowe efectuează lucrări la Varșovia Zachodnia (stația Varșovia Vest), care se vor finaliza în 2024, când vor fi lansate procedurile de licitație pentru modernizarea stației Varșovia Wschodnia și a unor secțiuni selectate ale liniei interurbane. De la jumătatea anului 2025 până la jumătatea anului 2027, se vor efectua lucrări în tunelul de mare distanță, iar de la jumătatea anului 2027 până la jumătatea anului 2029 în tunelul suburban.

Un alt proiect important care face parte din strategia feroviară națională acoperă construcția liniei Podłęże – Piekiełko în sudul Poloniei, care a obținut finanțare pentru implementare. Aceasta este una dintre viitoarele conexiuni esențiale în Polonia Mică (provincia Małopolska). Noua linie Podłęże – Piekiełko, cu o lungime de 60 km, va asigura conexiunea cu Szczyrzyc, iar de aici se împarte în două ramuri, una spre Tymbark (spre Nowy Sącz) și cealaltă spre Mszana Dolna (spre Chabówka), creând o legătură în formă de ,,Y". Cele două ramuri, parte a liniei 104, vor fi modernizate, iar întregul proiect va permite trenurilor să circule cu 160 km/h. Acest proiect va îmbunătăți traficul feroviar între Cracovia și Zakopane și Nowy Sącz.

Datorită implementării sale, regiunea Nowy Sącz și în regiunea Beskid Wyspowy vor beneficia de un acces sporit la serviciile feroviare. Prima fază a acestui proiect acoperă modernizarea conexiunii Chabówka – Nowy Sącz, pentru care va fi anunțat un tender în luna octombrie.

Cea de-a doua fază acoperă construcția unei noi linii de la Podłęże, lângă Cracovia, spre sud, până la Tymbark și Mszana Dolna. Construcția liniei de cale ferată a fost împărțită în mai multe faze.

Vor fi lansate proceduri de licitație pentru modernizarea liniei 104, urmate de licitații pentru legătura spre nord. Licitațiile pentru realizarea secțiunilor individuale sunt planificate să fie anunțate de PKP Polskie Linie Kolejowe în 2024 și includ Tymbark – Szczyrzyc (licitația va fi anunțată în ianuarie 2024), Limanowa – Tymbark (în martie 2024), iar în al treilea trimestru vor fi lansate două licitații pentru secțiunile Szczyrzyc – Gdów și Gdów – Podłęże. Administratorul infrastructurii feroviare a semnat contractele de proiectare în ianuarie 2019.

Proiectul Podłęże – Piekiełko va crește timpul de călătorie și va avea un mare impact în ceea ce privește transferul transportului rutier către calea ferată. În prezent, transportul feroviar din Cracovia spre sud nu este încă competitiv față de transportul auto.

Timpul de călătorie cu trenul între Cracovia și Zakopane în cea mai rapidă variantă este de aproape 3 ore, iar între Cracovia și Nowy Sącz – peste 2,5 ore și parcurge o rută ocolitoare prin Tarnów. Noul proiect va asigura o legătură directă cu trenul între aceste orașe, reducând semnificativ timpul de călătorie. Când va fi finalizată, noua linie va reduce timpul de călătorie cu trenul între Cracovia și Nowy Sącz la doar o oră, iar timpul de călătorie de la Cracovia la Zakopane va fi puțin mai mare de 1,5 ore.

Noua linie Podłęże – Piekiełko este o verigă lipsă pe TEN-T și, atunci când va fi finalizată, va permite, de asemenea, servicii rapide de transport intermodal și de transport combinat de mărfuri în direcția nord-sud pe axa Baltica – Balcani – Marea Neagră, creând coridorul RFC 11 Amber. Linia va crește, de asemenea, capacitatea de transport de marfă între țările din regiunea Visegrad și va ușura traficul feroviar pe RFC Marea Baltică – Adriatică, care traversează zona puternic urbanizată a Sileziei Superioare.

https://clubferoviar.ro/se-anunta-o-investitie-feroviara-de-38-de-miliarde-eur-in-polonia/

Si noi unde suntem  :(( ,la coada vaci cu politruci corupti,nepasatori (si asa merge) hotii etc.... :headbash:  :headbash:
Vai de copii nostrii!

misiekwas

#453
@dargauda Dacă se va realiza jumătate din aia o sa fie bine (dealtfel, câteva proiecte OK sunt deja în derulare - mai ales Varșovia și Lodz). Anunțul asta vine înainte de alegeri și e parte de campanie electorala (mai ales ca banii din PnRR tot n-a primit Polonia din cauza prostiei guvernului). Nici majoritatea dintre ei nu sunt noi ci au fost pregătite mai înainte.
Dar da, în general e diferența de clasa în ceea ce privește starea de PKP în comparație cu CFR.

shift2rail

strategie pe 10 ani, aproape 40 mld EUR pusi la bataie, impresionant programul polonezilor, par decisi sa amorseze tranzitia catre high speed rail. Am inteles ca @cfr nu se inspira de la DB, SNCF, etc dar nu e interzis sa priveasca in curtea PKP.

misiekwas

Ar fi ok, dar niște puncte de atenționare. Proiectul de HSR care are rost și într-o forma circula deja (V200 pe CMK Varșovia-Katowice/Cracovia de anii buni), dar de guvernul actual a fost legat de Portul Central de Transport care este o tâmpenie fără rost - în fel de proiect ceaușist și mai degrabă politic decât infrastructural. Lucrul bun este da pe lângă el s-a finanțat niște proiecte bune (tunel în Łódź sau renovarea de diagonala în Varșovia), dar întrebarea se pune dacă insistenta pe CPK de peste prăjit nu va dauna pana la urma altor proiecte.
În România, HSR sincer îmi se pare o problema cam secundara în momentul de fata.

mariusbalasa

postez aici pentru pasionatii de'infrastructura o prezentare a schimbarii a 2 poduri vechi de cale ferata de 460 tones fiecare cu un pod de 950 tones si un al doilea pod de 1375 tones cu ajutorul uneia dintre cele 5 cele mai mari macarale din lume, acum vreo saptamana à Massy Palaisseau au sud du Paris.

https://www.facebook.com/reel/802503397864702

mariusbalasa

Rail Baltica
... 230 de kilometri a noii linii feroviare de mare viteză Rail Baltica din Letonia.
Proiectul este finanţat în proporţie de 85% de Facilitatea Europeană pentru Conectarea Europei şi 15% de Republica Letonia

Eiffage: important contract de asociere în participațiune în Letonia
informații furnizate de AOF 12/22/2023 la 09:02

(AOF) - Societatea mixtă ERB Rail, compusă din Eiffage, prin filiala sa Eiffage Génie Civil (reprezentant și 50% acționar în societatea mixtă), Budimex, o filială a Ferrovial, și Rizzani de Eccher, a câștigat contractul de inginerie civilă și de stabilire a liniilor pentru secțiunea de aproximativ 230 de kilometri a noii linii feroviare de mare viteză Rail Baltica din Letonia. Contractul, care include 175 de structuri şi 11 puncte de trecere a faunei sălbatice, este estimat la 3,7 miliarde de euro.

Acesta va face obiectul mai multor contracte cu comenzi de achiziție pe mai mulți ani.

Mobilizarea echipei de lucrări este așteptată în prima jumătate a anului 2024, la primirea ordinului de service, pentru începutul primei tranșe de 13 kilometri a cărei finanțare este asigurată în valoare de 165 de milioane de euro.

Proiectul este finanţat în proporţie de 85% de Facilitatea Europeană pentru Conectarea Europei şi 15% de Republica Letonia.

Această linie vizează integrarea statelor baltice în rețeaua feroviară europeană prin crearea unei legături între Helsinki (Finlanda) și Varșovia (Polonia).
https://www.boursorama.com/bourse/actualites/eiffage-important-contrat-en-lettonie-dans-le-cadre-d-une-joint-venture-61602edb0311a53edd19e1311958ad8b

Konter

Polonia dezvoltă linii de mare viteză cu ajutorul Spaniei. Centralny Port Komunikacyjny (CPK) a semnat un memorandum de înțelegere cu ADIF, administratorul național de infrastructură feroviară din Spania, cu scopul de a consolida cooperarea strategică dintre părți în dezvoltarea rețelei feroviare de mare viteză din Polonia.

ADIF este unul dintre cei mai experimentați administratori de infrastructură HSR de pe continentul european, în timp ce rețeaua HSR din Spania este cea mai lungă din Europa, cu aproape 4.000 km de linii existente și alți 1.600 km în faza de planificare.
În cadrul acordului, CPK și ADIF vor colabora în cadrul mai multor inițiative. Printre acestea se numără desfășurarea unor programe comune de formare profesională axate pe liberalizarea pieței feroviare și organizarea de vizite de studiu pentru a explora subiecte precum instalarea de șine pe liniile HSR, precum și modernizarea sistemelor de semnalizare și a infrastructurii de telecomunicații. În plus, parteneriatul va include consultări tehnice reciproce pentru a sprijini dezvoltarea și modernizarea rețelei feroviare, inclusiv implementarea unui sistem de alimentare cu energie de tracțiune 2x25kV. De asemenea, ambele părți se vor sprijini reciproc în ceea ce privește planificarea și proiectarea, consolidându-și angajamentul față de dezvoltarea infrastructurii feroviare.
Prin colaborarea cu ADIF, CPK își propune să își extindă cunoștințele cu privire la o serie de alte aspecte importante ale dezvoltării rețelei HSR în Polonia. Aceste aspecte includ întreținerea și gestionarea eficientă a liniilor feroviare de mare viteză pe o piață feroviară liberalizată. Obținerea de expertiză în acest domeniu este fundamentală pentru a avansa în planificarea, proiectarea și punerea în aplicare a unei rețele HSR eficiente în Polonia.

Centralny Port Komunikacyjny (CPK) este un hub multimodal planificat, care integrează transportul aerian, feroviar și rutier. Proiectul include construcția unui nou aeroport alături de o stație de schimb feroviar în centrul Poloniei. Acest hub CPK va fi conectat la restul țării, precum și la regiune, printr-o rețea densă de linii de mare viteză nou construite, care va permite transferul între Varșovia și celelalte orașe mari din Polonia în mai puțin de 2,5 ore. CPK pregătește construcția unui total de aproximativ 2.000 km de linii de cale ferată noi, din care studiile de fezabilitate sunt fie gata, fie în curs de elaborare pentru peste 1.500 km.

https://clubferoviar.ro/polonia-dezvolta-linii-de-mare-viteza-cu-ajutorul-spaniei/

cristi5

#459
Quote from: cristi5 on August 18, 2022, 03:58:28 PM


Poze de la denivelarea aproape terminata. Vederi dinspre vest (ca vederea TN de mai sus)
(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


Tot in vestul CF, vederi spre nord
(GPS)


(GPS)


(GPS)



Tot in vestul CF, vedere spre sud cu un minunat tren nou Stadler (cele vechi sunt ABB)
(GPS)


(GPS)


Trecem pe dedesubt
(GPS)


O mica expozitie de fotografii istorice cu vechiul TN (care dateaza de prin 1890) si vechea cladire de calatori
(GPS)


Vederi din estul CF:
(GPS)


(GPS)


Observati proiectarea atenta a pantelor la pista de biciclete. Si atentia la pietoni/ciclisti/pasageri in general
(GPS)


Acum 2 ani ma intrebam cum vor asigura accesul auto pt acest garaj din est.

(GPS)


Si alte poze de la "muzeu"

(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


Powered by API/PUM imgur uploader

cristi5

Quote from: cristi5 on August 18, 2022, 03:58:28 PMAm gasit si schitze despre cum va arata TN primavara viitoare. Mi se pare remarcabil ca majoritatea strazilor si acceselor raman asa cum sunt. Mai putin Portvägen, care coboara sub pasaj si urca. De asemenea sub pasaj, mult loc pt pietoni si ciclisti, si o singura banda pt amebele sensuri rutiere (trafic mic, local)

Schitele si planul de pe site-ul de mai sus nu apar pe forum asa ca le pun aici



dinspre vest:


dinspre est:



Powered by API/PUM imgur uploader

Konter

"Rețeaua feroviară învechită Deutsche Bahn contribuie în mod semnificativ la întârzierile trenurilor. Acum, renovarea fundamentală este pe cale să înceapă. În plus, în 2024 sunt planificate proiecte de modernizare și construcție pentru aproximativ o mie de stații și opriri, inclusiv pentru stații importante precum Duisburg, Dresda, Hanovra, Ulm și München.
Potrivit companiei de căi ferate, se vor face investiții și în numeroase stații de dimensiuni mici și medii, concentrându-se pe intrări accesibile, protecție împotriva intemperiilor și informații pentru pasageri, după cum a relatat Spiegel, preluat de voiceofeurope.com.
Până la sfârșitul anului 2030, se așteaptă ca 355 de inițiative de dimensiuni mici și mijlocii să îmbunătățească calitatea rețelei existente. Acestea includ semnalizări suplimentare, puncte de comutare și platforme noi. De asemenea, DB construiește cutii de semnalizare mai moderne pentru operațiunile feroviare digitale.

În acest an, Deutsche Bahn intenționează să reînnoiască 2000 de kilometri de șine și 2000 de aparate de cale. ,,Investițiile din partea DB, a guvernului federal și a statelor numai în infrastructura feroviară se ridică la aproximativ 16,4 miliarde de euro în 2024", a anunțat luni corporația de stat. Obiectivul este de a stopa îmbătrânirea infrastructurii feroviare.
Rețeaua feroviară este considerată dărăpănată și suprasolicitată. În operațiunile zilnice, numeroasele întreruperi pe rutele cheie și multe șantiere de construcții au dus recent la un număr mare de întârzieri. Îmbătrânirea infrastructurii feroviare este măsurată în raportul anual privind starea rețelei. În raportul actual (pentru anul 2022), ,,nevoia de recuperare a întârzierilor cauzate de îmbătrânire" este estimată la 103,4 miliarde de euro. Restanțele sunt deosebit de semnificative în cazul podurilor (59,9 miliarde EUR). Dacă îmbătrânirea poate fi oprită în 2024, va fi vizibilă doar în raportul ulterior privind starea rețelei."

https://clubferoviar.ro/deutsche-bahn-reinnoieste-2000-km-in-2024/

AlexxC

Daca si in Germania reteaua este dărăpănată...noi unde ne situam?
Raportat la PIB ar trebui sa investim anual macar a10a parte din cat investesc nemtii: 200 km QW si 200 aparate cale minim.

cristi5

#463
@AlexxC Stii cand au refacut nemtii ultima oara fundatiile? Mai au nemtii poduri din 1870-1889 pe vreo magistrala "trunk"?

Eu nu stiu exact dar banui ca cu introducerea ICE au refacut principalele linii, cu fundatii si structuri. Deci reconstructiile care se fac la noi acum au fost facute de nemti de vreo 40 de ani.

Ca sa faci QW la sina, traverse si piatra sparta (ala multvisat pe forum) trebuie sa ai fundatia OK. Din moment ce pachetul 4 de QW al CFR include fundatie, e foarte posibil sa nu prea mai avem linii principale (Win) cu fundatie ok (Quick)

Dar pentru ca nu gasim oameni in Bucuresti (vezi apelul lui Ionut) va mai dura pana putem merge la Palatul CFR sa vedem documentatia QW, si criteriile dupa care is prioritizate, ca nu se fac la intamplare.

Pana atunci, e simplu sa cerem sute de km de QW pe forum. Dar numai CFR cunoaste starea fundatiilor, podurilor, consolidarilor, si numai ei stiu unde e aplicabil ala "ieftin", supra-popularizat aici.

Konter

#464
Rezulta o medie de 1,6 milioane per kilometru de cf reconstruita/innoita sau chiar noua. La noi, Buc-Ct a costat 4,5 milioane/km cu intarziere 6 ani. Mai in zilele noastre, Caransebes-Lugoj lot 1 costa 6,7 milioane/km. Ar fi interesant de comparat ce au obtinut polonezii in plus sau minus raportat la pret.

"27 de miliarde de euro (116 miliarde de zloți polonezi) au fost investiți în infrastructura feroviară poloneză în perioada 2004-2023, lucrările incluzând modernizarea, reînnoirea și crearea de noi linii, acoperind 17.000 km de cale ferată. Investiția a fost asigurată de la bugetul de stat, precum și de cofinanțarea din partea Uniunii Europene. Datorită finanțării din diverse programe ale UE, au fost modernizate liniile de cale ferată, stațiile de oprire și au fost construite noi secțiuni de cale ferată și sisteme moderne de control și siguranță a traficului feroviar.Modernizarea și extinderea infrastructurii feroviare poloneze a fost sprijinită de programul operațional Infrastructură și mediu, de programul operațional Polonia de Est, de mecanismul Conectarea Europei (CEF) și de șaisprezece programe operaționale regionale în fiecare voievodat.

Rezultatul proiectelor implementate este reducerea timpilor de călătorie pe rute importante, cum ar fi: Varșovia – Tricity, Katowice – Cracovia, Cracovia – Rzeszów, Wrocław – Poznań, Varșovia – Białystok, Ełk – Szczytno – Olsztyn.După mulți ani, au fost restabilite legăturile feroviare de la Wieliszew la Zegrze Południowy, de la Ostrołęka la Chorzel, de la Legnica la Lubin și Rudna Gwizdanów, de la Łuków la Lublin, precum și pe rutele Lewki – Hajnówka, Świdnica – Jedlina Zdrój și Wrocław – Sobótka – Świdnica. Locuitorii au câștigat posibilitatea de a călători convenabil pe calea ferată zilnic și ocazional.
Construcția de noi linii către terminalele aeroportuare a permis o mai bună integrare a diferitelor mijloace de transport și a permis combinarea transportului feroviar și aerian. Au fost stabilite conexiuni către Cracovia Balice, Katowice – Pyrzowice, Rzeszów Jasionka, Aeroportul Chopin din Varșovia și Olsztyn – Szymany.

Accesul la calea ferată a crescut, de asemenea, datorită construcției de noi stații și opriri în toată Polonia. Au fost construite noi instalații atât în orașele mari, cum ar fi Cracovia, Rzeszów, Varșovia, Olsztyn și Łódź, cât și în orașe mai mici, inclusiv Pisz, Warka, Wałbrzych, Hryniewicze, Pabianice, Zgierz, Zaklików, Stalowa Wola, Zamość, Ustroń și Iwiny.
Investițiile PLK SA includ, de asemenea, lucrări de îmbunătățire a nivelului de siguranță în traficul feroviar și rutier. Intersecțiile fără coliziuni, cum ar fi tunelurile și viaductele, au eficientizat trecerea trenurilor și au îmbunătățit comunicarea locală. Mii de treceri de cale ferată și de drumuri au primit suprafețe sau dispozitive noi, iar sistemele moderne permit o mai bună supraveghere a traficului feroviar.
În 2023, Polonia și-a actualizat Programul național feroviar cu o perspectivă până în 2030, cu o investiție totală estimată la 38 de miliarde de euro, din care 17,8 miliarde de euro vor fi investite în cadrul financiar 2021-2027."

















Powered by API/PUM imgur uploader
https://clubferoviar.ro/27-de-miliarde-de-euro-pentru-caile-ferate-poloneze-in-ultimele-doua-decenii/