Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dragosm

hefaistos@ am găsit în raportul Ellaktor pe 2018 (link) următorul pasaj:

QuoteThe results of the Construction activity have been burdened with the cost of withdrawing from the ISF project of
EUR 18.9 million in the state of Qatar and with project losses of EUR 79 million mainly relating to undertaking the
liabilities of a joint venture partner and the reassessment of project profitability in Romania

Iar o posibilă explicație pentru care și-au asumat această pierdere e faptul că (dacă bine înțeleg eu) au un backlog de proiecte mai mare în România vs. Grecia (poza e din raportul H1 2021).


GeorgeS

Referitor la cele 50 de milioane de euro de acasa de la Aktor...
Primele doua sunt de la bursa din Atena (fara link, dar se gasesc usor daca cauti in documentele Ellaktor continanad "2021"). Al treilea de pe site ul lor. Deci:

1. Majorare de capital
Au strans 95 milioane de euro din care cu 50 de mil au platit bridge-ul de la pct.2


2. Bridge financing (imprumut pe termen scurt)
Cu o luna inainte (aici au intrat olandezii probabil) stransesera 120 de milioane de euro din care cu 100 de milioane acoperisera gauri de peste tot unde aveau proiecte.


3. Din raportul lor pe 2020 de aici:
- Pierderi in Romania: 37mil Euro
- Se vor axa pe operatiuni in Grecia si Romania (au avut pierderi mari prin 2018 si 2019)
- In 2020 au avut venituri (nu profituri) de 499 milioane euro. Adunati voi valoarea contractelor lor din Romania si imartitile la nr de ani aferent si vedeti daca isi permit sau nu sa isi mai bata joc de joburi.




Powered by API/PUM imgur uploader

xab80

#27107
Citesc putin intrigat comentariile despre finantele Aktor si am impresia ca se pierd din vedere unele aspecte legate de acest gen de contract.
In primul rand adaosurile la contractele cu statul Roman sunt enorme, atat pentru a asigura o marja de siguranta, cat si pentru a exista bani pentru 'firmele prietene' catre care sunt subcontractate lucrari.
Constructorul nu are niciodata interesul sa intarzie. Cine a lucrat vreodata pe santier (sau mai bine, a facut organizare) stie foarte bine ca timpul costa bani si inca multi. Nu vad de ce ar fi dorit Aktor sa o lalaie.
Pierderile contabilizate de Aktor pot fi si din alta parte, nu doar din A10. De altfel, am citit doua informatii contradictorii mai sus: 50 milioane pierderi pe A10 respectiv 60 milioane pierderi contabilizate. Ori informatiile de mai sus sunt gresite, ori - presupunearea mea - ca Aktor a functionat similar si in alte proiecte si au 'reusit' sa intre in deficit in pofida marjelor mari cu care lucreaza.
Cat despre insolventa temporara al antreprenorului: sunt convins ca au existat mai multe motive, nu doar esecul pe A10. O companie ca si Aktor nu 'da coltul' de pe o zi pe alta. In mod sigur ca au existat o serie de decizii proaste care au destabilizat firma. Si din pacate, chiar cu acces la datele comunicate catre bursa, motivele acestor deraiaje financiare nu pot fi aflate decat din interiorul companiei, ori nu vad pe nimeni sa dea in vileag asemenea informatii...


florin74

#27108
^^
Group consolidated full year results of 2018 have been impacted by the following items:  In Construction: €18.9m loss from the ISF project in Qatar and €79m project losses that include losses from assuming JV partners' obligations and backlog profitability reassessment mainly in Romania (both already included in the 9M results)
Grosul pierderilor au fost inregistrate in 2018, atunci cand a intrat in insolventa Euroconstruct. Ulterior, in 2019, 2020, 2021 s-au inregistrat costurile suplimentare....
Au mai marcat ceva pierderi si de pe A3 (ciotul de la iuntrare in Buc, erau si acolo cu Euroconstruct), dar mult mai mici ca cele de pe A10.

Oricum e istorie, si-au acoperit pierderile, au venit cu bani de acasa, au schimbat conducerea, important e ca totusi se vede o schimbare in bine. Ce a fost, a fost.
Pentru mine ce e de laudat e ca au dus proiectul la capat, asa chinuit...  in ultimii 2 ani se discuta in Grecia inclusiv vanzarea diviziei de constructii, pur si simplu a fost o gaura neagra ce a mancat profiturile generate de celelalte divizii ale grupului..


xab80

^^^
Corect. Schimbarea intregii conduceri precum si departamentului de audit (!) indica faptul ca s-au intamplat multe lucruri dubioase acolo.
Dupa cum bine spui, ce a fost a fost. Speram ca Aktor sa renasca si sa termine cu bine lucrarile pe care le-a castigat, in primul rand - evident - A10.

florin74

#27110
Cica au terminat azi cu uzura inclusiv in nodul Teius.Motiv de sarbatoare  :lol: :lol:
Ar mai fi ramas de finalizat (asfaltat - uzura) 2 supratraversari: Sancrai si una de langa nodul Teius, daca nu cumva au bagat ceva si aici.
Mult a fost, putin a ramas.
Asteptam o filmare

ddfab

^ multumim de veste. deci au reusit sa puna uzura doar in perioda propice! bine ca nu am avut parte de asfaltari in decembrie sau pe ploaie, ca la altii...


ijwtsh

Autostrada A10 Sebeş – Turda, la care se lucrează de 7 ani, a intrat pe ultima sută de metri: Constructorul Aktor a finalizat asfaltarea pe întreg lotul 2 între Alba Iulia şi Aiud / La alunecarea de teren de lângă Alba Iulia, autostrada are deocamdată un singur sens

Quote
Lotul doi al Autostrăzii A10 Sebeş – Turda a intrat pe ultima sută de metri după ce constructorul a finalizat asfaltările (stratul de uzură) pe toţi cei 24 de kilometri dintre Alba Iulia Nord şi Teiuş, iar deschiderea circulaţiei va fi posibilă în câteva săptămâni, anunţă fostul ministru al Transporturilor Cătălin Drulă, într-o postare pe pagina sa de Facebook. Totuşi, din informaţiile Economedia lucrările încă nu sunt finalizate, zona alunecării de teren de la Oiejdea (aproximativ 500 metri lângă Alba Iulia-Nord) rămâne cu un singur sens, iar alte două pasaje şi bretelele peste drumurile secundare încă nu au statul final de asfalt. Un termen pe care Compania de Drumuri îl ia în calcul pentru darea în trafic este 1 Decembrie, de Ziua Naţională, deschiderea circulaţiei fiind influenţată, în această perioadă, şi de condiţiile meteo.

În aceste condiţii, Drulă dă asigurări că până la sfârşitul anului se va circula pe Autostradă completă de la Sibiu şi Deva la Cluj Napoca, odată cu deschiderea lotului 2 de pe A10.

,,A10 SEBEȘ-TURDA + A3 TG. MUREȘ AU INTRAT ÎN LINIE DREAPTĂ. A fost așternut asfaltul final de uzură pe întreaga lungime a celor 2 tronsoane. Se execută în prezent ultimele lucrări pe partea de parapete, marcaje, garduri de protecție sau șanțuri. La polul opus se situează cei 24km de pe A10 lot2, un contract început în 2014 și care aniversează anul acesta 7 ani. Rețeta acestui dezastru nu ar fi fost posibilă fără o proiectare superficială, incompetență a administrației de a debloca șantierul și un constructor care s-a trezit abia în ceasul al 13-lea. Cunoscând foarte bine istoria A10 Sebeș-Turda, am decis la începutul anului că vreau să închid acest cerc de 5 miniștri ai transporturilor consecutivi care au spus "Anul acesta se deschide Sebeș-Turda lotul 2". Am monitorizat personal evoluția șantierului de la cantitățile zilnice de asfalt puse în operă și până la soluțiile tehnice din dealul de la Oiejdea. În ciuda încercărilor unor conducători politici de a mistifica realitatea, până la finalul acestui an vom circula pe autostradă continuă de la Cluj la Sibiu sau Deva, lăsând în urmă nesfârșitele ambuteiaje din Teiuș, Aiud și Alba Iulia", a scris Drulă.

Citește integral pe economedia.ro

Adisan

#27114

dorum


EugenRo

^Si eu ghiceam acum cateva posturi ca panglica se va taia pe 1 Decembrie  O:-)

Dar la ce avans au si cat de rapid se misca, mi-e sa nu se plictiseasca pana atunci.
Mai dati-le, domn'e niste contracte, ca plange 'masa'.. :lol: :lol:

xab80

La Oiejdea, o sa fie mai mult beton in dealul ala decat pamant...

cosss


florin74

Deocamdata nu. Mai urmaresc pana pe 15 noiembrie. (o sa faca 2 masuratori) si dupa aia se vede pe ce plan se merge. Cel initial sau se adapteaza in fucntie de rezultate,