Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

ivladbogdan

E pe nicaieri Bode asta, chiar nicio diferenta fata de predecesori. "Se deschide anul asta" va fi raspunsul castigator in 2021 pentru ST1 si 2022 pentru ST2. Oricum in general oamenii cam stiu in ce stadiu sunt proiectele astea mai mari, nu-i mai crede nimeni pe astia.

naivu

Probabil constientizeaza, dar asta este modul lor de a pune presiune pe constructori sa avanseze ceva mai repejor. Daca ar fi dublat asta cu rezolvarea la timp a problemelor conexe (se pare ca a mai ramas doar relocarea LEA la AlbaIuliaN, care s-ar putea sa fie rezolvata peste cateva weekenduri) si plata la timp a constructorilor (si a subcontractorilor) ...

StefanCelMare

Dacă până la finalul lui iulie nu se rezolvă cu stâlpii de la electrica din nodul Alba Nord, anul ăsta devine improbabil și pe lotul 1 să se circule mai mult de Alba Sud - bretele scurte nod A1/A10.
Și iulie e la limită, ideal ar fi luna asta, cât mai repede.
La Aktor, au încă un pod peste Mureș unde nu au grinzile sus. La fel, degeaba declară ei că termină, atât timp cât podul respectiv dar și trecerea peste CF din zona nodului Teiuș sunt încă în pom, nu se poate discuta despre șanse de deschidere.
La ambele loturi, doar după ce toate structurile sunt sus, se poate întrevedea șansa deschiderii în acel an, sau în 6 luni de la momentul în care sunt toate structurile sus.
Mai repede, sunt doar declarații, că nu îi doare să le facă, nici pe CNAIR, nici pe constructori, nici pe ministru.
Vorbitul e gratuit, nu costă.

dragos76

^^^
Ca să fac o glumă, nu îi costă vorbitul că îl au gratis în abonament. Mai ales cei de la minister și CNAIR.

user201

Sincer, de la 88,5 la 98,5 făcuți ca lumea în 6 luni și jumătate de muncă nu ar trebui să fie un miracol, dar nu prea cred în miracole.
La lotul 2 2021 spre final chiar a r trebui să fie gata pentru că 30/18= 1,67 și dacă nici atât nu pot atunci chiar că ar trebui să se lase.
Oricum 7 ani, respectiv 8 ani pentru niște loturi cu termene de execuție de 2 ani e un record negativ.

yetiman

Asta e problema cu cifrele...  :lol:

Da, matematic, nu e nici o problema sa termine. 11,5% in 6 luni nu ar trebui sa fie problematic.

Cand trecem, insa, in realitatea de pe teren, totul se schimba. Pentru ca procentele ramase, sunt, in mare pare, concentrate in cateva puncte sensibile.

Respectiv pasajul de la Alba Nord, care inca are pile neterminate (ce sa mai vorbim de grinzi, suprabetonari, etc...)
Sau nodul de la Sebes (pentru circulatie se pot folosi bretelele scurte, dar pentru finalizare trebuie toate pasajele, la fel, cu pile chiar si neincepute inca).

Iar la Aktor e si mai rau. Toate pasajele mari sunt, inca, in aer. Podul peste Mures nu are nci macar toti pilotii facuti. La nodul de la Teius lipsesc pile si nici o grinda ridicata (nici peste DN, nici peste CF)

Asa ca eu sugeram sa ne uitam la situatia din teren si nu la procente, ca nu ajuta la nimic.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

Ionut

Pile, grinzi, tablier... detalii.
Uitati ca am avut și loturi la 99% închise cu lunile.

Sau LD4 la care s-a lucrat luni intregi pentru 5 procente (lilieci).

Dar na, e greu de inteles.

horatiu.cosma

Ionuț, poate ar trebui să faci un thread separat cu grafice/procente/avans finalizare lucrări în ultimii ani. Și de fiecare dată când mai apare cineva care crede că avansul procentual e liniar și că "dacă au făcut luna asta 3% și mai au 12%, în 4 luni sunt gata", să îl trimitem acolo. Dacă bine țin minte, UMB a făcut la Deva ultimele 5 procente (dealul liliecilor) în 6 luni. Și cam peste tot e așa cu ultimele procente. Astaldi la Iernut e la ani lumină în fața Pizzarotti și Aktor (structuri complet finalizate cu uzură, rosturi de dilatație vs pile neîncepute la unele structuri) și va termina în vreo 2 luni ultimele briz-briz-uri. Ce să mai povestim atunci despre A10? Cecan știe una și bună: 2000 de tone de asfalt pe zi, rămase 2 milioane, 100 de zile, 3 luni, gata, se termină, deci și pe el ar trebui să îl invităm pe un astfel de thread pentru deliniarizare mentală. Pe ministru nu are sens, că pentru el ar mai trebui făcute niște thread-uri de genul "ce e aia infrastructură de transport", "ce inseamnă un proiect de infrastructură de transport" și alte asemenea, iar forumul e câteva niveluri mai sus.

avumit

Doar cine nu a citit acest forum sau are alte intentii poate abera cu terminare 2020. Cine e lucid pune un mare ? si pe 2021.
Italienii vor termina.. candva.
Cu grecii sunt sceptic. E prea mare haos. Din ce vad se multumesc anul acesta cu ceva asfalt, grinzi sus pe poduri, mutari electrice. Podurile nu au cum sa,fie gata anul acesta, mai avem teoretic 4.5 luni, pana la temperaturi cu minus. Se stie ca grecii nu lucreaza pe frig.

user201

Nu, nu am uitat absolut deloc :
"Uitați ca am avut și loturi la 99% închise cu lunile."
Țin minte telenovelele la toate cele 4 loturi( cele 2 de pe A10 și cele 2 de pe A1 ). E o dovadă că politicul, dacă dorește, poate ține închis cu lunile și un lot circulabil 100%.

Eu la ce mă refer este că un lot cu termen de dare în folosință de 2 ani ar trebui să fie terminat în 7, respectiv 8 ani la Aktor și la faptul că în 6 luni, adică un sfert din timpul pentru contractul inițial unde se pornea de la 0% ar trebui să fii în stare să duci lotul de la 88% la 100% dacă te crezi a fi constructor de renume de autostrăzi și alte proiecte mari.

Personal însă cred că loturile se vor da în folosință în 2021.

voicul

Si eu am mai ridicat problema asta cu %.
Pe langa ca nu sunt liniare par si foarte arbitrar facute %.
Cum 5% dealul cu lilieci cand a fost cea mai complexa lucrare din traseu?
La fel si pe ST1: doar 12% dar ce lucrari mai sunt in S si N! Doar 12% e toata bucata aia?

Cred ca iau pur si simplu km de A si fac procentajul fara sa se uite ce e necesar pentru a se face acei km.

dr4qul4

eu cred ca va termina mai repede UMB la Bacau, decat pizdarotti la Alba. Pe aktori nici nu-i includ in calcule.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

LauR

Asa este dr4qul4, dacă ai vedea câți muncitori vin și pleacă intr-o zi de muncă, ai zice că este ireal așa ceva.
Am trecut într-o seară pe lângă șantier și în jur de ora 8 plecau un rând de muncitori din zona de Sud a lucrării. Erau microbuzele de la UMB aliniate, de parcă se pregăteau de paradă. Și am înțeles că fac angajări în continuare!
Îți e mai mare dragul să vezi atâția oameni pe un șantier, zilnic, nu 10-15 oameni și atunci... când vine CNAIR în control!

Vlad94

Sper ca niciuna dinrre aceste doua firme sa mai primeasca alte lucrari.

bbogdan8

Se asteapta asfaltul la sensul giratoriu de la AB Nord





Powered by API/PUM imgur uploader