Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.



alinuttt



alinuttt

După cum se poate vedea, lucrările civile par a fi finalizate peste tot, singurul loc în care am văzut că mai era de lucru a fost în zona Șibot, la rigole.

Cetatean

Sunt curios de mersul trenurilor pe anul viitor,mai ales pe bucata Simeria-Sighisoara.
1. Dacă nu scade timpul pentru cele mai rapide trenuri la 1:30-1:45,suntem idioți.
2. Cred ca pe lângă trenurile existente se pot introduce inca 2-3 perechi de trenuri care sa parcurgă Simeria Sighișoara.
La replica,n-are cine sa circule cu ele,as zice,dacă nu sunt,normal ca nu are cine.
Momentan sunt 4 trenuri pe zi,dintre care doua cu schimbare în Teiuș.

vancouver

Idioti suntem sigur:

A. Varianta A, suntem idioti pentru ca am modernizat ambele fire de circulatie. Daca timp de 11 ani s-a putut circula pe un singur fir, iar conform afirmatiilor lui @cristi5 asta nu e o mare problema, iar cf. afirmatiilor lui @motorzbh altfel nu se putea => ca de fapt nu este o problema sa ramana asa in continuare cu un singur fir. Deci suntem idioti ca am dat banii pe ambele fire!

B. Daca totusi traficul feroviar era de 2 fire, atunci este absolut inadmisibil sa-l gatuim 11 ani la un singur fir. Inseamna ca fie am distrus tot ce inseamna trafic feroviar, ca 11 ani e clar ca nimeni nu poate sa astepte si cauta alte variante - in acest caz puteam pur si simplu sa desfiintam complet aceasta cale ferata. Fie trafic feroviar nu a existat si nu exista si nu va exista pentru 2 fire, caz in care orice reabilitare a ambelor fire a fost o idiotenie.

Evident ca suntem inca o data mai idioti daca repetam asta si de acum inainte.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

motorzbh

Exagerezi cu 11 ani, sunt de fapt 7 ani de când au început lucrările. Practic trebuia repus al doilea fir de vreo doi ani de zile de când s-au terminat o parte din lucrările civile. Pana atunci CUM NU EXISTA AL DOILEA FIR, CA SE ÎNLOCUIA DE LA ZERO, cum vroiai sa se circule? Daca știi tu alta soluție , te rog spune-o , si o implementam. Dar totuși se înlocuiește complet linia, inclusiv balastul, si stratul de sub balast, in unele locuri o ia prin alta parte. Singura optimizare care am putea sa o facem ar fi separarea semnalizării si menținerea de către constructorii de civile a CED-ului vechi pana vine proiectul de semnalizare cu calculatoarele ( cu avantajul ca nu mai ai interfețe intre constructori si nu stai dupa ei să-ți facă treaba, si daca unul sta 7 ani să-și facă treaba poți sa rupi contractul si sa vii cu altul sau mai la obiect, să-ți dea corecție financiara doar pe semnalizare) .

cristi5

@motorzbh daca pastrezi vechiul CED trebuie reconfigurat, ca desfiintezi niste fire (asta se face oricum si azi). Dupa aia cand se reconstruiesc, trebuie configurat la loc CEDul. In multe statii se schimba si configuratia liniilor, deci mai mult de lucru la CED.

Dar se schimba traseul, blocurile de linie nu mai sunt aceleasi. Ar trebui sa tragi cablurile vechiului BLA pe traseul nou, sau?

Plus ca si unde nu se schimba traseul si raman joantele fix in acelasi loc, se muta calea cativa metri. Uneori *peste* actualii stalpi si cabluri BLA. Semnalele noi BLA sunt cu LED, probabil alte circuite de comanda etc. Nu cred ca se pot folosi asa usor pt vechiul BLA.

Aici par a fi niste operatii suplimentare al caror rezultat e folosit cateva luni (hai un an), pana se da in folosinta centralizarea noua si BLAI. Cine le plateste? Ce zice Curtea de Conturi ca platim de doua ori pt acelasi folos?

@vancouver problema este intarzierea uriasa a lucrarilor civile. Centralizarea depinde de alea, mai ales cand (asa cum ceri tu) sunt 2 contracte separate. Repet, receptia la civile a fost gata in martie 2021. Au fost portiuni receptionate mai devreme dar sistemul integrat de centralizare nu permite darea in folosinta a centralizarii pe statii individuale sau grupuri mici de statii.

Si iti mai spun odata, pt capacitatea de transport, trecerea la circulatie pe 2 fire intre 2 statii din 10 nu merita efortul. Un grup de statii cum e Sighi-Blaj (in curand) poate conteaza la capacitate, desi si acolo am indoieli. Sigur va conta pt calatorii care nu mai stau la "cruce".

Cetatean

Nu știu cum la noi nu se poate niciodată nimic,decât în decenii.
Curtea de conturi se leagă de 0.01 sau de tot felul de mizerii,pentru ca din păcate ei "nu știe inginerie"
Cred ca ne scăpa din vedere faptul ca se lucrează peste un an de zile pe un fir pentru 5-6 km de terasamente, partea de suprastructura și semnalizare. Și la unele poduri de 20-30 de m se lucrează și cate 3 ani.
Marea problema a tuturor constructorilor este mobilizarea slaba. Fie ca e vorba de civile sau orice alt fel de lucrari.
Ia lucrează tu pe un fir, pe 20-25 de km,da-i la gata într un an și bate obrazul la CFR sa își rezolve problemele care te țin  pe loc. Dar după cum știm cu toții...nici cfr nu e departe de constructori.
La aproape 4 ani de la ordinul de începere,nu se va circula complet pe un fir,nici macar pe zonele unde traseul rămâne pe aceeași amplasament de la Simeria la 614.
Avem n variante provizorii,din cazua managementului slab și și colaborării ca în epoca de piatra dintre beneficiar și constructori.

vancouver

Quote from: motorzbh on July 11, 2021, 04:19:08 PM
Daca știi tu alta soluție , te rog spune-o , si o implementam.

Linie simpla. Asta e pe bune parerea mea dupa ce am ascultat toate argumentele voastre. Costuri doar 60-65%. Eficienta egala. Durata aproape de jumatate. Ce poate fi mai bine?

Ma refer desigur la orice reabilitare in afara coridorului principal, coridorul e deja in executie, lipsind doar Predeal-Brasov.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

vancouver

M-am uitat in mersul trenurilor. Avem pe zi 4 legaturi posibile Deva - Sighisoara. Una singura directa! Una singura! Celelalte 3 una nu intra in calcul ca e noaptea. Trenul direct face 2:45, hai sa zicem de la urmatorul mers ca o sa faca 2:30. Iar celelalte doua sunt cu schimbare la Teius si in total se fac 3:50 - 4:30. Trenul direct e un international, care in anumite situatii poate veni cu intarzieri mari, daca sunt probleme la vama de exemplu. In plus nici o legatura nu este de tren personal, care sa opreasca in toate statiile, deci utilitatea pentru localnici zero.

Deci pe mega-racordul nou Coslariu circula 1 (una bucata) tren pe zi. WOW.


Daca mergem pe segmente, pe Blaj-Sighisoara sunt 8 trenuri pe zi si pe Alba Iulia - Deva sunt 4 trenuri pe zi. Dintre ele 2 la ore inutile (unul noaptea si unul seara tarziu). Iar marfare trec cand si cand.

Deci pentru ce am facut noi reabilitarea asta? Pentru ce 2 fire? Da, corect, chiar nu e cazul sa ne grabim sa deschim al doilea fir. E complet inutil.

Iar semnalizarea ERTMS, daca ne aducem aminte, ce rol are? Sa creasca capacitatea liniei, ca sa se circule la interval de 3-5 minute intre trenuri in siguranta. . .
Daca am asa putine trenuri ca pot sa merg la cale libera pe distante de 50-100km, ce nevoie mai am de semnalizare? Fac blocuri de linie de 5km si pot opri in siguranta si de la 200 la ora....

In Marea Britanie se circula doar cu semnalizare optica cu 200 km/h. Deci care e problema? Faci blocuri de linie de 5km, blochezi mereu 3 blocuri in fata si ii dai blana.

Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

motorzbh

@cristi5  In realitate in afara de Simeria Vintu celelalte proiecte sunt gata de mult si se putea da pe doua fire. La Arad a durat 3 ani. Plus zecile de milioane plătite în plus pentru interfețe pe Arad Simeria? Modificarea CED-ului nu este mare lucru. Cablurile sunt adevărata problema. Mai ales ca renunțăm la ele cu BLAI-ul pe fibra optica. La pilot unde am facut s-a circulat pe doua fire tot timpul.
@vancouver Asa a fost si la Buc Cta, pe durat lucrărilor s-au scos din trenuri si ulterior s-au băgat la loc chiar s-au pus in plus. Si cu 160 km/h. Ești total nerealist.

Cetatean

Va dau un caz,am mers la Sinaia și am făcut o excursie pan la Predeal. Nici măcar nu m-am obosit prea tare sa ma grăbesc la gara,știind ca ai cam la 20 de minute un tren. Am rămas plăcut surprins ca era destul de multă lume în tren și în gări.
Asa ca,dacă bagi trenuri lumea o sa le folosească,dacă nu ai,oamenii n-au alternativa.
Cel puțin Simeria - Sighișoara ar trebui sa aibe pentru început 4 trenuri care sa penduleze toată ziua. Doua IR și doua R.

dan tm

Poti sa fii mai explicit te rog?

la CE si TMV folosesc tot releele astea despre care se vorbeste?

Am vazut in Arad la TMV o gramada de monitoare alăturate(în loc de unu mare). La Golenti la fel erau monitoare. Cum pentru TMV s-au construit cladiri noi, banuiesc ca nu se mai folosesc relee si atunci intrebarea este daca nu poate modifica vechiul CED sau adapta sa nu mai aiba relee?

La fel centralizarea electronica Thales de la Ilia-Lugoj, toate instalatiile sint in cladiri noi.Ma gîndesc ca nu au băgat relee vechi acolo.

Cel mai interesant este(era ) la Ciulnița unde coexistă 3 tipuri de semnale BLA, cel vechi cu cozoroc lung, tip sovietic, cel mai nou tip tomânesc cu cozoroc foarte scurt si TMV,adaptat la BLA. (off topic am remarcat in parcurs că după ce au pus semnale TMV cu parasolar foarte mic, ulterior au fost montate unele cu parasolar(cozoroc) ceva mai lung, inclusiv pe CE Ilia-Lugoj )








Powered by API/PUM imgur uploader